سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟ بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - آیا ممکن است کسی را بیابید که اهمیت و تاثیرگذاری تصویر اولیه یک برند را نادیده بگیرد؟ خود شما برای خرید یا تهیه یک محصول یا خدمات خاص، در وهله اول به ویژگی های بصری آن توجه نمی‌کنید؟ مخاطبین و مشتریان شما نیز ممکن است غالبا” تحت تأثیر تنها یک ویدیوی تبلیغاتی خیره‌کننده وفادارانه از برند شما خرید کنند. چنانچه به نشانه تأیید سرتان را تکان می‌دهید، پس این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید. چرا که در این مقاله سعی داریم راهنمایی کلی در خصوص بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ ( Video Marketing ) را در اختیار شما قرار دهیم.
ویدیو مارکتینگ چیست؟

سیاست و بازاریابی


به طور کلی، ویدیو مارکتینگ را می‌توان یکی از برترین استراتژی های بازاریابی در نظر گرفت. البته لازم به ذکر است که این شیوه بازاریابی شیوه جدیدی نیست و قدمتی برابر با تاریخ تولد تلویزیون دارد. با این حال، این مسئله حائز اهمیت است که در دنیای آنلاین فعلی چطور می‌توان ویدیوها را در پلتفرم‌ها و کانال های ارتباطی مختلف توزیع و تکثیر نمود. چرا که هرچه میزان بازدید از ویدیوهای یک برند بیشتر باشد، قطعا” شانس شناسایی و انتخاب آن توسط بازدیدکنندگان نیز افزایش خواهد یافت.
شما چطور؟ آیا برای برند خود یک ویدیوی تبلیغاتی خوب وحرفه‌ای طراحی و تدوین کرده‌اید؟ یا شاید به دلیل عدم همسویی با رشد سریع دنیای آی تی از بروزرسانی و ارتقای ویدیوهای خود غافل شده‌اید؟ اگر یکی از این دو وضعیت در مورد شما و برندتان صدق می‌کند هرچه سریعتر به فکر نجات کسب و کار خود باشید. چطور؟ کافیست یک ویدیوی بازاریابی عالی تولید کرده و در پلتفرم‌های گوناگون به نمایش بگذارید. خواهید دید که این ویدیوها صرفا” یکی از مراحل بازاریابی نیستند؛ بلکه حکم کانون اصلی کمپین تبلیغاتی شما را دارند.
ویدیو و دنیای مجازی
همانطور که می‌دانید در سالهای اخیر، فضای مجازی از طرفداران بسیاری برخوردار بوده است. هر روزه بر میزان این طرفداران افزوده خواهد شد. پس اکنون که می‌دانید مشتریان احتمالی شما عمده ساعات روز خود را در رسانه های اجتماعی سپری می‌کنند، چرا از این فرصت نهایت استفاده را نکرده و ویدیوهای بازاریابی تان را در شبکه های اجتماعی پخش نکنید؟
شاید اکنون دست و پای خود را گم کرده‌اید و با فکر به این‌ که نمی‌توانید ویدیوی خوبی تولید کنید دچار استرس شده باشید. اما بهتر است این نگرانی را کنار بگذارید. به این خاطر که با کمال تعجب، پرطرفدارترین ویدیوها ویدیوهایی هستند که در اوج سادگی، اصالت دارند و همین اصالت بسیاری از بینندگان را به مشتریان احتمالی بدل خواهد ساخت.
نکته قابل توجه دیگری که در خصوص بازاریابی محتوا به ذهن خطور می‌کند این است که تولید ویدیو فرایند هزینه برداری نیست. شما می‌توانید حتی با تلفن های همراه هوشمند خود فیلم هایی با کیفیت و رزولوشن بالا تهیه و تکثیر نمایید. بنابراین، اگر تاکنون در امر ویدیو مارکتینگ گامی چندان محکم برنداشته‌اید، دست کم خیالتان آسوده است که به فیلمبرداری و جلوه‌های ویژه هالیوودی نیازی ندارید.

