سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

کمپین سئو چیست؟ 9 مرحله برای سئو سایت شما مقالات بازاریابی

کمپین سئو چیست؟ 9 مرحله برای سئو سایت شما
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - برای داشتن جایگاه بهتر در گوگل، نیازمند یک برنامه‌ریزی تخصصی و استمرار در انجام آن هستید. می‌توانید با آماده کردن یک کمپین سئو، مسیر موفقیت یک سایت را به وضوح مشخص کنید. در این مقاله از مدیروب 9 مرحله برای ایجاد یک کمپین موفق را به شما توضیح می دهیم. 
تنها راه موفقیت در هر کاری، داشتن یک برنامه اصولی و استمرار است. برای داشتن جایگاه بهتر در گوگل نیز، نیازمند یک برنامه‌ریزی تخصصی و استمرار در انجام آن هستید. می‌توانید با آماده کردن یک کمپین سئو ، مسیر موفقیت یک سایت را به وضوح مشخص کنید و بدانید چه کاری را در چه زمانی انجام دهید.
پیشنهاد رایگان

سیاست و بازاریابی


سئو حرفه ای چقدر زمان نیاز دارد؟
چقدر زمان می برد تا به صفحه اول گوگل برسیم؟
پاسخ این سوال می‌تواند با توجه به میزان سختی کلمات، حوزه فعالیت و تجربه شما تفاوت داشته باشد! همچنین موارد دیگری نیز هستند که...
دانلود فایل پیشنهاد رایگان
کمپین سئو چیست؟
برای اینکه بتوانید یک کار را به بهترین شکل ممکن به نتیجه برسانید، ابتدا باید مسیر انجام آن کار را برای خود روشن کنید. کمپین سئو مجموعه ای از کارهای از پیش تعیین شده است که باعث بهبود و ارتقاء جایگاه وبسایت برای چند کلمه کلیدی خاص در گوگل می‌شود.
اکثر افرادی که به صورت حرفه‌ای در سئو فعالیت دارند، قبل از شروع بهینه‌سازی یک سایت، ابتدا یک کمپین تعریف می‌کنند که این کمپین دارای مراحل انجام سئو سایت برای کسب رتبه برتر در گوگل و یا هر موتور جستجو دیگر است که شامل مواردی مانند تحقیق در مورد کلمات کلیدی، بررسی و تهیه جدول محتوا، بررسی عوامل مرتبط به سئو داخلی و ... می‌شود.
تفاوت بین یک کمپین اختصاصی سئو و یا انجام سئو بدون برنامه از پیش تعیین شده در این است که کمپین سئو دارای اهداف قابل اندازه گیری خاصی است و شما متوجه روند پیشرفت خود می‌شوید.

سیاست و بازاریابی


مراحل راه اندازی کمپین سئو
بررسی وضعیت فعلی سایت مشخص کردن هدف از تشکیل کمپین بررسی رقبا انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوا بهینه سازی داخلی لینک سازی خارجی هوشمندانه استفاده از شبکه های اجتماعی تبلیغات (SEM)

سیاست و بازاریابی


بررسی وضعیت فعلی سایت
در اولین قدم بهترین کار بررسی وضعیت فعلی سایت است. قبل از طراحی کمپین سئو، ابتدا باید بدانید که سایت شما در چه وضعیتی قرار دارد و مطمئن شوید مشکلی که بتواند بر روی کمپین سئو سایت شما اثر منفی بگذارد، وجود نداشته باشد.
به عنوان مثال، اگر سایت شما سرعت مناسبی نداشته باشد احتمال رسیدن به نتیجه مورد نظرتان بسیار کاهش می‌یابد، زیرا سرعت سایت یکی از مهم‌ترین موارد تاثیرگذار بر سئوی سایت است.
به طور کلی قبل از شروع کمپین خود 3 مورد را بررسی کنید:
1.وب سایت با موبایل سازگار باشد.
2. در دسکتاپ و تلفن همراه سریع و درست بارگذاری شود.
3. SSL فعال باشد. ( SSL نشانگر امن بودن سایت شما است.)
می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند SEMRUSH و یا SEOquake وضعیت کلی یک سایت را به راحتی چک و بررسی کنید. این کار به تعیین الویت برای اجرای یک کمپین کمک می‌کند. همچنین می‌توانید برای بررسی سرعت سایت از ابزارPage speed insight و برای بررسی سازگاری سایت با موبایل از Mobile friendly test استفاده کنید.( با جستجوعبارات بالا در موتور جستجو، به راحتی می‌توانید به ابزارها دسترسی داشته باشید.)

