سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

غول‌های فضایی این هفته با یکدیگر ملاقات می‌کنند نکات خواندني

غول‌های فضایی این هفته با یکدیگر ملاقات می‌کنند
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ایسنا /نام‌های آشنای حوزه فضا قرار است این هفته در شهر میلان ایتالیا در نشست «کنگره بین‌المللی فضانوردی» شرکت کنند.
با تبدیل شدن رقابت ژئوپلیتیکی به یک مسابقه جهانی جدید در مدار زمین و ماه و مشارکت بالای بخش خصوصی برای همگام شدن با شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) متعلق به «ایلان ماسک»(Elon Musk)، سازمان‌های فضایی جهان این هفته در میلان گردهم می‌آیند.
به نقل از فست کمپانی، «کنگره بین‌المللی فضانوردی»(IAC) از سال 1950 تاکنون، رویدادی برای دانشمندان، مهندسان، شرکت‌ها و رهبران سیاسی کشورهای فعال در حوزه فضا بوده است تا در آن بتوانند درباره همکاری حتی در زمان تشدید تنش بین قدرت‌های جهانی صحبت کنند.
نشست امسال، دو رقیب اصلی یعنی آمریکا و چین را زیر یک سقف قرار خواهد داد اما آژانس فضایی روسیه که یک قدرت قدیمی در حوزه فضا به شمار می‌رود، حضور رسمی در این نشست نخواهد داشت.
تقریبا همه 77 کشور عضو «فدراسیون بین‌المللی فضانوردی»(IAF) زیرمجموعه کنگره بین‌المللی فضانوردی در این نشست شرکت خواهند داشت تا درباره چیزهایی گفت‌وگو کنند که انتظار دارند تاثیر زیادی را بر اکتشاف ماه و ائتلاف روبه‌رشد ناسا با کشورهای زیرمجموعه پروژه «آرتمیس»(Artemis) و نیاز مبرم اروپا به دسترسی مستقل بیشتر به فضا داشته باشد.
«کلی موری»(Clay Mowry) رئیس فدراسیون بین‌المللی فضانوردی گفت: 7197 چکیده فنی برای کنگره فرستاده شده است و 37 درصد مقالات توسط دانشجویان و متخصصان جوان ارائه خواهد شد. این هیجان‌انگیزترین زمان در حوزه فضا از زمان ماموریت‌های «آپولو»(Apollo) در دهه 1960 است.
انتظار می‌رود «بیل نلسون»(Bill Nelson) مدیر ناسا در فدراسیون بین‌المللی فضانوردی از راهبرد این آژانس فضایی برای استفاده از شرکت‌های خصوصی به منظور جایگزینی ایستگاه فضایی بین‌المللی قدیمی پس از بازنشستگی در سال 2030 حمایت کند. این آزمایشگاه علمی که بیش از دو دهه قدمت دارد -به رغم درگیری‌های روی زمین- نمادی از دیپلماسی فضایی است که بیشتر توسط آمریکا و روسیه هدایت می‌شود.
ناسا که میلیاردها دلار در برنامه آرتمیس خود سرمایه‌گذاری کرده، علاقه‌مند است تا حضور خود را در مدار پایین زمین برای رقابت با ایستگاه فضایی «تیانگونگ»(Tiangong) چین حفظ کند. ایستگاه فضایی تیانگونگ به مدت سه سال به طور مداوم فضانوردان چینی را در خود جای داده است.
آمریکا و چین در حال رقابت برای فرود آوردن اولین انسان در دهه جاری از زمان آخرین ماموریت آپولو آمریکا در سال 1972 هستند. این دو قدرت فضایی سعی دارند با کشورهای شریک خود در ارتباط باشند. آنها برای برنامه‌های قمری خود به شرکت‌های خصوصی تکیه می‌کنند و اهداف فضایی آژانس‌های فضایی کوچک‌تر را در این مسیر شکل می‌دهند.
کنگره بین‌المللی فضانوردی در حالی برگزار می‌شود که پارلمان ایتالیا تصویب اولین چارچوب قانونی این کشور را برای صنعت فضایی آغاز کرده است تا قوانین و مسئولیت‌هایی را برای سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در این بخش تعیین کند. «آدولفو اورسو»(Adolfo Urso) وزیر صنعت ایتالیا گفت: این قوانین، اکوسیستم ملی را راهنمایی می‌کنند که چگونه به اهداف خود برسد و استفاده از فضا را به یک روش پایدار و سودمند محقق کند.
ایتالیا که از بزرگ‌ترین کمک‌کنندگان به آژانس فضایی اروپا به شمار می‌رود، اخیرا متعهد شده است تا مبلغ 7.98 میلیارد دلار را تا سال 2026 برای پروژه‌های ملی و اروپایی اعطا کند.
ظهور فناوری‌های فضایی مخرب، رقابت خصوصی تحریک‌شده توسط اسپیس‌ایکس و تنش‌های ژئوپلیتیکی، اروپا را وادار کرده است که اولویت‌های خود را برای پرتاب‌گرها و ماهواره‌ها دوباره ترسیم کند.
اسپیس‌ایکس و موشک «فالکون 9»(Falcon 9) آن مورد اعتماد بسیاری از کشورهای غربی برای دسترسی به فضا هستند و کشورهایی مانند آمریکا را تشویق می‌کنند تا فضاپیماهای جدید و موشک‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری را ارائه دهند. همچنین، شبکه اینترنتی روبه‌رشد «استارلینک»(Starlink) اسپیس‌ایکس، این شرکت را به بزرگترین اپراتور ماهواره‌ای جهان تبدیل کرده است.
اروپا پس از وقفه یک‌ ساله، دسترسی بدون سرنشین به مدار را دوباره با پرواز آزمایشی موشک «آریان 6»(Ariane 6) خود در ماه ژوئیه به دست آورد اما ظرفیت‌ها به دلیل قطع روابط با روسیه که موشک‌های «سایوز»(Soyuz) آن نقش کلیدی برای قاره داشتند، محدود شده است.
صنعت ساخت ماهواره اروپا نیز با فشارهای فزاینده‌ای روبه‌رو خواهد شد زیرا بازاری که زمانی برای ماهواره‌های سفارشی و بزرگ زمین‌ایستای آن پررونق بود، با فشار شدید شبکه‌های ماهواره‌ای در مدار پایین زمین مانند شبکه استارلینک روبه‌رو است.
شرکت ایتالیایی «لئوناردو»(Leonardo) یکی از میزبانان این رویداد یک‌هفته‌ای، خواستار راهبرد جدیدی برای بخش فضایی شده است که شرکت فرانسوی «تالس»(Thales) شریک سرمایه‌گذاری آن و شرکت «ایرباس»(Airbus) رقیب اصلی آنها در تولید ماهواره را در بر می‌گیرد.
استراتژیست‌های اروپایی معتقدند که فضا یک بازار جهانی است و واداشتن شرکت‌های اروپایی به حفظ انتخاب در همان منطقه، تصویر بزرگ‌تری را از رقابت جهانی ارائه می‌دهد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/758297/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انویدیا در آستانه پیشی‌گرفتن از اپل؛ ارزش بازار تیم سبز رکوردشکنی کرد

