سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

هر آنچه که باید از تولید محتوا بدانید مقالات بازاریابی

هر آنچه که باید از تولید محتوا بدانید
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - تولید محتوا به چه معناست؟ در سایت چه محتوایی قرار دهیدم و چگونه تولید محتوا انجام دهیم؟ در این مقاله از مدیروب سعی کردیم که به این سوالات پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.
اگر کمی با دنیای وب و اینترنت آشنا باشید، احتمالا تولید محتوا نامی است که بارها و بارها شنیده ‎اید. تولید محتوا تولید کردن هرچیزی است که در سایت خود و یا دیگران برای تبلیغ قرار می‎دهید. بنابراین اگر شما در سایت خود یک عکس بارگزاری می‌کنید، فیلم می‌گذارید و یا یک متن می ‎نویسید، در حال تولید محتوا هستید. این محتوای قرار داده شده در سایت باید چه ویژگی داشته باشد و چه تاثیری بر موفقیت شما و سایتتان خواهد داشت؟ با ما همراه شوید تا به طور دقیق با این مقوله آشنا شویم.

سیاست و بازاریابی


تولید محتوا چیست؟
در گام اول از این مقاله می‌خواهیم بدانیم که تولید محتوا دقیقا چیست؟ به زبان ساده باید به شما بگوییم، محتوا همان چیزی است که شما هر روز در دنیای دیجیتال و زندگی روزمره خود با آن سروکار دارید. متنی که در یک سایت یا یک کانال تلگرام می ‎خوانید،کلیپی که در یک صفحه اینستاگرام می ‎بینید، فایل صوتی که در یک پادکست و یا رادیو می‌شنوید، همگی محتوا هستند و به فرآیند تهیه آن‌ها تولید محتوا می‌گویند.
بنابراین هرچیزی که در دنیایی دیجیتال می‌بینید و یا می‌شنوید یک محتوا به شمار می‌رود. اگر بخواهیم تعریف تولید محتوا را کمی آکادمیک‌تر و دانشگاهی‌تر ارائه کنیم این گونه خواهیم گفت: تولید محتوا به معنای تولید، طراحی، نوشتن و یا ضبط هرچیزی است که انسان بتواند آن را درک کرده و با آن ارتباط برقرار کند. این محتوا باید قابل انتشار در بسترهای مختلف بوده و می‌تواند اهداف مختلف مانند تبلیغات، کسب درآمد، رسانه سازی و غیره داشته باشد.
اولین تولید محتوا
تاریخچه تولید محتوا به سال‌ها قبل از دنیای دیجیتال و اینترنت برمی‌گردد. در واقع تولید محتوا مبحثی است که تنها محدود به دنیای اینترنت نبوده بلکه دارای جامعیت بسیار است. برای تاریخچه تولید محتوا نظرهای مختلفی وجود دارد، اما بسیاری آن را شرکت جان دایر بزرگ‌ترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی در جهان می دانند.
بعد از تاسیس این شرکت، جان دایر برای معرفی محصولات خود از ترفندهای مختلف تبلیغاتی استفاده کرد. این ترفندها تا حدی توانستند میزان فروش محصولات را بالا ببرند، اما جان دایر به دنبال تغییرات چشم گیر در معرفی محصولات و افزایش فروش بود.
جان دایر برای معرفی محصولات و افزایش فروش، تولید محتوا را انتخاب کرد. تولید محتوا به شکل انتشار یک مجله مخصوص به کشاورزی و ادوات آن انجام شد. در این مجله، تولید کنندگان محتوا راجع به جدیدترین تجهیزات کشاورزی، نکات و اصول برای کاشت و برداشت محصول و اخبار مربوط به این حوزه صحبت می‌کردند. به طوری که در زمان کوتاهی این مجله به قوی‌ترین و بهترین مرجع برای کشاورزان تبدیل شد. در کنار این مقالات، محصولات این شرکت نیز به کشاورزان معرفی می‌شد. 
تنها ظرف مدت کوتاهی از انتشار این مجله، میزان فروش محصولات آن به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد. جالب است بدانید این مجله تحت عنوان the Furrow هنوز چاپ می‌شود. البته هم راستا با تکنولوژی در کنار مجله، این شرکت دارای وب سایت و صفحات مختلف در دنیای مجازی نیز می‌باشد.

