سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تغییرات بزرگ است. این تغییرات تک تک جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج این تغییرات به صنعت کسب و کار نیز رسیده و روش‌های بازاریابی مدرن را ایجاد کرده است. با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی همه روزه شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در چشم‌اندازهای دیجیتالی کسب و کارها هستیم. از این رو بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستند. از سوی دیگر نیز با توجه به این‌که رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت اکنون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار بازاریابی برندها هستند. با توجه به بهبود و افزایش قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نیاز آن در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
مهمترین تغییرات مورد نیاز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
افزودن ویدئوی زنده به پست‌های رسانه‌های اجتماعی
اهمیت بازاریابی ویدیویی در عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستند. همین امر نیز باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئوی پلت‌فرم خود را روز به روز بهبود بخشند. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی خواهد بود. زیرا این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر نیز با توجه به اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی بر روی آن انجام نگرفته باشد. ذهنیت مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و سبب جذب مشتری وفادار می‌شود. بنابراین افزودن محتوای ویدئویی زنده به استراتژی شبکه‌های اجتماعی اولین و مهمترین تغییری است که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.
استفاده از محتوای پرداختی
اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را منتشر می‌کنید و امیدوارید که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد سخت در اشتباه هستید. زیرا الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده است. استفاده سایر برندها از محتوا و تبلیغات پرداختی نیز شانس دیده شدن پست‌های شما را رفته رفته کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نیز همانگونه که می‌دانید در دو سال اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط مردم تقریبا دو برابر شده است. بنابراین شانس دیده شدن محتوای یک برند بدون استفاده از الگوریتم‌های پرداختی به شدت کاهش می‌یابد. در حالی که استفاده از محتوای پرداختی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تعامل با آن‌ها را دو برابر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برندها است.
استفاده از محتوای تعاملی
می‎‌توان گفت که تمام بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی خود آگاهند. زیرا محتوای تعاملی سبب جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می‌شود. تعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین برندها باید تمام خلاقیت خود را در تولید محتوای تعاملی به کار گیرند تا مخاطبان به توصیه برند آن‌ها به دوستان خود بپردازند. زیرا امروزه دیگر کلیک کردن بر روی پست‌ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیست. بلکه برندها نیاز دارند تا به نوعی تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعیتعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از چت‌بات‌ها برای ارتباط با مشتری
مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف سوال و جواب‌های ساده بکند. بنابراین استفاده از چت‌بات‌ها گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هستند. در حقیقت در این مرحله از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز وارد عمل می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به مشتریان را بهبود بخشد. در میان چت‌بات‌ها ربات تلگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند که در حال حاضر توسط برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه برندهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مایلند که با افزودن برنامه‌های پیام‌رسان به استراتژی بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد ویژه به آن‌ها را افزایش دهند.
استفاده از طرفداری کارمندان
کارمندان و کارکنان یک برند می‌توانند یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی باشند و به بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آن کمک کنند. زیرا مردم معمولا اعتماد بیشتری به توصیه‌ی محصولات از طرف اکانت‌های شخصی دارند. بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین اعتبار برای برند شما بوده و  تاثیر به سزایی بر روی اعتمادسازی در مشتریان بگذارند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, استراتژی بازاریابی, استراتژی شبکه های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تعامل با مشتری, جذب مشتری, جذب مشتری وفادار, ربات تلگرام, شبکه های اجتماعی, محتوای تعاملی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سم آلتمن می‌گوید مدل GPT-4 «افتضاح» است؛ جایگزینی با مدل جدید GPT-4o

سیاره ما از مریخ چه طور به نظر می‌رسد/ زمین درخشان‌تر است یا مریخ؟

در بازی DMZ Nuclear Survival با خرس‌ها دوست شوید!

کشف جدید محققان؛ درمان خشکی دهان با عوارض نزدیک به صفر

تایید یک داروی جدید برای مقابله با سرطان پستان در بریتانیا

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان معزز «علی‌خانی گیلانی»

پیام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان والامقام «طاهری»

طرح جهادی بنیاد خدمتگزار در شهرستان‌های استان تهران آغاز شد/اولین ایستگاه اسلامشهر

هوش مصنوعی به اپل واچ می‌آید، اما به شکلی محدود!

