سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

دانشگاه شاهد ظرفیت ظهور در بین دانشگاه‌های دنیا را دارد/ این دانشگاه می‌تواند ضعف در نظریه‌پردازی را جبران کند بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه شاهد، با بیان اینکه این دانشگاه می‌تواند ضعف در نظریه‌پردازی را جبران کند گفت: جامعه دانشگاهی علاوه بر «حضور» باید «ظهور» هم داشته باشند. دانشگاه شاهد ظرفیت ظهور در بین دانشگاه‌های دنیا را دارد و برکات علمی آن در سطح جهانی باید گسترش یابد.

به گزارش «ایثار»، حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم در جمع دانشجویان، با اشاره به آیه 19 سوره حشر وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ ۚ أُولَٰئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ، و مانند آنان نباشید که به کلی خدا را فراموش کردند، خدا هم (حظّ روحانی و بهره ابدی) نفوس آنها را از یادشان برد، آنان به حقیقت بدکاران عالمند. گفت: آغاز سال تحصیلی را به شما دانشجویان تبریک می گویم و امیدوارم از برکات معنوی دانشگاه در این ایام و در طول سال تحصیلی جدید برخوردار باشید.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اختلاف بین برخی از اندیشمندان که اصالت را یا در «اندیشه» و یا در «عمل» می‌دانند، گفت: عمل اندیشه‌ساز است و اگر اندیشه نباشد عمل تحقق پیدا نمی‌کند، برخی طرفدار این هستند باید از طریق علم و دانش به اهداف دست یافت و برخی هم این نظر را داشتند باید به عمل توجه شود و اگر عمل نباشد اندیشه تحقق پیدا نمی‌کند. در دین ما «ایمان» و «عمل صالح» 2 بال پرواز برای انسان مومن هستند و دین ما به هر 2 اصالت می‌دهد. 
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌مقدم با تاکید بر اینکه «علم نافع» تاثیرات فراوان در جامعه دارد، خاطرنشان‌کرد: در دین اسلام تاکیدات بر علم نافع و علم اصیل است، علمی که باعث اثرگذاری باشد و صرف علم جایگاهی ندارد، علمی که منجر به خودسازی شود مثل علم نافع که به انسان و جامعه سود برساند، ائمه (ع) دعا می‌کنند که از علم نافع برخوردار باشند، علمی که باعث تعالی و تکامل دینی و حتی بهره مادی و دنیوی شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه علم باید دست افرادی باشد که صلاحیت دارند، اظهارداشت: قرآن کریم اول بر تزکیه و دوم بر علم تاکید دارد. اگر تزکیه نباشد افراد دچار مشکل جدی خواهند شد. اگر خودسازی و تزکیه درونی در افراد ایجاد نشود علم و دانش نه تنها منفعت دارد بلکه آثار خطرناکی دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌مقدم با اشاره به واژه‌های مهمی از جمله «جهاد»، «مقاومت»، «پایداری» و «استقامت» به عنوان اصل اساسی در آموزه دینی ما، گفت: آنچه برداشت ما است اصالت نه با جنگ و صلح است، اصالت با «قدرت» است و اینکه آنقدر قدرت داشنه باشید که هم جنگ و صلح در اختیار تو باشد. برای همین مقام معظم رهبری می‌فرمایند که شهیدان حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله دارای مکتب و روش هستند. 
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر نقش دانشگاه‌ها برای ادامه تئوری‌های جریان محور مقاومت، گفت: اگر جریان مقاومت و توانمندی نبود الان معلوم نبود جهان مستضعفان به چه سرنوشتی دچار می شد. دانشگاه‌ها وظیفه دارند که تئوری، نظریه به مدل اجرایی و مقالات مختلف و نظریه‌های جدید را ارایه دهند. کار سیاسیون و دولت نیست و کار دانشگاهیان است تا افکار نسل جوان روشن شود اگر بخواهیم راه مقاومت و پایداری در طول 40 سال ادامه دهیم باید پشتوانه علمی و فکری تقویت شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌مقدم با بیان اینکه پیشرفت‌های امروز در محور مقاومت حاصل آموزه‌های دینی ما است، اظهار داشت: الان شاهد هستیم که پایه‌های رژیم اشغالگر صهیونیست متزلزل مانند تار عنکبوت شده است. جامعه دانشگاهی علاوه بر «حضور» باید «ظهور» هم داشته باشند و دانشگاه شاهد ظرفیت ظهور در بین دانشگاه‌های دنیا را دارد و برکات علمی آن در سطح جهان باید گسترش یابد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به موسسه‌ تحقیقاتی در کشور آمریکا که علیه کشور ما کارهای تحقیقاتی انجام می‌دهد، گفت: محققان این مرکز به این جمع بندی رسیدند که تا زمانی که ولایت فقیه وجود داشته باشد، توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. 
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌مقدم با تاکید بر نظریه‌پردازی توسط دانشگا‌هیان و اینکه نظریه‌پردازی باید به عنوان متون درسی قرار بگیرد، گفت: جنایت بزرگ در غزه و لبنان باید مورد نظریه‌پردازی دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه قرار بگیرد و دانشگاه شاهد می‌تواند ضعف در نظریه‌پردازی را جبران کند. دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمه، اندیشمندان و علما با وجود سختگیری‌ها در شرایط سخت هم باید نظریه‌پردازی کنند. 
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/757718/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز به کار تعاونی توسعه دهندگان هوش مصنوعی کیش

موضوع رجیستری تلفن همراه با حضور وزیر ارتباطات بررسی می‌شود

هکرها به زیرساخت شرکت‌های مخابراتی آمریکایی نفوذ کردند

صفحه کلید جدید و عجیب گوگل!

مدیران یک شرکت فعال حوزه نانو در لیست 2 درصد دانشمندان برتر جهان

این وسیله فضایی جدیدترین کیبورد ساخت گوگل است!

تحول بزرگ هوش مصنوعی برای فیلم‌نامه‌نویسی

اجرای طرح سلامت خانواده در جزیره کیش

این دو عامل مهم شاید قیمت تون‌کوین را به 6 دلار برسانند

زمان می‌تواند «منفی» باشد!

قابل توجه لینوکس‌‎بازها؛ به پردازنده‌های Core Ultra 200V اینتل فکر نکنید!

بازی Assassin’s Creed Mirage سرانجام راهی استیم می‌شود

وزش باد مرگبار از سوی یک ابرسیاهچاله باستانی

طبق یک مطالعه League of Legends باهوش‌ترین بازیکنان را دارد

تست مقاومت اپل واچ اولترا 2 تیتانیوم بلک

سهام‌دار اولیه OpenAI: با وجود تغییرات سازمانی، این استارتاپ همچنان تیمی قدرتمند دارد

نرم‌افزار دانشجویان هاروارد با عینک هوشمند متا اطلاعات هویتی افراد را برملا می‌کند

اپل اینتلیجنس همراه با iOS 18.1 احتمالاً در تاریخ 7 آبان از راه می‌رسد

دولت عربستان سعودی ظاهراً به تصاحب بخش بیشتری از سهام نینتندو فکر می‌کند

انجام 2000 عمل جراحی با گاماپروب‌های ایران‌ساخت

بومی سازی نمونه بردار گوارشی

فرایند 2 نانومتری TSMC ظاهراً دوبرابر گران‌تر از قبل است؛ بیش از 30 هزار دلار به‌ازای هر ویفر تراشه