سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بازاریابی محصولات حلال بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - امروز، اسلام سریعترین مذهب در حال رشد بر روی زمین است، تخمین زده می شود جمعیت جهان تا سال 2020 به 3 میلیارد نفر برسد. این در حالی است اندازۀ بازار مواد غذایی حلال جهان تا سال 2030 به 10 تریلیون دلار خواهد رسید.
محبوبیت رو به رشد حلال را می توان به تعصبات دینی مرتبط دانست و باورهایی که غذای حلال را پاک تر، سالم و خوشمزه تر می داند آرم حلال در حال حاضر یک نمادی از کیفیت و انطباق مذهبی شده است . برخی این روند را اینگونه استدلال میکنند که آن را به عنوان بخشی دیگر از روند جهانی شدن می دانند. یکی دیگر از دلایل پذیرش بسیار زیادی از حلال در داخل جمعیت جهان فرآیند همگونی است.
تاکید بر حلال در حال رشداست .که به سرعت تبدیل به یک جریان بازار جدید و مشخص شده است و در حال حاضر در حال حرکت به جریان اصلی بازار، موثر و در حال تغییر ادراک که چگونه کسب و کار از نظر بازاریابی در حال انجام است.
بازاریابی محصولات حلال
مطالعه رفتار مصرف کننده بسیار حیاتی است هنگامی که آن را به بازاریابی محصولات حلال تعبیر می کنند . این واقعیت این است که مصرف کنندگان مسلمان بسیار شبیه به هر بخش های مصرف کننده دیگر، خواستار محصولات سالم و با کیفیت ، که همچنین بر شریعت اسلام مطابقت داشته باشد
مک دونالد در سنگاپور به عنوان یک مثال زده می شود ؛ ورود هشت میلیون مشتری در یک سال پس از به دست آوردن گواهی ، ،حلال، را می توان به عنوان نمونه برشمرد
از زمانی دریافت این گواهینامه ، حلال ، KFC ، برگر کینگ و تاکو بل باعث افزایش 20 درصدی در مشتریان".شده است .
مصرف کنندگان بخوبی توجه خود را تغییر داده اند به محصولی که دارای آرم حلال نیست واز نظر برندی دارای ارزش بالایی است به محصولی که دارای اعتبار از نظر برندی کمتر ولی دارای آرم حلال است .
از این رو ارزشمند است که ما نگاهی به هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی است که می تواند جهت جلب رضایت مشتریان و اهداف شرکت مورد استفاده قرار گیرد.
محصول، بسته بندی و کیفیت
با وجود بازار بزرگ غذای حلال ، عدم توجه کشورهای مسلمان به این بازار در بحثهایی مانند بسته بندی ،کیفیت و.....باعث شده است سهم زیادی از این بازار توسط کشورهای غیر مسلمان اداره شود .
با وجود شکایت های متعدد، صادرکنندگان مسلمان کمی برای بهبود و یا اصلاح وضعیت قدم برداشته اند . سهوا، اعتماد خریداران از دست داده است، و آنها شروع به جستجو از جای دیگری، از جمله کشورهای غیر مسلمان کرده اند .
به عنوان یک نتیجه، امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی، مرغ حلال، گوشت، محصولات لبنی و غذاهای دیگر عمدتا از اروپا، استرالیا، نیوزیلند، و امریکا وارد شده است. و مصرف کنندگان خوشحال هستند چرا که آنها نه تنها مواد غذایی حلال ، بلکه مواد غذایی با کیفیت بالا دریافت می کنند .
برچسب حلال نه تنها باید توصیفی باشد، بلکه باید روشن و معنی دار برای مصرف کنندگان باشد. این برچسب باید به وضوح منبع عناصر غذایی را مشخص کند ، بیشتر از آنچه که اجزای مواد غذایی را حاوی عناصر ناآشنا مانند E- اعداد، نشان دهد که "می تواند سردرگمی و مشکلات برای مصرف کنندگان مسلمان شود" را تشخیص دهد.
برچسب مجوز رسمی حلال به راحتی قابل تشخیص باشد تا بتواند انجام فرایض مذهبی برای مسلمانان ترویج کنند؛ با این حال به به نظر می رسد که برچسب حلال می بایست با یک فونت متفاوت از دیگر علائم تجاری باشد .. فونت تلطیف عربی بسیار مرتبط با اسلام که می تواند به این برچسب حلال گنجانده شود .
توسعه، روابط عمومی و تبلیغات
ارتقاء و نام تجاری کلیدی برای ساخت محصولات است. با ایجاد یک نام تجاری حلال، ما این فرصت را به زندگی بهتر برای مردم داده ایم . ایجاد یک علامت اعتماد برای جامعه مسلمان (حلال) می تواند تبدیل به برند با قدرت برای جامعه مسلمانان شود .
علاوه بر این، شرکت در نمایشگاه ها و سمینارها در محصولات حلال می تواند تنها به فروش بیشتر منجر شود. این می تواند باعث آگاهی مسلمانان و غیر مسلمانان که می توانند به طور یکسان به محصولات حلال ، تامین کنندگان / عمده فروشان در هر دو سطح ملی و بین المللی دسترسی پیدا کنند .
تبلیغات عامل کلیدی برای بازاریابی و فروش است. از دیدگاه تبلیغات حلال، استراتژی بستگی دارد به اینکه آیا یک بازار خاص است اکثریت مسلمان جمعیت و یا آن را ترکیبی از اقوام و جوامع مختلف است. در یک جامعه با اکثریت مسلمان، که در آن حضور کل غیر مسلمانان بصورت اقلیت هستند ، مناسبترین روش تبلیغات تاکید بر ماهیت حلال و ویژگی های مواد غذایی است به طوری که آن را جذب مردمی رایج در جامعه که اکثریت را تشکیل میدهد.
با این حال، در یک جامعه چند مذهبی که در آن مسلمانان هستند که بخش اقلیت جمعیت هستند ، محصول را می توان به عنوان حلال بر روی برچسب به طوری که اعضای جامعه از وضعیت خود آگاه هستند و همچنین ترویج محصول در اسلام و رسانه های قومی است. در اینجا، برای غیر مسلمانان، کیفیت محصول است که باید تاکید شود.
بازاریابی محصولات حلال
نویسنده : دکتر سعد حران ، دانشگاه برونئی دارالسلام
منبع : مجله حلال
مترجم :خدایار عبداللهی؛ مدرس ،محقق و مشاور بازاریابی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/104579/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوگل مپ آپدیت مهمی دریافت کرد؛ طراحی جدید مسیرها و نمایش زمان تخمینی رسیدن به مقصد

