سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

استراتژی بازاریابی خود را آزمایش و بهینه‌سازی کنید بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - استراتژی بازاریابی از بخش‌های مهم توسعه‌‌ی کسب‌وکار است که مانند بسیاری از عناصر دیگر، به بررسی و بهبود مداوم نیاز دارد.

در دنیای کسب‌وکار، برای مدیریت بهینه همیشه باید اندازه‌گیری و بازبینی را مدنظر قرار دهید. همه‌ی بخش‌ها و عناصر کسب‌وکار نیز هدف این بررسی‌ها هستند و بازاریابی نیز مستثنی نخواهد بود. بررسی و آزمایش استراتژی بازاریابی یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران محسوب می‌شود و درواقع، بدون بررسی و اندازه‌گیری روش‌های استفاده‌شده هیچ‌گاه متوجه صحیح یا غلط بودن استراتژی‌های جاری نخواهیم شد. مقاله‌های مرتبط:
آموزش تعیین استراتژی بازاریابی براساس رفتار مصرف‌کننده استراتژی جامع بازاریابی را در اولویت کسب‌وکار قرار دهید
بازاریابی را می‌توان خط اتصال محصول به مشتری تعریف کرد. اهمیت بازاریابی در همین تعریف مشخص می‌شود و درنتیجه، نمی‌توان آن را در اولویتی پایین قرار داد. آزمایش‌کردن روشی است که مدیران را از تخمین‌های بیهوده در بازاریابی رها و با نتایجی واقعی، بهترین استراتژی را پدیدار می‌کند. خوشبختانه ابزارهای گوناگون همچون آنالیز وب‌سایت و داده‌های شبکه‌های اجتماعی و بازخوردهای مشتریان امروزه به‌راحتی دردسترس کسب‌وکارها قرار دارند و روند آزمایش را آسان‌تر می‌کنند. آزمایش استراتژی‌های متنوع بازاریابی و بررسی وضعیت کنونی استراتژی در‌حال‌جریان به مدیران بازاریابی کمک می‌کند تغییرات لازم را برای حصول بهترین نتیجه کشف کنند. درحقیقت، آزمایش اصولا با هدف بهینه‌سازی انجام می‌شود و بهترین نتیجه، حاصل به‌کارگیری نتایج آزمایش‌ها خواهد بود. درادامه، با روش‌هایی برای بهینه‌سازی هرچه‌بیشتر استراتژی بازاریابی در دنیای کنونی کسب‌وکار آشنا می‌شویم. بهینه‌سازی حضور آنلاین کسب‌وکار
در دنیای کنونی، وب‌سایت شرکت به‌معنای نقطه‌ی تمرکز حضور آنلاین آن و حتی ویترین اصلی خواهد بود؛ به‌همین‌دلیل، بررسی این ویترین اهمیت فراوانی دارد. تحلیل‌ها می‌توانند عواملی ارائه‌ کنند که درگیری یا استقبال از وب‌سایت را نشان دهند. از میان عوامل مهم می‌توان به نرخ ترک وب‌سایت یا زمان سپری‌شده در هر صفحه اشاره کرد. تحلیل کلمه‌های کلیدی و وضعیت کنونی وب‌سایت در موتورهای جست‌وجو، از مهم‌ترین بخش‌های تحلیل وب‌سایت محسوب می‌شود. شما با شناسایی کلمات بهینه برای کسب‌وکار خود و انتخاب آن‌هایی که در بالاترین رتبه‌های موتورهای جست‌وجو قرار دارند، می‌توانید استراتژی بازاریابی محتوایی را نیز بهینه‌سازی کنید. درواقع، نقاط تمرکز استراتژی محتوایی براساس همین کلمات کلیدی تدوین می‌شود.
به‌عنوان مثالی برای بررسی عمیق‌تر کلمات کلیدی، مقاله‌ای بلند با محور یکی از موضوعات مهم صنعت خود آماده و کلمات کلیدی پرکاربرد را در آن تزریق و پس از مدتی آن را تحلیل کنید. برخی از تحلیل‌ها کلمات مرتبطی را نشان می‌دهند که کاربران با جست‌وجوی آن‌ها به مقاله‌ی بلند شما رسیده‌اند و همین کلمات کلیدی به‌مرور به نقاط تمرکز تبدیل می‌شوند. درنهایت، مقاله‌ها و محتوای بعدی براساس کلمات کلیدی جدید آماده خواهند شد و به‌مرورزمان، شرکت شما با عناصری شناخته خواهد شد که خودتان تصمیم به شناخته‌شدن با آن‌ها گرفته‌اید. امروزه، حضور آنلاین به‌عنوان ویترین اصلی کسب‌وکارها شناخته می‌شود
حضور آنلاین علاوه‌بر وب‌سایت، به‌معنای تبلیغات نیز خواهد بود و تبلیغات را می‌توان با داده‌ها و عوامل گوناگون بررسی کرد. کاربران عادی اینترنت روزانه حجم زیادی از تبلیغات را نادیده می‌گیرند و شناسایی دلیل نادیده‌گرفتن‌ها اهمیت بسیاری دارد. ابزارهای گوناگون تحلیل آنلاین به شما می‌گویند مثلا چه گروهی از کاربران تبلیغات را تماشا می‌کنند و چه تعداد از کاربران جدید یا تکراری هستند. درنتیجه‌ی همین نتایج تحلیلی، می‌توان استراتژی هزینه‌های آتی برای تبلیغات آنلاین را تدوین کرد. بهره‌مندی از قدرت رسانه‌های اجتماعی