سیاست و بازاریابی


تولید محتوا چه مزیتی برای شما به دنبال خواهد داشت؟
در گام بعدی این سوال برای شما پیش خواهد آمد که تولید محتوای مناسب چه تاثیری بر موفقیت شما خواهد داشت؟ در ادامه با استفاده از اعداد و ارقام به شما خواهیم گفت که تولید محتوای مناسب چقدر می‌تواند در کار شما تاثیرگذار باشد؟
در صورتی که شما از تولید محتوا برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید، هزینه شما تا 60 درصد کاهش پیدا می‌کند. این روش تبلیغات نسبت به روش سنتی بازدهی شما را تا 3 برابر افزایش خواهد داد. کاربرانی که وارد یک سایت یا صفحه فروشگاهی می‌شوند، 61 درصد تحت تاثیر محتوای آن قرار گرفته و خرید انجام می‌دهند. شرکت‌هایی که در صفحه خود ماهیانه حداقل 16 پست منتشر کرده‌اند، ترافیک و بازدید از سایت آن‌ها 3.5 برابر بیشتر از سایت‌هایی با انتشار ماهیانه 4 پست بوده است. تعداد دنبال کنندگان یا فالوورهای صفحات اینستاگرام که از روش بازاریابی محتوا استفاده کرده‌اند، 121 درصد از صفحات بدون این روش بازاریابی بیشتر است. به زبان ساده باید به شما بگوییم که برای موفقیت در کسب و کار و دنیای دیجیتال، تولید محتوا یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. تولید محتوای مناسب، ترافیک و بازدید سایت و یا صفحه شما را چند برابر می‌کند. باعث ارتقا رتبه سئو سایت شما شده و شما را به صدر نتایج جست و جو خواهد آورد. میزان فروش و تعداد مشتریان شما را افزایش داده و باعث افزایش میزان اعتماد کاربران به شما خواهد شد.

سیاست و بازاریابی


تولید محتوا را چگونه انجام دهیم؟
اکنون که با مفهوم تولید محتوا و اهمیت آن آشنا شدیم، می‌خواهیم بدانیم برای آن که یک تولید محتوای اصولی و حرفه‌ای داشته باشیم، چه مراحلی را باید انجام دهیم؟ بسیاری از افراد تصور می‌کنند تولید محتوا تنها نگارش یک متن یا کپی کردن آن یا ساخت یک کلیپ راجع به موضوع مورد نظر است. اگر نظر شما هم راجع به تولید محتوا این چنین است، سخت در اشتباه هستید!
تولید محتوا دارای اصول و مراحلی است که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.
انتخاب اهداف محتوا پرسونای خریدار پیدا کردن کلمات کلیدی انتخاب فرمت مناسب به روز رسانی محتوا
انتخاب اهداف تولید محتوا
در گام اول در تولید محتوا شما باید اهداف خود را تعیین کنید. آیا شما به دنبال جذب فالورر یا افزایش ترافیک سایت هستید؟ آیا قصد فروش محصول یا ارائه خدمات دارید؟ آیا می‌خواهید دنبال کنندگان خود را به یک کال تو اکشن مانند ثبت نام یا پر کردن یک فرم ترغیب کنید؟ نحوه تولید محتوا برای هرکدام از اهداف بالا متفاوت خواهد بود. از این رو در گام اول باید هدف خود را شناسایی و تعیین کنید.
پرسونای مخاطب
نکته مهم دیگر در تولید محتوا توجه به پرسونای مخاطب است. به همان اندازه که چه می‌نویسید در تولید محتوا مهم است، چگونه می‌نویسید نیز اهمیت دارد. به این مساله توجه داشته باشید که مخاطبان بعد از دیدن و یا خواندن محتوای شما باید به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و آن را درک کنند. طبیعی است که نحوه نگارش شما برای نوشتن یک مقاله علمی در مقایسه با یک محتوای ورزشی باید متفاوت و متناسب با کاربرانتان باشد.

