سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

هدف گوگل استیدیا از کمک به استدیوهای کوچک چیست؟ کسب و کار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومجی / گوگل استیدیا قصد کمک به استودیوهای کوچک برای تولید آثار عظیم توسط یادگیری ماشینی را دارد.
گوگل می‌خواهد با استفاده از یادگیری ماشینی به تیم‌های بازی‌سازی کوچک امکان خلق آثاری در ابعاد World of Warcraft را بدهد.
این روزها اخبار زیادی در مورد یادگیری ماشینی (Machine Learning) می‌شنویم؛ زیرمجموعه‌ای از دانش هوش مصنوعی که در آن ماشین‌های کامپیوتری با جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مختلف، به ارتقای کارایی خود می‌پردازند و به‌تدریج قدرت بیشتری در راستای رسیدن به اهداف موردنظر به‌دست می‌آورند. دراین‌میان شرکت گوگل هم قصد دارد با استفاده از یادگیری ماشینی به کمک استودیوهای کوچک برود و به آن‌ها اجازه‌ی خلق آثاری بسیار بزرگ را بدهد.
این کار در قالب پروژه کایمرا (Project Chimera) در دستور کار گوگل قرار گرفته و تیمی از مهندسان این شرکت از پتانسیل شبکه‌های مولد تخاصمی (GAN) برای دست‌یابی به این هدف استفاده می‌کنند (GAN یکی از مباحث جدید و پیچیده در ارتباط با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است).
اریک هافمن-جان، رئیس بخش خلاقیت مرکز تحقیق و توسعه‌ی گوگل استیدیا (Google Stadia) به‌تازگی در این رابطه مصاحبه‌ای با مجله‌ی MCVUK انجام داده و از قابلیت‌های جالب یادگیری ماشینی برای کمک به بازی‌سازهای کوچک گفته است؛ به‌طوری‌که آن‌ها در آینده قادر خواهند بود از این طریق حتی آثاری در ابعاد دنیای وارکرفت (World of Warcraft) را تولید کنند و با کمک یادگیری ماشینی به خلق محتوای عظیم موردنیاز برای پروژه‌های بزرگ خود بپردازند:
ما در حال کار روی مواردی هستیم که تولیدکننده‌های بازی‌های ویدیویی فعلاً نمی‌خواهند ریسک ورود به آن‌ها را تجربه کنند. ما به‌سراغ بازی‌سازهای مختلف می‌رویم و از آن‌ها سؤالاتی می‌پرسیم مثل: «تا امروز دوست داشته‌اید سراغ چه کارهایی در آثار خود بروید که توانایی انجام آن‌ها را نداشته‌اید؟ چه چیزهایی را از بازی‌های خود حذف کرده‌اید، به این دلیل که فرصت کافی برای رسیدگی به آن‌ها نداشتید یا قدرت پردازش آن‌ها در دسترس شما نبوده است؟»
فکر کنید چه اتفاقات جالبی می‌افتد اگر یک تیم بازی‌سازی 14 نفره بتوانند آثاری در حد و اندازه‌های دنیای وارکرفت خلق کنند. چنین چیزی واقعاً هدف عظیمی برای چنین تیمی محسوب می‌شود، نه؟ نکته‌ی مهمی که در مورد تولید بازی‌های بزرگی مثل دنیای وارکرفت وجود دارد این است که این نوع پروژه‌ها نیازمند تولید محتوای بسیار زیاد و تکراری هستند و هنرمندان و طراحان این بازی‌ها باید خیلی بیشتر از حالت عادی روی آن‌ها کار کنند و همین قضیه هم باعث افزایش بودجه و زمان تولید این بازی‌ها می‌شود.
