سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

جزییات برگزاری مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی و برنامه سازی نکات خواندني

جزییات برگزاری مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی و برنامه سازی
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مهر / مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی و برنامه سازی با هدف کسب مرجعیت علمی به ویژه در حوزه هوش مصنوعی و ارتباط با سایر دانشگاه‌های خارجی و فعالان این عرصه در دانشگاه شریف برگزار می‌شود.
حمید ضرابی‌زاده رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری برگزاری مسابقات بین المللی رایان که امروز در محل معاونت علمی برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه مسابقات رایان در دو حوزه هوش مصنوعی و برنامه سازی برگزار می شود، گفت: مسابقات در حوزه برنامه سازی در سه سطح استانی، ملی و منطقه ای و بین المللی برگزار می شود که در مسابقات استانی 50 تیم 3 نفره به رقابت می پردازند و به منظور فراهم آوردن امکان حضور شرکت‌کنندگان از مناطق مختلف کشور در مسابقه‌ بین‌المللی برنامه‌سازی رایان، به هر یک از مسابقات دانشگاهی یک سهمیه‌ شرکت در مسابقه‌ نهایی بین‌المللی رایان اختصاص یافته است.
وی افزود: این سهمیه به برترین تیم شرکت‌کننده (از دانشگاه‌های خارج از تهران) در هر یک از مسابقات دانشگاهی تخصیص می‌یابد. بدین ترتیب عضوی از تیم برتر که در مسابقه‌ انتخابی بین‌المللی رایان بالاترین رتبه را نسبت به اعضای هم‌تیمی خود کسب کند، با استفاده از این سهمیه به صورت مستقیم به مسابقه‌ نهایی بین‌المللی رایان راه خواهد یافت. این سهمیه در طول سال به حداکثر یک تیم از هر استان تعلق می‌یابد.
رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف با اعلام اینکه مسابقات در سطح ملی و منطقه ای 30 آبان ماه 1403 به دو صورت مجازی و حضوری برگزار می شود، گفت: در مرحله اول 1000 نفر به صورت مجازی با یکدیگر رقابت می‌کنند و در مرحله دوم که به صورت حضوری 30 آذرماه 1403 در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود، 250 نفر حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه در سطح بین الملل، طراحی سوالات مسابقه به پایان رسیده و از امروز 30 مهرماه مسابقات مقدماتی در این سطح آغاز می شود، گفت: مرحله‌ نهایی مسابقه‌ بین‌المللی برنامه‌سازی رایان با شرکت حدودا 100 نفر برگزیده‌ مرحله‌ انتخابی به صورت حضوری در تهران برگزار خواهد شد. ثبت نام های این بخش از سایر کشورها هنوز آغاز نشده است.
ضرابی‌زاده به جوایز مسابقه‌ بین‌المللی برنامه‌سازی رایان اشاره کرد و گفت: به نفر اول مدال طلای مسابقه و 15 هزار دلار جایزه نقدی، نفر دوم مدال نقره مسابقه و 10 هزار دلار جایزه‌ی نقدی و نفر سوم مدال برنز مسابقه و 5 هزار دلار جایزه‌ نقدی اهدا خواهد شد. همچنین به نفرات چهارم تا ششم هر یک 2 هزار دلار جایزه‌ نقدی و نفرات هفتم تا دهم هر یک هزار دلار جایزه‌ نقدی اهدا می شود.
محمد حسین رهبان دبیر بخش هوش مصنوعی مسابقات بین المللی رایان و مدیر گروه هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی شریف در ادامه این نشست اظهار کرد: همگام با مسابقات بین‌المللی برنامه‌سازی رایان، نخستین دوره‌ مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی رایان به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در سه مرحله برگزار می‌شود.
دبیر بخش هوش مصنوعی مسابقات بین المللی رایان با بیان اینکه موضوع اصلی مسابقه‌ نهایی هوش مصنوعی «اعتمادپذیری در یادگیری ژرف» است، گفت: در رویداد رایان در بخش هوش مصنوعی، 4 هزار و 500 نفر از 57 کشورهای مختلف ثبت‌نام کرده‌اند که بیشترین ثبت نام کنندگان از کشور ایران و بعد از آن از کشورهای پاکستان، هند، ترکیه، مصر، اردن، روسیه، چین، عربستان، لبنان، بریتانیا، ایالات متحده و کانادا بوده اند.
وی با بیان این مطلب که 2 مرحله ابتدایی این رویداد به صورت آنلاین و مرحله نهایی به صورت حضوری در تهران برگزار می شود، افزود: در حال حاضر شرکت‌کنندگان در مسابقات بین المللی حوزه هوش مصنوعی در تیم‌های 5 نفره از 26 مهرماه به صورت آنلاین با یکدیگر در حال رقابت هستند و در نهایت 150 تیم برتر به مرحله بعدی وارد می‌شوند. مرحله دوم این رقابت نیز به صورت آنلاین برگزار می‌شود و سؤالاتی که به آنها ارائه می‌شود، سؤالات تخصصی‌تر خواهد بود.
رهبان با اشاره به برگزاری مرحله دوم مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی رایان از 10 آبان تا 23 آبان، افزود: 10 تا 15 تیم برتر به مرحله رقابت‌های نهایی راه می‌یابند و به مسابقه حضوری که در تهران برگزار می شود، دعوت خواهند شد. داوران این بخش مجموعه‌ای از اساتید دانشگاه صنعتی شریف و سایر دانشگاه‌های کشور مثل دانشگاه‌های هنگ کنگ، سنگاپور، امریکا و قطر هستند.
این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف ضمن اشاره به اینکه در مرحله دوم مسابقات هوش مصنوعی، سه سؤال مرتبط با مبحث اعتمادپذیری در هوش مصنوعی مطرح خواهد شد و در نهایت 15 تیم برتر انتخاب خواهند شد، بیان کرد: این تیم‌ها از جنبه‌های مختلف از جمله خلاقیت و کیفیت علمی توسط داوران داخلی و خارجی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
دبیر بخش هوش مصنوعی مسابقات بین المللی رایان درباره جوایز این بخش نیز توضیح داد و گفت: به تیم اول مسابقات 20 هزار دلار جایزه نقدی، تیم دوم: 10 هزار دلار جایزه‌ نقدی و تیم سوم: 5 هزار دلار جایزه‌ی نقدی اهدا می شود.
رهبان در پاسخ به سوالی درباره احتمال بروز مشکل در برگزاری مسابقات آنلاین به دلیل محدویت های اینترنت در کشور گفت: نگرانی از بابت اتصال شرکت کنندگان خارجی در این مسابقات نداریم و اوضاع اینترنت در کشور نگران گننده نیست. برای چالش‌هایی که وجود داشت از راهکارهایی مثل میرورکردن (منعکس کردن صفحه‌ نمایش موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ روی یک نمایشگر دیگر مانند تلویزیون) استفاده کردیم و در خصوص محدودیت های موجود نیز رایزنی هایی را انجام دادیم و در حال حاضر پهنای باند خوبی داریم. خوشبختانه مسابقات آنلاین حدود 4 روز است که آغاز شده و تاکنون مشکل خاصی در این فرایند نداشتیم.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/758705/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دانشمند ایرانی ناسا با هوش مصنوعی آدم فضایی پیدا می‌کند

