کشف بزرگ چین در عمق 700 متری زمین نکات خواندني

کشف بزرگ چین در عمق 700 متری زمین

سیاست و بازاریابی - خبرآنلاین /چین قصد دار آزمایشگاه بزرگی را در عمق 700 متری زیر زمین بسازد تا در رقابت برای کشف اسرار مرموزترین ذرات جهان یعنی نوتریتوها از ایالات متحده پیش بیفتد.
آزمایشگاه نوترینو جیانگ‌من (JUNO) که با هزینه‌ای در حدود 311 میلیون دلار به مدت بیش از یک دهه درحال ساخت بوده، قرار است سال آینده تکمیل شود. این رصدخانه روی کره‌ای از جنس فولاد ضدزنگ و آکریلیک به عرض حدود 35 متر تکیه دارد که هدف از طراحی آن اندازه‌گیری واحدهای بسیار زیراتمی است که تقریبا با سرعت نور حرکت می‌کنند.
این عکس که 11 اکتبر 2024 گرفته شده است، آشکارساز نوترینو را نشان می‌دهد که کره‌ای از جنس فولاد ضدزنگ و آکریلیک با قطر حدود 35 متر در رصدخانه JUNO در کایپینگ در جنوب چین است.

بر اساس گزارش زومیت، با وجود اینکه نوترینوها در سراسر جهان پراکنده‌اند (گفته می‌شود در هر ثانیه 100 تریلیون نوترینو از بدن شما عبور می‌کنند)، اطلاعات اندکی درباره آن‌ها و رفتارشان وجود دارد، زیرا شناسایی آن‌ها بسیار دشوار است.
اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فیزیکدانان چینی قصد دارند با کشف اطلاعاتی که به حل معمایی معروف به «سلسله مراتب جرمی» معروف است، تاریخ‌ساز شوند. آن‌ها می‌خواهند زودتر از کشورهای دیگر به این هدف دست پیدا کنند.
وانگ یی‌فانگ، مدیر پروژه JUNO اوایل ماه جاری در جریان بازدید از تأسیسات به خبرگزاری فرانسه گفت برای آن‌ها فقط مقام اول ارزشمند است و مقام دوم موفقیت چشمگیری به حساب نمی‌آید.
کارشناسان سال‌ها پیش تعیین کردند نوترینوها در یکی از سه حالت جرمی قرار می‌گیرند؛ اما وزن آن‌ها از سنگین‌ترین به سبک‌ترین همچنان نامشخص است. اگر پژوهشگران بتوانند این موارد را مشخص کنند، اطلاعات جدید به ایجاد مدل استاندارد کامل‌تری از فیزیک ذرات کمک می‌کند و همچنین دانش ما درباره کارکردهای درونی سیاره‌ها، ستاره‌ها و ابرنواخترها را گسترش می‌دهد.
یافته‌های احتمالی JUNO در زمینه‌ی سلسله مراتب جرمی ممکن است حتی فیزیکدانان را وادار کند تا حقایق علمی ثابت‌شده خصوصا مواردی را که به مکانیک کوانتومی مربوط می‌شود، مورد بازنگری قرار دهند.
پژوهشگران قصد دارند آشکارساز را روی نوترینوهایی متمرکز کنند که از دو نیروگاه هسته‌ای ساطع می‌شوند که حدود 53 کیلومتری دو سمت تاسیسات زیرزمینی قرار دارند. اما حل معمای سلسله مراتب جرمی به سادگی اندازه‌گیری وزن‌های بسیار کوچک آن‌ها نیست. کارشناسان بر این باورند که برای رسیدن به پاسخ‌های نهایی درباره مشکل سلسله مراتب جرمی به حدود شش سال آزمایش و تجزیه‌وتحلیل نیاز است.
در این مدت، انتظار می‌رود پروژه‌های مشابه و جداگانه‌ای در تاسیسات دیگری مانند رصدخانه آیس کیوب ایالات متحده در قطب جنوب و آزمایشگاه سوپر کامیوکانده ژاپن آغاز شوند.
درحالی‌که به‌نظر می‌رسد چین در این زمینه از رقبای خود جلوتر است، پیچیدگی‌های غیرمنتظره پژوهش‌های فیزیک به این معنا است که هر کسی می‌تواند کشف‌کننده معمای سلسله مراتب جرمی باشد؛ به شرط اینکه دانش گسترده‌ای از برخی از پیچیده‌ترین علوم جهان داشته باشد. در این میان دسترسی به کره بزرگ و درخشنده‌ای از فولاد ضدزنگ در زیر زمین احتمالا در رسیدن به این هدف موثر خواهد بود.

آپدیت جدید گوگل کروم ویژگی “پخش پس زمینه” را ارائه می‌کند

نشتی دوباره اطلاعات وب سایت «آرشیو اینترنت»

در خواب می‌توان به جهان‌های موازی سفر کرد

انتخابات خانه نور ایرانیان بصیر استان قم برگزار شد

هوش مصنوعی «میدجرنی» برای ویرایش تصاویر به‌روزرسانی می‌شود

تولید سامانه تشخیص چهره با محصول ایرانی

تبیین سیره عملی و اهداف والای شهدا و ایثارگران یک وظیفه ملی است

بلوبر تیم به ساخت بازی‌های جدید از سری Silent Hill علاقه‌مند است

نگهداری از آثار تاریخی در موزه ها با دستگاه پایش هوشمند ایرانی

اعطای بیش از 34 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به جامعه ایثارگری در سال 1402

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت متد برگزار شد

رحیم سرهنگی از ساخت 58 کلاس درس از ابتدای سال 1402 تاکنون در کیش خبر داد

این‌ها نخستین تصاویر واقعی از نسخه باریک و ویژه گلکسی زد فولد 6 هستند

همه چیز درباره نگاه سلامت در هواوی واچ D2

ولو: تا جهشی بزرگ در قدرت پردازشی اتفاق نیفتد، استیم‌دک 2 عرضه نمی‌شود

میدجرنی به ابزاری تحت وب برای ویرایش عکس با هوش مصنوعی مجهز می‌شود

نسخه ویژه گلکسی زد فولد از گلکسی S24 اولترا دوربین بهتری خواهد داشت

وان پلاس پیش از معرفی پرچم‌دار بعدی خود شارژر بی‌سیم مغناطیسی 50 واتی معرفی کرد

معجزه علم فیزیک؛ پارادوکس چرخ!

پهپادی که قابلیت حرکت در زیر آب را هم دارا می‌باشد!

طراحی و ساخت سامانه کنترل تردد هوشمند