سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

نگاه نزدیک به اوراین، عینک هوشمند متا با قابلیت‌های جذاب نکات خواندني

نگاه نزدیک به اوراین، عینک هوشمند متا با قابلیت‌های جذاب
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / عینک هوشمند متا اوراین چند روز پیش معرفی شد و در این مطلب نگاهی به قابلیت‌های آن داریم.
با افزایش تب استفاده از هوش مصنوعی در وسایل پوشیدنی، متا هم نمونه اولیه عینک هوشمند جدید خود را معرفی کرده که به لطف برخورداری‌اش از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، هنگام استفاده از آن چشمتان به دنیای شگفت‌انگیزی باز می‌شود و تجربه‌ای استثنایی از برقراری ارتباط در دنیای دیجیتالی به دست می‌آورید. در ضمن شاید نسل‌های بعدی این گجت بتواند جایگزین گوشی‌های هوشمند شود. اجازه دهید ببینیم اوراین (Orion) جادویی که می‌تواند رقیب سرسختی برای عینک واقعیت افزوده اپل ویژن پرو باشد، چه ویژگی‌هایی دارد.
برای پخت غذا ایده بگیرید
اگر شما هم از آن‌هایی هستید که نمی‌توانید هر روز تصمیم بگیرید برای ناهار یا شام چه غذایی بپزید، می‌توانید برای از اوراین کمک بگیرید. کافی است این عینک را بزنید و پس از بازکردن در یخچال یا کابینت، با عینک به مواد غذایی که در خانه دارید، نگاه کنید؛ محصول باهوش متا فوراً می‌فهمد چه چیزهایی دارید (مثلاً آرد را تشخیص می‌دهد) و در چند ثانیه براساس مواد موجود پیشنهاد پخت غذایی را به شما می‌دهد. دستور پخت غذای قابل‌پخت با هر ماده‌ای در پنجره‌ای شناور در بالای آن نمایش داده می‌شود. 

سیاست و بازاریابی

اوراین حتی پای گاز هم کمکتان می‌کند و می‌گوید از هریک از مواد اولیه چقدر در غذا بریزید و حرارت اجاق را چطور تنظیم کنید. حتی اگر غذاهای مختلفی می‌پزید، می‌توانید از عینک هوشمند متا بپرسید هر غذا چند دقیقه باید پخته شود یا حتی برای هر غذا چه سالادی مناسب است. متا برای ارائه پاسخ مناسب به طیف گسترده‌ای از سؤالات، روی توانمندی هوش مصنوعی خود (Meta AI) کار می‌کند. درضمن این شرکت قصد دارد عملکرد عینکش را طوری بهبود ببخشد که با دریافت بازخورد از کاربر، کارش را بهتر انجام دهد.
از عینک هوشمند متا بپرسید چه می‌بینید

سیاست و بازاریابی


هوش مصنوعی اوراین توانایی آنالیز محتوای تصاویر را نیز دارد. شما می‌توانید با فرمان صوتی یا با فشار دکمه شاتر عینک از آنچه مقابل دیدگانتان قرار دارد، عکس بگیرید و درمورد آن سؤال کنید؛ حتی مثلاً می‌توانید بپرسید: «متا چه چیزهایی می‌بینم!» و در پاسخ توضیحی درباره آنچه می‌بینید، به شما می‌دهد. با این امکان اوراین می‌تواند چشم نابینایان شود و درک محیط اطراف را برای آن‌ها بسیار راحت‌تر کند؛ عینک متا زاویه دید 70 درجه دارد که زاویه دید نسبتاً مناسبی محسوب می‌شود.
اگر با متنی خارجی یا تابلویی با متن خارجی روبه‌رو شدید، می‌توانید برای ترجمه آنی متن روی کمک اوراین حساب کنید. حتی اگر می‌خواهید عکسی برای انتشار در اینستاگرام بگیرید و برای نوشتن کپشن آن ایده ندارید، می‌توانید سراغ این عینک بروید.
جالب است بدانید که اوراین می‌تواند به شما بگوید کجا هستید یا مثلاً فلان مغازه‌ای که آن را تماشا می‌کنید، نامش چیست یا حتی اطلاعات موردنظرتان درباره جاذبه گردشگری را نیز ارائه دهد. درکل قابلیت آنالیز عکس در گجت جذاب متا با کمک هوش مصنوعی آن می‌تواند در زمینه‌های زیادی کمکتان کند. حتماً تاکنون متوجه شده‌اید که هوش مصنوعی گجت پوشیدنی متا توانایی آنالیز و پردازش داده‌های ورودی مختلف، عکس، متن و صدا را هم دارد.
تماس ویدیویی را کاملاً متفاوت تجربه کنید

