سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

10 نکته کاربردی درباره بازاریابی تلفنی بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - 1 - سعی کنید شاد بودن را در صدایتان منعکس کنید
تنها ابزار بازاریاب و فروشنده تلفنی ، صدای اوست. بنابر این همان طور که یک نوازنده ماهر و چیره دست با ساز خود هنرنمایی می کند، یک بازاریاب و فروشنده تلفنی هم باید با صدای خویش هنر خویش را نشان دهد. حالت روحی شما، چه بخوهید و چه نخواهید در صدایتان منعکس می شود. بنابر این سعی کنید در شاد بودن صدای خویش بکوشید. هنگامی که ناراحت هستید بهتر است اول خود را آرام کنید و حالت طبیعی پیدا کنید سپس به بازاریابی و فروش تلفنی اقدام کنید.
2- نباید مشتری را معطل بگذارید
ابزارهای لازم برای بازاریابی و فروش تلفنی را روی میزتان آماده کنید. از خودتان بپرسید که ابزار لازم برای توفیق در ابن حرفه چیست؟ مثلا شما به خودکار و کاغذ برای یادداشت احتیاج دارید. اگر ابزار کار آماده نباشد بایستی مشتری را معطل نگه دارید و به دنبال وسایلتان بگردید. در این حین زمان برای شما به سرعت می گذرد ، ولی برای مشتری که گوشی را در دست دارد به کندی خواهد گذشت و او معذب خواهد شد. به علاوه اطمینان داشته باشید که مدارک و آمار ارقام در دسترس شما در حین صحبت به روز است.
3- در مواقع مهم بهتر است ایستاده صحبت کنید
یکی از آثار هورمون آدرنالین تمرکز و تسلط بر خود است. در حالت ایستاده میزان ترشح این هورمون نسبت به حالت نشسته افزایش می یابد. در هنگامی که با شخص مهمی صحبت می کنید بایستید تا تمرکزتان بیشتر شود و بتوانید مذاکره را کنترل کنید.
4- به منشی ها خیلی احترام بگذارید
به هیچ عنوان تصور نکنید که منشی ها در سازمان ها و شرکتها انسانهای مهمی نیستند. اتفاقا آنها جز گروه های تاثیرگذارند و نقش مهمی در اتخاذ تصمیمات مدیران دارند. از آن جا که منشی ها با مدیران خود در ارتباطند، به خوبی می دانند که چگونه نظر آنها را به مسئله ای جلب کنند یا اینکه آنها را در جهت رد پیشنهادی هدایت نمایند. با منشی ها دوست شوید و یا حداقل با احترام با آنها صحبت کنید. آنها می توانند مشاوران خوبی برای شما باشند.
5- گفتگو کنید و متکلم وحده نباشید
بعضی افراد در مکالمات تلفنی اصلا اهمیت نمی دهند که تاثیر کلمات و گفته های آنها بر طرف مقابل چیست. ممکن است طرف مقابل به مسیر گفتگو علاقه ای ندارد و یا می خواهد سوالاتی مطرح کند که در بمباران کلمات شما موفق به پرسیدن نمی شود. این مهم نیست که شما چه میزان حرف زده اید و چه حجم اطلاعات را منتقل کرده اید، بلکه مهم این است که شما تا چه حد توانسته اید خودتان را در دل مخاطب جا کنید. مشتریان بیشتر از آن که دوست داشته باشند شما برای آنها صحبت کنید علاقه دارند حرف بزنند و سوالات خود را مطرح کنند.
6- گوشی تلفن را درست در دست بگیرید
اگر تعداد تماس های شما در روز زیاد باشد از مدیر خود بخواهید برایتان هدفون تهیه کند تا نیاز نباشد در طول روز به مدت زیاد وزن گوشی را تحمل کنید. در این صورت دهنی گوشی هم در جای مناسب آن قرار می گیرد. اما اگر از گوشی معمولی استفاده می کنید، مواظب نحوه نگه داشتن آن باشید. دهانه گوشی را دقیقا در جلوی دهان نگه دارید تا صدای شما به خوبی به مشتری منتقل شود و قسمت مربوط به شنیدن صدای مشتری هم درست در مقابل گوش شما باشد.

