بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - کسب درآمد از تولید محتوا یکی از ایدههای پولساز است. اگر با روشهای درآمد زایی از تولید محتوا آشنا نیستید، این مقاله را از دست ندهید.
محتوا پادشاه است! این جملهای بود که آقای بیل گیتس در سال 1996 بیان کردند، یعنی چیزی حدود 25 سال پیش. اگر با حوزه دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید؛ میدانید که بیل گیتس حرف کاملاً درست و به جایی را گفته است. اگر کسبوکاری برنامه تولید محتوا برای خود نداشته باشد؛ بدون شک از بازار حذف خواهد شد. بنابراین کاملاً طبیعی است که ما یک مقاله جداگانه را در مورد روشهای کسب درآمد از تولید محتوا داشته باشیم.
مگر میشود با تولید محتوا درآمد زایی کرد؟ این همان سوالی است که شما برای جواب دادن به آن وارد این صفحه شدهاید. جواب این سوال قطعاً بله است. سایتهای بسیاری در وب وجود دارند که فقط با تولید محتوا درآمدهای میلیونی به دست میآورند. اما نکته مهم این است که آنها راه کسب درآمد از تولید محتوا را به خوبی یاد گرفته و با صبر و تلاش در این مسیر قدم برداشتهاند. اگر شما هم میخواهید از طریق تولید محتوا به درآمدهای عالی دست پیدا کنید؛ در ادامه همراه من باشید.
روشهای جذاب و پولساز برای کسب درآمد از تولید محتوا
تولید کننده محتوا شوید
یکی از روشهای جذاب برای درآمد زایی از تولید محتوا، تبدیل شدن به یک کارشناس تولید محتوا است. تولید محتوا، یک مهارت است و فردی را که این مهارت را دارد باید یک کارشناس خطاب کنیم. متأسفانه خیلی از افراد خیال میکنند که برای تولید محتوا، کافی است که پشت سیستم نشسته و کلمات را پشت سر هم ردیف کرد. در حالی که اصلاً اینطور نیست و تولید محتوا در فضای وب، نیاز به تخصص و آموزش دارد. در واقع تولید محتوایی که خوانده شود و از همه مهمتر در گوگل رتبه خوبی را به دست آورد؛ کاری نیست که هر کسی قادر به انجام آن باشد.
کسبوکارهای زیادی هستند که برای تولید محتوای سایت خود، نیاز به یک تولید کننده محتوا دارند. شما میتوانید مهارت تولید محتوا در سایت را یاد گرفته و تخصص خود را به فروش برسانید. برای گرفتن پروژه تولید محتوا، به دو صورت میتوانید عمل کنید. صورت اول این است که تبدیل به یک فریلنسر شوید. این طور قادر خواهید بود که در زمان و مکان دلخواه خودتان پروژه انجام دهید و پول بگیرید. صورت دوم این است که به عنوان یک کارشناس تولید محتوا و به صورت حضوری در شرکتها، استخدام شوید.
همکاری در فروش، از روشهای محبوب کسب درآمد از تولید محتوا
همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ، از روشهای محبوب و پرسود برای درآمد زایی از تولید محتوا است. در این روش، شما به عنوان یک واسطه گر عمل کرده و اقدام به معرفی خدمات یا محصولات دیگران میکنید. اجازه دهید با یک مثال این روش را برای شما توضیح دهم. مدیروب از جمله سایتهایی است که از افیلیت مارکتینگ برای فروش محصولات خود استفاده میکند.
فرض کنید که شخصی یک سایت برای خود راهاندازی کرده و مطالبی را در حوزه موفقیت فردی و شغلی مینویسد. حالا آن فرد تصمیم میگیرد که از طریق افیلیت مارکتینگ کسب درآمد کند. بنابراین وارد سایت مدیروب شده و در قسمت همکاری در فروش آن ثبت نام میکند. در ادامه این فرد در یکی از مقالات خود از «تولید محتوا» نام برده و لینک محصول دوره «محتوا نویسی در وب» را که توسط مدیر وب ساخته شده است را در آن قرار میدهد.
