سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بررسی یک تبلیغ، مک دونالد و ایده ای تکراری بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و ... باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید.
تبلیغ تلویزیونی مک دونالد
برای مشاهده تیزر تبلیغاتی به ادامه مطلب بروید
قبلاً هم در همین سایت، تبلیغات مک دونالد را بررسی کرده بودیم و در آنجا به ارتباط بین جایگاه برند مک دونالد و هدف اصلی تبلیغ اشاره کرده بودیم، همچنین در مطلب انواع اهداف تبلیغاتی ، به طور کلی به این موضوع پرداخته بودیم.
هر اقدامی در حوزه بازاریابی، هدفی را دنبال می کند که این هدف در راستای اهداف کلان تر و با توجه جایگاه برند و محصول در بازار می باشد. به طور کلی، تبلیغات در کشورهای توسعه یافته، به سمت تبلیغاتی که کمتر محسوس باشند حرکت کرده است، برخلاف تبلیغاتی که عموماً در ایران می بینیم و نام برند یا شرکت بارها در تبلیغ دیده و شنیده می شود و معمولاً گوینده تبلیغ (Narrator) چندین بار نام برند، شرکت یا محصول را با صدای خاص خود تکرار می کند ! در تبلیغات جهانی این موضوع کمتر دیده می شود. این موضوع برای برندهای شناخته شده بازار، تشدید هم می شود. مثلاً برندی مثل مک دونالد نیازی ندارد چندین بار نام خود را تکرار کند زیرا همه جامعه هدف مک دونالد را می شناسند و هدف تبلیغ عموماً یک یادآوری و شاید تحریک دوباره برای خرید باشد.
به هر حال با این مقدمه به بررسی این تبلیغ به خصوص مک دونالد می رسیم. در این آگهی تلویزیونی، دو فرد یکی نوجوان و دیگری میانسال در حال ماهیگیری در فضایی آرام و دلپذیر هستند و در حین ماهیگیری سیب زمینی سرخ کرده های مک دونالد را هم میل می کنند ! تا این که ماهیگیر نوجوان تصمیم می گیرد یک سیب زمینی را به عنوان طعمه به قلاب ماهیگیری بزند. پس از این کار، چند نفر دیگر ناگهان برای خوردن آن سیب زمینی خود را به داخل دریاچه پرتاب می کنند ...
ایده تبلیغ اصلاً جدید نیست، باید تکراری بودن ایده را به عنوان یک نقص مدنظر داشته باشیم، مخصوصاً وقتی این تبلیغ در حال پخش در رسانه ای باشد که مخاطبان آن روزانه بارها و بارها تبلیغات مختلف را دیده اند و دیگر اشباع شده اند! در چنین شرایطی نوآوری ایده تبلیغ، اهمیت بالایی پیدا می کند و شانس دیده شدن تبلیغ را بسیار افزایش می دهد. جدای از ایدۀ تبلیغ که به تکراری بودن آن اشاره کردیم، نحوه پرداخته شدن به این ایده هم در حد و اندازه یکی از 10 برند برتر دنیا نبود ! افرادی که برای خوردن سیب زمینی به داخل آب می پرند، می توانستند به گونه ای دیگر که کمی جذابتر و شاید خنده دار باشد، این کار را انجام دهند. یک نفر شیرجه می زند، یک نفر با دوچرخه و دیگری هم حین دویدن وارد آب می شود. به نظر می رسد، کمپانی سازنده تبلیغ بسیار به دنبال کم هزینه کردن ساخت تیزر بوده است.
با وجود مواردی که اشاره شد، باید فضاسازی و موسیقی آگهی و همچنین زمان کوتاه آن را از نقاط قوت آگهی دانست. ماهیگیری، صدای طبیعت، موسیقی مناسب در مجموع یک فضای آرامش‌بخش را ایجاد می کند و استفاده از غذای مک دونالد در این فضا، غیر مستقیم پیامی روانی را به مخاطب می دهد و مک دونالد را با آرامش همراه می سازد.
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/105610/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نگاهی به سیاست‌های فیلترینگ و فضای مجازی در سال 1403؛ بربادرفته

اولین تراشه مبتنی بر نور جهان ساخته شد

هوش مصنوعی OpenAI محتوای دارای حق چاپ را به خاطر می‌سپارد

شاهنامه فردوسی در ساعت‌های 14 میلیارد تومانی ژژه لکولتر؛ هنر و ادب ایرانی، صنعت سوئیسی

