8 مهارت مهم مدير شبکههاي اجتماعي در عصر بازاريابي ديجيتال
بازاریابی سیاسی
بزرگنمايي:
بازاریابی سیاسی - میتوان گفت تقریبا تا یک دهه پیش شغلی تحت عنوان مدیر شبکههای اجتماعی وجود نداشت. اما امروزه وجود فردی به عنوان مدیر شبکههای اجتماعی در بیشتر سازمانها و شرکتها ضروری شده است. زیرا با توجه به رشد و توسعه شبکههای اجتماعی و افزایش مخاطبان این رسانهها و گسترش بازاریابی شبکههای اجتماعی فردی متخصص برای مدیریت این شبکهها نیاز است. با توجه به اهمیت این موضوع در عصر بازاریابی دیجیتال یک مدیر شبکههای اجتماعی موفق باید مهارتهای خاصی را در خود تقویت کند. زیرا بدون وجود این مهارتها سازمانهای مدرن امروزی یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی و مزایای رقابتی خود را از دست خواهند داد. در ادامه ۸ نمونه از مهمترین مهارتهایی که مدیران شبکههای اجتماعی در عصر بازاریابی دیجیتال به آن نیاز دارند مطرح میشوند.
۸ مهارت مهم مدیر شبکههای اجتماعی در عصر بازاریابی دیجیتال
۱) آگاهی از قانون کپی رایت
آگاهی از قانون کپی رایت یکی از مهارتهای اساسی در بازاریابی رسانههای اجتماعی است. داشتن قلم مناسب و مهارت نوشتن متنهای فریبنده برای جلب مشتری مهمترین مهارتی است که یک مدیر شبکههای اجتماعی موفق باید در خود تقویت کند. یک کپیرایتر موفق میتواند با بهبود کیفیت محتوای شبکههای اجتماعی سبب افزایش بهرهوری بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی برند مربوطه شود.
۲) مهارت طراحی و گرافیک
تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که محتوای بصری میزان تعامل با مخاطبان را دو برابر میکند. بنابراین داشتن مهارتهای طراحی و گرافیکی مدیر شبکههای اجتماعی تاثیر مستقیمی بر روی استراتژی تولید محتوای رسانههای اجتماعی خواهد داشت. تولید محتوای بصری جذاب جذب مخاطب و اعتمادسازی به برند میشود. همین اعتمادسازی نیز افزایش فروش را در پی خواهد داشت.
۳) داشتن اعتماد به نفس و تقویت مهارت سخنوری
ارتباطات شبکههای اجتماعی بسیار گسترده هستند. از این رو فردی که به عنوان مدیر شبکههای اجتماعی انتخاب میشود. باید مهارتهای ارتباطی و اعتماد به نفس خود را تقویت کند. بازی با کلمات و تبدیل شدن به سخنوری قدر مدیریت شبکههای اجتماعی را آسانتر خواهد کرد. زیرا در بحث شبکههای اجتماعی با افراد مختلفی از تمام اقشار جامعه در ارتباط هستیم. بنابراین داشتن مهارت برقراری ارتباط مطابق با علاقه و روحیهی هر فرد یکی از دشوارترین و در عین حال مهمترین مهارتی است که در عصر بازاریابی دیجیتال باید تقویت شود. برای موفقیت در رسانههای اجتماعی باید بتوانیم با همدلی به جلب اعتماد مشتریان بپردازیم.
در بحث شبکههای اجتماعی با افراد مختلفی از تمام اقشار جامعه در ارتباط هستیم. بنابراین داشتن مهارت برقراری ارتباط مطابق با علاقه و روحیهی هر فرد یکی از دشوارترین و در عین حال مهمترین مهارتی است که در عصر بازاریابی دیجیتال باید تقویت شود.
