سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

10 نکته کاربردی درباره بازاریابی تلفنی بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - 1 - سعی کنید شاد بودن را در صدایتان منعکس کنید
تنها ابزار بازاریاب و فروشنده تلفنی ، صدای اوست. بنابر این همان طور که یک نوازنده ماهر و چیره دست با ساز خود هنرنمایی می کند، یک بازاریاب و فروشنده تلفنی هم باید با صدای خویش هنر خویش را نشان دهد. حالت روحی شما، چه بخوهید و چه نخواهید در صدایتان منعکس می شود. بنابر این سعی کنید در شاد بودن صدای خویش بکوشید. هنگامی که ناراحت هستید بهتر است اول خود را آرام کنید و حالت طبیعی پیدا کنید سپس به بازاریابی و فروش تلفنی اقدام کنید.
2- نباید مشتری را معطل بگذارید
ابزارهای لازم برای بازاریابی و فروش تلفنی را روی میزتان آماده کنید. از خودتان بپرسید که ابزار لازم برای توفیق در ابن حرفه چیست؟ مثلا شما به خودکار و کاغذ برای یادداشت احتیاج دارید. اگر ابزار کار آماده نباشد بایستی مشتری را معطل نگه دارید و به دنبال وسایلتان بگردید. در این حین زمان برای شما به سرعت می گذرد ، ولی برای مشتری که گوشی را در دست دارد به کندی خواهد گذشت و او معذب خواهد شد. به علاوه اطمینان داشته باشید که مدارک و آمار ارقام در دسترس شما در حین صحبت به روز است.
3- در مواقع مهم بهتر است ایستاده صحبت کنید
یکی از آثار هورمون آدرنالین تمرکز و تسلط بر خود است. در حالت ایستاده میزان ترشح این هورمون نسبت به حالت نشسته افزایش می یابد. در هنگامی که با شخص مهمی صحبت می کنید بایستید تا تمرکزتان بیشتر شود و بتوانید مذاکره را کنترل کنید.
4- به منشی ها خیلی احترام بگذارید
به هیچ عنوان تصور نکنید که منشی ها در سازمان ها و شرکتها انسانهای مهمی نیستند. اتفاقا آنها جز گروه های تاثیرگذارند و نقش مهمی در اتخاذ تصمیمات مدیران دارند. از آن جا که منشی ها با مدیران خود در ارتباطند، به خوبی می دانند که چگونه نظر آنها را به مسئله ای جلب کنند یا اینکه آنها را در جهت رد پیشنهادی هدایت نمایند. با منشی ها دوست شوید و یا حداقل با احترام با آنها صحبت کنید. آنها می توانند مشاوران خوبی برای شما باشند.
5- گفتگو کنید و متکلم وحده نباشید
بعضی افراد در مکالمات تلفنی اصلا اهمیت نمی دهند که تاثیر کلمات و گفته های آنها بر طرف مقابل چیست. ممکن است طرف مقابل به مسیر گفتگو علاقه ای ندارد و یا می خواهد سوالاتی مطرح کند که در بمباران کلمات شما موفق به پرسیدن نمی شود. این مهم نیست که شما چه میزان حرف زده اید و چه حجم اطلاعات را منتقل کرده اید، بلکه مهم این است که شما تا چه حد توانسته اید خودتان را در دل مخاطب جا کنید. مشتریان بیشتر از آن که دوست داشته باشند شما برای آنها صحبت کنید علاقه دارند حرف بزنند و سوالات خود را مطرح کنند.
6- گوشی تلفن را درست در دست بگیرید
اگر تعداد تماس های شما در روز زیاد باشد از مدیر خود بخواهید برایتان هدفون تهیه کند تا نیاز نباشد در طول روز به مدت زیاد وزن گوشی را تحمل کنید. در این صورت دهنی گوشی هم در جای مناسب آن قرار می گیرد. اما اگر از گوشی معمولی استفاده می کنید، مواظب نحوه نگه داشتن آن باشید. دهانه گوشی را دقیقا در جلوی دهان نگه دارید تا صدای شما به خوبی به مشتری منتقل شود و قسمت مربوط به شنیدن صدای مشتری هم درست در مقابل گوش شما باشد.

