5گام اصلي براي موفقيت يک کمپين انتخاباتي
بازاریابی سیاسی
بزرگنمايي:
طراحي و اجراي يک کمپين انتخاباتي کاري دشوار و طاقت فرساست و گاهي به مدت چندين ماه و در طول تمام روزهاي هفته شما را درگير ميکند.
در روز انتخابات يا نامزد مورد نظر ما و درواقع خود ما پيروز ميشويم و يا شکست ميخوريم. ولي هرچه به روزهاي پاياني نزديک ميشويم استرس و فشارهاي کاري ما نيز به نحو چشمگيري افزايش مي يابد.
با وجود اين اگر يک کمپين انتخاباتي را به خوبي سازماندهي کنيم از بسياري از چالشهاي ناخواسته رهايي پيدا ميکنيم.
مشاوران انتخابات سياسي مراحل و در واقع گامهاي مختلفي را براي طراحي و اجراي يک کمپين پيشنهاد کردهاند. ما يک مدل پنج مرحلهاي را با الگوگيري از بنجامين کاتز معرفي و درواقع پيشنهاد ميکنيم:
گام اول: استفاده از ابزار مناسب براي کمپين انتخاباتي
در عصر تبليغات سياسي مدرن، تکنولوژي چارچوب هر کمپيني را تشکيل مي دهد. استفاده از ابزارهاي تبليغاتي مناسب امکان به اشتراک گذاشتن آسان و سودمند اطلاعات و اتخاذ تصميمات آگانه را فراهم ميکند.
گام دوم: استخدام پرسنل کمپين
هر کمپيني به سه جايگاه شغلي نياز دارد: مسوول امور مالي، گردآوري کننده کمک هاي مالي و مدير کمپين. بسته به اندازه و بودجه کمپين، کارکنان تمام وقت، مشاوراني که در کمپين هاي مختلف مشغول فعاليت هستند يا افراد داوطلب مي توانند اين مسووليت ها را بر عهده بگيرند.
گام سوم: بودجه کمپين
براي اينکه کمپين با موفقيت اجرا شود بودجه آن بايد به دقت تنظيم شود. اولين گام در اين زمينه تعيين تعداد آراء مورد نياز براي پيروز شدن است. براي اين منظور ما بايد با مراجعه به انتخابات گذشته، تعداد جمعيت يک حوزه انتخابيه، درصد افرادي که در انتخابات شرکت مي کنند و مقدار آراء لازم براي پيروزي را محاسبه کنيم. برنامه ريزي و بودجه ما بايد بر اساس اين اطلاعات تنظيم شود.
گام چهارم: تعيين راهبرد و پيام صحيح براي کمپين
راهبرد و پيام به شکلي فاحشي در کمپين هاي مختلف با هم فرق مي کنند. برخلاف قسمتهاي ديگر کمپين، اين دو موضوع به طور مستقيم به باورهاي شخصي فرد کانديدا مربوط مي شوند. در ابتداي کمپين، شخص نامزد و اعضاي کليدي ستاد او بايد بحثهاي روشني در اين مورد انجام دهند. اما اگر ذهنيات شخص کانديدا با ديدگاههاي رأي دهندگان متفاوت باشد، شخص نامزد بايد تصميم بگيرد که آيا ميتواند روي مسائل ديگر متمرکز شوند يا خير.
گام پنجم: بخش اصلي اداره يک کمپين
پس از آنکه ابزارها، تيم، بودجه، راهبرد و پيام ما مشخص شدند، اجراي عملي يک کمپين آغاز مي شود. البته کمپين بايد طوري طراحي شود که در برابر تغيير شرايط آماده باشد؛ البته گاهي لازم است که مواردي که از پيش مهيا شده اند مورد بازنگري قرار گيرند اما اگر برنامه ريزي درستي داشته باشيم، عملکردهاي روزانه ما به نحو مناسبتري اجرايي خواهند شد.
(برگرفته از سايت www.completecampaigns.com)
-
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲:۵۷:۳۰ PM
-
۳۳۵۴ بازديد
-
http://www.rayafarini.com
-
کمپین
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/274/