رسانه‌های اجتماعی ابزارهایی ارائه می‌کنند که محققان بازاریابی در سال‌های گذشته حتی تصور آن را نمی‌کردند. میلیون‌‌ها و میلیاردها کاربر در این شبکه‌ها حضور دارند که حجم فراوانی از داده را برای صاحبان کسب‌وکارها ایجاد می‌کنند. چنین خیل عظیمی از کاربران، می‌تواند ابزارهای مناسبی برای تحلیل حضور آنلاین یا تبلیغات دراختیار مدیران قرار دهد. به‌عنوان نمونه‌ای از ابزارهای شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، می‌توان به فیسبوک اشاره کرد. فیسبوک به صاحبان کسب‌وکار امکان می‌دهد 6 تصویر را برای تبلیغات خود انتخاب کنند و سپس، بهترین تصویر با احتمال بیشترین بازخورد را برای آن نشان می‌دهد. حتی می‌توان از کاربران نظرسنجی کرد و از نتایج آن برای انتخاب بهترین تصویر تبلیغاتی و مقایسه با انتخاب الگوریتم خودکار فیسبوک استفاده کرد.
فیسبوک، تنها به‌عنوان مثالی از قدرت رسانه‌های اجتماعی مطرح شد و شبکه‌های دیگر همچون یوتیوب و سرویس‌های مشابه هم می‌توانند ابزارهای مناسبی برای بررسی تبلیغات باشند. قبل از نمایش عمومی تبلیغات در تلویزیون یا رسانه‌های بزرگ‌تر دیگر، می‌توانید نمونه‌ای از ویدئو را در شبکه‌های اجتماعی مبتنی‌بر ویدئو نمایش دهید؛ درنتیجه با استفاده از بازخوردهای اولیه می‌توان محتوای نهایی را بهینه‌سازی کرد. دسته‌بندی و تحلیل بازخورد مشتریان
بازخورد و واکنش مشتریان بالقوه به محصول و بازاریابی شما، آخرین و مهم‌ترین عامل تحلیلی است. این تحلیل از همه‌ی تحلیل‌های الگوریتمی و بررسی‌های آماری اهمیت بیشتری دارد. درواقع، اگر مشتری نهایی روش تبلیغاتی و محصول شما را نپسندد، سایر روش‌ها هیچ اهمیتی نخواهند داشت. بهترین تحلیل، بازخوردی است که کاربران درباره‌ی برنامه‌های بازاریابی دارند
برای استخراج داده‌های درخورتوجه از بازخوردهای مشتری، باید کانال‌های متنوع را بررسی کرد. مرحله‌ی دیگر نیز دسته‌بندی مشتریان خواهد بود که برای تحلیل بهتر الزامی است. به‌بیان‌دیگر، پیام کسب‌وکار خود را ازطریق کانال‌های متنوع باید به گوش مخاطبان در دسته‌‌بندی‌های متنوع برسانید و نتایج بازخوردهای آن‌ها را بررسی کنید. درادامه می‌توانید، بهترین کانال و لحن محتوایی را برای هر دسته از مخاطبان خود انتخاب کنید.
برنامه‌ها و فعالیت‌های بازاریابی باید در همه‌ی جنبه‌ها توسعه پیدا کنند و تمامی مسیر مشتری در آن‌ها بررسی شود. به‌عنوان مثال، باید انواع طراحی‌ها برای صفحات فرود (Landing Page) و حتی منو وب‌سایت و بازخورد هر دسته از مشتریان را درباره‌ی آن‌ها تحلیل کنید. پس از هر تغییر، باید رفتار مخاطبان بررسی شود تا مثبت یا منفی بودن تغییرات را درک کنید. برای تحلیل بهینه‌ی رفتارهای مشتریان دربرابر برنامه‌های بازاریابی، باید بازخوردها در هر کانال را به‌صورت مجزا دریافت و سپس همه‌ی آن‌ها را بسته به هر دسته‌بندی از مشتریان، باهم ترکیب کنید. همه‌ی داده‌هایی که در این روش به‌دست می‌آیند، به درک چشمگیر از نتایج روش‌های بازاریابی منجر می‌شوند و ارتباط یا عدم ارتباط آن‌ها با مشتریان را نشان می‌دهند. درنهایت به‌‌یاد داشته باشید ابزارهای گوناگون بازاریابی و تحلیل روش‌های آن، تنها با استفاده‌ی صحیح می‌توانند به پیشرفت کسب‌وکار منجر شوند. درواقع، اگر همین ابزارهای مفید در مسیرها و با استراتژی غلط به‌کار گرفته شوند، شاید نتایج عکس به‌همراه داشته باشند. استفاده‌ی صحیح نیز قطعا افزایش درگیری با برند و به‌تبع آن، رشد کسب‌وکار را باعث خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/72531/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحصیل 270 فرزند شاهد و ایثارگر در دانشگاه علوم پزشکی بابل/ مشروطی کم و نخبگان زیاد

