اشتباهات رایج در ساخت برندینگ شخصی
بازاریابی سیاسی
بزرگنمايي:
بازاریابی سیاسی - بررسی اشتباهات رایج در ساخت برندینگ شخصی
با رشد اینترنت و شروع کسبوکارها و بازاریابی اینترنتی ، برندینگ شخصی به موضوع مهمی برای مردم تبدیل شد، زیرا برندینگ شخصی نقش بسیار مهمی در موفقیت کسبوکارها ایفا کرد. تا جاییکه بسیاری از کسبوکارها را با رهبر آنها میشناسید و تنها به خاطر وی است که از آن کسبوکار خرید میکنید. از همین رو، بسیاری از افراد سعی در ساخت برندینگ شحصی خود میکنند تا از جوانب مختلف و مثبت در زندگی شخصی و حرفهای خود نهایت استفاده را ببرند.
اما اغلب دچار اشتباهاتی میشوند که در ادامه ما برخی از آنها را معرفی میکنیم.
فکر میکنند برندینگ شخصی مهم نیست
هنوز هم هستند درونگراهای بسیار زیادی که فکر میکنند بدون برندینگ شخصی هم میتوانند مسیر خود را تمام و کمال بپیمایند. به این فکر کنید که در مسابقهای شرکت کردید و رقبای شما هم بسیار قدر هستند. شما باید بتوانید مهارتهای خود را نشان دهید تا پیروز نبرد شوید. فضای آنلاین این امکان را به شما میدهد که به افراد هدفتان دست پیدا کنید و مهارتهای خود را به آنها نشان دهید.
منتظر زمان مناسب برای توسعه برندینگ شخصیشان هستند
دندانپزشکان به شما توصیه میکنند که روزانه 2 دندانهای خود را مسواک بزنید، اگر شما این کار را نکنید مجبور هستید هزینههای گزافی در مقابل آن بپردازید. برندینگ شخصی هم دقیقا مشابه همین جریان است، شما از زمان خود به خوبی برای برندسازی شخصی استفاده نمیکنید و پس از مدتی مجبور هستید هزینههای مختلفی را در قبال آن بپردازید.
تظاهر میکنند
هنگامیکه ما برای اولین بار با فردی آشنا میشویم، اغلب سعی میکنیم بهترین چهره از خودمان را به او نشان دهیم. اما بعد از مدتی چهرهی واقعی ما مشخص میشود و شاید این ضربهی بزرگتری را به دوستی ما وارد کند. به برندینگ هم همانند دوستی فکر کنید، زمانیکه شما سعی میکنید خودتان را بهتر از آنچه که هستید نشان دهید، بیشتر از اینکه فعالیت مثبتی انجام داده باشید، ریسک کردهاید.
مشاوره را فراموش میکنند
هنگامی که بحث از برندینگ شخصی است، نمیتوانید اهمیت مشاوره بازاریابی ، مشاوره تبلیغات و حتی مشاوره با دوستان و همکاران را نادیده بگیرید. برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران باید جنبههای مختلفی را در نظر بگیرید. شما باید بازاریاب خوبی باشید، شما باید علم تبلیغات را به خوبی بدانید، شما باید بتوانید نویسندهی خوبی باشید تا نگرش خود را در معرض دید قرار دهید و همچنین شما باید مهارتهای ارتباطی خوبی داشته باشید تا بتوانید به خوبی اقدام کنید. برای همین شما باید در زمینههای مختلفی مشاوره بگیرید تا در سریعترین زمان ممکن کارهای خود را انجام دهید.
از دوستان و خانوادهی نیز میتوانید در مورد نظری که نسبت به شخصیت آنلاین شما دارید بپرسید و به بهبود آن بپردازید.
از تاثیرگذاران کمک نمیگیرند
تاثیرگذاران افرادی هستند که نفوذ زیادی در شبکههای اجتماعی و اینترنت دارند و دنبالکنندههای آنها بدون چون و چرا به گفتههایشان ایمان دارند. اگر شما متخصص هستید و کارهای بزرگی انجام میدهید، از نزدیک شدن به تاثیرگذاران دریغ نکنید. آنها میتوانند در مدت زمان بسیار کوتاهی به شما در توسعه کمک کنند.
محتوا تولید نمیکنند
به صورت ناخودآگاه مردم به آنهایی که دیدگاههای خود را بیان میکنند و مینویسند بیشتر اعتماد میکنند. زیرا نوشتن در مورد دانستهها و فعالیتهایتان به مردم این حس را القا میکند که شما در حوزه خود یک متخصص هستید.
خود را برای کمتر حرف زدن متقاعد میکنند
هر چقدر هم که درونگرا باشید، باید در حوزه حرفهای و کاری خود این خصوصیت را کنار بگذارید. روزانه پستهایی را در شبکههای اجتماعی خود منتشر کنید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که پستهای شما باید حرفهای باشند و هیچ پستی را بدون فکر و انگیزه منتشر نکنید.
فالو میکنند تا فالور بگیرند
اشتباه بزرگی که اخیرا بسیاری از افراد مرتکب میشوند اینست که با هدف افزایش دنبالکنندههای خود اقدام به فالو میکنند. در حالیکه این استراتژی کاملا اشتباه است و هیچ تاثیری در بهبود برندینگ شما ایجاد نمیکند. در واقع این کار بازگشت سرمایهی کافی را به شما ارائه نمیکند.
خودتان هم میتوانید گشتی در اینستاگرام بزنید و ببینید که چه تعداد از کاربران با هزاران فالو هستند که هیچ تاثیرگذاری بر دنبال کنندگان خود ندارند، آنها حتی پستهای شما را نخواهند خواند. بنابراین به فکر استراتژیهای مناسبتری برای افزایش دنبالکنندگان خود در شبکههای اجتماعیتان باشید.
کمبود زمان را بهانه قرار میدهند
همانطور که اشاره کردیم، برندینگ شخصی یکی از فعالیتهای ضروری برای توسعهی شما است و نباید آن را پشت گوش بیندازید. من درک میکنم که شما به قدری مشغول هستید که نمیتوانید زمانی را برای آینده بگذارید. ولی باید به خاطر داشته باشید که برندینگ شخصی به فعالیتهای شما سرعت میبخشد و باعث میشود سریعتر نتیجه بگیرید.
خودشان و هدفشان را نمیشناسند
برخی از افراد هم هستند که نه تنها کم کاری نمیکنند، بلکه بیگدار به آب میزنند و روشهای نادرستی را برای برندینگ شحصی خود به کار میگیرند. اگر بدون هدفگذاری و تعیین استراتژی شروع به برندینگ شخصی بکنید، ممکن است یکپارچه فعالیت نکنید، پیامهای متناقض ارائه کنید و مواردی مشابه. به یاد داشته باشید همانطور که برندینگ شخصی مثبت میتواند در کارهای شما نقش مثبتی داشته باشد، کارهای نادرست میتواند ضربهی غیرقابل جبرانناپذیری به شما وارد کند.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/22804/