سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مارک زاکربرگ از تفاوت‌های متا با اپل و ادامه نبرد دو شرکت در آینده می‌گوید نکات خواندني

مارک زاکربرگ از تفاوت‌های متا با اپل و ادامه نبرد دو شرکت در آینده می‌گوید
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومیت / مارک زاکربرگ معتقد است که متا در آینده به رقیب جدی‌تری برای اپل تبدیل خواهد شد.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در پادکستی که روز چهارشنبه منتشر شد، درباره‌ی تفاوت‌های فرهنگی اپل و متا صحبت کرد. او انتظار دارد که رقابت آن‌ها در سال‌های آینده شدت بیشتری پیدا کند.
زاکربرگ گفت: «به‌نظر می‌رسد در بسیاری از جنبه‌ها در طرف مقابل اپل هستیم. مشخص است که محصولات آن‌ها عملکرد خوبی دارند. رویکرد کوپرتینویی‌ها این‌گونه است که می‌گویند: «ما زمان زیادی خواهیم گذاشت، آن را صیقل خواهیم داد و عرضه خواهیم کرد» شاید برای محصولاتشان که موفق هستند، این رویکرد با فرهنگشان تناسب دارد.»
زاکربرگ ادامه داد که متا رویکرد متفاوتی در ارائه‌ی محصولات دارد: «ما واقعاً می‌خواهیم فرهنگی داشته باشیم که ارزش فروش محصولات جدید و دریافت بازخورد از مردم را بیشتر از نیاز به ستایش‌های مثبت همیشگی بداند.»
مدیر متا از این فرصت استفاده کرد تا رویکرد اپل را مورد انتقاد قرار دهد: «اگر می‌خواهید منتظر بمانید تا همیشه ستایش شوید، بخشی از زمانی را که می‌توانستید چیزهای مفیدی یاد بگیرید و سپس آن را در نسخه‌ی بعدی بگنجانید، از دست می‌دهید.»
این نبرد جدی‌تر از آن چیزی است که مردم متوجه شوند
در ادامه‌ی پادکست، زاکربرگ راجع‌به آینده‌ی ارتباط دو شرکت صحبت کرد و گفت که افراد لزوماً اپل را به‌عنوان یکی از رقبای اصلی متا نمی‌بینند، اما «این نبرد جدی‌تر از آن چیزی است که مردم متوجه شوند.»
زاکربرگ بیان کرد که یکی از اهداف او برای 10 یا 15 سال آینده این است که «نسل بعدی پلتفرم‌های باز را بسازد و بگذارد این پلتفرم‌ها پیروز شوند.»

سیاست و بازاریابی

 inkl
بنیان‌گذار فیسبوک پیش از این درباره‌ی پلتفرم‌های باز به‌عنوان نقطه‌‌ی مقابل «باغ محصور اپل» صحبت کرده بود؛ جایی که خالق آیفون اکوسیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را به‌دقت تحت کنترل قرار می‌دهد.
زاکربرگ اذعان کرد که «مزایایی در انجام مدل بسته و یکپارچه وجود دارد» و او فکر می‌کند که اپل «رقیب اصلی» متا خواهد بود؛ اما تفاوت‌های آن‌ها به ارزش‌های اساسی‌تر از خود محصول نیز کشیده می‌شود.
زاکربرگ گفت: «به‌نظر من، این نوعی رقابت عمیقاً ارزش‌محور و ایدئولوژیک است که درباره‌ی آینده‌ی صنعت فناوری و اینکه این پلتفرم‌ها، از هوش مصنوعی تا هدست واقعیت مجازی و موارد دیگر، چقدر باید برای توسعه‌دهندگان باز باشند، بحث می‌کند.»
از سوی دیگر، تیم کوک، مدیرعامل اپل، متا را رقیب برجسته‌ای برای شرکتش نمی‌بیند. کوک در سال 2021 به روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز گفت: «من فکر می‌کنم که ما در برخی چیزها رقابت می‌کنیم، اما اگر از من بپرسید بزرگ‌ترین رقبای ما چه کسانی هستند، آن‌ها [متا] در فهرست نخواهند بود، [زیرا] ما در کسب‌وکار شبکه‌های اجتماعی نیستیم.»
اپل با رونمایی از هدست ویژن پرو به‌طور مستقیم با کوئست، هدست واقعیت مجازی متا که قیمت پایین‌تری دارد وارد رقابت شد. از طرفی، کوپرتینویی‌ها به رشد کسب‌وکار تبلیغاتی خود ادامه می‌دهند و اپل اینتلیجنس را به آیفون 16 و مدل‌های پرو آیفون 15 وارد کرده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/755775/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشی وان‌پلاس 13 احتمالا 24 گیگابایت رم خواهد داشت

مردم در بسیاری از کشورها برای خرید آیفون 16 صف‌ کشیدند

کشف بزرگترین مار جهان با سری به اندازه سر انسان!

فروشگاه معروف اپل در نیویورک عرضه آیفون 16 را به روشی خاص جشن گرفت

مقایسه میزان قطعی اینترنت در 3 اپراتور؛ اعلام شاخص‌های کیفیت شبکه

کوالکام به اتهام رفتار ضدرقابتی با جریمه 265 میلیون دلاری اتحادیه اروپا مواجه شد

فشار اتحادیه اروپا بر اپل؛ الزام به همکاری بیشتر iOS با دستگاه‌ها و توسعه‌دهندگان ثالث

تاریخ رونمایی گلکسی S24 FE سامسونگ به‌طور غیرمستقیم اعلام شد

ورود سکوهای بومی به عرصه بین‌الملل در دولت چهاردهم

ادعای دانشمندان چینی: می‌توان از ماهواره‌های استارلینک برای شناسایی هواپیماهای رادارگریز استفاده کرد

بازی Star Wars Outlaws کمتر از یک میلیون نسخه فروش کرده است

فروشگاه‌های روسیه محدودیت‌های صادراتی اپل را دور زدند

فصل ششم Call of Duty Modern Warfare 3 رونمایی شد

شیائومی با کنارزدن اپل به دومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شد

مایکروسافت هدست‌های نظامی IVAS را پیشرفته‌‌تر می‌کند

هشدار؛ موبایل‌ها در این نقاط خطرناک می‌شوند

ماموریت “EuropaClipper” با هدف کاوش مشتری

سحابی زیبای N44

آیا باتری گوشی‌های همراه هم منفجر می‌شود؟

عرضه بسته الحاقی بازی Cities Skylines 2 دوباره عقب افتاد

ربات NEO تازه رونمایی شده را ببینید

گردشگری کیش در مسیر شفافیت