سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

استراتژی بازاریابی خود را آزمایش و بهینه‌سازی کنید بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - استراتژی بازاریابی از بخش‌های مهم توسعه‌‌ی کسب‌وکار است که مانند بسیاری از عناصر دیگر، به بررسی و بهبود مداوم نیاز دارد.

در دنیای کسب‌وکار، برای مدیریت بهینه همیشه باید اندازه‌گیری و بازبینی را مدنظر قرار دهید. همه‌ی بخش‌ها و عناصر کسب‌وکار نیز هدف این بررسی‌ها هستند و بازاریابی نیز مستثنی نخواهد بود. بررسی و آزمایش استراتژی بازاریابی یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران محسوب می‌شود و درواقع، بدون بررسی و اندازه‌گیری روش‌های استفاده‌شده هیچ‌گاه متوجه صحیح یا غلط بودن استراتژی‌های جاری نخواهیم شد. مقاله‌های مرتبط:
آموزش تعیین استراتژی بازاریابی براساس رفتار مصرف‌کننده استراتژی جامع بازاریابی را در اولویت کسب‌وکار قرار دهید
بازاریابی را می‌توان خط اتصال محصول به مشتری تعریف کرد. اهمیت بازاریابی در همین تعریف مشخص می‌شود و درنتیجه، نمی‌توان آن را در اولویتی پایین قرار داد. آزمایش‌کردن روشی است که مدیران را از تخمین‌های بیهوده در بازاریابی رها و با نتایجی واقعی، بهترین استراتژی را پدیدار می‌کند. خوشبختانه ابزارهای گوناگون همچون آنالیز وب‌سایت و داده‌های شبکه‌های اجتماعی و بازخوردهای مشتریان امروزه به‌راحتی دردسترس کسب‌وکارها قرار دارند و روند آزمایش را آسان‌تر می‌کنند. آزمایش استراتژی‌های متنوع بازاریابی و بررسی وضعیت کنونی استراتژی در‌حال‌جریان به مدیران بازاریابی کمک می‌کند تغییرات لازم را برای حصول بهترین نتیجه کشف کنند. درحقیقت، آزمایش اصولا با هدف بهینه‌سازی انجام می‌شود و بهترین نتیجه، حاصل به‌کارگیری نتایج آزمایش‌ها خواهد بود. درادامه، با روش‌هایی برای بهینه‌سازی هرچه‌بیشتر استراتژی بازاریابی در دنیای کنونی کسب‌وکار آشنا می‌شویم. بهینه‌سازی حضور آنلاین کسب‌وکار
در دنیای کنونی، وب‌سایت شرکت به‌معنای نقطه‌ی تمرکز حضور آنلاین آن و حتی ویترین اصلی خواهد بود؛ به‌همین‌دلیل، بررسی این ویترین اهمیت فراوانی دارد. تحلیل‌ها می‌توانند عواملی ارائه‌ کنند که درگیری یا استقبال از وب‌سایت را نشان دهند. از میان عوامل مهم می‌توان به نرخ ترک وب‌سایت یا زمان سپری‌شده در هر صفحه اشاره کرد. تحلیل کلمه‌های کلیدی و وضعیت کنونی وب‌سایت در موتورهای جست‌وجو، از مهم‌ترین بخش‌های تحلیل وب‌سایت محسوب می‌شود. شما با شناسایی کلمات بهینه برای کسب‌وکار خود و انتخاب آن‌هایی که در بالاترین رتبه‌های موتورهای جست‌وجو قرار دارند، می‌توانید استراتژی بازاریابی محتوایی را نیز بهینه‌سازی کنید. درواقع، نقاط تمرکز استراتژی محتوایی براساس همین کلمات کلیدی تدوین می‌شود.
به‌عنوان مثالی برای بررسی عمیق‌تر کلمات کلیدی، مقاله‌ای بلند با محور یکی از موضوعات مهم صنعت خود آماده و کلمات کلیدی پرکاربرد را در آن تزریق و پس از مدتی آن را تحلیل کنید. برخی از تحلیل‌ها کلمات مرتبطی را نشان می‌دهند که کاربران با جست‌وجوی آن‌ها به مقاله‌ی بلند شما رسیده‌اند و همین کلمات کلیدی به‌مرور به نقاط تمرکز تبدیل می‌شوند. درنهایت، مقاله‌ها و محتوای بعدی براساس کلمات کلیدی جدید آماده خواهند شد و به‌مرورزمان، شرکت شما با عناصری شناخته خواهد شد که خودتان تصمیم به شناخته‌شدن با آن‌ها گرفته‌اید. امروزه، حضور آنلاین به‌عنوان ویترین اصلی کسب‌وکارها شناخته می‌شود
حضور آنلاین علاوه‌بر وب‌سایت، به‌معنای تبلیغات نیز خواهد بود و تبلیغات را می‌توان با داده‌ها و عوامل گوناگون بررسی کرد. کاربران عادی اینترنت روزانه حجم زیادی از تبلیغات را نادیده می‌گیرند و شناسایی دلیل نادیده‌گرفتن‌ها اهمیت بسیاری دارد. ابزارهای گوناگون تحلیل آنلاین به شما می‌گویند مثلا چه گروهی از کاربران تبلیغات را تماشا می‌کنند و چه تعداد از کاربران جدید یا تکراری هستند. درنتیجه‌ی همین نتایج تحلیلی، می‌توان استراتژی هزینه‌های آتی برای تبلیغات آنلاین را تدوین کرد. بهره‌مندی از قدرت رسانه‌های اجتماعی