سیاست و بازاریابی


پیدا کردن کلمات کلیدی
کلمه کلیدی مهم‌ترین تاثیر را بر محتوای شما خواهد گذاشت. با کلمات کلیدی که انتخاب می‌کنید، گوگل متوجه می‌شود محتوای شما در چه زمینه‌ای است و آن را در چه جست وجوهایی به کاربران نشان دهد. پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب جز گام‌های ابتدایی برای نگارش محتوا است. سایت‌ها و نرم افزارهای مختلفی به صورت رایگان و یا پرداخت هزینه وجود دارند که کلمات کلیدی مرتبطی را که بیشترین میزان جست و جو را دارند به شما نمایش می‌دهند. 
انتخاب فرمت مناسب
نکته مهم دیگر در تولید محتوا، انتخاب فرمت مناسب برای آن است. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، محتوا می‌تواند شامل متن، پادکست، فیلم، انیمیشن و یا عکس باشد. این که شما چه فرمتی را برای تولید محتوای خود انتخاب می‌کنید، انتخابی هوشمندانه است که باید با توجه به کاربران شما، هدف، نوع محصول و یا خدمات و موارد دیگر انجام شود. برای تاثیرگذاری بیشتر تولید محتوا بهتر است تنها به یک فرمت اکتفا نکرده و از انواع مختلف آن استفاده کنید. این مساله هم باعث جذب کاربران شده و هم باعث ارتقا رتبه سایت و صفحه شما خواهد شد.
به روز رسانی محتوا
کار شما بعد از تولید محتوا و انتشار آن در سایت تمام نمی‌شود. برای آن که سایت شما بتواند در جست و جوهای کلمه کلیدی گوگل همیشه نمایش داده شود، شما نیاز به به روزرسانی محتوای خود دارید. برای مثال ممکن است، مقاله شما برای یک ماه، اولین نتیجه گوگل برای سرچ یک کلمه کلیدی باشد. طی این مدت سایت‌های دیگری نیز قطعا راجع به آن کلمه کلیدی مقالات جدیدی بارگزاری می‌کنند که منجر به کاهش رتبه سایت شما خواهد شد. 
برای آن که شما کماکان در این رقابت باقی بمانید، باید به طور مداوم محتوای نوشته شده خود را به روزرسانی کنید. نکته قابل توجه آن که گوگل ارزش به روزرسانی مقالات قدیمی را بیشتر از نشر مقاله جدید می‌داند، از این رو شما با انجام این کار نزد گوگل نیز ارزشمندتر شناخته خواهید شد.
تولید محتوا و تبلیغات چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
تا اینجای متن ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که تولید محتوا و تبلیغات چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ تبلیغات انتقال پیام به صورت یک طرفه در زمان و مکان مناسب است. برای مثال اگر شما یک برند تولید محصولات آرایشی دارید، در یک بیلبورد تبلیغاتی خود را به صورت مختصر به افراد معرفی می‌کنید. 
تولید محتوا یکی از مراحل چرخه تبلیغات است که به دنبال رابطه‌ای دو طرفه و پایدار با مخاطب است. برای مثال در تولید محتوا برای همان برند آرایشی، شما ابتدا مخاطبان خود را با نیازهای پوستی، مشکلات رایج پوست، روتین‌های مراقبت از آن و موارد رایج دیگر آشنا کرده و اطلاعات مفیدی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید. با انجام این کار در مخاطبان خود احساس نیاز نیز ایجاد کرده و با معرفی محصول خود، آن‌ها را به خرید راغب خواهید کرد.