7- یادداشت برداری کنید
وقتی در حال مذاکره با مشتری هستید قلم در دست داشته باشید. نکات مهم صحبت او را یادداشت کنید. تندنویسی را تمرین کنید تا یادداشت کردن به روند مذاکرات لطمه ای وارد نکند. توافقاتتان را حتما یادداشت کنید و هرگز به حافظه تان اکتفا نکنید. یادداشت های خود را در پرونده ای بایگانی کنید تا در مذاکرات بعدی به آنها مراجعه کنید. از این طریق شما حرفه ای خواهید شد.
8- از زبان بدن در پشت تلفن استفاده کنید
زبان بدن همان حرکات و حالاتی هستند که شما از خود بروز می دهید. جالب است بدانید در ملاقات های حضوری تاثیر زبان بدن بسیار بیشتر از کلام است. ایما و اشاره هم جزئی از زبان بدن است. درست است که در پشت تلفن مشتری شما را نمی بیند اما توصیه می شود هنگام صحبت تلفنی آراسته باشید ، درست بنشینید و از ایما و اشاره در کلام خود استفاده کنید. همه اینها باعث می شود علاوه بر اینکه احساس بهتری نسبت به خود پیدا می کنید، بر مشتری نیز تاثیر بیشتری داشته باشید.
9- همیشه بعد از مشتری گوشی را بگذارید
مواردی پیش می آید که بعد از اتمام مکالمه و مذاکره و خداحافظی و در هنگامی که شما در حال گذاشتن گوشی روی تلفن هستید، ناگهان مشتری چیزی را به یاد می آورد و می خواهد آن را با شما در میان بگذارد ولی شما متوجه صدای او نمی شوید و گوشی را می گذارید. بهتر است برای جلوگیری از چنین حالتی و همچنین رعایت احترام بیشتر به مشتری پس از اینکه صدای قرار گرفتن گوشی ایشان و قطع مکالمه را شنیدید، شما گوشی خودتان را روی تلفن قرار دهید یا مکالمه را قطع کنید.
10- واژه "سلام" به کار ببرید و از گفتن "الو" حتی المکان خودداری کنید
سلام ، سلامتی می آورد و در ایران بهترین کلمه برای برقراری ارتباط است. پس بهتر است ابتدا سلام کنید، سپس خودتان را معرفی و از مشتری بخواهید که وقت کوتاهی را در اختیارتان بگذارد تا پیشنهادی را که باعث افزایش منافع آنها می شود به ایشان ارائه می کند.
و اما نکته شماره 11 ؛ اگر شما مایل هستید بیشتر در این باره بدانید و نکات فراوانی درباره بازاریابی تلفنی یاد بگیرید ، خواندن کتاب ارزشمند آقای پرویز درگی را فراموش نفرمایید. کتاب « بازاریابی و فروش تلفنی با نگرش به بازار ایران » ، که نکات این مقاله هم برگرفته از مطالب آن است راهنمای ارزشمندی برای علاقه مندان به موضوع استفاده از تلفن برای بازاریابی است.
به علاوه می توانید کلیاتی درباره بازاریابی و فروش تلفنی در این مقاله بخوانید.
این مطلب توسط آقای محمد شریفی نوشته شده است.
دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/103515/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوگل مپ آپدیت مهمی دریافت کرد؛ طراحی جدید مسیرها و نمایش زمان تخمینی رسیدن به مقصد