سیاست و بازاریابی


2.هدفتان را از تشکیل کمپین مشخص کنید.
قبل از شروع کمپین کاملا باید مشخص کنید که چه می‌خواهید و هدفتان از شروع این کمپین دستیابی به چه چیزهایی است. فروش محصول، جذب ترافیک، برندسازی و یا آموزش. بعد از انتخاب هدف اصلی خود، باید آن را به قسمت های کوچک‌تری تقسیم کنید.
برای مثال مدیریت یک سایت در زمینه آموزش بازاریابی اینترنتی برعهده شما است، و هدف شما راه اندازی یک کمپین برای فروش محصولات آموزش سرچ کنسول است.( هدف گذاری شما باید همین قدر دقیق باشد.) در نظر داشته باشید که ممکن است تنوع محصولات شما در زمینه آموزش بسیار زیاد باشد، اما آیا شما می‌توانید تمام این محصولات را به صورت همزمان در کمپین سئو خود قرار دهید؟ خیر. شما باید در تعداد محدودی از محصولات خود تمرکز کنید.
حال هدف واضح و مشخصی از راه اندازی کمپین خود دارید؛ " راه اندازی کمپین سئو با هدف فروش محصولات آموزش سرچ کنسول "

سیاست و بازاریابی


3.تجزیه و تحلیل رقبا
قبل از شروع سئو یک سایت می‌توانید سایت‌های برتری که در زمینه‌های مشابه شما فعالیت می‌کنند، بررسی کنید.
چگونه با یک بررسی کلی متوجه شویم کدام سایت ها بهتر هستند و می‌توانیم آن‌ها را به عنوان رقیب بررسی کنیم؟
در اولین قدم لیستی از سایت‌هایی که مشابه شما هستند تهیه کنید. اجازه دهید برای درک بهتر نحوه تهیه لیست از رقبا یک مثال بزنم.
تصور کنید یکی از خدمات سایت شما رپورتاژ آگهی رایگان است و شما قصد دارید برای این کلمه کلیدی جایگاه و امتیاز در گوگل کسب کنید و خودتان را به افرادی که به دنبال رپورتاژ آگهی هستند معرفی کنید.
کلمه کلیدی مورد نظرتان را در موتور جستجو سرچ کنید. لیستی از10 نتایج اولی که به شما نمایش داده شده تهیه کنید. سایت ها را از لحاظ وضعیت سئو، امتیاز دامنه و سایت، ظاهر و بک لینک ها و... بررسی کنید. سایت‌هایی که فکر می‌کنید می‌توانید از آنها ایده بگیرید را انتخاب کنید. پیشنهاد من به شما این است که در آخر 3 تا 5 سایت را به عنوان رقیب انتخاب کنید. هنگامی که به وضعیت فعلی آنها رسیدید، 5 رقیب جدید و برتر برای خود انتخاب کنید و این چرخه را همینطور ادامه دهید. بعد از انتخاب رقبا، سعی کنید آن‌ها را عمیق تر بررسی کنید، چه کارهایی انجام داده‌اند که در حال حاضر در این جایگاه هستند. از آنها ایده بگیرید. برای بررسی رقبا می‌توانید از ابزار هایی مانند Ahrefs و SEMRUSH استفاده نمایید.

سیاست و بازاریابی


4.انتخاب کلمه کلیدی
انتخاب کلمه کلیدی مهم ترین مرحله در یک کمپین سئو است، نحوه انتخاب کلمات کلیدی درست باعث معرفی شما به مخاطب هدفتان و انتخاب نادرست کلمه کلیدی باعث از دست دادن مشتری و کاربرانی می‌شود که دنبال خدمات و محتوای شما هستند. فراموش نکنید با انتخاب نادرست کلمه کلیدی، تمام کارهایی که برای سئو یک سایت انجام می دهید بی نتیجه و یا اثر آن بسیار کم می‌شود.
کلمات کلیدی خود را الویت بندی کنید و با توجه به الویت‌ها برایشان محتوا تولید کنید. در هنگام انتخاب کلمات کلیدی از طریق ابزارهای معرفی شده مواردی مانند حجم جستجو کلمه، ارزش کلمه، قصدی که کاربران از جستجو این کلمه دارند، میزان سختی کلمه و میزان رقابتی بودن کلمه را بررسی نمایید. کلمات کلیدی اصلی و ثانویه سایت را مشخص کنید، سپس تعیین کنید که می‌خواهید هر صفحه از سایت با چه کلمه کلیدی ای نمایش داده شود. کلمات کلیدی ای را انتخاب کنید که با اهداف کمپین شما مطابقت دارند و هدف گذاری و رسیدن به آنها در حال حاضر برای شما امکان پذیر است.

