روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانههاي اجتماعي ميشوند
بازاریابی سیاسی
بزرگنمايي:
بازاریابی سیاسی - اگر در زمینهی بازاریابی رسانههای اجتماعی فعالیت کرده باشید مطمئنا از اهمیت وجود تقویم محتوایی در رسانههای اجتماعی اطلاع دارید. زیرا استراتژی شبکههای اجتماعی نیز بر پایهی همین تقویم محتوایی استوار است. بنابراین برای موفقیت در زمینه بازاریابی رسانههای اجتماعی لازم است که قبل از هر چیزی زمانبندی دقیقی برای کارهای مختلف خود در نظر بگیرید. زیرا در عصر ارتباطات اهمیت زمان بیش از پیش احساس میشود و همین موضوع نیز میتواند فرصتی برای تحول بازاریابی رسانههای اجتماعی تلقی شود. با توجه به اینکه روند بازاریابی رسانههای اجتماعی در سالهای اخیر به دلیل افزایش اثربخشی آنها دچار تغییرات اساسی شده است. در این مطلب مهمترین روندهایی که باعث تحول بازاریابی رسانههای اجتماعی میشوند را بررسی میکنیم.
روندهایی که باعث تحول بازاریابی رسانههای اجتماعی میشوند
اهمیت استفاده از محتوای ویدیویی زنده
میتوان گفت استفاده از محتوای ویدیویی زنده در سالهای اخیر چندین برابر شده است. از این رو بسیاری از برندها و کسب و کارها به کمک محتوای ویدیویی زنده علاوه بر پیشبرد استراتژی بازاریابی خود، میزان تعامل با مخاطبان خود را نیز افزایش میدهند. به دلیل اهمیت محتوای ویدیویی زنده است که امروزه بیشتر رسانههای اجتماعی امکان به اشتراکگذاری آن را به اپلیکیشنهای خود اضافه میکنند. در عصر امروز شبکههای اجتماعی توییتر، فیسبوک و اینستاگرام از جمله پر مخاطبترین شبکههایی هستند که با فراهم کردن امکان به اشتراکگذاری محتوای ویدیویی زنده تاثیر به سزایی بر استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی میگذارند و باعث تحول بازاریابی رسانههای اجتماعی میشوند. زیرا با توجه به تعداد کاربران این شبکههای اجتماعی میتوان گفت که محتوای ویدیویی میتواند میزان تعامل با کاربران را به حداکثر میزان ممکن برساند. ویدئوهای معرفی محصول و پرسش و پاسخ از مشتریان از جمله مهمترین مسائلی هستند که میتوانند با تحول بازاریابی رسانههای اجتماعی سبب جذب مشتری و افزایش فروش شوند.
با توجه به تعداد کاربران این شبکههای اجتماعی میتوان گفت که محتوای ویدیویی میتواند میزان تعامل با کاربران را به حداکثر میزان ممکن برساند.
استفاده از اپلیکیشنهای پیامرسان
امکان استفاده از اپلیکیشنهای پیامرسان یکی از عوامل موثر در تحول بازاریابی رسانههای اجتماعی است. زیرا استفاده از برنامههای پیامرسان با ایجاد ارتباط اثربخش امکان تعامل با مشتریان را چندین برابر میکند. پاسخگویی سریع به مشتریان و فراهم کردن بستری برای کسب اطلاعات بیشتر و پرسش و پاسخ از آنها از جمله مهمترین عواملی هستند که باعث ایجاد تحول در بازاریابی رسانههای اجتماعی شدهاند. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که ابزارهایی مانند ایمیل نیز میتواند برقراری ارتباط با مشتریان را میسر کند. اما باید توجه داشته باشید که دسترسپذیری آسان ابزارهای پیامرسان میتواند نقش موثری در پیشبرد استراتژی بازاریابی برندها داشته باشد.
افزایش تجارت الکترونیکی در رسانههای اجتماعی
امروزه با افزایش حضور مردم در شبکههای اجتماعی میزان فروش محصولات از طریق این شبکهها چندین برابر شده است. زیرا مردم عصر دیجیتال ترجیح میدهند در گشت و گذار روزانه خود در رسانههای اجتماعی بتوانند خریدهای دلخواه خود را انجام دهند. امکان پرداخت مبلغ به صورت اینترنتی و تحویل سریع نیز باعث شده است که شبکههای اجتماعی به یکی از ابزارهای قدرتمند تجارت الکترونیکی تبدیل شوند. نظرسنجیهای انجام شده نیز حاکی از آن است که نسل جوان علاقه زیادی به خرید اینترنتی اقلام مورد نیاز خود نشان میدهند.
امروزه با افزایش حضور مردم در شبکههای اجتماعی میزان فروش محصولات از طریق این شبکهها چندین برابر شده است.
ظهور واقعیت مجازی در بازاریابی
در سالهای اخیر واقعیت مجازی جایگاه ویژهای را در پیشبینی بازار و پیشبرد استراتژی بازاریابی به خود اختصاص داده است. همانگونه که میدانید پیشبینی بازار تاثیر به سزایی در موفقیت استراتژی فروش و بازاریابی کسب و کارها دارد. بنابراین ظهور واقعیت مجازی در بازاریابی نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد تحول در بازاریابی رسانههای اجتماعی است.
تبلیغات موبایلی رسانههای اجتماعی
بیشک تبلیغات موبایلی بخش قابل توجهی از استراتژی شبکههای اجتماعی را به خود اختصاص داده است. زیرا با ظهور گوشیهای هوشمند بیشتر مردم روزانه ساعتها از وقت خود را صرف فعالیت در شبکههای اجتماعی میکنند. بنابراین میزان مواجهه با تبلیغات موبایلی در شبکههای اجتماعی چندین برابر سایر انواع تبلیغات است. از این رو برندها میکوشند با بهبود تولید محتوای بصری جذاب و تبلیغات خلاق میزان اثربخشی تبلیغات موبایلی خود را چندین برابر کنند.
بهبود واسط کاربری شبکههای اجتماعی
طراحی واسط کاربری مشتری پسند یکی از عوامل افزایش استفاده از رسانههای اجتماعی است. به عنوان مثال واسط کاربری ساده و عکس محور بودن اینستاگرام سبب چندین برابر شدن کاربران این رسانهی اجتماعی شده است. اینستاگرام با افزودن استوری موفق شد که میزان کاربران فعال خود را تا حد زیادی افزایش دهد. زیرا بسیاری از کاربران تمایل دارند پستهای کوتاهی از زندگی روزمره خود را با مخاطبان و دوستان خود به اشتراک بگذارند. همین امر به برندها نیز کمک میکند تا به از طریق به اشتراکگذاری اتفاقات روزمره تعامل موثرتری با کاربران و مخاطبان خود داشته باشند.
برچسب ها: بازاریابی رسانههای اجتماعی, بازاریابی شبکههای اجتماعی, تحول بازاریابی رسانههای اجتماعی, رسانههای اجتماعی, شبکههای اجتماعی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی
-
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۵۸:۳۴ PM
-
۱۴۸۶ بازديد
-
بازاریابی - بازاریابی اینترنتی
-
سیاست و بازاریابی
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/776/