کمک 5.4 میلیارد دلاری ژاپن به یک استارتاپ تراشه

هجوم کاربران به ChatGPT؛ یک میلیون کاربر جدید در ساعت

سیارک قاتل در فکر انتقام از زمین است

ناسا، نزدیکتر از همیشه به شناسایی حیات فرازمینی

اپل iOS 18.4 را منتشر کرد

«اسپیس‌ایکس» اولین ماموریت سرنشین‌دار را بر فراز قطب‌های زمین پرتاب کرد

هوشمندسازی خدمات؛ راهی برای توسعه عدالت اجتماعی

ایموجی‌های جدید به آیفون آمدند؛ انتشار آپدیت iOS 18.4

نمایش فناوری ارتباطات با پرتاب ماهواره جدید چین

سرعت شارژ آنر GT پرو در میان داده‌های گواهی 3C مشاهده شد

تبلت های سامسونگ گلکسی تب S10 FE و S10 FE Plus بی‌سروصدا به بازار آمدند

حل مشکل گرایند Metaphor ReFantazio تقریباً سیستم مبارزه را خراب می‌کرد

استخراج آب از خاک کره ماه ممکن شد

گوشی‌های چینی با باتری 8000 میلی‌آمپری راهی بازار می‌شوند

فرزند ایلان ماسک می‌گوید او گیمر افتضاحی است

کره شمالی پهپاد انتحاری با هوش مصنوعی ساخت

یک استارت‌آپ چینی از عامل هوش مصنوعی جدید خود رونمایی کرد

نرم‌افزار Pentastic سامسونگ با قابلیت‌هایی جدید برای One UI 7 آماده شد

این پرچم‌دار اندرویدی فیلم‌برداری بهتری از آیفون خواهد داشت

هوش مصنوعی هنگام صحبت کردن با این طوطی تشخیص داده که انسان نیست

تعداد بازیکنان Death Stranding به بیش از 20 میلیون نفر رسید

فروش بازی Monster Hunter Wilds از 10 میلیون نسخه فراتر رفت

مشاهده تصادفی پروانه‌ افسانه‌ای در گرافن

هوش مصنوعی و تطبیق‌پذیری رمزارزها

آیا دولت آمریکا سراغ استفاده از دوج‌کوین می‌رود؟

تراشه اگزینوس قطعا به گلکسی S سامسونگ برمی‌گردد؛ ادعای یک افشاگر

انفجار هسته‌ای در مدار زمین چه تبعاتی دارد؟

سونی بزرگترین حامی بازی Black Myth: Wukong بوده است

«چوب شفاف» ساخته شد

گوشی اقتصادی پوکو C71 همین هفته معرفی می‌شود

افزایش 140 درصدی حقوق گمرکی موبایل در 1404؛ قیمت‌ها چقدر بالا می‌رود؟

مشکل جدیدی در کنسول‌های پلی استیشن 5 و PS5 Pro کشف شد

انقلابی در فناوری سلول‌های خورشیدی

بازگشت اگزینوس به پرچمداران Galaxy S سامسونگ؛ چه بخواهید، چه نخواهید!

گوگل با 100 میلیون دلار غرامت از شر شکایت قدیمی خلاص شد

‌فناوری‌نانو در درمان هایپرپیگمنتیشن؛ پیشرفت‌های علمی و چالش‌های اطلاعات نادرست

بنیاد مازندران آماده پاسخگویی به جامعه ایثارگری در ایام تعطیلات است

«اسپیس‌ایکس» در آستانه پرتاب 4 نفر به اطراف قطب‌های زمین

حال سومین دریافت کننده پیوند کلیه خوک خوب است

چگونه در ChatGPT به سبک استودیو جیبلی عکس بسازیم؟

اپل به زلزله‌زدگان میانمار و تایلند کمک مالی می‌کند

طراحی مک‌بوک پرو در سال 2026 با سه تغییر مهم به‌طور کامل به‌روز می‌شود

دانشمندی که به هوش مصنوعی، خواندن و نوشتن دی‌ان‌ای آموخت

توسعه بازی The Elder Scrolls 6 هنوز وارد مرحله آلفا نشده است

آیفون 17 از فیلمبرداری 8K پشتیبانی خواهد کرد

سوغاتی‌های «جیمز وب» از فضا برای ما چه بوده است؟

بازی Split Fiction سه رکورد گینس ثبت کرد

تفاوت آمریکا و اروپا در حکمرانی هوش‌مصنوعی؛ شکاف دیجیتال عمیق‌ می‌شود

منظومه شمسی از چشم «کاوشگر خورشیدی پارکر»