سیاست و بازاریابی


5.تولید محتوای با کیفیت
بعد از انتخاب کلمه کلیدی، حال باید برای هر کلمه کلیدی محتوایی مفید و جامع که پاسخگو نیاز کاربر هدفتان است، تهیه کنید.
توجه داشته باشید که اگر محتوای شما با کلمه کلیدی مطابقت نداشه باشد و کاربر پس از ورود به صفحه سایت شما به جواب سوالش نرسد و نیازش برطرف نشود، شما باعث از دست رفتن مشتری و بدبین شدنش نسبت به سایتتان می‌شوید.
علت اصلی بوجود آمدن موتورهای جستجو، محتوا بوده است. به همین خاطر در هنگام تهیه یک کمپین سئو باید بهینه سازی مطالب هم در برنامه خود قرار دهید. در هنگام نوشتن یک محتوا، باید به این فکر کنید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند و قصدشان از جستجو چیست و در جواب سوالشان انتظار چه جوابی را دارند.
بهینه سازی محتوا به معنای استفاده از چند کلمه کلیدی در محتوا نیست، بلکه شما باید هوشمندانه کلمات کلیدی خود را به‌گونه‌ای در متن قرار دهید که متن معنا و جریان طبیعی خود را از دست ندهد.
با رعایت الگوریتم های گوگل در زمینه ساختار یک محتوا، شانس شما برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بیشترمی شود.
پیشنهاد رایگان

سیاست و بازاریابی


دوره آموزشی تولید محتوای دیجیتال حرفه ای
تولید محتوای دیجیتال نیاز امروزی هر کسب و کاری محسوب می شود و برای ایجاد محتوای دیجیتال حرفه ای نیاز به تخصص و ابزار می باشد، در این دوره همه ی آن تخصصی که برای تولید محتوای دیجیتال نیاز دارید به طور کامل آموزش داده شده است.
دانلود فایل پیشنهاد رایگان
موارد تاثیر گذار در جایگاه مطالب شما:
1.توضیحات متا جذاب بنویسید.
اولین چیزی که مخاطب قبل از ورود به صفحه شما می‌بیند، توضیحات متا است. در حقیقت کاربر بعد از خواندن متا تصمیم می‌گیرد که وارد صفحه شما بشود یا خیر.
2.URL صفحات
با انتخاب و نوشتن یک URL هوشمندانه در چند کلمه کاربران و ربات‌های گوگل را از موضوع صفحه خود مطلع کنید.
3.تصاویر
داشتن تصویر و عنصرهای بصری به جذابیت ظاهری سایت شما بسیار کمک می‌کند. سعی کنید در انتخاب عکس هوشمندانه عمل کنید. عکسی با کیفیت و سایز مناسب، با ترکیب رنگی درست که هدف و منظورش مشخص باشد و ذهن و حس مخاطب را درگیر کند.
همچنین در عکس های خود از متن جایگزین یا "Alt text" استفاده کنید. این کار هم به درک راحت‌تر عکس‌ها توسط ربات‌ها کمک می‌کند و هم باعث می‌شود اگر کاربران به دنبال عکس خاصی بودند با سرچ در قسمت عکس‌ها، عکس‌های سایت شما به آن‌ها نمایش داده شود و به سایت شما هدایت شوند.

سیاست و بازاریابی


6.بهینه سازی سئو داخلی
هدف اصلی گوگل، رضایت کاربرانش است، اگر کاربری وارد سایت شما شود، به جواب سوالش نرسد یا نیازش برطرف نشود و سریعا سایت شما را ترک کند، این عمل باعث کسب امتیاز منفی از سمت گوگل برای سایت‌تان می‌شود.
شما می‌توانید با بهینه سازی وضعیت داخلی سایت، ایجاد جذابیت بصری و آسان سازی کارکردن با سایت‌تان برای کاربر، به داشتن تجربه بهتر در هنگام استفاده از سایت خود کمک کنید، و سئو داخلی در این موارد به شما کمک می‌کند. در سئو داخلی باید مواردی مانند سرعت سایت، سازگاری سایت با موبایل، ظاهر و محتوای سایت و ... را بررسی نمایید.

