تلویزیونهای هوشمند هواوی با 20 درصد سهم بازار چین، سامسونگ را از سلطنت برکنار کردند
اخبار
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - سامسونگ اخیراً شاهد کاهش سهم بازار تلویزیونهای پریمیوم در چین بوده است. این شرکت ظاهراً افت محسوسی را تجربه کرده؛ درحالیکه هواوی موفق به صعود شده است.
بهگفتهی شرکت تحلیلی DSCC، سهم بازار تلویزیونهای پریمیوم در چین طی دو سال گذشته به میزان درخورتوجهی کاهش پیدا کرده است. بدینترتیب، سهم 20 درصدی سامسونگ در سال 2019 به 10 درصد در اواخر سال 2021 کاهش یافت. از سوی دیگر، برای اولینبار در سهماهه چهارم سال 2020 به زیر 20 درصد رسید و در سهماهه چهارم سال 2021 کاهش 13 درصدی را تجربه کرد. آنچه DSCC آن را تلویزیونهای ممتاز مینامد، شامل نمایشگر کریستال مایع (LCD) با فیلمهای نقطه کوانتومی، تلویزیونهای QLED، تلویزیونهای LCD با نور پسزمینه LED، تلویزیونهای LCD 8K و تلویزیونهای OLED است. از نظر کاهش سهم، سامسونگ جایگاه خود را بهعنوان بهترین فروشنده تلویزیون در چین به هواوی از دست داد. DSCC خاطرنشان کرد که غول فناوری چینی سهم تلویزیون پریمیوم خود را از 10 درصد در سال 2019 به 20 درصد در اواخر سال 2021 افزایش داد. سهام سایر شرکتهای چینی نظیر TCL و Hisense در همین بازه زمانی کاهش پیدا کرد. مقالهی مرتبط: سامسونگ با الگوریتمهای هوشمند، در تستهای HDR تلویزیون Neo QLED تقلب کرده است
DSCC در ادامه گفت که بهدلیل افزایش قیمت تلویزیون این شرکت، سهم آن کاهش یافته است. از سوی دیگر، در سراسر دنیا سهم بازار سامسونگ در بخش تلویزیونهای پریمیوم در مدت زمان مشابه از 60 درصد به 50 درصد روندی نزولی داشته است. سهم الجی الکترونیکس نیز در بخش در تلویزیونهای پریمیوم در چین در بازه زمانی مشابه زیر سه درصد باقی ماند؛ اما دادههای DSCC نشان داد که شرکت مذکور در دنیا در همان دوره زمانی از 10 درصد به 20 درصد افزایش یافته است.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/239614/