نکاتي در ارتباط با استراتژي رسانههاي اجتماعي براي افزايش فروش اينترنتي
بازاریابی سیاسی
بزرگنمايي:
بازاریابی سیاسی - چالش بزرگی که صاحبان فروشگاههای اینترنتی با آن رو به رو هستند افزایش میزان ترافیک ورودی به سایت تجارت الکترونیکی آنها است. با توجه به افزایش روز افزون فروشگاههای اینترنتی انتخاب استراتژی رسانههای اجتماعی مناسب یکی از مزایای رقابتی است که کسب و کارهای اینترنتی امروز با آن مواجه هستند. از این رو در این مطلب چند نمونه از مهمترین استراتژی رسانههای اجتماعی را که به کسب و کارها کمک میکنند تا میزان فروش اینترنتی خود را افزایش دهند را گرداوری کردهایم.
استراتژی رسانههای اجتماعی برای افزایش فروش اینترنتی
انتشار مداوم محتوا برای کمک به رشد برند
یکی از سادهترین راهها برای رشد رسانههای اجتماعی انتشار محتوای مداوم است. البته با توجه به اینکه مخاطبان شما از اقشار مختلفی هستند. بهتر است در ابتدا انواع مختلفی از محتوای مرتبط با زمینهی کاری خود را منتشر کنید. سپس با توجه به بازخوردی که از آنها میگیرید بهترین گزینه را انتخاب کنید و استراتژی رسانههای اجتماعی خود را بر اساس آن شکل دهید. در نظر داشته باشید رسانههای اجتماعی علاوه بر وبسایت یک شرکت شامل شبکههای اجتماعی آن نیز است. بنابراین در صورتی که همواره در دسترس نیستید بهتر است از پستهای زمانبندی شده استفاده کنید. این کار باعث میشود که رسانههای اجتماعی شما همیشه به روز باشد.
استفاده از تصاویر متناسب
با توجه به جذابیت محتوای بصری برای مخاطبان بهتر است از تصاویر مرتبطی در محتوای رسانههای اجتماعی خود استفاده کنید. تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که نرخ تعامل با مشتری محتوای جذاب بصری چند برابر سایر انواع محتوا است. بنابراین استفاده از تصاویر متناسب و جذاب باید به عنوان یکی از مهمترین نکات در استراتژی رسانههای اجتماعی مد نظر قرار گیرد.
تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که نرخ تعامل با مشتری محتوای جذاب بصری چند برابر سایر انواع محتوا است.
لینک کردن سایت به شبکههای اجتماعی
هر چند در نگاه اول شاید عجیب به نظر برسد اما لینک کردن سایت به شبکههای اجتماعی تاثیر به سزایی در موفقیت استراتژی رسانههای اجتماعی یک کسب و کار خواهد داشت. زیرا این کار سبب هدایت مخاطبان یک رسانه به رسانهی دیگر میشود. به همین دلیل است که اکثر سایتهای معروف دنیا آیکون لینک به شبکههای اجتماعی خود را در پایان هر پست از سایت خود قرار میدهند.
اجرای کمپین
اجرای کمپینهای ساده راهحل مناسبی برای شناسایی مشتریان بالقوه است. برای اجرای چنین کمپینهایی کافی است با دریافت ایمیل یا شماره تلفن از مشتری اطلاعات مورد نیاز او در اختیارش قرار بگیرد. این کار میتواند مانند بازاریابی ویروسی عمل کرده و جامعه عظیمی از مشتریان بالقوه را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار دهد. برقراری ارتباط با این مشتریان مطابق با استراتژی رسانههای اجتماعی هنگام معرفی محصول میتواند بسیاری از این مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کرده و سبب افزایش فروش شود.
استفاده از نفوذ اجتماعی برای بازاریابی دهان به دهان
جالب است بدانید که نفوذ اجتماعی تاثیر به سزایی در پیشبرد بازاریابی دهان به دهان کسب و کارها دارد. بنابراین استفاده از نفوذ اجتماعی یکی از مهمترین مسائلی است که در استراتژی رسانههای اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد. معرفی محصول و انتقال تجربهی استفاده از محصول مشتریان به سایر مخاطبان یکی پرکاربردترین مواردی است که در آن از نفوذ اجتماعی استفاده میشود. زیرا به اشتراک گذاری تجربه مشتریان سبب جلب اعتماد مشتریان میشود و نقش موثری در پیشبرد استراتژی بازاریابی دهان به دهان کسب و کارها دارد.
معرفی محصول و انتقال تجربهی استفاده از محصول مشتریان به سایر مخاطبان یکی پرکاربردترین مواردی است که در آن از نفوذ اجتماعی استفاده میشود. زیرا به اشتراک گذاری تجربه مشتریان سبب جلب اعتماد مشتریان میشود و نقش موثری در پیشبرد استراتژی بازاریابی دهان به دهان کسب و کارها دارد.
تولید محتوای کوتاه یا میکرو
یکی از مهمترین مسائلی که در تولید محتوا باید مد نظر قرار گیرد کوتاه بودن آن است. زیرا در زندگی امروز مردم زمان زیادی برای مطالعه متنهای طولانی ندارند. بنابراین هر چه محتوای تولید شده کوتاه و مختصر باشد احتمال مطالعه آن نیز بیشتر میشود. از سوی دیگر نیز رسانههای اجتماعی معمولا محدودیت کاراکتر دارند و تولید محتوای آنها بهتر است مختصر و مفید باشد. زیرا در بسیاری از موارد مخاطبان با دیدن حجم مطالب جذاب نیز از مطالعه آن صرف نظر میکنند.
استفاده از عناوین و تصاویر جذاب در محتوای سایت
بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که مخاطبان شما به محض ورود به سایت با عناوین و تصاویر شاخص مطالب مواجه میشوند. بنابراین بهتر است استفاده از تصاویر و عناوین جذاب را در اولویت استراتژی رسانههای اجتماعی خود قرار دهید تا سایت شما کاربر پسندانهتر باشد. چه بسا مطالبی که بسیار با ارزش هستند اما به دلیل عناوین و تصاویر عادی از آنها چشم پوشی میشود.
آنچه تا کنون گفته شد تنها دریچهی کوچکی از نکات مهمی است که در تدوین استراتژی رسانههای اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد. توجه داشته باشید که همه این موارد دست به دست هم میدهد تا یک کسب و کار بتواند با موفقیت استراتژی بازاریابی خود را پیش ببرد و میزان فروش خود را افزایش دهد.
برچسب ها: استراتژی رسانههای اجتماعی, افزایش فروش, بازاریابی دهان به دهان, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی ویروسی, تولید محتوا, تولید محتوای شبکههای اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی, فروش اینترنتی, مشتریان بالقوه, کمپین
-
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۵۷:۵۶ PM
-
۱۳۶۳ بازديد
-
بازاریابی - بازاریابی اینترنتی
-
سیاست و بازاریابی
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/772/