توسعه بازی Everwild روند بسیار مطلوبی دارد

درمان انسداد عروق با تزریق نانوذرات بدون عوارض جانبی

معاون پژوهش هوش مصنوعی مولد مایکروسافت به OpenAI می‌پیوندد

تنها قمر زمین ممکن است از جایی دیگر ربوده شده باشد

مدل قرمز گوشی پرچم‌دار سونی Xperia 1 VI عرضه شد

ادوبی قابلیت ویدئوسازی از عکس‌ها را عرضه می‌کند

اجرای قانون جامع ایثارگری وظیفه همه مسئولان است

توسعه‌ بازی Everwild در حال حاضر خوب پیش می‌رود

مغز رباتیک هلی کوپترهای ارتش آمریکا را کنترل می‌کند

با کمک این نانوذرات جدید دیگر چاق نمی‌شوید!

دیدار چهره به چهره مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با تعدادی از جامعه معزز ایثارگری

با پروژه بعدی اپل برای تسخیر دنیا آشنا شوید

اگر در شلوغی صدای دوستتان را نمی‌شنوید، مستعد زوال عقل هستید!

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان جنوبی با خانواده شهید والامقام «سعادتی‌فر»

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با خانواده شهید والامقام «سعادتی‌فر»

تاریخ رونمایی گوشی‌های سری آنر مجیک 7 اعلام شد

روش جدیدی برای افزایش کارآیی صفحه‌نمایش تلویزیون‌ها و پنل‌های خورشیدی

دکمه دوربین گوشی اوپو فایند X8 به‌نمایش درآمد

بازی Dynasty Warriors: Origins تمرکز بیشتری روی نبردهای اکشن تاکتیکال خواهد داشت

اندازه‌گیری میزان اکسیژن آب‌های قطبی آلاسکا تا نروژ با دستگاه محقق ایرانی دانشگاه دوک

رویکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) است