سیاست و بازاریابی


انواع محتوا
تولید محتوا می‌تواند به شکل‌های مختلفی انجام شود. انواع محتوا را می‌توان با توجه به فرم آن و با توجه به جایی که آن را منتشر می‌کنید به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد. هرکدام از این محتواها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند که شما برای نگارش باید به طور کامل با آن‌ها آشنا شوید.
انواع محتوا با توجه به محل نشر آن‌ها به انواع زیر دسته بندی می‌شود:
محتوای وبلاگ محتوای اینستاگرام محتوای تلگرام محتوای تلویزیونی محتوای اپلیکیشن محتوای رادیویی
انواع محتوا با توجه به فرم آن
متنی تصویری صوتی ویدئویی گرافیکی انواع تولید محتوا باید متناسب با پرسونای کاربران شما انجام شود. برای مثال اگر شما می‌دانید کاربران شما زمان زیادی برای سپری کردن در سایت ندارند، ارائه محتوای صوتی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. با این کار کاربران شما می‌توانند در هر زمان و در هر موقعیتی محتوای صوتی شما را گوش کنند.
نکته قابل توجه آن که محتوای متنی هنوز از نظر گوگل معتبرترین نوع است. بنابراین در سایت خود حتما محتوای متنی سئو شده داشته باشید و در کنار آن از انواع دیگر نیز استفاده کنید.
در تولید محتوا به چه نکاتی توجه کنیم؟
اگر با خواندن مطالب بالا شما نیز به تولید محتوا علاقه مند شده‌اید، باید بدانید که نگارش محتوا نیازمند دانش و تخصص است. توجه به نکات زیر در انجام این کار می‌تواند به شما بسیار کمک کند.

سیاست و بازاریابی


محتوایی کامل بنویسید
به این نکته توجه داشته باشید که راجع به یک کلمه کلیدی شاید صدها و هزاران مقاله وجود داشته باشد. در میان این محتواها کاربران چه سایتی را برای مطالعه انتخاب می‌کنند؟ سایتی که بتواند به تمامی پرسش‌های آن‌ها پاسخ دهد. بنابراین محتوا را به گونه‌ای بنویسید که کامل و همه جانبه باشد و بتواند به تمامی سوالات خواننده پاسخ دهد.
روان و گیرا بنویسید
تا کنون برای شما پیش آمده که خواندن یک متن را بعد از چند خط اول رها کنید به خاطر آن که زبانی سخت و غیر قابل درک دارد؟ یکی دیگر از اصول مهم در تولید محتوا، داشتن زبانی روان و گیرا می باشد. کاربران شما باید بتوانند به راحتی موضوع نوشته شده را درک کرده و متوجه آن شوند.
از زیرعنوان‌ها استفاده کنید
تصور کنید که یک متن یکپارچه و پشت سرهم به شما داده می‌شود که آن را بخوانید. احتمال آن که شما خواندن متن را تا انتها ادامه دهید، بسیار ضعیف است. چنین متنی به طور ناخودآگاه برای خواننده گیج کننده و سخت خواهد بود. یکی از نکات مهم در تولید محتوا، استفاده از زیرعنوان است. شما باید متن خود را به بخش‌های مختلف با زیرعنوان‌های مرتبط تقسیم کرده تا کاربران بتوانند به راحتی آن را بخوانند.
از کلمات کلیدی به صورت اصولی استفاده کنید
یکی از مهم‌ترین نکات در تولید محتوا، پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و استفاده از آن‌ها در متن است. تا چند سال پیش، هرچه تعداد کلمه کلیدی در یک متن بیشتر بود، گوگل آن را معتبرتر دانسته و به صدر نتایج جست و جو می‌آورد. اما در چند سال گذشته، الگوریتم‎های گوگل تغییرات بسیاری داشته است. این الگوریتم‌ها قوانین جدیدی را برای بررسی محتواهای تولیدی درنظر گرفته است.
تعداد کلمات کلیدی در محتوای شما باید استاندارد باشد. به طور کلی در هر 100 کلمه می‌توانید حداقل 1 و حداکثر 3 کلمه کلیدی داشته باشید. کلمه کلیدی باید در پاراگراف اول و آخر بیاید. از کلمه کلیدی در زیرعنوان‌ها و عنوان استفاده کنید. از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. نکته مهم دیگر تراکم یکپارچه کلمه کلیدی در متن است. برای مثال به این شکل نباشد که در یک پاراگراف چندین بار کلمه کلیدی را تکرار کرده و در پاراگراف‌های دیگر از آن استفاده نکنید.