سیاست و بازاریابی


همان‌طور که گفتیم اوراین در کنار ویژگی‌های هوش مصنوعی جالب و کاربردی خود، قابلیت‌های واقعیت افزوده جذابی نیز دارد. شما می‌توانید به لطف استفاده از این عینک، تصویر فردی را که در حال مکالمه تصویری با او هستید، در ابعاد بزرگ به‌صورت مجازی مقابل خود ببینید.
مجازی با یکدیگر گفتگو کنید
اگر شما و دوستتان هر 2 عینک هوشمند متا را داشته باشید، می‌توانید فقط با اسکن کد OR عینک‌هایتان را جفت و هولوگرام (نسخه فیزیکی سه‌بعدی آواتار) یکدیگر را مقابل عینک ظاهر کنید و با هم حرف بزنید. حتی متا قصد دارد در آینده امکان نمایش آواتار دوبعدی در پنجره شناور مقابل عینک را نیز فراهم کند؛ طبق اطلاعات منتشرشده، در آواتارهای دوبعدی حرکات و حالت چهره افراد نیز شبیه‌سازی خواهد شد تا تجربه افراد در گفت‌وگو جذاب‌تر شود. درضمن به لطف برخورداری عینک از مچ‌بند عصبی، می‌توانید حرکات شبیه‌سازی‌شده انگشتان و دستان فرد دیجیتالی روبه‌‎رویتان را نیز ببینید. 
وزن اوراین به لطف لنزهای ساخته‌شده از کاربید سیلیکون، فقط 98 گرم است (شاید 98 گرم برای عینک معمولی وزن زیادی باشد اما برای عینک واقعیت افزوده اصلاً این‌طور نیست)؛ بنابراین می‌توانید مدتی طولانی بدون خستگی سرتان از آن استفاده کنید. درضمن این لنزها هنگام ایجاد هولوگرام، آن را طوری به وجود می‌آورند که بخش زیادی از فضای دید شما را بگیرند و واقعی به نظر برسند. 
دیگر لازم نیست به نمایشگر کامپیوتر و گوشی‌تان نگاه کنید
با خرید عینک هوشمند متا دیگر لازم نیست هنگام کار با کامپیوتر یا گوشی همیشه مستقیم به نمایشگر نگاه کنید؛ زیرا با عینک که به اطراف نگاه می‌کنید و سرتان را می‌چرخانید، نمایشگر و محتوای درحال نمایش در آن را مقابل خود می‌بینید و دیگر لازم نیست دائم گردنتان را برای دیدن صفحه‌نمایش گوشی پایین بیاورید.

سیاست و بازاریابی


همان‌طور که گفتیم، اوراین قابلیت تشخیص حرکات دست و انگشتان را نیز دارد؛ بنابراین می‌توانید بخش‌های مختلف نمایشگر مجازی را درست مانند نمایشگرهای لمسی، لمس کنید و با انگشتانتان کارهایی مثل اسکرول‌کردن، زوم‌کردن و انتخاب اپلیکیشن‌ها را انجام دهید؛ مثلاً برای اسکرول‌کردن کافی است شستتان را نزدیک کف دستتان نگه دارید و با حرکت آن درست مثل وقتی‌ سکه بالا می‌اندازید، اسکرول کنید. لرزش موتورهای عینک نشان‌دهنده تشخیص حرکت انگشت است. عینک هوشمند متا مجهز به 7 دوربین نیز است که وظیفه ایجاد عناصر مجازی در محیط دنیای واقعی را برعهده دارند. این 7 دوربین برای درک عناصر موجود در محیط اطرافتان توسط Meta AI نیز به کار گرفته می‌شود.
با کمک اوراین می‌توانید به‌راحتی عناصر مجازی را با وضوح بالا در اطرافتان ببینید، حتی وقتی جهت نگاهتان را تغییر و سرتان را حرکت می‌دهید، بازهم می‌توانید عناصر مجازی را با وضوح و کیفیت بالا مقابل روی خود ببینید. درضمن با داشتن این عینک اصلاً لازم نیست نگران خواندن متن‌هایی باشید که دور از شما قرار گرفته‌اند؛ زیرا متون را نیز با کیفیت بالایی به شما نمایش داده می‌دهد.
ویژگی‌های شاخص عینک هوشمند متا

