سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آیپد مینی جدید از اپل اینتلیجنس و قلم پشتیبانی می‌کند نکات خواندني

آیپد مینی جدید از اپل اینتلیجنس و قلم پشتیبانی می‌کند
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - سخت افزار / اپل امروز نسخه جدیدی از آیپد مینی را که برای عصر با هوش مصنوعی اپل به‌روزرسانی شده است، معرفی کرد. این نسخه با چیپ A7 پرو عرضه می‌شود که قابلیت سازگاری با اپل اینتلیجنس، سرویس هوش مصنوعی تولیدی جدید شرکت را به همراه دارد.
مشخصات آیپد مینی جدید اپل
این نسخه جدید اولین به‌روزرسانی عمده برای دستگاه 8.3 اینچی از سال 2021 به‌شمار می‌رود. چیپ A17 پرو سال گذشته معرفی و در آیفون 15 پرو به‌کار گرفته شد. آن دستگاه پیشرفته اولین گوشی اپل بود که به‌طور رسمی از هوش مصنوعی اپل پشتیبانی می‌کرد. اما این وضعیت در رویداد سپتامبر تغییر کرد و این ویژگی به سری آیفون 16 که به تازگی معرفی شده، اضافه شد.
چیپ A17 پرو دارای پردازنده‌ای شش هسته‌ای است که شامل دو هسته عملکردی و چهار هسته کم‌مصرف و همچنین پردازنده گرافیکی پنج هسته‌ای می‌شود. این مشخصات باید عملکرد قابل‌توجهی نسبت به چیپ A16 Bionic که در مدل 2021 استفاده شده بود، ارائه دهد. خبر مهم در این زمینه موتور عصبی است که دسترسی به هوش مصنوعی اپل را از طریق iPadOS 18 فراهم می‌کند.

از نکات برجسته آیپد مینی که پاسخ اپل به مدل‌های کوچک‌تری مانند ChatGPT و گوگل جمینای است، می‌توان به ابزارهای نوشتاری و تجربه کاملاً بازطراحی‌شده سیری اشاره کرد. با این حال، هوش مصنوعی اپل هنوز در حال توسعه است و برخی ویژگی‌ها مانند تولید گرافیک Image Playground و ادغام ChatGPT با هوش مصنوعی اپل همچنان در راه هستند.
افزودن این قابلیت به معنای آن است که اکنون هوش مصنوعی اپل در تمام سری آیپدها دردسترس است. با این حال، آیپد مینی تنها دستگاهی از چهار مدل است که به جای استفاده از چیپ M4، از چیپ موبایلی استفاده می‌کند. آیپد ایر، در عین حال، همچنان از چیپ قدیمی M2 بهره می‌برد.
آیپد جدید همچنین اپلیکیشن محاسبه‌گر (Calculator) بازطراحی‌شده‌ای را دریافت می‌کند که به یادداشت‌های دست‌نویس پاسخ می‌دهد. در این بخش، آیپد مینی با اپل پنسل و اپل پنسل پرو سازگار است که انعطاف‌پذیری بیشتری برای هنرمندان و افرادی که ترجیح می‌دهند یادداشت‌برداری کنند، فراهم می‌کند.
در زمینه طراحی، تغییر قابل‌توجهی در آیپد مینی جدید اپل ایجاد نشده و فقط این دستگاه در برخی طیف‌های رنگی شامل آبی، بنفش، سفید و خاکستری در دسترس مشتریان قرار خواهد داشت. افزودن رنگ‌های جدید به دستگاه‌های آیفون و آیپد یکی از سیاست‌های جدید اپل است که در سال‌های گذشته بارها شاهد آن بوده‌ایم.
دوربین 12 مگاپیکسلی با زاویه گسترده در پشت دستگاه از فناوری Smart HDR 4 پشتیبانی می‌کند تا نوردهی بهتری در عکس‌ها فراهم شود. آیپد مینی همچنان از قابلیت TouchID که در دکمه پاور تعبیه شده، بهره می‌برد و هنوز به FaceID که در مدل پرو وجود دارد، ارتقا نیافته است.
قیمت آیپد جدید از 499 دلار برای مدل با 128 گیگابایت حافظه شروع می‌شود که دو برابر میزان حافظه مدل قبلی است. قیمت مدل آیپد مینی با قابلیت اتصال به شبکه سلولی از 649 دلار آغاز می‌شود. این تبلت از امروز برای پیش‌خرید در دسترس است و ارسال آن از تاریخ 2 آبان (23 اکتبر) آغاز می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/758307/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با ایثارگران

اقتدار کشور به برکت خون پاک شهیدان و دلاوری ایثارگران است

قابلیت‌های هوش مصنوعی فتوشاپ افزایش پیدا کرد

پیش نویس سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی نهایی شد

ساخت سوئیچ رادیوفرکانس کارا با کمک گرافن

تولید ژاکت نانویی با قابلیت مدیریت حرارت

انویدیا در آستانه پیشی‌گرفتن از اپل؛ ارزش بازار تیم سبز رکوردشکنی کرد

توسعه بازی Everwild روند بسیار مطلوبی دارد

درمان انسداد عروق با تزریق نانوذرات بدون عوارض جانبی

معاون پژوهش هوش مصنوعی مولد مایکروسافت به OpenAI می‌پیوندد

تنها قمر زمین ممکن است از جایی دیگر ربوده شده باشد

مدل قرمز گوشی پرچم‌دار سونی Xperia 1 VI عرضه شد

ادوبی قابلیت ویدئوسازی از عکس‌ها را عرضه می‌کند

اجرای قانون جامع ایثارگری وظیفه همه مسئولان است

توسعه‌ بازی Everwild در حال حاضر خوب پیش می‌رود

مغز رباتیک هلی کوپترهای ارتش آمریکا را کنترل می‌کند

با کمک این نانوذرات جدید دیگر چاق نمی‌شوید!

دیدار چهره به چهره مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با تعدادی از جامعه معزز ایثارگری

با پروژه بعدی اپل برای تسخیر دنیا آشنا شوید

اگر در شلوغی صدای دوستتان را نمی‌شنوید، مستعد زوال عقل هستید!

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان جنوبی با خانواده شهید والامقام «سعادتی‌فر»

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با خانواده شهید والامقام «سعادتی‌فر»