سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان يکي از اصلي‌ترين ابزارهاي بازاريابي براي کسب‌وکارها هستند. امروزه به دليل بازگشت سرمايه‌ي بسيار بالا، هر کسب وکاري به دنبال بهره‌گيري از آن است. اما ايجاد اکانت رسانه‌هاي اجتماعي و شروع به توليد محتواهاي جذاب گام اول بازاريابي رسانه هاي اجتماعي نيست. قبل از هر چيزي شما بايد استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خود را به صورت صحيح تنظيم کنيد. اين استراتژي با اين‌که مي‌تواند نقش بسيار موثري در توسعه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي داشته باشد، اما به سادگي مي‌توانيد آن را طراحي کنيد.
در ادامه با گام‌هاي اساسي طراحي استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي آشنا خواهيد شد.
اهداف کسب وکار خود را شناسايي کنيد
هر قطعه‌اي از استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي شما بايد براساس اهداف کسب وکارتان تعيين شود. شما نمي‌توانيد بدون دانستن آن‌چه که مي‌خواهيد، به سمت آن حرکت کنيد.
هدف نهايي کسب وکار خود را شناسايي کنيد و بدانيد که چگونه مي‌خواهيد از رسانه‌هاي اجتماعي براي رسيدن به آن‌ها استفاده کنيد. اهداف شما ممکن است موارد زير و يا مواردي مشابه با موارد زير باشند.
افزايش آگاهي از برندحفظ مشتريفروش محصولکاهش هزينه‌هاو … .اين نکته‌ي مهم را در نظر داشته باشيد که تعداد اهداف بيش از حد شما را منحرف مي‌کند و تمرکز اصلي شما را بر هم مي‌زند. ما پيشنهاد مي‌کنيم دو هدف اوليه و دو هدف ثانويه داشته باشيد، بقيه‌ي خواسته‌هاي‌تان را هم به صورت زيرمجموعه‌اي از اين اهداف در نظر بگيريد.
اهداف تان را از لحاظ SMART بودن بسنجيد
شما ممکن است اهدافي را تعيين کنيد، اما اين اهداف به اندازه‌ي کافي مناسب نباشند. به عنوان مثال، شما ممکن است افزايش تعداد سرنخ‌هاي بازاريابي را هدف خود قرار دهيد، اما ندانيد که به صورت ماهانه چه تعداد سرنخ بازاريابي بايد توليد کنيد و چه نرخي از آن‌ها را چگونه بايد به فروش تبديل کنيد.
شما بايد اهداف خود را با استفاده از الگوي SMART (مشخص، قابل اندازه‌گيري، مرتبط بودن، قابليت دستيابي و محدوديت زماني) مورد بررسي قرار دهيد.
به شناسايي مخاطبان خود اقدام کنيد
اگر کسب‌وکاري از کمبود تعاملات شبکه‌هاي اجتماعي خود ناراضي باشد، اين موضوع به احتمال زياد ممکن است از عدم شناخت صحيح مخاطب نشات گرفته باشد.
شناخت صحيح مخاطب باعث مي‌شود شما افراد مناسب را در مکان مناسب، در زمان مناسب و با پيام مناسب هدف قرار دهيد. شما مي‌توانيد مخاطب مناسب خود را از لحاظ سن، شغل، درآمد، مشکلات، موانع، عادت‌ها، انگيزه‌ها و … در نظر بگيريد و سپس تعيين کنيد که افرادي با اين خصوصيات را در کجا مي‌توان يافت.
رقباي خود را بشناسيد و تحليل کنيد
آشنايي با رقبا و تجزيه تحليل استراتژي آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا موضوع را از جنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار دهيد. يک ليست حداقل دو رقمي از رقباي خود تهيه کنيد. تعداد دنبال کنندگان، نرخ تعاملات، نوع محتوايي که منتشر مي‌کنند، زمان‌هاي انتشار و هر آن‌چه را که فکر مي‌کنيد مفيد است را ثبت کنيد.
اين اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که شناخت بهتري از مخاطبان و محتواي ارسالي‌ مناسب‌تان داشته باشيد.
کانال‌ها و روش‌هاي مناسب را شناسايي کنيد
شما نمي‌توانيد در همه‌ي کانال‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي به صورت يکجا فعاليت کنيد. بنابراين بايد کانال‌هايي را که بيشترين بازدهي را به شما ارائه مي‌کنيد را پيدا کنيد. و براي فعاليت در آن‌ برنامه‌ريزي کنيد.
تمام کانال‌هايي که بهترين رقباي تان در آن‌ها فعاليت مي‌کنند را مورد بررسي قرار دهيد؟ در کدام کانال بيشترين تعاملات وجود دارد؟ در کدام‌يک مخاطبان هدف شما حضور دارند؟
استراتژي محتواي خود را تنظيم کنيد
بعد از اين‌که رقباي خود را شناسايي کرديد، کانال‌هاي مناسب بازاريابي را انتخاب کرديد، مي‌بايست براي محتواي خود برنامه‌ريزي کنيد. چه نوع محتوايي بايد توليد کنيد؟ چه زمان‌هايي بهترين زمان براي انتشار محتوا است و … .
بودجه و منابع مناسب را اختصاص دهيد
براي شروع بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي خود به چه منابعي نياز داريد؟ همه‌ي اين منابع را يادداشت کرده و بودجه‌اي که بايد براي آن‌ها اختصاص دهيد را تعيين کنيد. به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهيد مديريت شبکه هاي اجتماعي خود را به يک تيم توليد محتوا بسپاريد. از همين رو، بايد تعيين کنيد که ماهانه بايد چه هزينه‌اي براي آن بپردازيد و موارد مشابه ديگر.
نقش‌ها را تعيين کنيد
شما ممکن است تيم مشخصي براي بازاريابي شبکه هاي اجتماعي خود داشته باشيد. بنابراين بايد تعيين کنيد چه کسي مسئوليت توليد محتوا را خواهد داشت. چه کسي به نظرات پاسخ خواهد داد. چه کسي مخاطبان هدف را شناسايي کرده و مورد هدف قرار خواهد داد و … .
برچسب ها: استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي, تنظيم استراتژي, رسانه هاي اجتماعي, شبکه هاي اجتماعي