رسانه‌های اجتماعی ابزارهایی ارائه می‌کنند که محققان بازاریابی در سال‌های گذشته حتی تصور آن را نمی‌کردند. میلیون‌‌ها و میلیاردها کاربر در این شبکه‌ها حضور دارند که حجم فراوانی از داده را برای صاحبان کسب‌وکارها ایجاد می‌کنند. چنین خیل عظیمی از کاربران، می‌تواند ابزارهای مناسبی برای تحلیل حضور آنلاین یا تبلیغات دراختیار مدیران قرار دهد. به‌عنوان نمونه‌ای از ابزارهای شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، می‌توان به فیسبوک اشاره کرد. فیسبوک به صاحبان کسب‌وکار امکان می‌دهد 6 تصویر را برای تبلیغات خود انتخاب کنند و سپس، بهترین تصویر با احتمال بیشترین بازخورد را برای آن نشان می‌دهد. حتی می‌توان از کاربران نظرسنجی کرد و از نتایج آن برای انتخاب بهترین تصویر تبلیغاتی و مقایسه با انتخاب الگوریتم خودکار فیسبوک استفاده کرد.
فیسبوک، تنها به‌عنوان مثالی از قدرت رسانه‌های اجتماعی مطرح شد و شبکه‌های دیگر همچون یوتیوب و سرویس‌های مشابه هم می‌توانند ابزارهای مناسبی برای بررسی تبلیغات باشند. قبل از نمایش عمومی تبلیغات در تلویزیون یا رسانه‌های بزرگ‌تر دیگر، می‌توانید نمونه‌ای از ویدئو را در شبکه‌های اجتماعی مبتنی‌بر ویدئو نمایش دهید؛ درنتیجه با استفاده از بازخوردهای اولیه می‌توان محتوای نهایی را بهینه‌سازی کرد. دسته‌بندی و تحلیل بازخورد مشتریان
بازخورد و واکنش مشتریان بالقوه به محصول و بازاریابی شما، آخرین و مهم‌ترین عامل تحلیلی است. این تحلیل از همه‌ی تحلیل‌های الگوریتمی و بررسی‌های آماری اهمیت بیشتری دارد. درواقع، اگر مشتری نهایی روش تبلیغاتی و محصول شما را نپسندد، سایر روش‌ها هیچ اهمیتی نخواهند داشت. بهترین تحلیل، بازخوردی است که کاربران درباره‌ی برنامه‌های بازاریابی دارند
برای استخراج داده‌های درخورتوجه از بازخوردهای مشتری، باید کانال‌های متنوع را بررسی کرد. مرحله‌ی دیگر نیز دسته‌بندی مشتریان خواهد بود که برای تحلیل بهتر الزامی است. به‌بیان‌دیگر، پیام کسب‌وکار خود را ازطریق کانال‌های متنوع باید به گوش مخاطبان در دسته‌‌بندی‌های متنوع برسانید و نتایج بازخوردهای آن‌ها را بررسی کنید. درادامه می‌توانید، بهترین کانال و لحن محتوایی را برای هر دسته از مخاطبان خود انتخاب کنید.
برنامه‌ها و فعالیت‌های بازاریابی باید در همه‌ی جنبه‌ها توسعه پیدا کنند و تمامی مسیر مشتری در آن‌ها بررسی شود. به‌عنوان مثال، باید انواع طراحی‌ها برای صفحات فرود (Landing Page) و حتی منو وب‌سایت و بازخورد هر دسته از مشتریان را درباره‌ی آن‌ها تحلیل کنید. پس از هر تغییر، باید رفتار مخاطبان بررسی شود تا مثبت یا منفی بودن تغییرات را درک کنید. برای تحلیل بهینه‌ی رفتارهای مشتریان دربرابر برنامه‌های بازاریابی، باید بازخوردها در هر کانال را به‌صورت مجزا دریافت و سپس همه‌ی آن‌ها را بسته به هر دسته‌بندی از مشتریان، باهم ترکیب کنید. همه‌ی داده‌هایی که در این روش به‌دست می‌آیند، به درک چشمگیر از نتایج روش‌های بازاریابی منجر می‌شوند و ارتباط یا عدم ارتباط آن‌ها با مشتریان را نشان می‌دهند. درنهایت به‌‌یاد داشته باشید ابزارهای گوناگون بازاریابی و تحلیل روش‌های آن، تنها با استفاده‌ی صحیح می‌توانند به پیشرفت کسب‌وکار منجر شوند. درواقع، اگر همین ابزارهای مفید در مسیرها و با استراتژی غلط به‌کار گرفته شوند، شاید نتایج عکس به‌همراه داشته باشند. استفاده‌ی صحیح نیز قطعا افزایش درگیری با برند و به‌تبع آن، رشد کسب‌وکار را باعث خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/72531/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار مهندس اوحدی با مادر شهیدان باقری زند

