فیلمی از اولین پرواز یک خودرو برقی پرنده
نکات خواندني
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - ایسنا /جیم دوخونی (Jim Dukhovny) مدیر عامل استارتآپ کالیفرنیایی Alef Aeronautics در یک پست در شبکههای اجتماعی نوشت: این اولین پرواز مستند و قابل تایید از یک ماشین پرنده است. منظور از قابل تایید بودن این است که این یک ماشین واقعی با برخاست عمودی بوده و به جایی متصل نشده است.
حقیقت در مورد ادعای «اولین بودن در جهان» هرچه که باشد، شرکت Alef مطمئنا فراتر از آن چیزی است که ما انتظارش را داشتیم و در حالی که کیفیت ویدیوی منتشر شده زیاد بالا نیست اما به اندازه کافی واقعی به نظر میرسد. نمونه اولیه این مدل فوق سبک در یک خیابان ثابت مینشیند و راننده به وضوح در آن دیده میشود. سپس فیلم قطع میشود و با بسته شدن پنجره، راننده دیگر قابل مشاهده نیست.
به نقل از نیواطلس، در ادامه بار دیگر فیلم قطع میشود و دوباره شاهد صحنهی دیگری هستیم که در آن مدل Zero به آرامی بالای یک لکسوس پارک شده شناور میشود و به آرامی حرکت میکند تا در سمت دیگر قرار بگیرد. این آزمایش پرواز کوتاه در یک بخش از خیابان عمومی بسته انجام شد. این ویدئو متاسفانه هیچ صدای خاصی ندارد.
Alef ادعا میکند که چندین سال است که نمونههای اولیهای مانند این پرواز را در دست ساخت دارد. پس چرا ما فقط این ویدیو را از آنها داریم؟ دوخونی میگوید: ما در مورد ایمنی وسواس داریم و میخواستیم مطمئن شویم که خودرو به اندازه کافی برای مصرفکنندگان ایمن است قبل از اینکه واقعا آن را نشان دهیم.
ویدئوی دیگری، نمونه اولیه مدل Zero را نشان میدهد که به شکلی مشابه در امتداد جادهای خاکی در بیابان حرکت میکند.
در واقعیت، بهتر است آن را به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین روی چرخ تصور کنیم، با ظرفیت بسیار ملایمی برای حرکت آهسته روی زمین و مجموعهای از بخشهای بدنه مصنوعی که پروانهها را میپوشانند و نمای یک خودرو را شکل میدهند.
Alef ادعا میکند که این مدل A خودرو پرنده آن با یک بار شارژ تا 110 مایل (177 کیلومتر) پرواز میکند. از طرف دیگر، میتواند تا 200 مایل (320 کیلومتر) رانندگی کند اما با سرعت بسیار کم. حداکثر سرعت آن در حدود 25 مایل در ساعت (40 کیلومتر در ساعت) است.

از نظر ایمنی، مدل A دارای یک چتر نجات بالستیک و سیستمهای تشخیص و اجتناب از موانع است و به لطف بالها، ممکن است در صورت از دست دادن قدرت، حتی برای فرود تصادفی به صورت ملایم پایین بیاید.
هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه مدل A به بازار وجود ندارد، اما با نگاهی به آینده، الف میگوید که برنامههایی برای مدل Z با چهار صندلی، با برد رانندگی 400 مایل (640 کیلومتر) و برد هوایی 200 مایل (322 کیلومتر) و قابلیتهای پرواز مستقل دارد. توسعه آن برای حدود سال 2035 برنامه ریزی شده است.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/771173/