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/11831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویر فاش شده از One UI 8 از تغییرات ناچیز خبر می‌دهند

اتفاق عجیب در کالیفرنیا؛ هکرها صدای جعلی ایلان ماسک و مارک زاکربرگ را در خیابان پخش کردند

گفتگوی تیم کوک با ترامپ ظاهراً در لغو تعرفه‌ها تأثیر داشته است

هوش مصنوعی جمینای گوگل به اپلیکیشن Photos در اندروید تزریق شد

حداقل حافظه داخلی موردنیاز برای اندروید 15 به 32 گیگابایت افزایش می‌یابد

قابلیت امنیتی جدید اندروید: ری‌استارت خودکار دستگاه پس از 3 روز قفل‌بودن

برنامه پیچیده اپل برای بهبود هوش مصنوعی محصولاتش با حفظ حریم خصوصی کاربران

عذرخواهی رسمی سامسونگ برای تأخیر در انتشار One UI 7

کدام افراد مشهور تا کنون با بلواوریجین به فضا رفته‌اند؟

تصاویری از خورشید گرفتگی در مریخ ثبت شده توسط کاوشگر ا

نمونه آزمایشی "ماه‌نورد" ایرانی در 1404 ساخته می‌شود

مهندس اوحدی: خدمت‌رسانی به ایثارگران و خانواده‌های شهدا در دوره جدید پویاتر شده است

اوحدی: *خدمت رسانی به ایثارگران و خانواده‌های شهدا در دوره جدید پویا تر شده است*

هوش مصنوعی تپش قلب را بازسازی می‌کند

آنر پاور با باتری 8000 میلی‌آمپر ساعتی معرفی شد: از 270 دلار در چین

کلسترول بالا می‌تواند خطرناک نباشد!

پیش‌بینی سود چشمگیر TSMC در فصل اول 2025 با وجود نگرانی‌ها از تعرفه‌های ترامپ

چرا سیارک‌های غنی از کربن به زمین نمی‌رسند؟

ظاهراً انتشار One UI 7 سامسونگ از سر گرفته شده است

ثبت‌نام بیمه موبایل و لپ‌تاپ دانشجویان آغاز شد

کشف تاریخی اخترشناسان: جهان هستی در حال چرخش است

اپل در سه‌ماهه اول 2025 بزرگ‌ترین فروشنده موبایل جهان شد

گوشی‌های جدید Acer رسما معرفی شدند

احتمال وقوع 2 فوران خورشیدی در روز 16 آوریل

تولید نانوذرات پلیمری با قابلیت هدفگیری مستقیم تومور سرطانی

اندروید 12 حالا سیستم‌عاملی منسوخ است و دیگر پشتیبانی نمی‌شود

واکسن نجات سالمندان از ذات الریه تولید شد

هوش مصنوعی جدید «گوگل»، گفتار دلفین‌ها را رمزگشایی می‌کند

همه چیز درباره هوش مصنوعی جدید «اوپن‌ای‌آی»

تشخیص آلزایمر با یک آزمایش ساده

برگزاری مراسم تشییع پیکر جانباز شهید در مشهد مقدس

اینتل پس‌ از 10 سال، عمده سهامش از شرکت تراشه‌سازی Altera را با ارزش 4٫46 میلیارد دلار واگذار می‌کند

دقت بیش از 96 درصدی یک حسگر زیستی در تشخیص سیگنال‌های عصبی مغز

فضانوردی که  روز تولدش را در یک تِرَن فضایی می‌گذراند

سرمایه‌گذاری 500 میلیارد دلاری انویدیا در آمریکا؛ تولید تراشه به ایالات متحده می‌رود

رنگ سبز اقیانوس‌های زمین در گذشته و ارغوانی در آینده!

گرامیداشت روز جهانی نجوم همزمان با تقدیر از معلمان

هوش مصنوعی در خدمت تذکر حجاب

آغاز استفاده «متا» از داده‌های کاربران اروپایی برای آموزش هوش مصنوعی خود

تقارن روز جهانی نجوم با گرامیداشت روز معلم/فرصتی برای لمس شگفتی‌های کیهان در آزمایشگاه بزرگ آسمان شب

دیدار مدیرکل بنیاد گلستان با جامعه ایثارگری شهرستان بندرترکمن

مارک زاکربرگ به دادگاه رفت؛ تلاش متا برای جلوگیری از تجزیه اینستاگرام و واتس‌اپ

سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری برای توسعه هوش مصنوعی در ایران

پرجزئیات‌ترین مدل سه‌بعدی لاشه کشتی تایتانیک ساخته شد

تاریخ رونمایی و طراحی کامل وان‌پلاس 13T با انتشار تیزر رسمی مشخص شد

بحران جهانی کاهش درآمد اپراتورها و فناوری‌محور شدن آنها

تصویر جدید «هابل» از یک سحابی ستاره‌زا

شناسایی رادار پنهان باکتری‌ها جهت شناسایی دشمنان

ساخت اولین ساختمان یکپارچه دیجیتال جهان در دانشگاه متروپولیتن تورنتو

اپل نام کسب‌و‌کار تبلیغاتی‌اش را به Apple Ads تغییر داد