سیاست و بازاریابی


علائم نگارشی و املای صحیح کلمات را جدی بگیرید
برای آن که تولید محتوای شما حرفه‌ای انجام شود، در کنار استفاده مناسب از کلمات کلیدی و نوشتن متنی روان باید به اصول نگارشی نیز توجه داشته باشید. یک محتوای حرفه‌ای دارای بدون هیچ غلط املایی نوشته شده و علائم نگارشی در آن سرجای مناسب خود استفاده شده‌اند.
لینک بدهید
یکی از نکات مهمی که می‌تواند محتوای شما را در جایگاه‌های بالاتر قرار دهد، لینک دهی است. لینک دهی می‌تواند به دو شکل داخلی و خارجی انجام شده و خوانندگان مطلب شما از طریق لینک مورد نظر بتوانند به صفحه و یا سایت دیگری وارد شوند.
به هیچ عنوان متن را کپی نکنید
قاتل محتوای شما یک متن کپی شده خواهد بود، حتی اگر این متن تنها یک خط در یک مقاله هزار کلمه‌ای باشد! یکی از مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین اصول در تولید محتوا، یونیک بودن آن است. محتوای نگارش شده نباید به هیچ عنوان کپی باشد. برای این منظور شما می‌توانید از منابع مختلف فارسی و انگلیسی استفاده کرده و به زبان خودتان آن را بازنویسی کنید.

سیاست و بازاریابی


از تیتربندی و هدینگ استفاده کنید
نکته مهم دیگر در تولید محتوا، استفاده مناسب از تیتربندی و هدینگ است. هدینگ‌ها به محتوای شما نظم و چهارچوب داده و باعث می‌شود گوگل اهمیت بخش‌های مختلف را تشخیص دهد. 
آنالیز محتوا 
در گام نهایی از تولید محتوا، شما باید بتوانید سایت و متنی را که نوشته‌اید بررسی کنید. باید متوجه شوید که ایراد و یا نقطه قوت کار شما چیست و چگونه می‌توانید آن را ارتقا دهید. برای این منظور بعد از تولید محتوا شما باید به طور مداوم آن را آنالیز کنید. سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی برای آنالیز محتوا وجود دارد. این اپلیکیشن‌ها معمولا موارد زیر را در یک محتوای نوشته شده بررسی می‌کند:
بازدید صفحه: تعداد کاربرانی که محتوای شما را بازدید می‌کنند. ترافیک ارگانیک: مقدار ترافیکی که از موتورهای جست و جو به دست می‌آید. Bounce Rate: تعداد کاربرانی که بعد از باز کردن تنها یک صفحه، سایت شما را ترک می‌کنند. نرخ تعامل: تعداد افرادی که به روش‌های مختلف مانند اشتراک گذاری یا کامنت، با شما تعامل می‌کنند. Conversion Rate: تعداد بازدیدکنندگانی که با CTA درگیر هستند. رشد مخاطبان: تعداد مخاطبان و بازدید کنندگانی که به تازگی وارد سایت شما شده‌اند.

سیاست و بازاریابی


جمع بندی
تولید محتوا یکی از اصول مهم در دنیای دیجیتال، تبلیغات و رقابت است. با تولید محتوای مناسب شما می‌توانید خود را به خوبی به کاربران خود معرفی کرده و در صدر نتایج جست و جو قرار بگیرید. محتوا دارای انواع مختلفی بوده و تولید آن نیازمند توجه به اصول و قوانینی خاص است. 

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/221597/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فیلمبرداری ویوو X200 اولترا معیار جدیدی در گوشی‌های هوشمند تعیین می‌کند

قابلیت تولید تصویر ChatGPT در اختیار تمام کاربران قرار گرفت

گوشی فوق مقاوم یولفون Armor 30 Pro با دو نمایشگر، دوربین دید در شب و باتری 12800 میلی‌آمپرساعتی معرفی شد

ربات‌های انسان‌نما با هوش مصنوعی گام‌های طبیعی‌تر برمی‌دارند

رازگشایی از یک پاپیروس باستانی/ سندی از معجزات حضرت عیسی (ع)

صدای این ماهی کوچک به بلندی صدای هواپیما است!