تست‌های انجام شده در Battlefield Labs لزوماً به نسخه نهایی راه نخواهند یافت

اپل در حال کار روی مدل سبک‌تر و ارزان‌تر هدست ویژن پرو است

ساخت ربات‌های مولکولی درون سلول‌های زنده

سم آلتمن می‌گوید مدل GPT-4 «افتضاح» است؛ جایگزینی با مدل جدید GPT-4o

سیاره ما از مریخ چه طور به نظر می‌رسد/ زمین درخشان‌تر است یا مریخ؟

در بازی DMZ Nuclear Survival با خرس‌ها دوست شوید!

کشف جدید محققان؛ درمان خشکی دهان با عوارض نزدیک به صفر

تایید یک داروی جدید برای مقابله با سرطان پستان در بریتانیا

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان معزز «علی‌خانی گیلانی»

پیام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان والامقام «طاهری»

طرح جهادی بنیاد خدمتگزار در شهرستان‌های استان تهران آغاز شد/اولین ایستگاه اسلامشهر

هوش مصنوعی به اپل واچ می‌آید، اما به شکلی محدود!

گیمرها تحت‌تاثیر گیم‌پلی Marathon قرار نگرفته‌اند

دیگر برای استفاده از Apple Maps به آیفون نیاز ندارید

آپدیت رابط کاربری سامسونگ اختلال دارد

این بازوی رباتیک، ماهواره‌ها را در مدار زمین تعمیر می‌کند

کدام قسمت بدن مسئول رمزگذاری انواع مختلف درد است؟

«هوش اپل» به طور محدود به اپل‌واچ می‌رسد

استفاده از هوش مصنوعی اوپن ای آی با احراز هویت مجاز می شود

لایحه جدید فلوریدا می‌تواند باعث حذف رمزگذاری سرتاسری پیام‌ها شود

راه حل جدید «اوپن‌ای‌آی» برای کاهش استفاده مخرب از مدل‌های هوش مصنوعی

مشاهده «باران کوانتومی» برای اولین بار

گوشی پرچمدار شیائومی 16 احتمالاً باتری بسیار پرظرفیتی خواهد داشت

نانو در خدمت درمان سرطان پستان؛ امیدی تازه برای مقابله با نوع تهاجمی

سامانه تخصصی «بشری» ویژه تشکل‌های شاهد و ایثارگر به بهره‌برداری رسید

واردات نیمه رسانا به آمریکا شامل مالیات جداگانه می‌شود

کشف دو گونه جدید دایناسور از یک فسیل 125 میلیون ساله

آخرین وداع؛ نگاهی به گوشی های کلاسیک نوکیا قبل از جدایی HMD

عکسی با جزئیات بی‌سابقه از مرکز کهکشان راه شیری

ترامپ: معافیتی در کار نیست؛ تعرفه‌ بر گوشی، لپ‌تاپ و تراشه‌های چینی پابرجا است

ساخت داروی نقص ایمنی با پلاسما؛ سالانه چندبار می‌توان پلاسما اهدا کرد

هدف گذاری بیمه دی برای جهش بزرگ در سال 1404

یک شهاب سنگ باستانی آخرین زمان جاری بودن آب در مریخ را فاش کرد

قیمت کنسول PS5 در اروپا، خاورمیانه و چندین منطقه دیگر افزایش یافت

بازدید رئیس کل بیمه مرکزی از بیمه دی کرمانشاه/ تأکید بر توسعه خدمات بیمه‌ای در منطقه

این قارچ حاوی تلخ‌ترین ماده شناخته شده برای بشر است

نخستین جلسه شورای مدیران مدیران بنیاد گیلان برگزار شد

The Last of Us Complete برای PS5 از راه رسید؛ سفر کامل جوئل و الی در یک بسته!

ورود 25 ماهواره ایرانی به مدار لئو/ایران در آستانه پرتاب ماهواره مخابراتی به مدار ژئو تا سال 1405

پژوهشگران از آب دریا بتن ساختند

ضخامت ویوو X200 اولترا کمتر از رقبا خواهد بود

اپل در گرداب بحران‌ها؛ نگاهی به عملکرد ضعیف باارزش‌ترین شرکت جهان

نسخه‌ سوییچ 2 بازی‌های Madden و FC منحصربه‌فرد خواهند بود

دوجی S200 Plus معرفی شد؛ اولین گوشی جان سخت دنیا با دو نمایشگر

اگر این گوشی های قدیمی سامسونگ را دارید، هفته آینده منتظر آپدیت One UI 7 باشید

گوگل از Firebase Studio رونمایی کرد؛ ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی

گوشی گلکسی زد فولد 7 در گیک‌ بنچ با اندروید 16 ظاهر شد

تولید زخم‌پوش نانو الیاف ایرانی با عصاره بلوط

آیفون 17 پرو مکس امسال با این 12 ویژگی جدید معرفی خواهد شد