7- یادداشت برداری کنید
وقتی در حال مذاکره با مشتری هستید قلم در دست داشته باشید. نکات مهم صحبت او را یادداشت کنید. تندنویسی را تمرین کنید تا یادداشت کردن به روند مذاکرات لطمه ای وارد نکند. توافقاتتان را حتما یادداشت کنید و هرگز به حافظه تان اکتفا نکنید. یادداشت های خود را در پرونده ای بایگانی کنید تا در مذاکرات بعدی به آنها مراجعه کنید. از این طریق شما حرفه ای خواهید شد.
8- از زبان بدن در پشت تلفن استفاده کنید
زبان بدن همان حرکات و حالاتی هستند که شما از خود بروز می دهید. جالب است بدانید در ملاقات های حضوری تاثیر زبان بدن بسیار بیشتر از کلام است. ایما و اشاره هم جزئی از زبان بدن است. درست است که در پشت تلفن مشتری شما را نمی بیند اما توصیه می شود هنگام صحبت تلفنی آراسته باشید ، درست بنشینید و از ایما و اشاره در کلام خود استفاده کنید. همه اینها باعث می شود علاوه بر اینکه احساس بهتری نسبت به خود پیدا می کنید، بر مشتری نیز تاثیر بیشتری داشته باشید.
9- همیشه بعد از مشتری گوشی را بگذارید
مواردی پیش می آید که بعد از اتمام مکالمه و مذاکره و خداحافظی و در هنگامی که شما در حال گذاشتن گوشی روی تلفن هستید، ناگهان مشتری چیزی را به یاد می آورد و می خواهد آن را با شما در میان بگذارد ولی شما متوجه صدای او نمی شوید و گوشی را می گذارید. بهتر است برای جلوگیری از چنین حالتی و همچنین رعایت احترام بیشتر به مشتری پس از اینکه صدای قرار گرفتن گوشی ایشان و قطع مکالمه را شنیدید، شما گوشی خودتان را روی تلفن قرار دهید یا مکالمه را قطع کنید.
10- واژه "سلام" به کار ببرید و از گفتن "الو" حتی المکان خودداری کنید
سلام ، سلامتی می آورد و در ایران بهترین کلمه برای برقراری ارتباط است. پس بهتر است ابتدا سلام کنید، سپس خودتان را معرفی و از مشتری بخواهید که وقت کوتاهی را در اختیارتان بگذارد تا پیشنهادی را که باعث افزایش منافع آنها می شود به ایشان ارائه می کند.
و اما نکته شماره 11 ؛ اگر شما مایل هستید بیشتر در این باره بدانید و نکات فراوانی درباره بازاریابی تلفنی یاد بگیرید ، خواندن کتاب ارزشمند آقای پرویز درگی را فراموش نفرمایید. کتاب « بازاریابی و فروش تلفنی با نگرش به بازار ایران » ، که نکات این مقاله هم برگرفته از مطالب آن است راهنمای ارزشمندی برای علاقه مندان به موضوع استفاده از تلفن برای بازاریابی است.
به علاوه می توانید کلیاتی درباره بازاریابی و فروش تلفنی در این مقاله بخوانید.
این مطلب توسط آقای محمد شریفی نوشته شده است.
دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/103515/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هندزفری 2024 نویز با 45 ساعت شارژدهی و قیمت 11 دلار معرفی شد

مدت زمان حافظه گربه چقدر است؟

بازی آنلاین و رایگان جدید گوگل، شما را در برابر ماه قرار می‌دهد!

