سرمایه گذاریهای جدید در استارتاپهای خودرو در ایران
استارت آپ
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - شرکت سرمایهگذاری اسمارت آپ با سرمایهگذاری روی استارتاپ «همراه مکانیک»، به سرمایهگذاری روی استارتاپهای حوزه خودرو و مرحله میانی (mid stage) وارد شد. مدیران این شرکت دلیل سرمایهگذاری خود در این حوزه را بازار بزرگ خودرو عنوان کردهاند.
به گزارش پیوست، اسمارتآپ یک مجموعه سرمایهگذاری است که تنها روی کسب و کارهایی سرمایهگذاری میکند که در مرحله اولیه (early stage) قرار دارند. اما هفته گذشته با سرمایهگذاری روی استارتآپ «همراه مکانیک» که خدمات خودرو ارائه میدهد، به سرمایهگذاری روی استارتاپهای مرحله میانی روی آورده است.
محمد احمدی، مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری اسمارتآپ در مورد دلیل سرمایهگذاری روی استارتآپ همراه مکانیک به پیوست گفت: « تاکنون تمام سرمایهگذاریهایی که انجام دادهایم روی استارتآپهایی بوده که در مرحله اولیه قرار داشتند و هنوز محصول نهایی و کاملی نداشتند. همراه مکانیک اولین سرمایهگذاری ما روی استارتآپی است که در مرحله میانی قرار دارد یعنی این کسب و کار محصول خود را نهایی کرده است برای همین سرمایهگذاری روی این استارتآپ قدم متفاوتی برای اسمارتآپ بود.»
او در پاسخ به این سوال که چرا وارد کسب و کارهایی شدند که درمرحله میانی قرار دارند، گفت: «ما سال 97روی استارتآپهایی که در مرحله اولیه هستند، سرمایهگذاری کرده بودیم. این کسب و کارها با کمک ما وارد مرحله میانی شدند؛ اسمارتآپ علاوه بر سرمایهگذاری مالی، کمکهای غیرنقدی چون آموزش به استارتآپها را نیز انجام میدهد از همین رو دو استارتآپ ما نیز در حوزههای خود رشد خوبی کردند. به خاطر این تجربه خوب ما تصمیم گرفتیم که علاوه بر سرمایهگذاری روی استارتآپهای مرحله اولیه روی سرمایهگذاری بر استارتآپهای مرحله میانی هم تمرکز کنیم.»
احمدی با اشاره به اینکه مبلغ سرمایهگذاری صورت گرفته روی همراه مکانیک بیشترین مبلغ سرمایهگذاری اسمارت آپ روی استارتآپها بوده است افزود: «خودرو از آن دسته حوزههایی است که بازار بزرگی دارد و از این نظر برای سرمایهگذارها بازار جذابی به شمار میآید. ما همواره به دنبال این بودیم تا وارد این بازار شویم و با سرمایهگذاری روی همراه مکانیک توانستیم به این هدف خود برسیم.»
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/244207/