اگر به بودجه‌ی تولید بازی‌هایی مثل دنیای وارکرفت دقت کنید، حدود 70٪ آن‌را تولید محتوا دربرمی‌گیرد و 30٪ یا حتی کمتر شامل کدنویسی بازی می‌شود. یعنی با اینکه میزان کدهای نوشته‌شده برای بازی هم در نوع خود به‌شدت عظیم است، ولی بخش اعظم کار را محتوای آن تشکیل می‌دهد.
چیزی که گوگل قصد دارد به‌سراغ آن برود، کم و بیش به یادگیری ماشینی StyleGAN از انویدیا (Nvidia) شبیه است؛ پروژه‌ای که انویدیا به کمک آن توانست هوش مصنوعی‌ای را خلق کند که توانایی طراحی شخصیت‌هایی با استیل بصری و حال و هوای شخصیت‌های طراحی‌شده توسط اوسامو تزوکا، معروف به پدر مانگا را دارد. پروژه کایمرای گوگل هم قصد دارد با استفاده از یادگیری ماشینی به خلق آثار بهتر و حفظ تعادل در تولید بازی‌های ویدیویی کمک و کارهای خیلی پیچیده را به پروسه‌ای ساده برای استودیوهای کوچک تبدیل کند. به‌گفته‌ی هافمن-جان:
«ما در حال کار روی نوعی یادگیری تقویتی (یکی از گرایش‌های یادگیری ماشینی) هستیم که پس از آشنایی با قوانین یک بازی ویدیویی، می‌تواند میلیون‌ها بار آن‌را انجام دهد و به مرحله‌ای برسد که نقش یک تِستر را ایفا کند و با رفع ایرادات بازی، آن‌را به تعادل مناسبی برساند. به این ترتیب استودیوهای کوچک که توانایی استخدام صدها تستر برای آزمایش بازی‌های خود را ندارند، می‌توانند با کمک یادگیری ماشینی آثار خود را به وضعیت مطلوبی برسانند و ایرادات آن‌ها را برطرف کنند.
در این حالت هوش مصنوعی می‌تواند با تجربه کردن بازی به سازندگان آن بگوید چه بخش‌هایی از پروژه‌ی آن‌ها ایراد دارد و نیازمند رفع مشکل است تا به تعادل برسد. همین‌طور آن‌ها به‌جای اینکه هر بار چیزی را درون فضای خود بازی تجربه کنند تا درست و غلط بودن آن‌را متوجه شوند، هوش مصنوعی تنها با دریافت ایده‌ها و تئوری‌های طراحی‌شده توسط بازی‌سازها اعلام می‌کند این تئوری‌ها به درد بازی آن‌ها می‌خورند یا خیر.»
هوش مصنوعی به‌سرعت در حال پیشرفت است و در دنیای بازی هم شاهد نمونه‌های جالبی مثل AlphaStar از شرکت DeepMind هستیم که توانایی شکست‌دادن 99.8٪ از بازیکن‌های استارکرفت 2 (StarCraft II) را دارد. ولی قرار نیست هوش مصنوعی همواره در نقش رقیب بازیکن‌ها ظاهر شود و با تلاش گوگل و سایر شرکت‌های حاضر در صنعت بازی می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نه‌چندان دور، هوش مصنوعی به یاری بازی‌سازها بیاید و به خلق آثاری هرچه بهتر و کم‌ایرادتر کمک کند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/122756/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تبلت های سامسونگ گلکسی تب S10 FE و S10 FE Plus بی‌سروصدا به بازار آمدند