سیاست و بازاریابی


7. لینک سازی خارجی هوشمندانه
درست است که داشتن تعداد زیادی بک لینک از سایت‌های دیگر به افزایش رتبه سایت شما کمک می‌کند، اما فراموش نکنید در سئو کیفیت بسیار مهم‌تر از کمیت است. سعی کنید قبل از قرار دادن لینک خود در دیگر سایت‌ها، وضعیت آن سایت را بررسی کنید تا نتیجه معکوس نگیرید و سایت شما از سمت گوگل امتیاز اسپم دریافت نکند.
لینک سازی فرایند قرار دادن لینک سایتتان در دیگر سایت‌های معتبر است.
در لینک سازی باید توجه داشته باشید که لینک های خود را در صفحاتی که به موضوع صفحه انتخابی شما مرتبط است، قرار دهید. در انتخاب انکر تکست خود دقت کنید.( انکر تکست ((Anchor text کلمه یا عبارتی است که لینک شما را توصیف می‌کند، برای مثال در یک مقاله هنگامی که شما بر روی عبارت راه اندازی کمپین سئو موفق کلیک می‌کنید، به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید. این عبارت توصیف کننده موضوع لینک است و انکر تکست نام دارد.) برای پیدا کردن سایت برای بک لینک می‌توانید بک لینک های سایت رقبا را با استفاده از ابزارها بررسی کنید. برای داشتن بک لینک های قوی از رپورتاژ آگهی استفاده کنید. سایت‌ها با دریافت هزینه‌ای از شما، به شما اجازه نوشتن و وانتشار یک مقاله را می‌دهند که در آن به صورت غیر مستقیم خدمات و محصولاتتان را معرفی کنید و لینک خود را در آن متن قرار دهید.( رپورتاژ آگهی یکی از مهم‌ترین ارکان سئو خارجی در ایران است که باید به صورت طولانی مدت انجام شود.) لینک های خراب را پیدا کنید و آن‌ها را درست و یا حذف کنید. با استفاده از ابزار مختلف می توانید لینک هایی که دیگر کار نمی‌کنند را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن این لینک ها، در قدم اول اگر می‌توانید لینک را خودتان و یا توسط مدیر سایت درست کنید در غیر این صورت می‌توانید به گوگل درخواست حذف این لینک ها را بدهید. سایت‌های بلاگ نویسی که شما را به عنوان نویسنده مهمان می‌پذیرند و به شما اجازه نوشتن پست مهمان را در سایت‌شان می‌دهند، یکی از بسترهای خوب برای ساخت بک لینک هستند.( با سرچ عبارت سایت های بلاگ نویسی و یا سایت پست مهمان به نتایج خوبی خواهد رسید.)

سیاست و بازاریابی


8. استفاده از شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری محتوایتان در دیگر شبکه های اجتماعی می‌تواند به افزایش ترافیک و همچنین افزایش رتبه سایت شما کمک کند.
شبکه های اجتماعی فرصتی هستند که به شما در بیشتر دیده شدن کمک می‌کنند، به همین خاطر پیشنهاد من به شما این است که در صفحات اجتماعی مانند توییتر، لینکدین و اینستاگرام فعال باشید و لینک سایت خود را در این شبکه‌ها قرار دهید. این کار باعث افزایش اعتبار شما در نگاه ربات ها و همچنین باعث معرفی شما به مخاطبان جدید می‌شود.

سیاست و بازاریابی


9.تبلیغات (SEM)
بعد از انجام امور داخلی و خارجی سایت، در آخر برای کمپین خود یک دوره چند ماهه تعیین کنید و سایتتان را تبلیغ کنید. SEM به معنای بازاریابی موتورهای جستجو است، در واقع شما با پرداخت مقدار مشخصی پول و انتخاب کلمات کلیدی هدف، در صفحه اول گوگل در کلمات مشخص شده نمایش داده می‌شوید و به افرادی که به دنبال محصولات شما هستند و کلمات کلیدی شمارا جستجو می‌کنند، معرفی می‌شوید.
شما باید کیف پول خود را شارژ کنید و با هر کلیک و ورود به سایت شما، مبلغی از کیف پولتان کم می‌شود. (به این کار PPC می‌گویند، به معنای Pay Per Click: پرداخت به ازای هر کلیک.)
برای پیاده سازی استراتژی SEM می‌توانید از تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی و پاپ آپ استفاده نمایید. انجام این کار باعث افزایش حجم ورودی سایت، معرفی برند شما به کاربران هدف و افزایش فروش می‌شود.