ردمی A4 5G با قیمت ارزان در بازارهای جهانی عرضه شد

رباتی که نظافت را برعهده می‌گیرد

اولین بتای اندروید 16 اعلان‌های حساس را روی صفحه قفل نمایش نمی‌دهد

اثر مشابه «بربرین» استخراج شده از زرشک با قرص متفورمین

نوجوانان استرالیایی در آستانه محدودیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی

بلاتکلیفی در رجیستری گوشی های واردشده قبل از مصوبه دولت

کریستالی که از هوا آب می گیرد

امکان خرید و تجربه بازی در ایکس باکس کلاود گیمینگ فعال شد

گوگل هم وی پی ان فروش می شود!

عکس‌های پزشکی خود را در چت‌بات‌ها آپلود نکنید!

این 50 گوشی آپدیت One UI 7 سامسونگ را دریافت می‌کنند

تریلر معرفی نسخه تلفن همراه Final Fantasy 14 منتشر شد

جهالت مدرن با ادعای زمینِ تخت

جزئیات انتشار بازی Stray برای نینتندو سوییچ مشخص شد

سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است

همه به خاطر این قابلیت، گلکسی A56 سامسونگ را خواهند خرید

یک ایرانی مدیر ارشد مالی ایکس شد

ثبت رکورد باورنکردنی سرعت انتقال اطلاعات؛ دانلود یک فیلم 4K فقط در 260 میلی‌ثانیه!

جزئیات بیشتری از دوربین گوشی پرچم‌دار نوبیا Z70 Ultra منتشر شد

برخی از بزرگترین کهکشان های کشف شده

هواوی میت 70 پرو پلاس در دستان مدیرعامل این شرکت مشاهده شد

فیچرفون تاشوی HMD با رنگ‌‌های جذاب لو رفت؛ جانشین معنوی نوکیا 2660 فلیپ

ماهیچه هایی برای روبات های ایجاد شده!

نقش قانون جالب فیزیک در قوری قدیمی

سازنده اولین گوشی تاشو دنیا ورشکسته شد و از بازار خداحافظی کرد

نقدها و نمرات Diablo 4: Vessel of Hatred منتشر شدند [به‌روزرسانی شد]

در گوشی غرق می‌شوید و کنترل زمان را از دست می‌دهید؟ اندروید به کمک شما می‌آید

ماه چقدر دور است؟

پلی استیشن پورتال بتای استریم ابری دریافت می‌کند

تعداد کاربران بلواسکای به بیش از20 میلیون نفر رسید

حقایقی شگفت انگیز در مورد کهکشان IC 1101

به‌روزرسانی iOS 18.1.1 با یک وصله امنیتی مهم برای آیفون‌ها منتشر شد

استارلینک بازارش را به رقیب چینی باخت

نسخه پیش‌نمایش اندروید 16 برای توسعه‌دهندگان منتشر شد

یک سیستم جدید برای محاسبات پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی

اگر از پیشنهادهای اینستاگرام خسته‌اید، به‌زودی می‌توانید الگوریتم آن را «ریست» کنید!

نصب تاج نگار خورشیدی

انقلاب استارلینک؛ اینترنتی با سرعت 2 گیگابیت در راه است!

تاشدنی ارزان سامسونگ سال آینده عرضه می‌شود؛ زد فلیپ FE در راه است

سیستم‌های بانک ملت هک نشده است

آیفون‌های وارد شده به زودی رجیستر می‌شوند

تریلر داستانی جدید از بازی Alien: Rogue Incursion منتشر شد

آپدیت جدید تلگرام با قابلیت‌های جدید از راه رسید

سری گلکسی S25 با رم بیشتر و بدون افزایش قیمت راهی بازار می‌شود

تراشه‌های تقلبی با یک ابزار نانویی قابل شناسایی می‌شوند

هوش مصنوعی مایکروسافت، سرطان را تشخیص می‌دهد

حمایت از نظریه اینشتین با ترسیم 11 میلیارد سال از تاریخ کیهان