سیاست و بازاریابی


تا این‌جا به ویژگی‌های شاخص اوراین اشاره کرده‌ایم اما اجازه دهید بار دیگر آن‌ها را فهرست‌وار بیان کنیم:
لنز سبک و مقاوم ساخته‌شده از کاربید سیلیکون
وزن کم 98 گرمی 
فریم مقاوم 
7 دوربین برای ایجاد عناصر مجازی در محیط حقیقی و عکاسی برای آنالیز محیط اطراف توسط Meta AI
توانایی ایجاد هولوگرام سه‌بعدی 
تشخیص جهت حرکت چشم و سر 
دستبند عصبی برای تشخیص حرکات دست و انگشتان 
توانایی تشخیص و پردازش عکس، صدا و متن 
برخورداری از میکرو LED برای پخش تصاویر در مقابل عینک به‌صورت مجازی 
قابلیت استفاده مستقل از عینک بدون نیاز به استفاده از گوشی یا کامپیوتر 
موتور هپتیک برای نشان‌دادن تشخیص حرکات انگشت‌ها به‌منظور انجام کارهایی مثل اسکرول‌کردن 
واحد پردازش بی‌سیم برای پردازش محتواهای واقعیت افزوده به‌منظور نمایش روان چنین محتواهایی و ذخیره‌ داده 
زمان عرضه، قیمت و عمر باتری
 متا اخیراً 25 سپتامبر (4 مهر) در رویداد Meta connect از عینک هوشمندش رونمایی کرد. زمان دقیق عرضه این گجت هنوز مشخص نیست؛ به گفته متا نسل بعدی اوراین در آینده نزدیک روانه بازار می‌شود اما برخی منابع گفته‌‌اند آن را سال 2027 در بازار خواهیم دید؛ براساس اطلاعات منتشرشده، عینک هوشمند متا با قیمت 10 هزار دلار عرضه خواهد شد. دلیل اصلی قیمت نجومی این عینک وجود لنزهای خاص گران‌قیمت کاربید سیلیکونی در آن است. متا عمر باتری عینک واقعیت افزوده خود را با استفاده مستمر 2 تا 3 ساعت اعلام کرده که مشابه عمر باتری عینک هوشمند ری‌بن است. 

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/757554/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دانشمندان استرالیایی برای لاک‌پشت‌ها کوله‌پشتی ساختند

نیروی انتظامی، ایثارگرانی همراه در تاریخ پرفراز و نشیب جمهوری اسلامی ایران

نخستین خریداران گلکسی S24 FE در برخی بازارها هدایای ویژه‌ای گرفتند

دو هیچ به نفع گوگل؛ پیام‌رسان ورایزن تعطیل می‌شود

اختصاص 80 درصد اعتبارات بنیاد ملی علم به حمایت‌های عمودی و برنامه‌ای

بهترین گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده بازار از نگاه بنچمارک آنتوتو

زمان بندی معرفی iPhone SE 4 و مشخصات تراشه و حافظه رم آن لو رفت

دو شهاب‌ باران و یک ابَر ماه در یک ماه

IBM اولین مرکز داده کوانتومی اروپا را در شهر کوچکی در آلمان تاسیس می‌کند

ذخیره سازی ژنوم انسان در کریستال

پیکر مطهر شهید «محمد خاکی زاده» در همدان تشییع شد

نخستین یادواره 83 شهید اهل سنت شهر کرمانشاه برگزار شد

تریلر جدید A Quiet Place: The Road Ahead داستان بازی را به تصویر می‌کشد

رابط کاربری One UI 7 با قابلیت‌های هوش مصنوعی به این زودی‌ها منتشر نخواهد شد

یک شبیه سازی از ادغام کهکشانِ راه شیری و آندرومدا در چند میلیار سالِ آینده

سرپرست توسعه بازی Tekken 8 بابت پولی شدن بسته الحاقی جدید عذرخواهی کرد

چطور ماه دوم زمین را ببینیم؟ / حالا دو ماه دور زمین می‌چرخد

عنایت ویژه به ترویج و تحکیم یاد شهدا ضروری است/ تشکل های ایثارگری محور وفاق ملی

هواوی به‌زودی مدیاتک را به دادگاه می‌کشاند

این عینک خطرناک است

امام جمعه کیش: حمله موشکی ایران آغاز نصرت الهی است

ضرورت عنایت ویژه به نرویج و تحکیم یاد شهدا / تشکل های ایثارگری محور وفاق ملی