بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - سال 2020 شگفت انگیز بود. ولی در مورد سال 2020 چیزی که عجیب نبود این است که ر هبران در صورت مواجهه با شرایط اضطراری ظاهر می شوند. روبه رو شدن با شرایط اضطراری موجب می گردد تا اولویت های ما نیز تغییر کنند و مجبور شویم در انجام مهم ترین کارها تجدیدنظر کنیم. گام برداشتن به عقب برای ارزیابی برخی موارد، عامل مهمی است. این روش، فرصت مدیریت درآمد صحیح را به رهبر می دهند تا بتواند شرایط را دوباره بررسی و ارزیابی کرده و هدفمند پیش برود. زمانی که هوشمندانه اولویت های کاری خود را تغییر می دهید فرصت بیشتری برای موفقیت مالی خواهید داشت. با این شرایط بهترین راهکار برای تنظیم مجدد اولویت ها چیست؟ نیازی نیست منتظر بمانید تا در شرایط قرار بگیرید. اگر قصد دارید رهبری خود را گسترش دهید از امروز فعال باشید.
برای شروع باید اصول زیر را بدانید و آن ها را قبول کنید.
رهبران سازمان سعی می کنند به جای سخت کار کردن، هوشمندانه تر کار کنند.
داستان نویس فرانتس کافکا می گوید: بهره وری به معنای انجام کارهایی است که قبلاً نتوانسته اید آن ها را انجام دهید. اما این کارها چگونه قابل انجام هستند؟ اجرایی کردن آن ها با سختی و کار بیشتر، به ندرت جواب می دهد. برای دستیابی به نتایج بهتر باید در مورد نحوه انجام کار تجدیدنظر کرد. بنابراین لازم است هوشمندانه عمل کنید و روش های بهتری برای کار پیدا کرده و از فرصت ها بهترین استفاده را داشته باشید.
کارشناس بازاریابی دن کندی می گوید: بهره بردن از زمان هایی که دیگران آن را هدر می دهند و استفاده نمی کنند می تواند به شما کمک بکند. قاعدتاً تمام رهبران در تلاش هستند هوشمندانه عمل کنند.
شما نمی توانید هم زمان همه چیز را داشته باشید.
برخی بر این باورند که انسان قادر است به 95 درصد خواسته های خود دست یابد. این ویژگی برای رهبران مهم است. زیرا اگر شما می خواهید به عنوان یک رهبر موفقیت مالی داشته باشید، توجه به این امر ضروری است. بایستی لیست خواسته های خود را محدود نمایید؛ چرا که نمی توانید همه ی آن ها را داشته باشید و هیج کس قادر به انجام این کار نیست.
توجه داشته باشید انتخاب خوب همیشه دشمن بهترین انتخاب است.
همیشه افراد می توانند بین خوب و بد یا درست و غلط یکی را انتخاب کنند. زمانی افراد با چالش مواجه می شوند که نتوانند بین دو انتخاب خوب یکی را انتخاب کنند. راستی از کجا باید بدانند کدام انتخاب بهتر است؟ برای درک این مطلب مثالی میاوریم تا بهتر متوجه شوید. نگهبان فانوس دریایی را در نظر بگیرید که قبل از اینکه برقی وجود داشته باشد او در بخش صخره ای ساحل مشغول کار بود. او ماهانه منبع سوخت چراغش را تهیه می کرد تا در تاریکی نماند.
فاصله زیادی از شهر نداشت و کار او بیشتر سرکشی بود. پیر زنی یک شب برای گرم کردن خانه اش از او مقداری سوخت خواست. دلش برای او سوخت و از سوخت چراغ خود به او داد. چند دقیقه ی دیگر پدری که در آنجا به دنبال پسر گمشده ی خود بود از او کمی سوخت خواست. صنعتگری که در آنجا مشغول کار بود برای روشن کردن ماشین آلاتش به سوخت احتیاج داشت تا کارگرانش بیکار نمانند.
همه ی این افراد به سوخت احتیاج داشتند و نگهبان به همه ی آن ها سوخت می داد ولی در پایان ماه مقدار سوخت او کم شد و چراغ خودش خاموش شد و نتوانست وظیفه ی خود را به درستی انجام بدهد و کشتی که بر روی دریا خراب شده بود دچار زیان وضررهای زیادی شد. در واقع برای انجام کارش به او سوخت داده بودند ولی او به دیگران بخشیده بود.
از این مثال باید نتیجه گرفت که بین دو انتخاب خوب باید به درستی انتخاب کرد تا مشکل ایجاد نشود. راستی شما چگونه انتخاب می کنید؟ رهبران باید توجه داشته باشند که برای دستیابی به موفقیت مالی ،گاها، انتخاب خوب را جایگزین بهترین انتخاب نکنند.
رهبران موفق باید واکنشی عمل کنند.
همه افراد در برنامه ریزی های خود می توانند مبتکرانه یا عکس العملی عمل کنند. شما با انتخاب های خود تعیین می کنید که می توانید موفقیت مالی داشته باشید یا دچار زیان و ضرر شوید. همیشه از خود سوال کنید آیا هدایت افراد کاری هست انجام بدهم؟ آیا انجام این کارها تفاوتی در نتیجه نهایی دارد؟ بنابراین برای اینکه رهبری موفق باشید نیاز است پیش قدم باشید.
نیازهای مهم نسبت به ضروریات مقدم تر هستند.
زمانی که مسئولیت های یک رهبر بیشتر باشد،برای انجام کارها به زمان بیشتری نیاز دارد. یک رهبر موفق قادر است چندین پروژه مهم را هم زمان انجام دهد. به اندازه ای که وظایف شما مهم تر می شوند بایستی احساسات خود را نیز به همان اندازه سازماندهی و کنترل کنید.
روشی ساده برای دسته بندی کارها
در ادامه روشی ساده ولی تاثیر گذار را برای دسته بندی کارها آورده ایم که به شما کمک می کند تا با الویت بندی آن ها به بهترین شکل انجام دهید. هدف ما این است که بتوانید کارهای ضروری و مهم را تشخیص دهید. رهبرانی که موفقیت مالی خوبی ندارند، بدون تفکر دست به اقدام می زنند. رهبران موفق همواره کارها را می سنجند؛ سپس دست به اقدام می زنند. با رعایت موارد زیر می توانید موفق شوید:
اهمیت و اضطرار زیاد: ابتدا این کارها را انجام دهید. اهمیت بالا و اضطرار کم: زمان اتمام کار را مشخص کنید و انجام آن ها را در برنامه کاری خود تعیین کنید. اهمیت کم و اضطرار زیاد: سعی کنید این کارها را سریع انجام دهید. اهمیت کم و اضطرار کم: می توانید این کارها را انجام ندهید یا انجام آن را به فرد دیگری بسپارید.