سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تغییرات بزرگ است. این تغییرات تک تک جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج این تغییرات به صنعت کسب و کار نیز رسیده و روش‌های بازاریابی مدرن را ایجاد کرده است. با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی همه روزه شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در چشم‌اندازهای دیجیتالی کسب و کارها هستیم. از این رو بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستند. از سوی دیگر نیز با توجه به این‌که رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت اکنون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار بازاریابی برندها هستند. با توجه به بهبود و افزایش قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نیاز آن در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
مهمترین تغییرات مورد نیاز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
افزودن ویدئوی زنده به پست‌های رسانه‌های اجتماعی
اهمیت بازاریابی ویدیویی در عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستند. همین امر نیز باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئوی پلت‌فرم خود را روز به روز بهبود بخشند. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی خواهد بود. زیرا این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر نیز با توجه به اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی بر روی آن انجام نگرفته باشد. ذهنیت مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و سبب جذب مشتری وفادار می‌شود. بنابراین افزودن محتوای ویدئویی زنده به استراتژی شبکه‌های اجتماعی اولین و مهمترین تغییری است که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.
استفاده از محتوای پرداختی
اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را منتشر می‌کنید و امیدوارید که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد سخت در اشتباه هستید. زیرا الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده است. استفاده سایر برندها از محتوا و تبلیغات پرداختی نیز شانس دیده شدن پست‌های شما را رفته رفته کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نیز همانگونه که می‌دانید در دو سال اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط مردم تقریبا دو برابر شده است. بنابراین شانس دیده شدن محتوای یک برند بدون استفاده از الگوریتم‌های پرداختی به شدت کاهش می‌یابد. در حالی که استفاده از محتوای پرداختی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تعامل با آن‌ها را دو برابر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برندها است.
استفاده از محتوای تعاملی
می‎‌توان گفت که تمام بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی خود آگاهند. زیرا محتوای تعاملی سبب جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می‌شود. تعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین برندها باید تمام خلاقیت خود را در تولید محتوای تعاملی به کار گیرند تا مخاطبان به توصیه برند آن‌ها به دوستان خود بپردازند. زیرا امروزه دیگر کلیک کردن بر روی پست‌ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیست. بلکه برندها نیاز دارند تا به نوعی تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعیتعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از چت‌بات‌ها برای ارتباط با مشتری
مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف سوال و جواب‌های ساده بکند. بنابراین استفاده از چت‌بات‌ها گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هستند. در حقیقت در این مرحله از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز وارد عمل می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به مشتریان را بهبود بخشد. در میان چت‌بات‌ها ربات تلگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند که در حال حاضر توسط برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه برندهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مایلند که با افزودن برنامه‌های پیام‌رسان به استراتژی بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد ویژه به آن‌ها را افزایش دهند.
استفاده از طرفداری کارمندان
کارمندان و کارکنان یک برند می‌توانند یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی باشند و به بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آن کمک کنند. زیرا مردم معمولا اعتماد بیشتری به توصیه‌ی محصولات از طرف اکانت‌های شخصی دارند. بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین اعتبار برای برند شما بوده و  تاثیر به سزایی بر روی اعتمادسازی در مشتریان بگذارند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, استراتژی بازاریابی, استراتژی شبکه های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تعامل با مشتری, جذب مشتری, جذب مشتری وفادار, ربات تلگرام, شبکه های اجتماعی, محتوای تعاملی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویر فاش شده از One UI 8 از تغییرات ناچیز خبر می‌دهند

اتفاق عجیب در کالیفرنیا؛ هکرها صدای جعلی ایلان ماسک و مارک زاکربرگ را در خیابان پخش کردند

گفتگوی تیم کوک با ترامپ ظاهراً در لغو تعرفه‌ها تأثیر داشته است

هوش مصنوعی جمینای گوگل به اپلیکیشن Photos در اندروید تزریق شد

حداقل حافظه داخلی موردنیاز برای اندروید 15 به 32 گیگابایت افزایش می‌یابد

قابلیت امنیتی جدید اندروید: ری‌استارت خودکار دستگاه پس از 3 روز قفل‌بودن

برنامه پیچیده اپل برای بهبود هوش مصنوعی محصولاتش با حفظ حریم خصوصی کاربران

عذرخواهی رسمی سامسونگ برای تأخیر در انتشار One UI 7

کدام افراد مشهور تا کنون با بلواوریجین به فضا رفته‌اند؟

تصاویری از خورشید گرفتگی در مریخ ثبت شده توسط کاوشگر ا

نمونه آزمایشی "ماه‌نورد" ایرانی در 1404 ساخته می‌شود

مهندس اوحدی: خدمت‌رسانی به ایثارگران و خانواده‌های شهدا در دوره جدید پویاتر شده است