شرکت OpenAI، پیشرفته‌ترین مدل زبانی وزن‌باز را معرفی می‌کند

رئیس واحد موبایل سامسونگ حالا مسئولیت مهم‌تری برعهده دارد

عبور از تحریم‌ها/دستگاه میکرو سی‌تی‌اسکن به دست پژوهشگر ایرانی ساخته شد

آپدیت iOS 19 برای آیفون XR، آیفون XS و XS Max عرضه نمی‌شود

تحقیق جدید ناسا از اثرات نگران‌کننده فضا بر استخوان‌ موش‌ها خبر می‌دهد

طلوع هم‌زمان 2 خورشید

چرا زنان در برابر استرس‌های فضایی مقاوم‌ترند؟

تبلت و ساعت هوشمند بالارده ویوو به‌زودی معرفی می‌شوند

«اوپن‌ای‌آی» در ماه‌های آینده یک مدل زبانی وزن باز را معرفی می‌کند

هوش مصنوعی گوگل در حل تکالیف درسی به کمک دانش‌آموزان می‌آید

اپل قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را به هدست ویژن پرو اضافه می‌کند

ماهواره‌های استارلینک در فضا بیشتر شد

هوش مصنوعی مولد تصویر «اوپن‌ای‌آی» اکنون در دسترس همه کاربران است

پرچمدار جمع‌وجور وان‌پلاس 13T با باتری پرظرفیت ماه آوریل رونمایی می‌شود

ال‌جی از نسخه جدید لپ‌تاپ «گرم 15» با تراشه کراکن پوینت AMD رونمایی کرد

شگفتی طبیعت؛ پروانه‌ای که 4200 کیلومتر بدون توقف پرواز کرد!

امن‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان کدامند؟

موشک «نیو گلن» در اواخر بهار برای دومین بار پرتاب می‌شود

28 ماهواره «استارلینک» راهی مدار زمین شدند

رندر پیکسل 10 پرو فولد گوگل را ببینید؛ تغییرات طراحی نسبت‌به نسل پیش چیست؟

سالی که پشت سر گذاشتیم برای زیست‌شناسان چه آورده‌ای داشت؟

گوگل مپ آپدیت مهمی دریافت کرد؛ طراحی جدید مسیرها و نمایش زمان تخمینی رسیدن به مقصد

کمک 5.4 میلیارد دلاری ژاپن به یک استارتاپ تراشه

هجوم کاربران به ChatGPT؛ یک میلیون کاربر جدید در ساعت

سیارک قاتل در فکر انتقام از زمین است

ناسا، نزدیکتر از همیشه به شناسایی حیات فرازمینی

اپل iOS 18.4 را منتشر کرد

«اسپیس‌ایکس» اولین ماموریت سرنشین‌دار را بر فراز قطب‌های زمین پرتاب کرد

هوشمندسازی خدمات؛ راهی برای توسعه عدالت اجتماعی

ایموجی‌های جدید به آیفون آمدند؛ انتشار آپدیت iOS 18.4

نمایش فناوری ارتباطات با پرتاب ماهواره جدید چین

سرعت شارژ آنر GT پرو در میان داده‌های گواهی 3C مشاهده شد

تبلت های سامسونگ گلکسی تب S10 FE و S10 FE Plus بی‌سروصدا به بازار آمدند

حل مشکل گرایند Metaphor ReFantazio تقریباً سیستم مبارزه را خراب می‌کرد

استخراج آب از خاک کره ماه ممکن شد

گوشی‌های چینی با باتری 8000 میلی‌آمپری راهی بازار می‌شوند

فرزند ایلان ماسک می‌گوید او گیمر افتضاحی است

کره شمالی پهپاد انتحاری با هوش مصنوعی ساخت

یک استارت‌آپ چینی از عامل هوش مصنوعی جدید خود رونمایی کرد

نرم‌افزار Pentastic سامسونگ با قابلیت‌هایی جدید برای One UI 7 آماده شد

این پرچم‌دار اندرویدی فیلم‌برداری بهتری از آیفون خواهد داشت

هوش مصنوعی هنگام صحبت کردن با این طوطی تشخیص داده که انسان نیست

تعداد بازیکنان Death Stranding به بیش از 20 میلیون نفر رسید

فروش بازی Monster Hunter Wilds از 10 میلیون نسخه فراتر رفت