اگر فردی با خواندن مقاله از طریق آن لینک وارد سایت مدیروب شود و محصول مورد نظر را خریداری کند؛ در اینصورت مدیروب به شخص تبلیغ کننده پورسانت خواهد داد. به همین سادگی!
نکته:در روشِ درآمد زایی از تبلیغات، به میزان کلیک و بازدید، پول پرداخت خواهد شد. اما در روش افیلیت مارکتینگ، حتماً باید فروش انجام شود تا سایت تبلیغ کننده به درآمد دست پیدا کند.
محتوای خود را بفروشید
فروش محتوا یکی دیگر از ایدههای کسب درآمد از تولید محتوا است. در این روش شما میتوانید محتوا تولید کرده و آن را به فروش برسانید. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟ ممکن است شما در یک حوزه تخصص و مهارت داشته یا به موضوعات خاصی علاقه داشته باشید. شما میتوانید با تولید محتوای آموزشی، ویدئو، پادکست یا کتاب الکترونیکی و فروش آنها، درآمدهای خوبی به دست آورید. مثلاٌ فرض کنید که فردی در حوزه برنامه نویسی دارای تخصص است. این فرد میتواند با تولید محتوای باکیفیت، مخاطبین زیادی را جذب سایت خود کند. اما آن شخص میتواند در کنار این کار، دورههای آموزشی و کتابهای الکترونیکی خود را تولید و به فروش برساند.
نکته:اگر میخواهید که در این کار موفق عمل کنید؛ حتما به دو عامل تخصص و علاقه دقت داشته باشید. شما باید به حوزه کاری خود علاقه داشته باشید و تخصص خودتان را روز به روز بیشتر کنید.
خرید حق اشتراک، از بهترین روشها برای کسب درآمد از تولید محتوا
خرید حق اشتراک یا عضویت پولی، جزو روشهای نوین کسب درآمد از تولید محتوا محسوب میشود. حالا داستان این خرید حق اشتراک چیست؟ سایتهایی وجود دارند که مشغول تولید محتوای باکیفیت، ناب و دسته اول در مورد یک یا چند موضوع هستند. اگر این سایتها بحث سئو را جدی بگیرند؛ به رتبههای بالای گوگل آمده و مخاطبین زیادی را جذب خود میکنند. در این موقع است که بحث خرید اشتراک یا حق عضویت برای دسترسی به تمامی محتواهای سایت، مطرح میشود.
یعنی اگر شما بخواهید به تمامی مقالاتی که در سایت بارگزاری شده است دسترسی داشته باشید؛ باید اشتراک تهیه کنید. خرید حق اشتراک به صورت ماهانه، فصلی و سالانه انجام شده و دارای قیمتهای متفاوتی نیز است. شاید بپرسید که اگر کسی حق اشتراک نخرد؛ آیا هیچ محتوایی برای او نمایش داده نمیشود؟ دقت داشته باشید که بعضی از مقالات این سایتها حالت عمومی داشته و همه میتوانند از آنها استفاده کنند. اما برخی دیگر از محتواها اختصاصی بوده و افرادی که حق عضویت ندارند؛ نمیتوانند تمامی مقالات را مشاهده کنند.
کسب درآمد از طریق انتشار رپورتاژ آگهی
قبل از هر چیز اجازه دهید کمی در مورد رپورتاژ آگهی صحبت کنیم. رپورتاژ آگهی نوعی متن تبلیغاتی است که در لباس یک خبر یا آگهی برای مخاطب به نمایش درمیآید. یعنی فرد نویسنده سعی میکند که در لابهلای محتوای خود، اشارهای ریز به معرفی یک محصول یا خدمت داشته باشد. زمانی که سایت شما ترافیک خوبی را از گوگل دریافت میکند؛ انتشار رپورتاژ آگهی، یکی از روشهای کسب درآمد از تولید محتوا است. به دلیل محبوبیت انتشار رپورتاژ آگهی در بین کسبوکارها، مشتری برای این کار همیشه وجود دارد.
