سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

با کمک این نانوذرات جدید دیگر چاق نمی‌شوید! نکات خواندني

با کمک این نانوذرات جدید دیگر چاق نمی‌شوید!
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ایسنا /یک روش جدید مبتنی بر نانوذرات می‌تواند با هدف قرار دادن جذب چربی در روده کوچک، با چاقی مقابله کند. سیستم نانوذرات پیشرفته که برای رساندن مستقیم مولکول‌های درمانی به دستگاه گوارش مهندسی شده‌اند، پتانسیل قابل توجهی را برای جلوگیری از چاقی ناشی از رژیم غذایی نشان داده است.
به نقل از فیز، این پژوهش روی آنزیمی به نام «SOAT2» تمرکز دارد که نقش مهمی را در فرآیند جذب چربی در روده کوچک ایفا می‌کند. این پژوهش با مهار آنزیم SOAT2 در روده کوچک، یک روش درمانی امیدوارکننده را برای کاهش جذب چربی و پیشگیری از چاقی ارائه داده است.
به رغم تحقیقات گسترده درباره متابولیسم چربی، مهارکننده‌های موثر در جذب اسیدهای چرب روده تاکنون ناشناخته مانده‌اند. دکتر «ونتائو شائو»(Wentao Shao) پژوهشگر «دانشگاه تونگجی»(Tongji University) و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: پژوهشگران سال‌ها متابولیسم چربی را مطالعه کرده‌اند اما یافتن یک راه موثر برای جلوگیری از جذب چربی تاکنون دشوار بوده است. در حالی که بیشتر راهبردها بر کاهش مصرف چربی در رژیم غذایی تمرکز دارند، روش ما فرآیند جذب چربی را مستقیما در بدن هدف قرار می‌دهد.
این گروه پژوهشی یک سیستم جدید دارورسانی را با استفاده از نانوذرات ابداع کرده‌اند که یک کپسول کوچک حاوی یک هسته پلیمری پوشیده‌شده در پوسته محافظ است. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که «آران‌ای‌های مداخله‌گر کوچک»(siRNA) را به روده کوچک منتقل کند که در آنجا بتوانند بیان SOAT2 را کاهش دهند و جذب چربی را مهار کنند. موش‌های تحت درمان با نانوذرات، چربی کمتری را جذب کردند و حتی در رژیم غذایی پرچرب توانستند از چاقی دور بمانند.
شائو ادامه داد: این درمان خوراکی چندین مزیت دارد؛ از جمله این که غیر تهاجمی است، سمیت پایینی دارد و پتانسیل آن برای سازگاری بهتر بیمار در مقایسه با درمان‌های کنونی چاقی که تهاجمی و دشوار هستند، بالاست. این ویژگی‌ها آن را به یک جایگزین امیدوارکننده برای درمان‌های کنونی تبدیل می‌کنند.
پروفسور «ژائویان جیانگ»(Zhaoyan Jiang) استاد دانشگاه تونگجی و سرپرست این پژوهش توضیح داد: یکی از جالب‌ترین جنبه‌های این درمان، توانایی آن در هدف قرار دادن چربی روده‌ها بدون تأثیرگذاری بر کبد است. این ویژگی بسیار مهم است زیرا پژوهش‌های پیشین نشان داده‌اند که متوقف کردن SOAT2 در کبد می‌تواند به تجمع چربی در آنجا منجر شود. درمان ما با تمرکز صرف روی SOAT2 روده از این خطر جلوگیری می‌کند.
این گروه پژوهشی قصد دارند در آینده سیستم نانوذرات را روی حیوانات بزرگ‌تر آزمایش کنند تا کارآیی و ایمنی آن را برای استفاده در انسان مورد بررسی قرار دهند.
این پژوهش در مجله «Advanced Science» به چاپ رسید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/758250/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رکوردشکنی یک نوسان‌ساز لیزری

ویوو X200 پرو و X200 پرو مینی با مشخصات جذاب معرفی شدند

با ستاره هایی که در همسایگی خورشید قرار دارند آشنا شوید

کاهش قابل توجه رفتارهای سمی بازیکنان Call of Duty به لطف هوش مصنوعی

تجلی آینده در نمایشگاه «اینوتک 2024» تایوان

جانباز 70درصد و شاخص البرزی «کوروش محمودی» به خیل شهدا پیوست

هشدار هند درباره خطر استفاده از هوش مصنوعی در بازارهای مالی

در فضا به جای نردبان از چه استفاده می کنند؟

مدت زمان بازی A Quiet Place: The Road Ahead اعلام شد

دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر در بهمن امسال برگزار می‌شود

فریبکاری ربات‌های تسلا فاش شد

دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر با تعدادی از ایثارگران بخش سعدآباد

گوشی هوشمند ردمی A3 پرو در یک فروشگاه آنلاین کنیا رویت شد

آپدیت جدید Circle to Search گوگل یک میان‌بر را حذف می‌کند

اجرای 3 پروژه زیرساختی فرهنگی برای اولین بار در بنیاد شهید استان ایلام

طرفداران خواستار ریمیک شماره اول و سوم Silent Hill هستند

هدست «ویژن» اپل سال آینده عرضه می‌شود

نانوحسگری برای تشخیص سریع تب مدیترانه‌ای

اهدای مدال پارالمپیک توسط قهرمان ملی به مادر شهید البرزی

دیدار سرپرست بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی از مادر شهید پورالوار در تبریز

دیدار مسئولان خراسان شمالی با خانواده شهید "ابوالفضل کریمی"

اپل و گوگل موظف به حذف اپ چینی در اندونزی شدند