سیاست و بازاریابی


دلیل اهمیت ویدیو مارکتینگ در سال های اخیر چیست؟
همان گونه که در بالا اشاره شد، ویدیو مارکتینگ این امکان را به شما می‌دهد تا ضمن معرفی و توصیف کامل برند خود، با مشارکت مخاطبین نیز همراه شوید. شما می‌توانید به واسطه ویدیوهایی که برای ارتقای برند و کسب و کار خود تولید و در پلتفرم‌های مختلف پخش می‌کنید، انواع آموزشهای لازم را به مخاطبین و مشتریان خود داده و از طریق رسانه‌ای مدرن با آنها وارد ارتباط شوید.
اولین بار در سال 2016 بود که ویدیوهای بازاریابی موفق شدند جایگاه خود را به عنوان یک صورت از بازاریابی محتوا تثبیت نمایند. تنها یک سال بعد، این ویدیوها جایگاه اول را در بین سایر تاکتیک‌های بازاریابی به خود اختصاص دادند. ویدیوهای این سال حاصل خلاقیت و هزینه بالای یک تیم تولید ویدیو بودند. اما در سال 2018، جایگاه ویدیو از یک تاتکتیک بازاریابی به یک استراتژی تجاری کامل بدل شد. اما در سال جاری ویدیو مارکتینگ از چه جایگاهی برخوردار است؟ جالب است بدانید که در حال حاضر استفاده از این نوع ویدیوها به یک رویکرد تجاری همه جانبه بدل شده است؛ به این معنی که محتوای ویدیوها در قالب مشارکت کلامی، عملی و فنی همه اعضای تیم بازاریابی تولید و توزیع می‌شوند.
بر اساس آمارهایی که از مرکز تحقیقات هاب اسپات بدست آمده، بیش از 50 درصد از مصرف کنندگان تماشای محتوای ویدیویی را به دیگر اشکال محتوایی ترجیح می‌دهند. در واقع شما می‌توانید با تولید محتوای ویدیویی از مرزهای سرگرمی گامی فراتر نهاده و بیشترین میزان مشارکت را در میان مخاطبین خود به دست آورید. به طور مثال اگر در لندینگ پیج وبسایت خود از محتوای ویدیویی استفاده کنید، نرخ بازدید بیش از 80 درصد افزایش خواهد یافت. یا اگر در قسمت موضوع ایمیلهای خود واژه ویدیو را تایپ کنید، میزان ایمیلهای بازشده شما 19% بیشتر خواهند شد. مضاف بر این، 90درصد از مشتریان ادعا می‌کنند که تماشای محتوای ویدیویی سبب می‌شود تا آنها اقدام به خرید یک برند کنند.
اما آیا ویدیو مارکتینگ تنها شیوه‌های خرید و فروش را دستخوش تغییر و تحول قرار داده است؟ قطعا” پاسخ منفی است. به جرأت می‌توان ادعا کرد که ویدیو مارکتینگ توانسته در موارد ذیل یک نوع انقلاب به وجود بیاورد:
نحوه ارتباط فروشنده با مشتری تغییر دیدگاه مشتری نسبت به برند نحوه پشتیبانی تیم خدمات رضایت مشتری انواع ویدیو مارکتینگ