نکته:نوشتن رپورتاژ آگهی نیاز به تخصص و مهارت دارد. شما باید به گونهای متن را بنویسید که هم برای مخاطب جذاب باشد و هم به معرفی کسبوکار مربوطه بپردازید. پیشنهاد میشود که یا خودتان این تخصص را یاد گرفته یا از محتوا نویسان حرفهای کمک بگیرید.
کسب درآمد از تبلیغات، رایجترین روش کسب درآمد از تولید محتوا
فکر نمیکنم که روشِ «کسب درآمد از طریق تبلیغات» خیلی نیاز به توضیح داشته باشد. این روش یکی از قدیمیترین و در عین حال محبوبترین راههای کسب درآمد از تولید محتوا است. حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که وارد یک سایت شده و با کلی بنر تبلیغاتی مواجه شدهاید. زمانی که یک سایت به کمک تولید محتوا و سئو به رتبههای برتر گوگل میآید به شرطی که هدف دیگری نداشته باشد - کسب درآمد از تبلیغات را انتخاب خواهد کرد. کسب درآمد از طریق تبلیغات، معمولاٌ به دو صورت زیر انجام میگیرد.
تبلیغات کلیکی
در این روش به میزان کلیکی که بر روی آن بنر تبلیغاتی میخورد، به سایت مورد نظر پول پرداخت میشود. بدیهی است که هرچه آن بنرهای تبلیغاتی کلیک بیشتری بخورد؛ پول بیشتری عاید سایت خواهد شد. استفاده از متنهای تبلیغاتی جذاب به همراه عکسهای جلب توجه کننده، کلید موفقیت شما در این کار خواهد بود.
تبلیغات بنری
در این روش نیز درآمد شما از طریق تبلیغات است - اما برخلاف روش بالا درآمدتان به تعداد کلیک وابسته نیست. بلکه آگهیهای تبلیغاتی در سایت شما به نمایش درمیآید و شما درآمدی ثابت از آنها خواهید داشت.
خودتان را به عنوان مشاور معرفی کنید
ارائه خدمات مشاوره از جمله ایدههایی است که میتوانید با ارائه خدمات تولید محتوا، استارت آن را بزنید. انسانها به واسطه سالها زندگی، آموزش و کار کردن، در یک یا چند حوزه به تخصص میرسند. همچنین افراد زیادی وجود دارند که حاضر هستند دانش و مهارتهای شما را به دست آورده و در قبال آن پول بپردازند. شما میتوانید به عنوان یک مشاور در یک زمینه، خود را به مخاطبین هدفتان معرفی کنید.
اجازه دهید بحث را با ارائه یک مثال خاتمه دهیم. فردی را تصور کنید که در رشته MBA تحصیل کرده و در زمینههای بازاریابی، فروش و تبلیغات، دانش و تجربه خوبی دارد. این شخص میتواند سایت خود را راهاندازی کرده و اقدام به تولید محتوا در زمینههای یاد شده کند. همچنین این فرد با معرفی خود به عنوان کوچ (مربی) کسبوکار، میتواند در قبال ارائه خدمات مشاوره به افراد، سازمانها و شرکتها، برای خود حق مشاوره تعیین کند.
سخن آخر
کسب درآمد از تولید محتوا یکی از بهترین روشهای کسب درآمد است و متخصصین دیجیتال مارکتینگ برای آن، آینده خوبی را تصور کردهاند. تا زمانی که گوگل وجود دارد و افراد در آن جستجو میکنند؛ امکان درآمد زایی از تولید محتوا وجود دارد. به عنوان یک نکته پایانی دقت داشته باشید که به درآمد رسیدن از طریق تولید محتوا، نیاز به صبر دارد. اما این صبر را باید با چاشنی «تلاش خستگی ناپذیر» ترکیب کنید تا اهداف مورد نظر شما محقق شود. یک بار دیگر این 7 روش را مطالعه کرده و ببینید که به کدام یک از آنها بیشتر علاقه دارید.
نظر شما در مورد درآمد زایی از تولید محتوا چیست؟ چه روشهای دیگری برای کسب درآمد از تولید محتوا میشناسید که در این مقاله به آنها اشاره نشده است؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.