حل مشکل گرایند Metaphor ReFantazio تقریباً سیستم مبارزه را خراب می‌کرد

استخراج آب از خاک کره ماه ممکن شد

گوشی‌های چینی با باتری 8000 میلی‌آمپری راهی بازار می‌شوند

فرزند ایلان ماسک می‌گوید او گیمر افتضاحی است

کره شمالی پهپاد انتحاری با هوش مصنوعی ساخت

یک استارت‌آپ چینی از عامل هوش مصنوعی جدید خود رونمایی کرد

نرم‌افزار Pentastic سامسونگ با قابلیت‌هایی جدید برای One UI 7 آماده شد

این پرچم‌دار اندرویدی فیلم‌برداری بهتری از آیفون خواهد داشت

هوش مصنوعی هنگام صحبت کردن با این طوطی تشخیص داده که انسان نیست

تعداد بازیکنان Death Stranding به بیش از 20 میلیون نفر رسید

فروش بازی Monster Hunter Wilds از 10 میلیون نسخه فراتر رفت

مشاهده تصادفی پروانه‌ افسانه‌ای در گرافن

هوش مصنوعی و تطبیق‌پذیری رمزارزها

آیا دولت آمریکا سراغ استفاده از دوج‌کوین می‌رود؟

تراشه اگزینوس قطعا به گلکسی S سامسونگ برمی‌گردد؛ ادعای یک افشاگر

انفجار هسته‌ای در مدار زمین چه تبعاتی دارد؟

سونی بزرگترین حامی بازی Black Myth: Wukong بوده است

«چوب شفاف» ساخته شد

گوشی اقتصادی پوکو C71 همین هفته معرفی می‌شود

افزایش 140 درصدی حقوق گمرکی موبایل در 1404؛ قیمت‌ها چقدر بالا می‌رود؟

مشکل جدیدی در کنسول‌های پلی استیشن 5 و PS5 Pro کشف شد

انقلابی در فناوری سلول‌های خورشیدی

بازگشت اگزینوس به پرچمداران Galaxy S سامسونگ؛ چه بخواهید، چه نخواهید!

گوگل با 100 میلیون دلار غرامت از شر شکایت قدیمی خلاص شد

‌فناوری‌نانو در درمان هایپرپیگمنتیشن؛ پیشرفت‌های علمی و چالش‌های اطلاعات نادرست

بنیاد مازندران آماده پاسخگویی به جامعه ایثارگری در ایام تعطیلات است

«اسپیس‌ایکس» در آستانه پرتاب 4 نفر به اطراف قطب‌های زمین

حال سومین دریافت کننده پیوند کلیه خوک خوب است

چگونه در ChatGPT به سبک استودیو جیبلی عکس بسازیم؟

اپل به زلزله‌زدگان میانمار و تایلند کمک مالی می‌کند

طراحی مک‌بوک پرو در سال 2026 با سه تغییر مهم به‌طور کامل به‌روز می‌شود

دانشمندی که به هوش مصنوعی، خواندن و نوشتن دی‌ان‌ای آموخت

توسعه بازی The Elder Scrolls 6 هنوز وارد مرحله آلفا نشده است

آیفون 17 از فیلمبرداری 8K پشتیبانی خواهد کرد

سوغاتی‌های «جیمز وب» از فضا برای ما چه بوده است؟

بازی Split Fiction سه رکورد گینس ثبت کرد

تفاوت آمریکا و اروپا در حکمرانی هوش‌مصنوعی؛ شکاف دیجیتال عمیق‌ می‌شود

منظومه شمسی از چشم «کاوشگر خورشیدی پارکر»

موشک «اسپکتروم» در اولین پرتاب خود منفجر شد

آیا تغییرات آب‌وهوایی می‌توانند به نفع کشاورزی باشند؟

پنکه هوشمند و کم مصرف شیائومی با کنترل از طریق اپلیکیشن در راه است

ماد جدید Bloodborne بازی را اول شخص می‌کند

برای افرادی که زیاد از چت جی‌پی‌تی استفاده می‌کنند، اتفاق عجیبی می‌افتد

اچ‌پی لپ‌تاپ‌های ZBook Ultra 14 را معرفی کرد

ربات چرخدار و چهارپا جدید شرکت DEEP Robotics چین

تغییرات به سبک مایکروسافت؛ صفحه آبی مرگ (BSOD) ویندوز 11 سیاه شد!

دانشمندان با الهام از مغز انسان، هوش مصنوعی کم‌مصرف می‌سازند

هشدار؛ مراقب کلاهبرداری با عنوان «واریز فطریه» باشید

تصاویری واضح و زیبا از کره ماه