سیاست و بازاریابی


اکنون که از جایگاه مهم محتوای ویدیویی مطلع شده‌اید، بهتر است پیش از اقدام به تولید ویدیو چند مسئله را مورد نظر قرار دهید. شما در وهله اول باید نوع ویدیویی را که قصد تولید آن را دارید تعیین کنید. لیست زیر به شما کمک می‌کند تا محتوای ویدیویی مخصوص به کسب و کار خود را شناسایی کرده و در راستای تولید و توزیع آن گام بردارید:
ویدیوهای دمو
در این نوع ویدیوها شما در قالب یک فیلم، به طور اجمالی نحوه عملکرد محصول یا خدمات خود را در معرض دید مخاطب قرار خواهید داد. به طور مثال، آنباکسینگ (باز کردن پکیج محصولات) و یا تست کردن قطعات از جمله مواردی است که در این ویدیوها به نمایش گذاشته خواهند شد.
ویدیوی برند
این نوع ویدیوها به عنوان جزئی از یک کمپین بازاریابی بزرگتر عمل می‌کنند. در این نوع محتوا آنچه بیش از هرچیزی مد نظر تولیدکننده است افق دید برند مورد نظر و آشنایی مخاطب با آن می‌باشد. در واقع، شما با تولید چنین ویدیوهایی آگاهی‌های لازم را در خصوص کسب و کار خویش در اختیار مخاطب قرار می‌دهید.
ویدیوی رویدادها
بهتر است تمامی رویدادهای مهم مرتبط با کسب و کار خود اعم از کنفرانس‌ها، مراسم افتتاحیه، بزرگ‌ داشتها، خیریه‌ها و … را در ویدیوهای خود بگنجانید. همچنین برای جلب توجه بیشتر مخاطبین می‌توانید از مصاحبه و سخنرانی‌های مختص به برند خود نیز فیلم تهیه کرده و به معرض نمایش بگذارید.
مصاحبه های تخصصی
قطعا” می‌دانید که اعتمادسازی شرط اول موفقیت در هر بیزینسی می‌باشد. یکی از راههای ایجاد این حس اعتماد در میان مخاطبین این است که با مغزهای متفکر و متخصصین مصاحبه‌هایی ترتیب داده و در ویدیوهای خود به نمایش بگذارید. سعی کنید در حوزه تجاری خود، افراد اینفلوئنسر را شناسایی کنید و با آنها مصاحبه‌ انجام دهید.
ویدیوهای آموزشی
اگر می‌خواهید مخاطبین خود را به مشتریان وفادار خود بدل سازید، یکی از بهترین تاکتیکها استفاده از ویدیوهای آموزشی می‌باشد. وقتی مخاطب با تماشای محتوای ویدیویی برند شما چیزی یاد بگیرد، خود به خود درک بهتری از کسب و کار شما داشته و دائما” در صدد دنبال کردن ویدیوهای شما خواهد بود.
ویدیوهای توضیحی
همانطور که از نام آن پیداست، در این ویدیوها به مشتری توضیح داده می‌شود که به چه دلیلی ممکن است به خدمات و محصولات یک برند نیاز داشته باشند. بسیاری از این ویدیوها حاوی سفر خیالی یک مشتری است. مشتری درجستجوی یافتن راه حلی برای مشکل خود، برند مربوطه را مورد استفاده قرار می‌دهد.
ویدیوهای موردی حاوی تأیید مشتریان
بی شک برای هر فردی که قصد خرید از شما را دارد، کسب اطمینان از صحت و سقم ادعای تبلیغات شما بسیار ضرورت دارد. شما می‌توانید در قالب محتواهای ویدیویی به مطالعه موردی پرداخته و با مشتریان وفاداری که از برند شما رضایت کامل را دارند مصاحبه نمایید. به خصوص اگر بتوانید مشتریان وفادار خود را به صورت تصادفی انتخاب کنید، قطعا” تأثیرگذاری بیشتری بر انتخاب مشتریان احتمالی آتی خود خواهید گذاشت.
ویدیوهای زنده
تأثیر فوق العاده شگرف ویدیوهای زنده را دست کم نگیرید. این نوع محتواهای ویدیویی به مخاطب شما این امکان را می‌دهد تا با مشاهده هر آنچه پشت صحنه شرکت شما می‌گذرد آشنا شده و در نتیجه، اعتماد بیشتری به برند شما پیدا کند. دیگر نقطه قوت ویدیوهای زنده این است که میزان مشارکت بیشتری را در مشتریان ایجاد می‌کند. پس اگر مایلید نظر مشتریان خود را جویا شوید بهتر است از سخنرانیها، مصاحبه‌ها، و رویدادها ویدیوهایی زنده تهیه کرده و پخش کنید.
ویدیوهای 360 درجه
این ویدیوها حداکثر دید را به مخاطب شما می‌دهد. گویی وی دقیقا” از پشت لنز دوربین شما به تصاویر فیلمبرداری شده نگاه می‌کند. این حس واقعی بودن، مشارکت و هم‌شناسی بیشتری را در مخاطب ایجاد کرده و باعث می‌شود او در تجربه زیسته شما شریک شود.
به طور کلی می‌توان گفت که بازاریابی موفق در گرو عملکرد چند ابزار مختلف است. یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین این ابزارها و استراتژیهای بازاریابی، تولید محتوای ویدیویی است. در جهانی که همه ابعاد زندگی بشری حالتی بصری و قابل دسترسی پیداکرده است، برندی موفق عمل خواهد کرد که بتواند از این فرصت نهایت استفاده را کرده و با تهیه ویدیوهای تبلیغاتی متنوع، بیشترین میزان مشارکت، تصمیم به خرید و وفاداری را در میان مخاطبین خود بر انگیزد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120405/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف قابلیتی جذاب در اندروید 16؛ جمینای می‌تواند کنترل اپ‌ها را در دست بگیرد

استارشیپ سال آینده میلادی 25 بار به فضا پرتاب می شود

کشف 3 کهکشان غول‌پیکر سرخ‌ توسط تلسکوپ «جیمز وب»

