سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان يکي از اصلي‌ترين ابزارهاي بازاريابي براي کسب‌وکارها هستند. امروزه به دليل بازگشت سرمايه‌ي بسيار بالا، هر کسب وکاري به دنبال بهره‌گيري از آن است. اما ايجاد اکانت رسانه‌هاي اجتماعي و شروع به توليد محتواهاي جذاب گام اول بازاريابي رسانه هاي اجتماعي نيست. قبل از هر چيزي شما بايد استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خود را به صورت صحيح تنظيم کنيد. اين استراتژي با اين‌که مي‌تواند نقش بسيار موثري در توسعه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي داشته باشد، اما به سادگي مي‌توانيد آن را طراحي کنيد.
در ادامه با گام‌هاي اساسي طراحي استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي آشنا خواهيد شد.
اهداف کسب وکار خود را شناسايي کنيد
هر قطعه‌اي از استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي شما بايد براساس اهداف کسب وکارتان تعيين شود. شما نمي‌توانيد بدون دانستن آن‌چه که مي‌خواهيد، به سمت آن حرکت کنيد.
هدف نهايي کسب وکار خود را شناسايي کنيد و بدانيد که چگونه مي‌خواهيد از رسانه‌هاي اجتماعي براي رسيدن به آن‌ها استفاده کنيد. اهداف شما ممکن است موارد زير و يا مواردي مشابه با موارد زير باشند.
افزايش آگاهي از برندحفظ مشتريفروش محصولکاهش هزينه‌هاو … .اين نکته‌ي مهم را در نظر داشته باشيد که تعداد اهداف بيش از حد شما را منحرف مي‌کند و تمرکز اصلي شما را بر هم مي‌زند. ما پيشنهاد مي‌کنيم دو هدف اوليه و دو هدف ثانويه داشته باشيد، بقيه‌ي خواسته‌هاي‌تان را هم به صورت زيرمجموعه‌اي از اين اهداف در نظر بگيريد.
اهداف تان را از لحاظ SMART بودن بسنجيد
شما ممکن است اهدافي را تعيين کنيد، اما اين اهداف به اندازه‌ي کافي مناسب نباشند. به عنوان مثال، شما ممکن است افزايش تعداد سرنخ‌هاي بازاريابي را هدف خود قرار دهيد، اما ندانيد که به صورت ماهانه چه تعداد سرنخ بازاريابي بايد توليد کنيد و چه نرخي از آن‌ها را چگونه بايد به فروش تبديل کنيد.
شما بايد اهداف خود را با استفاده از الگوي SMART (مشخص، قابل اندازه‌گيري، مرتبط بودن، قابليت دستيابي و محدوديت زماني) مورد بررسي قرار دهيد.
به شناسايي مخاطبان خود اقدام کنيد
اگر کسب‌وکاري از کمبود تعاملات شبکه‌هاي اجتماعي خود ناراضي باشد، اين موضوع به احتمال زياد ممکن است از عدم شناخت صحيح مخاطب نشات گرفته باشد.
شناخت صحيح مخاطب باعث مي‌شود شما افراد مناسب را در مکان مناسب، در زمان مناسب و با پيام مناسب هدف قرار دهيد. شما مي‌توانيد مخاطب مناسب خود را از لحاظ سن، شغل، درآمد، مشکلات، موانع، عادت‌ها، انگيزه‌ها و … در نظر بگيريد و سپس تعيين کنيد که افرادي با اين خصوصيات را در کجا مي‌توان يافت.
رقباي خود را بشناسيد و تحليل کنيد
آشنايي با رقبا و تجزيه تحليل استراتژي آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا موضوع را از جنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار دهيد. يک ليست حداقل دو رقمي از رقباي خود تهيه کنيد. تعداد دنبال کنندگان، نرخ تعاملات، نوع محتوايي که منتشر مي‌کنند، زمان‌هاي انتشار و هر آن‌چه را که فکر مي‌کنيد مفيد است را ثبت کنيد.
اين اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که شناخت بهتري از مخاطبان و محتواي ارسالي‌ مناسب‌تان داشته باشيد.
کانال‌ها و روش‌هاي مناسب را شناسايي کنيد
شما نمي‌توانيد در همه‌ي کانال‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي به صورت يکجا فعاليت کنيد. بنابراين بايد کانال‌هايي را که بيشترين بازدهي را به شما ارائه مي‌کنيد را پيدا کنيد. و براي فعاليت در آن‌ برنامه‌ريزي کنيد.
تمام کانال‌هايي که بهترين رقباي تان در آن‌ها فعاليت مي‌کنند را مورد بررسي قرار دهيد؟ در کدام کانال بيشترين تعاملات وجود دارد؟ در کدام‌يک مخاطبان هدف شما حضور دارند؟
استراتژي محتواي خود را تنظيم کنيد
بعد از اين‌که رقباي خود را شناسايي کرديد، کانال‌هاي مناسب بازاريابي را انتخاب کرديد، مي‌بايست براي محتواي خود برنامه‌ريزي کنيد. چه نوع محتوايي بايد توليد کنيد؟ چه زمان‌هايي بهترين زمان براي انتشار محتوا است و … .
بودجه و منابع مناسب را اختصاص دهيد
براي شروع بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي خود به چه منابعي نياز داريد؟ همه‌ي اين منابع را يادداشت کرده و بودجه‌اي که بايد براي آن‌ها اختصاص دهيد را تعيين کنيد. به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهيد مديريت شبکه هاي اجتماعي خود را به يک تيم توليد محتوا بسپاريد. از همين رو، بايد تعيين کنيد که ماهانه بايد چه هزينه‌اي براي آن بپردازيد و موارد مشابه ديگر.
نقش‌ها را تعيين کنيد
شما ممکن است تيم مشخصي براي بازاريابي شبکه هاي اجتماعي خود داشته باشيد. بنابراين بايد تعيين کنيد چه کسي مسئوليت توليد محتوا را خواهد داشت. چه کسي به نظرات پاسخ خواهد داد. چه کسي مخاطبان هدف را شناسايي کرده و مورد هدف قرار خواهد داد و … .
برچسب ها: استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي, تنظيم استراتژي, رسانه هاي اجتماعي, شبکه هاي اجتماعي