۴) روانشناسی رفتاری
تجزیه و تحلیل دادههای شبکههای اجتماعی مشخص میکند که چه نوع پستهایی مخاطبان بیشتری را جلب میکنند. روانشناسی رفتاری نیز به مدیران کمک میکند تا علت جذاب بودن یک پست برای مخاطبان را درک کنند. داشتن اطلاعاتی در مورد رفتار مصرف کننده یک مهارت منحصر به فرد تلقی میشود. زیرا بازاریابی ارتباط تنگاتنگی با مباحث روانشناسی دارد. با توجه به گسترش بازاریابی رسانههای اجتماعی نیز به عنوان یک مدیر موفق شبکههای اجتماعی داشتن مهارت روانشناسی رفتاری میتواند مزیت رقابتی فوقالعادهای برای شما باشد.
۵) تجزیه و تحلیل دادهها
توانایی تجزیه و تحلیل بزرگ دادهها تاثیر زیادی بر روی انتخاب استراتژی مناسب دارد. ترافیک ورودی، میزان به اشتراکگذاری یک پست و تعداد لایکها و کامنتهای آن در کنار تجزیه و تحلیل تخصصی سایر دادهها این امکان را فراهم میکند تا یک مدیر شبکههای اجتماعی موفق استراتژی مناسبی را برای کار خود انتخاب کند. بنابراین برای تقویت مهارتهای خود به عنوان یک مدیر بهتر است بر روی قدرت تحلیل خود کار کنید.
۶) توانایی بودجه بندی
همانگونه که میدانید معمولا در کسب و کارها میزان بودجهای که برای هر بخش در نظر گرفته میشود میزان مشخص و محدودی است. بنابراین یک مدیر موفق باید بتواند برنامه ریزی و بودجه بندی دقیقی برای تبلیغات، تولید محتوای شبکههای اجتماعی و … داشته باشد. زیرا نداشتن یک بودجه بندی مناسب سبب میشود که فعالیتهای بعضی از بخشها متوقف شود و همین امر باعث میشود رقبا از شما پیشی بگیرند.
۷) کنجکاوی
یک مدیر شبکههای اجتماعی موفق کنجکاو و عاشق یادگیری است. یادگیری مهارتها و آشنایی با ابزارهای جدید کلید موفقیت در عصر بازاریابی دیجیتال است. یک فرد کنجکاو میتواند با جستجوی روزانه سایتها و شبکههای اجتماعی روزانه مهارتهای مختلفی را کسب کند. همین کنجکاوی نیز میتواند به یکی از مزیتهای منحصر به فرد در عصر ارتباطات دیجیتال تبدیل شود.
۸) سازگاری
میتوان گفت سازگاری و کنجکاوی مکمل یک دیگر هستند. زیرا وقتی فرد کنجکاوی مهارتهای جدیدی را میآموزد باید به کمک سازگاری بتواند خود را با شرایط وفق دهد. زیرا توانایی به روز بودن و به روز ماندن در همه افراد وجود ندارد. بنابراین اگر میخواهید یک مدیر موفق در زمینهی شبکههای اجتماعی باشید باید مهارت سازگاری خود را تقویت کنید.
نتیجهگیری
عصر حاضر عصر اطلاعات و ارتباطات دیجیتال است. بنابراین شبکههای اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای ارتباط جمعی تبدیل شدهاند. از این رو کسب و کارها نیز به دنبال مدیر شبکههای اجتماعی موفقی هستند که با تقویت مهارتهای خود بتواند طبق استانداردهای روز پیش رود. بنابراین کسب مهارتهای تخصصی یکی از کلیدهای موفقیت در عصر رسانههای دیجیتال است.
برچسب ها: بازاریابی رسانههای اجتماعی, بازاریابی شبکههای اجتماعی, تأثیر شبکههای اجتماعی, رسانههای اجتماعی, شبکه اجتماعی, شبکههای اجتماعی, مدیر شبکههای اجتماعی, مدیریت شبکههای اجتماعی
-
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۵۸:۵۱ PM
-
۱۹۶۶ بازديد
-
بازاریابی - بازاریابی اینترنتی
-
سیاست و بازاریابی
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/778/