سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

صفحه کلید جدید و عجیب گوگل! نکات خواندني

صفحه کلید جدید و عجیب گوگل!
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ایسنا /گوگل ژاپن که به ساخت ابزارهای عجیب و صفحه کلیدهای جالب توجه مشهور است، این بار پرده از یک صفحه کلید حلقوی برداشته است که صفحه کلیدی بی‌نهایت و دو طرفه است.
گوگل ژاپن جدیدترین نسخه صفحه کلید گوگل یا جی‌برد(Gboard) را منتشر کرده است که یک صفحه کلید دو طرفه منحصر به فرد است که بر اساس نوار موبیوس(Möbius) طراحی شده است.
نوار موبیوس نواری است که دو لبه آن بر هم قرار گرفته و یک حلقه را به وجود می‌آورد. البته باید یک لبه انتهایی قبل از اتصال به لبه دیگر، نیم دور چرخانده شود. می‌توان بین هر دو نقطه از سطح این نوار، بدون قطع کردن لبه آن خطی ممتد کشید. بنابراین نوار موبیوس فقط یک سطح و فقط یک مرز (لبه) دارد.
این نوار مستقلاً و به ‌طور جداگانه توسط دو ریاضیدان آلمانی به نام‌های آگوست فردینانند موبیوس و جان بندیکت در سال 1858 کشف شد و به ثبت رسید و در ریاضیات، علوم، هنر، مهندسی، ادبیات و موسیقی کاربرد دارد.
گفتنی است که این صفحه کلید جدید توسط یک یا چند نفر به صورت همزمان قابل استفاده است.
تاکنون یک صفحه کلید با الهام از نوار موبیوس هرگز ساخته نشده بود و حالا توسعه دهندگان پیشگام در گوگل ژاپن آن را طراحی و جدیدترین نسخه Gboard را معرفی کرده‌اند.

سیاست و بازاریابی


از نظر مشخصات، طراحی دو طرفه خطی این صفحه کلید جدید با اتصال 26 ماژول که هر کدام شامل هشت کلید است، ایجاد شده است. این صفحه کلید دارای 208 کلید است که بیش از دو برابر یک صفحه کلید معمولی است و توسط کابل USB-C متصل می‌شود.
این صفحه کلید اجازه می‌دهد تا یک فرد یا گروهی از افراد از هر زاویه‌ای بتوانند با آن تایپ کنند. حتی طراحان این صفحه ‌کلید متمایز، طراحی سخت‌افزاری آن را به ‌صورت رایگان در GitHub در دسترس قرار داده‌اند، به این معنی که هر کس با استفاده از آنها می‌تواند صفحه‌کلید خود را با استفاده از یک چاپگر سه‌بعدی ایجاد کند.
گفتنی است از زمانی که گوگل در سال 2021 جوک‌های روز اول آوریل را کنار گذاشت، گوگل ژاپن برای ایجاد «روز صفحه کلید» که در اول اکتبر هر سال برگزار می‌شود، قدم برداشته است تا طرح‌های دیوانه‌واری از صفحه کلید را منتشر کند که هیچ کارکرد واقعی دیگری جز جنبه طنز ندارند. اینکه چرا اول اکتبر انتخاب شده است به این دلیل است که تاریخ عددی آن 10/1 است و تعداد استاندارد کلیدهای یک صفحه کلید نیز 101 عدد است.
گوگل ژاپن قبلا نیز صفحه کلیدهایی شبیه به یک فنجان و صفحه کلید چوبی را که در اصل رشته‌ای از حروف و اعداد روی یک صفحه کلید بلند است، معرفی کرده بود.
در پایان قابل ذکر است که اگر از وبسایت GitHub بازدید کنید، می‌توانید طرح‌های جدیدترین صفحه کلیدهای گوگل و همچنین نسخه‌های جالب قبلی را ببینید و البته با بیانیه‌ای مواجه می‌شوید مبنی بر اینکه اینها یک محصول رسمی گوگل نیستند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/757689/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک مدل جدید و شگفت انگیز هوش مصنوعی

مصوبه جدید رگولاتوری؛ تماس تلفنی تبلیغاتی ممنوع است

نسخه iOS اپ جیمیل به دستیار هوش مصنوعی گوگل برای مدیریت ایمیل‌ها مجهز شد

جریان الکتریکی به ساده ترین زبان

ترکیب کشاورزی با انرژی خورشیدی برای رسیدن به انتشار صفر کربن

هزینه تعمیر ردمی نوت 14 پرو و پرو پلاس چقدر است؟

تست بازی‌های سنگین در آیفون 16 پرو مکس با تراشه A18 پرو؛ بهبود عملکرد و کاهش گرما

ایلان ماسک کل صنعت فضایی را بلعیده است!

رقابت چین و آمریکا برای تعیین زمان روی ماه

این 5 محصول اپل احتمالاً به‌زودی از خط تولید خارج می‌شوند

وب‌سایت شرکت Lego با هدف تبلیغ پروژه کلاهبرداری رمزارزی هک شد

سری هواوی نوا 13 احتمالاً یکم آبان معرفی خواهد شد

ایستگاه فضایی کجاست؟

چین به اولین ارتباط تراهرتز راه دور دنیا دست یافت

عرضه ویژگی هوش مصنوعی Ask Photos برای کاربران گوگل Photos آغاز شد

مهاجرت افراطی‌ها از تلگرام آغاز شد

دومین شبیه‌ساز نینتندو سوییچ از دسترس خارج شد

ماه ما ممکن است دزدیده شده باشد

خورشید مصنوعی ژاپن گوی سبقت را از چین ربود

تصاویر واقعی ویوو X200 Pro Mini فاش شد؛ یک گوشی قدرتمند جمع‌وجور

مرکز بهره‌برداری ماموریت‌های فضایی افتتاح شد

پیشرفت جدید فناوری‌های کوانتومی با ساخت سرامیک‌های چاپ سه‌بعدی