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/11831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سم آلتمن می‌گوید مدل GPT-4 «افتضاح» است؛ جایگزینی با مدل جدید GPT-4o

سیاره ما از مریخ چه طور به نظر می‌رسد/ زمین درخشان‌تر است یا مریخ؟

در بازی DMZ Nuclear Survival با خرس‌ها دوست شوید!

کشف جدید محققان؛ درمان خشکی دهان با عوارض نزدیک به صفر

تایید یک داروی جدید برای مقابله با سرطان پستان در بریتانیا

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان معزز «علی‌خانی گیلانی»

پیام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان والامقام «طاهری»

طرح جهادی بنیاد خدمتگزار در شهرستان‌های استان تهران آغاز شد/اولین ایستگاه اسلامشهر

هوش مصنوعی به اپل واچ می‌آید، اما به شکلی محدود!

گیمرها تحت‌تاثیر گیم‌پلی Marathon قرار نگرفته‌اند

دیگر برای استفاده از Apple Maps به آیفون نیاز ندارید

آپدیت رابط کاربری سامسونگ اختلال دارد

این بازوی رباتیک، ماهواره‌ها را در مدار زمین تعمیر می‌کند

کدام قسمت بدن مسئول رمزگذاری انواع مختلف درد است؟

«هوش اپل» به طور محدود به اپل‌واچ می‌رسد

استفاده از هوش مصنوعی اوپن ای آی با احراز هویت مجاز می شود

لایحه جدید فلوریدا می‌تواند باعث حذف رمزگذاری سرتاسری پیام‌ها شود

راه حل جدید «اوپن‌ای‌آی» برای کاهش استفاده مخرب از مدل‌های هوش مصنوعی

مشاهده «باران کوانتومی» برای اولین بار

گوشی پرچمدار شیائومی 16 احتمالاً باتری بسیار پرظرفیتی خواهد داشت

نانو در خدمت درمان سرطان پستان؛ امیدی تازه برای مقابله با نوع تهاجمی

سامانه تخصصی «بشری» ویژه تشکل‌های شاهد و ایثارگر به بهره‌برداری رسید

واردات نیمه رسانا به آمریکا شامل مالیات جداگانه می‌شود

کشف دو گونه جدید دایناسور از یک فسیل 125 میلیون ساله

آخرین وداع؛ نگاهی به گوشی های کلاسیک نوکیا قبل از جدایی HMD

عکسی با جزئیات بی‌سابقه از مرکز کهکشان راه شیری

ترامپ: معافیتی در کار نیست؛ تعرفه‌ بر گوشی، لپ‌تاپ و تراشه‌های چینی پابرجا است

ساخت داروی نقص ایمنی با پلاسما؛ سالانه چندبار می‌توان پلاسما اهدا کرد

هدف گذاری بیمه دی برای جهش بزرگ در سال 1404

یک شهاب سنگ باستانی آخرین زمان جاری بودن آب در مریخ را فاش کرد

قیمت کنسول PS5 در اروپا، خاورمیانه و چندین منطقه دیگر افزایش یافت

بازدید رئیس کل بیمه مرکزی از بیمه دی کرمانشاه/ تأکید بر توسعه خدمات بیمه‌ای در منطقه

این قارچ حاوی تلخ‌ترین ماده شناخته شده برای بشر است

نخستین جلسه شورای مدیران مدیران بنیاد گیلان برگزار شد

The Last of Us Complete برای PS5 از راه رسید؛ سفر کامل جوئل و الی در یک بسته!

ورود 25 ماهواره ایرانی به مدار لئو/ایران در آستانه پرتاب ماهواره مخابراتی به مدار ژئو تا سال 1405

پژوهشگران از آب دریا بتن ساختند

ضخامت ویوو X200 اولترا کمتر از رقبا خواهد بود

اپل در گرداب بحران‌ها؛ نگاهی به عملکرد ضعیف باارزش‌ترین شرکت جهان

نسخه‌ سوییچ 2 بازی‌های Madden و FC منحصربه‌فرد خواهند بود

دوجی S200 Plus معرفی شد؛ اولین گوشی جان سخت دنیا با دو نمایشگر

اگر این گوشی های قدیمی سامسونگ را دارید، هفته آینده منتظر آپدیت One UI 7 باشید

گوگل از Firebase Studio رونمایی کرد؛ ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی

گوشی گلکسی زد فولد 7 در گیک‌ بنچ با اندروید 16 ظاهر شد

تولید زخم‌پوش نانو الیاف ایرانی با عصاره بلوط

آیفون 17 پرو مکس امسال با این 12 ویژگی جدید معرفی خواهد شد

این پهپاد عجیب، شب را به روز تبدیل می‌کند

هیتمن، تونی هاوک و Death Stranding به بازی Fortnite خواهند آمد

اولین خانه‌ای که انسان در خارج از زمین بنا کرد

گوشی CMF Phone 2 Pro با آداپتور شارژ درون جعبه عرضه می‌شود؟