سیاست و بازاریابی


سخن آخر
سئو متشکل از چرخه کلی و ثابت انتخاب کلمه کلیدی، تولید محتوا، سئو داخلی و خارجی است. اما فراموش نکنید با کمی خلاقیت، فکر، تحلیل و بررسی می‌توانید کمپین سئو متفاوتی طراحی کنید و مسیر خود را آسان و سریع کنید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/214127/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک ربات کوچک، 12 ربات بزرگ را گروگان گرفت!

منتظر به‌روزرسانی PS5 Pro بازی Cyberpunk 2077 نباشید

هندزفری 2024 نویز با 45 ساعت شارژدهی و قیمت 11 دلار معرفی شد

مدت زمان حافظه گربه چقدر است؟

بازی آنلاین و رایگان جدید گوگل، شما را در برابر ماه قرار می‌دهد!

ردمی A4 5G با قیمت ارزان در بازارهای جهانی عرضه شد

رباتی که نظافت را برعهده می‌گیرد

اولین بتای اندروید 16 اعلان‌های حساس را روی صفحه قفل نمایش نمی‌دهد

اثر مشابه «بربرین» استخراج شده از زرشک با قرص متفورمین

نوجوانان استرالیایی در آستانه محدودیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی

بلاتکلیفی در رجیستری گوشی های واردشده قبل از مصوبه دولت

کریستالی که از هوا آب می گیرد

امکان خرید و تجربه بازی در ایکس باکس کلاود گیمینگ فعال شد

گوگل هم وی پی ان فروش می شود!

عکس‌های پزشکی خود را در چت‌بات‌ها آپلود نکنید!

این 50 گوشی آپدیت One UI 7 سامسونگ را دریافت می‌کنند

تریلر معرفی نسخه تلفن همراه Final Fantasy 14 منتشر شد

جهالت مدرن با ادعای زمینِ تخت

جزئیات انتشار بازی Stray برای نینتندو سوییچ مشخص شد

سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است

همه به خاطر این قابلیت، گلکسی A56 سامسونگ را خواهند خرید

یک ایرانی مدیر ارشد مالی ایکس شد

ثبت رکورد باورنکردنی سرعت انتقال اطلاعات؛ دانلود یک فیلم 4K فقط در 260 میلی‌ثانیه!

جزئیات بیشتری از دوربین گوشی پرچم‌دار نوبیا Z70 Ultra منتشر شد

برخی از بزرگترین کهکشان های کشف شده

هواوی میت 70 پرو پلاس در دستان مدیرعامل این شرکت مشاهده شد

فیچرفون تاشوی HMD با رنگ‌‌های جذاب لو رفت؛ جانشین معنوی نوکیا 2660 فلیپ

ماهیچه هایی برای روبات های ایجاد شده!

نقش قانون جالب فیزیک در قوری قدیمی

سازنده اولین گوشی تاشو دنیا ورشکسته شد و از بازار خداحافظی کرد

نقدها و نمرات Diablo 4: Vessel of Hatred منتشر شدند [به‌روزرسانی شد]

در گوشی غرق می‌شوید و کنترل زمان را از دست می‌دهید؟ اندروید به کمک شما می‌آید

ماه چقدر دور است؟

پلی استیشن پورتال بتای استریم ابری دریافت می‌کند

تعداد کاربران بلواسکای به بیش از20 میلیون نفر رسید

حقایقی شگفت انگیز در مورد کهکشان IC 1101

به‌روزرسانی iOS 18.1.1 با یک وصله امنیتی مهم برای آیفون‌ها منتشر شد

استارلینک بازارش را به رقیب چینی باخت

نسخه پیش‌نمایش اندروید 16 برای توسعه‌دهندگان منتشر شد

یک سیستم جدید برای محاسبات پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی

اگر از پیشنهادهای اینستاگرام خسته‌اید، به‌زودی می‌توانید الگوریتم آن را «ریست» کنید!

نصب تاج نگار خورشیدی

انقلاب استارلینک؛ اینترنتی با سرعت 2 گیگابیت در راه است!

تاشدنی ارزان سامسونگ سال آینده عرضه می‌شود؛ زد فلیپ FE در راه است

سیستم‌های بانک ملت هک نشده است

آیفون‌های وارد شده به زودی رجیستر می‌شوند

تریلر داستانی جدید از بازی Alien: Rogue Incursion منتشر شد

آپدیت جدید تلگرام با قابلیت‌های جدید از راه رسید

سری گلکسی S25 با رم بیشتر و بدون افزایش قیمت راهی بازار می‌شود

تراشه‌های تقلبی با یک ابزار نانویی قابل شناسایی می‌شوند