مریخ‌نورد استقامت دو شیطان غبارآلود را در مریخ شکار کرد

کشف باکتری دریایی جدیدی که هیدروژن انبوه تولید می‌کند

گران‌ترین مدل هوش مصنوعی «گوگل» مشخص شد

اعتراض کارکنان مایکروسافت در رویداد 50 سالگی: دست‌هایتان به خون آلوده است

وال‌استریت ژورنال: تعرفه‌های ترامپ شاید هزینه هوش مصنوعی را افزایش دهد

چگونه از شر افکار منفی خلاص شویم؟

خطر مرگ در فضا؛ روایت فضانوردانی که چند ماه در فضا گیر افتاده بودند

دیجیتالی کردن؛ راهکاری برای کاهش اثرات ناامنی غذایی و رشد اقتصادی

بنیاد شهید براساس یک نقشه راه مشخص حرکت می کند

این بند معرفی‌نشده، نسخه ویژه دهمین سالگرد اپل واچ است

مایکروسافت قابلیت Copilot Vision را به ویندوز و موبایل می‌آورد

عرضه «GPT-5» به تعویق افتاد

شرکتی که می‌خواهد رکورد «اسپیس‌ایکس» را با پرتاب 250 ماهواره همزمان بشکند

مساله 380 ساله دایره دکارت با کمک فیزیک حل شد

هورمون‌های زنانه مسکن طبیعی تولید می‌کنند

خنک‌سازی ساختمان با قارچ

دیدار استاندار اردبیل با مادر شهید معظم هدایت مرادی

آمازون با پرتاب 27 ماهواره، وارد رقابت با استارلینک می‌شود

چگونه با حفظ شماره تلفن همراه اپراتور خود را تغییر دهیم؟

خورشیدگرفتگی در برابر مجسمه‌های کلیسای نوتردام

اولین ماموریت سرنشین‌دار بر فراز قطب‌های زمین به خانه بازگشت

گوشی جدید اینفینیکس معطر است

تولید برق با مهره‌های پلاستیکی

رفع یک مشکل بزرگ واتس‌اپ با افزودن قابلیت جدید حفظ حریم خصوصی

ساخت حسگری که آلاینده‌های گازی را با دقت بالا شناسایی می‌کند

جایگزینی طبیعی و گیاهی برای شکر در بستنی

ترامپ ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا را 75 روز دیگر به تعویق انداخت

مایکروسافت هوش مصنوعی کوپایلوت را با قابلیت‌های جدید به‌روز کرد

GPS به حضور طولانی‌تر رانندگان مسن در جاده‌ها کمک می‌کند

استخراج منابع نامحدود انرژی از مرکز زمین

OpenAI اولین سرمایه‌گذاری خود در حوزه امنیت سایبری را انجام داد

داستان بمب اتم دیوانه‌وار آمریکا که هرگز ساخته نشد

فناوری هسته‌ای جدید روسیه وعده برچیدن ایمن راکتورهای نوترونی را می‌دهد

سرعت شارژ شیائومی میکس فلیپ 2 در دیتابیس گواهی 3C مشاهده شد

اینتل و TSMC برای همکاری در تولید تراشه آماده می‌شوند

شیائومی از گوشی پوکو C71 با قیمت 75 دلار رونمایی کرد

هشدار به صاحبان آیفون؛ مراقب کلاهبرداری جدید با iMessage باشید

یک گیمر آلمانی موفق شد تنها با جمع‌آوری بطری بازیافتی، یک کنسول PS5 خریداری کند

شگفتانه بیل گیتس برای پنجاهمین سالگرد تأسیس مایکروسافت: باحال‌ترین کدی که تا به حال نوشته‌ام

چین با بزرگترین صفحه نمایش پرنده، رکورد جهانی را شکست

راز دیدن نور سفید در تجربه مرگ و خروج از بدن فاش شد

مهارت‌های حرکتی ربات چینی ربات انسان نما شرکت رباتیک چینی یونیتری

سیستم شناسایی سرقت اندروید 15 کاربران را سارق تشخیص می‌دهد!

ترامپ اجازه داد «تیک‌تاک» 75 روز دیگر در آمریکا فعال باشد

کالبدشکافی گوشی پیکسل 9a، میان‌رده جدید گوگل

اختراعات هوشمندانه برای نامرئی‌سازی افراد، هواپیماها و شهرها؛ رویای دیرینه بشر به واقعیت می‌پیوندد؟

ویکی پدیاجستجو