سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

با پروژه بعدی اپل برای تسخیر دنیا آشنا شوید نکات خواندني

با پروژه بعدی اپل برای تسخیر دنیا آشنا شوید
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - سخت افزار / حضور اپل در صنعت خانه‌ های هوشمند تاکنون چندان چشمگیر نبوده است، اما این شرکت به دنبال تغییر وضعیت است. طبق یک گزارش جدید، اپل قصد دارد بازار خانه‌ های هوشمند را تسخیر کند و تلاش‌های خود را در این زمینه متمرکز کرده است.
به گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال پیاده‌سازی یک استراتژی تهاجمی جدید است که هدف آن تصاحب بازار خانه‌ های هوشمند است. برای کمک به تحقق این هدف، این شرکت اولویت خود را بر این بخش قرار داده و تیم جدیدی به نام «اکوسیستم خانه» ایجاد کرده است. برخی از مهندسان این تیم از پروژه لغوشده خودروی اپل به این بخش منتقل شده‌اند. به طور کلی، این برنامه بر سه جزء اصلی متکی است: هوش مصنوعی، نمایشگرها و نرم‌افزار.
برنامه اپل برای فعالیت در بازار خانه های هوشمند
اولین بخش این استراتژی شامل «اپل اینتلیجنس» است که انتظار می‌رود خودکارسازی خانه‌ها را تقویت کند. گفته می‌شود این هوش مصنوعی برای کنترل دقیق اپلیکیشن‌ها، دستگاه‌ها و رسانه‌ها نیز مورداستفاده قرار خواهد گرفت.



دومین بخش استراتژی به نمایشگرهای هوشمند مربوط می‌شود. گزارش شده که اپل در حال کار روی یک نمایشگر هوشمند جدید است که شبیه به یک آیپد ارزان‌قیمت خواهد بود. افراد می‌توانند از این نمایشگر برای پخش برنامه‌های +Apple TV، تماس‌های فیس‌تایم، مرور وب و دسترسی به اپلیکیشن‌هایی مانند تقویم و یادداشت‌ها استفاده کنند.
پیش‌تر نیز گزارش شده بود که اپل در حال توسعه یک ربات رومیزی است. این دستگاه به عنوان یک بازوی رباتیک چرخان توصیف شده که یک نمایشگر هوشمند به آن متصل است. این ربات از هوش مصنوعی برای تشخیص افرادی که به نمایشگر نگاه می‌کنند، فعالیت‌های کاربران و سخنران استفاده می‌کند. تمرکز این ربات بر روی نظارت بر امنیت خانه، ویدئوکنفرانس‌های پیشرفته و پخش رسانه‌ای با صدای با کیفیت بالا است. گورمن پیش‌بینی کرده که قیمت این ربات حدود 1000 دلار خواهد بود.
بخش نهایی استراتژی اپل ایجاد یک سیستم‌عامل جدید برای خانه‌های هوشمند به نام «homeOS» است. بر اساس گزارش‌ها، این نرم‌افزار بر پایه زیرساخت‌های tvOS ساخته شده است.
اینکه استراتژی اپل موفق خواهد بود یا نه، هنوز مشخص نیست. پیشنهادات اپل در حوزه خانه‌های هوشمند تاکنون در مقایسه با شرکت‌هایی مانند گوگل و آمازون ضعیف‌تر بوده است. با این حال، گوگل و آمازون نیز هنوز نتوانسته‌اند به‌طور کامل بر این بازار تسلط پیدا کنند، بنابراین اپل می‌تواند فرصتی برای ورود به این بازار پیدا کند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/758248/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در فضا به جای نردبان از چه استفاده می کنند؟

مدت زمان بازی A Quiet Place: The Road Ahead اعلام شد

دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر در بهمن امسال برگزار می‌شود

فریبکاری ربات‌های تسلا فاش شد

دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر با تعدادی از ایثارگران بخش سعدآباد

گوشی هوشمند ردمی A3 پرو در یک فروشگاه آنلاین کنیا رویت شد

آپدیت جدید Circle to Search گوگل یک میان‌بر را حذف می‌کند

اجرای 3 پروژه زیرساختی فرهنگی برای اولین بار در بنیاد شهید استان ایلام

طرفداران خواستار ریمیک شماره اول و سوم Silent Hill هستند

هدست «ویژن» اپل سال آینده عرضه می‌شود

نانوحسگری برای تشخیص سریع تب مدیترانه‌ای

اهدای مدال پارالمپیک توسط قهرمان ملی به مادر شهید البرزی

دیدار سرپرست بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی از مادر شهید پورالوار در تبریز

دیدار مسئولان خراسان شمالی با خانواده شهید "ابوالفضل کریمی"

اپل و گوگل موظف به حذف اپ چینی در اندونزی شدند

رکوردشکنی اسنپدراگون 8 نسل 4؛ تاج پادشاهی دنیای اندروید در دستان نماینده کوالکام!

کاهش اثرات منفی مواد مخدر با نانوبادی‌ها

ربات‌های تسلا تقلبی از آب درآمدند

همایش آموزشی همسران جانبازان اعصاب و روان(حامیان سلامت) برگزار شد

اجرای طرح واکسیناسیون جامعه هدف مشمول تهران بزرگ/6700 واکسن آنفلوآنزا تزریق می‌شود

سامسونگ انتشار One UI برای تلویزیون‌های هوشمندش را آغاز کرد

ارسال 2 ماهواره‌ ایرانی بخش خصوصی برای پرتاب به روسیه