تشخیص حمله قلبی در سریع‌ترین زمان ممکن / یک تراشه انقلابی

حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه شورای معاونین بنیاد خراسان رضوی

انتشار نسخه فیزیکی Black Myth: Wukong برای پلی استیشن 5 نزدیک است

اوکراین پهپاد ضد پهپاد می‌سازد

دانشگاه صنعتی شریف مقام اول مسابقات بین المللی طراحی هواپیما شد

«IBM» از هوش مصنوعی مخصوص کسب‌ و کارها رونمایی کرد

هوش مصنوعی جزئیات دقیق اتصال اسپرم و تخمک را نمایش داد

میلیاردر آمریکایی در سودای جوانی پلاسمای بدنش را تعویض کرد!

مدل‌های جدید هوش مصنوعی مولد مخصوص کسب و کار از راه رسید

دیدار نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهیدان «غفاری‌دوست»

شن و ماسه روی مریخ و ماه را می‌توان به آجر تبدیل کرد

بارش شهابی شکارچی فرداشب به اوج خود می‌رسد؛ هدیه‌ای از دنباله‌دار هالی

برپایی رویداد بزرگ اقتصادی کشور در صنعت فولاد در جزیره کیش

عملکرد مطلوب بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمت به جامعه ایثارگری / دارو و‌درمان ؛ از اولویت‌های بودجه سال 1404

حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در بنیاد شهید و امور ایثارگران / تاکید مسئولان بنیاد و نمایندگان مجلس بر حمایت از جامعه ایثارگری

آپدیت جدید گوگل کروم ویژگی “پخش پس زمینه” را ارائه می‌کند

نشتی دوباره اطلاعات وب سایت «آرشیو اینترنت»

در خواب می‌توان به جهان‌های موازی سفر کرد

انتخابات خانه نور ایرانیان بصیر استان قم برگزار شد

هوش مصنوعی «میدجرنی» برای ویرایش تصاویر به‌روزرسانی می‌شود

تولید سامانه تشخیص چهره با محصول ایرانی