پربیننده‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های گوگل تی‌وی کدام‌اند؟

بومی سازی دستگاه برش قالب گچ دندان

مدیرعامل نوبیا رقبای خود را به فروش گوشی های پرچمدار جعلی متهم کرد

میدان‌های مغناطیسی؛ معماران پنهان کهکشان‌ها

مایکروسافت قابلیت جنجالی Recall را به نسخه پیش‌نمایش ویندوز 11 اضافه کرد

ویدیویی از فعالیت شدید خورشیدی

سرعت حرکت وضعی و انحراف محور هر یک از سیارات سامانه خورشیدی

موشک شرکت «بلو اوریجین» صدمین زن را به فضا فرستاد

هوش مصنوعی آمستردام قدیم را زنده کرد

دانشمندان یک دروازه کوانتومی جدید ساختند

سیاست‌های اپل در قبال کتاب‌های الکترونیکی زیر ذره‌بین نمی‌رود

تلفیق تجمل و فناوری؛ نسخه لاکچری هدست Vision Pro فقط 2 میلیارد تومان!

اپل نسخه جدیدی از سیری را برای iOS 19 توسعه می‌دهد

ویدیو جعبه‌گشایی گوشی پرچمدار نوبیا Z70 اولترا

این کیبورد عجیب، نمایشگری لمسی است که به‌عنوان مانیتور هم کاربرد دارد!

زنان می‌توانند نقش خلاقانه در کاهش پسماند داشته باشند

اپل به «خفه‌کردن نوآوری در iOS» متهم شد

ثبت واضح‌ترین تصاویر از سطح خورشید

اوپو در مراسم معرفی ColorOS 15 به One UI سامسونگ طعنه زد

نسخه بتا بازی Mother Machine منتشر شد

شبیه سازی انفجار ابرنواختر SN 1054

بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از 1 میلیون نسخه فروخت

«ایلان ماسک» تصویر ماهواره‌بر ایرانی را منتشر کرد

واقعا زمین گرد است؟ / پس چرا تخت به نظر می‌رسد؟

مقاومت هواوی میت X6 در تیزر رسمی این گوشی تاشو نشان داده شد

ستارگان همسایه خورشید!

هندزفری جدید FreeBuds Pro 4 هواوی با سیستم‌عامل HarmonyOS Next عرضه می‌شود

تریلر جدید Assassin’s Creed Shadows روی مخفی‌کاری تمرکز دارد

چرا اپل و سامسونگ رقابت شارژ سریع گوشی را به برندهای چینی باخته‌اند؟

چرا انسان دیر بالغ می‌شود؟

بیلی آیلیش به‌عنوان هنرمند سال اپل موزیک انتخاب شد

شکار قدرتمندترین شراره های خورشیدی توسط ناسا

بزرگ‌ترین بروزرسانی بازی The Rogue Prince of Persia منتشر شد

سرقت 42 میلیون دلار اتریوم در سال 2019 کار هکرهای کره شمالی بود

تریلر جدید Alien: Rogue Incursion به داستان بازی اختصاص دارد

حقیقت فراتر از تصورات ما در مورد زمین

مشخصات کارت گرافیک GeForce RTX 5070 Ti انویدیا منتشر شد

فیت‌بیت به نرم‌افزار پیش‌فرض گوشی‌های اندرویدی تبدیل می‌شود؟

اتفاق عجیب در چین؛ ربات کوچک 12 ربات بزرگ را ربود!

ربات دوست‌داشتنی سریال ریک اند مورتی وارد دنیای واقعی شد!

«اُپن‌ای‌آی» دوره آموزشی رایگان هوش مصنوعی برای معلمان برگزار می‌کند

این تبلت جان سخت قابلیت‌هایی هم تراز با آیپد اپل ارائه می‌دهد

اپل نسخه بسیار پیشرفته‌تر سیری را برای رقابت با ChatGPT آماده می‌کند

«اسپیس‌ایکس» دومین قرارداد تجاری را برای فرستادن محموله به ماه امضا کرد

نوبیا زد 70 اولترا معرفی شد؛ زشت ولی قدرتمند به‌لطف اسنپدراگون 8 الیت

مدیرعامل نوبیا: شرکت‌های دیگر «گوشی پرچمدار جعلی» می‌سازند

ماشین انسان‌شویی ساخته شد!