اوحدی: *خدمت رسانی به ایثارگران و خانواده‌های شهدا در دوره جدید پویا تر شده است*

هوش مصنوعی تپش قلب را بازسازی می‌کند

آنر پاور با باتری 8000 میلی‌آمپر ساعتی معرفی شد: از 270 دلار در چین

کلسترول بالا می‌تواند خطرناک نباشد!

پیش‌بینی سود چشمگیر TSMC در فصل اول 2025 با وجود نگرانی‌ها از تعرفه‌های ترامپ

چرا سیارک‌های غنی از کربن به زمین نمی‌رسند؟

ظاهراً انتشار One UI 7 سامسونگ از سر گرفته شده است

ثبت‌نام بیمه موبایل و لپ‌تاپ دانشجویان آغاز شد

کشف تاریخی اخترشناسان: جهان هستی در حال چرخش است

اپل در سه‌ماهه اول 2025 بزرگ‌ترین فروشنده موبایل جهان شد

گوشی‌های جدید Acer رسما معرفی شدند

احتمال وقوع 2 فوران خورشیدی در روز 16 آوریل

تولید نانوذرات پلیمری با قابلیت هدفگیری مستقیم تومور سرطانی

اندروید 12 حالا سیستم‌عاملی منسوخ است و دیگر پشتیبانی نمی‌شود

واکسن نجات سالمندان از ذات الریه تولید شد

هوش مصنوعی جدید «گوگل»، گفتار دلفین‌ها را رمزگشایی می‌کند

همه چیز درباره هوش مصنوعی جدید «اوپن‌ای‌آی»

تشخیص آلزایمر با یک آزمایش ساده

برگزاری مراسم تشییع پیکر جانباز شهید در مشهد مقدس

اینتل پس‌ از 10 سال، عمده سهامش از شرکت تراشه‌سازی Altera را با ارزش 4٫46 میلیارد دلار واگذار می‌کند

دقت بیش از 96 درصدی یک حسگر زیستی در تشخیص سیگنال‌های عصبی مغز

فضانوردی که  روز تولدش را در یک تِرَن فضایی می‌گذراند

سرمایه‌گذاری 500 میلیارد دلاری انویدیا در آمریکا؛ تولید تراشه به ایالات متحده می‌رود

رنگ سبز اقیانوس‌های زمین در گذشته و ارغوانی در آینده!

گرامیداشت روز جهانی نجوم همزمان با تقدیر از معلمان

هوش مصنوعی در خدمت تذکر حجاب

آغاز استفاده «متا» از داده‌های کاربران اروپایی برای آموزش هوش مصنوعی خود

تقارن روز جهانی نجوم با گرامیداشت روز معلم/فرصتی برای لمس شگفتی‌های کیهان در آزمایشگاه بزرگ آسمان شب

دیدار مدیرکل بنیاد گلستان با جامعه ایثارگری شهرستان بندرترکمن

مارک زاکربرگ به دادگاه رفت؛ تلاش متا برای جلوگیری از تجزیه اینستاگرام و واتس‌اپ

سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری برای توسعه هوش مصنوعی در ایران

پرجزئیات‌ترین مدل سه‌بعدی لاشه کشتی تایتانیک ساخته شد

تاریخ رونمایی و طراحی کامل وان‌پلاس 13T با انتشار تیزر رسمی مشخص شد

بحران جهانی کاهش درآمد اپراتورها و فناوری‌محور شدن آنها

تصویر جدید «هابل» از یک سحابی ستاره‌زا

شناسایی رادار پنهان باکتری‌ها جهت شناسایی دشمنان

ساخت اولین ساختمان یکپارچه دیجیتال جهان در دانشگاه متروپولیتن تورنتو

اپل نام کسب‌و‌کار تبلیغاتی‌اش را به Apple Ads تغییر داد