مدیرعامل پیشین اینتل باید حقوق 207 میلیون دلاری‌اش را پس دهد

اولین داروی رشد مجدد دندان

گوگل برای جلوگیری از فروش کروم راهکارهایی به دادگاه پیشنهاد کرد

اینتل ظاهراً برنامه توسعه معماری X86S برای نسل بعدی پردازنده‌ها را کنار گذاشته است

ادریس البا به ساخت لایو اکشن سایبرپانک با همکاری کیانو ریوز تمایل نشان داد

با سقوط به درون سیاهچاله، مرگ آن را خواهیم دید!

سری گلکسی S25 با حداقل رم 12 گیگابایتی عرضه می‌شوند

وزیر ارتباطات: شاید فیلترینگ به صورت‌ گام‌به‌گام حذف شود

منبع انتشار عکس گلکسی S25 پلاس احتمالاً از سامسونگ اخراج شده است

ابداع ماده‌ نوینی با قابلیت جذب دی اکسید کربن و ذخیره انرژی

پیاده روی جالب فضانوردان

تمام آیفون‌های سازگار با iOS 18، به‌روزرسانی iOS 19 را هم دریافت می‌کنند

دستور مالزی به فیس‌بوک و تیک‌تاک برای دریافت مجوز فعالیت

ارتقای کیفیت زیره کفش با مواد اولیه نانویی ایرانی

فوربز: 20 هزار ایرانی از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک استفاده می‌کنند

برنامه شخصی‌سازی نمایشگر گوشی‌های گلکسی منتشر شد

یوتوب علیه محتواهای گمراه‌کننده؛ برخورد با ویدیوهای کلیک‌بیت آغاز شد

کشف جدید تلسکوپ‌های ناسا در یک صحنه جنایت کیهانی

اضافه شدن قابلیت هوش مصنوعی به موتور «جستجوی گوگل»

اپل به لغو ممنوعیت آیفون 16 در اندونزی نزدیک شد

بزرگترین تونل زیر آبی جهان در چین تکمیل شد

اولین ضربان‌ساز دو حفره‌ای بدون سرب در قلب یک بیمار 13 ساله کاشته شد

«اوپن‌ای‌آی» از مدل هوش مصنوعی o3 رونمایی کرد

جا دادن یک زمین فوتبال روی یک قاشق چای‌خوری!

کار پژوهش و تحقیقات در کنار روحیه ایثارگری چالش‌ها را برطرف خواهد کرد

اختتامیه جشنواره شهید پیشرفت یادبود شهید «محمدحسین رمضانخانی» برگزار شد

تجلیل استاندار سمنان از همسر والامقام سردار شهید «سید رضی موسوی»

اولین مرکز خصوصی دیالیز استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد

اردوی درمانی، آموزشی و فرهنگی ویژه جانبازان اعصاب و روان برگزار می‌شود

یارانه سامسونگ برای تولید تراشه در آمریکا نهایی شد؛ 1.7 میلیارد دلار کمتر از رقم اولیه

مغز انسان با سرعتی بسیار آهسته اطلاعات را پردازش می‌کند!

رونمایی از یک ربات انسان‌نمای سریع‌تر از انسان

اختتامیه اردوی «یاد عزیزان»، بازدید از مناطق عملیاتی کرمانشاه برگزار شد

تولید قطعات پیچیده صنایع پزشکی و هوافضا با پرینترهای سه‌بعدی ایرانی

ایران به جمع هفت کشور با فناوری تشخیص سرطان به کمک امواج کوانتومی پیوست

طراحی وان پلاس واچ 3 احتمالا به این صورت است

درهای ایردراپ به روی کاربران اندروید باز می‌شود

گوترش به دنیا هشدار داد؛ تلفیق مرگبار هوش مصنوعی و سلاح هسته‌ای

کنترل ربات از راه دور با دستکش هوشمند

ایتالیا شرکت خالق ChatGPT را 15 میلیون یورو جریمه کرد

جشن کریسمس به سبک ناسا

حضرت زهرا (س)؛ نماد کمال انسانی و راهنمای زنان امروز

تمهیدات ویژه شرکت متد جهت حمایت از تولید تجهیزات توانبخشی جانبازان

گام بلند دانش بنیان‌ها در تولید انبوه داروی «نقص ایمنی مادرزادی»

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان با خانواده‌های شهدای شهرستان کرخه دیدار کرد

این کامپیوتر کمودور 64 بعد از 42 سال هنوز به انجام وظیفه ادامه می‌دهد

اسپیس‌ایکس 2 فرودگر خصوصی ماه را در ژانویه پرتاب می‌کند

گلکسی S25 اسلیم گوشی باریکی خواهد بود؛ اما نه به باریکی آیفون 17 ایر

ایران در جمع تولیدکنندگان اسپکتروفتومتر در ایران