گیمرها تحت‌تاثیر گیم‌پلی Marathon قرار نگرفته‌اند

دیگر برای استفاده از Apple Maps به آیفون نیاز ندارید

آپدیت رابط کاربری سامسونگ اختلال دارد

این بازوی رباتیک، ماهواره‌ها را در مدار زمین تعمیر می‌کند

کدام قسمت بدن مسئول رمزگذاری انواع مختلف درد است؟

«هوش اپل» به طور محدود به اپل‌واچ می‌رسد

استفاده از هوش مصنوعی اوپن ای آی با احراز هویت مجاز می شود

لایحه جدید فلوریدا می‌تواند باعث حذف رمزگذاری سرتاسری پیام‌ها شود

راه حل جدید «اوپن‌ای‌آی» برای کاهش استفاده مخرب از مدل‌های هوش مصنوعی

مشاهده «باران کوانتومی» برای اولین بار

گوشی پرچمدار شیائومی 16 احتمالاً باتری بسیار پرظرفیتی خواهد داشت

نانو در خدمت درمان سرطان پستان؛ امیدی تازه برای مقابله با نوع تهاجمی

سامانه تخصصی «بشری» ویژه تشکل‌های شاهد و ایثارگر به بهره‌برداری رسید

واردات نیمه رسانا به آمریکا شامل مالیات جداگانه می‌شود

کشف دو گونه جدید دایناسور از یک فسیل 125 میلیون ساله

آخرین وداع؛ نگاهی به گوشی های کلاسیک نوکیا قبل از جدایی HMD

عکسی با جزئیات بی‌سابقه از مرکز کهکشان راه شیری

ترامپ: معافیتی در کار نیست؛ تعرفه‌ بر گوشی، لپ‌تاپ و تراشه‌های چینی پابرجا است

ساخت داروی نقص ایمنی با پلاسما؛ سالانه چندبار می‌توان پلاسما اهدا کرد

هدف گذاری بیمه دی برای جهش بزرگ در سال 1404

یک شهاب سنگ باستانی آخرین زمان جاری بودن آب در مریخ را فاش کرد

قیمت کنسول PS5 در اروپا، خاورمیانه و چندین منطقه دیگر افزایش یافت

بازدید رئیس کل بیمه مرکزی از بیمه دی کرمانشاه/ تأکید بر توسعه خدمات بیمه‌ای در منطقه

این قارچ حاوی تلخ‌ترین ماده شناخته شده برای بشر است

نخستین جلسه شورای مدیران مدیران بنیاد گیلان برگزار شد

The Last of Us Complete برای PS5 از راه رسید؛ سفر کامل جوئل و الی در یک بسته!

ورود 25 ماهواره ایرانی به مدار لئو/ایران در آستانه پرتاب ماهواره مخابراتی به مدار ژئو تا سال 1405

پژوهشگران از آب دریا بتن ساختند

ضخامت ویوو X200 اولترا کمتر از رقبا خواهد بود

اپل در گرداب بحران‌ها؛ نگاهی به عملکرد ضعیف باارزش‌ترین شرکت جهان

نسخه‌ سوییچ 2 بازی‌های Madden و FC منحصربه‌فرد خواهند بود

دوجی S200 Plus معرفی شد؛ اولین گوشی جان سخت دنیا با دو نمایشگر

اگر این گوشی های قدیمی سامسونگ را دارید، هفته آینده منتظر آپدیت One UI 7 باشید

گوگل از Firebase Studio رونمایی کرد؛ ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی

گوشی گلکسی زد فولد 7 در گیک‌ بنچ با اندروید 16 ظاهر شد

تولید زخم‌پوش نانو الیاف ایرانی با عصاره بلوط

آیفون 17 پرو مکس امسال با این 12 ویژگی جدید معرفی خواهد شد

این پهپاد عجیب، شب را به روز تبدیل می‌کند

هیتمن، تونی هاوک و Death Stranding به بازی Fortnite خواهند آمد

اولین خانه‌ای که انسان در خارج از زمین بنا کرد

گوشی CMF Phone 2 Pro با آداپتور شارژ درون جعبه عرضه می‌شود؟