کمک 5.4 میلیارد دلاری ژاپن به یک استارتاپ تراشه

هجوم کاربران به ChatGPT؛ یک میلیون کاربر جدید در ساعت

سیارک قاتل در فکر انتقام از زمین است

ناسا، نزدیکتر از همیشه به شناسایی حیات فرازمینی

اپل iOS 18.4 را منتشر کرد

«اسپیس‌ایکس» اولین ماموریت سرنشین‌دار را بر فراز قطب‌های زمین پرتاب کرد

هوشمندسازی خدمات؛ راهی برای توسعه عدالت اجتماعی

ایموجی‌های جدید به آیفون آمدند؛ انتشار آپدیت iOS 18.4

نمایش فناوری ارتباطات با پرتاب ماهواره جدید چین

سرعت شارژ آنر GT پرو در میان داده‌های گواهی 3C مشاهده شد

تبلت های سامسونگ گلکسی تب S10 FE و S10 FE Plus بی‌سروصدا به بازار آمدند

حل مشکل گرایند Metaphor ReFantazio تقریباً سیستم مبارزه را خراب می‌کرد

استخراج آب از خاک کره ماه ممکن شد

گوشی‌های چینی با باتری 8000 میلی‌آمپری راهی بازار می‌شوند

فرزند ایلان ماسک می‌گوید او گیمر افتضاحی است

کره شمالی پهپاد انتحاری با هوش مصنوعی ساخت

یک استارت‌آپ چینی از عامل هوش مصنوعی جدید خود رونمایی کرد

نرم‌افزار Pentastic سامسونگ با قابلیت‌هایی جدید برای One UI 7 آماده شد

این پرچم‌دار اندرویدی فیلم‌برداری بهتری از آیفون خواهد داشت

هوش مصنوعی هنگام صحبت کردن با این طوطی تشخیص داده که انسان نیست

تعداد بازیکنان Death Stranding به بیش از 20 میلیون نفر رسید

فروش بازی Monster Hunter Wilds از 10 میلیون نسخه فراتر رفت

مشاهده تصادفی پروانه‌ افسانه‌ای در گرافن

هوش مصنوعی و تطبیق‌پذیری رمزارزها

آیا دولت آمریکا سراغ استفاده از دوج‌کوین می‌رود؟

تراشه اگزینوس قطعا به گلکسی S سامسونگ برمی‌گردد؛ ادعای یک افشاگر

انفجار هسته‌ای در مدار زمین چه تبعاتی دارد؟

سونی بزرگترین حامی بازی Black Myth: Wukong بوده است

«چوب شفاف» ساخته شد

گوشی اقتصادی پوکو C71 همین هفته معرفی می‌شود

افزایش 140 درصدی حقوق گمرکی موبایل در 1404؛ قیمت‌ها چقدر بالا می‌رود؟

مشکل جدیدی در کنسول‌های پلی استیشن 5 و PS5 Pro کشف شد

انقلابی در فناوری سلول‌های خورشیدی

بازگشت اگزینوس به پرچمداران Galaxy S سامسونگ؛ چه بخواهید، چه نخواهید!

گوگل با 100 میلیون دلار غرامت از شر شکایت قدیمی خلاص شد

‌فناوری‌نانو در درمان هایپرپیگمنتیشن؛ پیشرفت‌های علمی و چالش‌های اطلاعات نادرست

بنیاد مازندران آماده پاسخگویی به جامعه ایثارگری در ایام تعطیلات است

«اسپیس‌ایکس» در آستانه پرتاب 4 نفر به اطراف قطب‌های زمین

حال سومین دریافت کننده پیوند کلیه خوک خوب است

چگونه در ChatGPT به سبک استودیو جیبلی عکس بسازیم؟

اپل به زلزله‌زدگان میانمار و تایلند کمک مالی می‌کند

طراحی مک‌بوک پرو در سال 2026 با سه تغییر مهم به‌طور کامل به‌روز می‌شود

دانشمندی که به هوش مصنوعی، خواندن و نوشتن دی‌ان‌ای آموخت

توسعه بازی The Elder Scrolls 6 هنوز وارد مرحله آلفا نشده است

آیفون 17 از فیلمبرداری 8K پشتیبانی خواهد کرد

سوغاتی‌های «جیمز وب» از فضا برای ما چه بوده است؟

بازی Split Fiction سه رکورد گینس ثبت کرد

تفاوت آمریکا و اروپا در حکمرانی هوش‌مصنوعی؛ شکاف دیجیتال عمیق‌ می‌شود

منظومه شمسی از چشم «کاوشگر خورشیدی پارکر»