سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مدیر سابق پلی استیشن: با تمرکز روی عناوین لایو سرویس مخالف بودم نکات خواندني

مدیر سابق پلی استیشن: با تمرکز روی عناوین لایو سرویس مخالف بودم
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - گیم فا / شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، مدیر سابق استودیو‌های پلی استیشن، باور داشت که اگر هنوز در سمت قبلی خود باقی مانده بود، در برابر تصمیم مدیران بالادستی برای تمرکز روی عناوین لایو سرویس مقاومت می‌کرد.
این مدیر محبوب پلی استیشن در ماه گذشته و پس از 31 سال خدمت از زمان عرضه اولین کنسول این شرکت، از سمت خود استعفا داد. یوشیدا همچنین در سال‌های 2008 تا 2019، در سمت مدیریت استودیوهای پلی استیشن، فعالیت می‌کرد.
در اولین مصاحبه خود پس از خروج از پلی استیشن، یوشیدا در پادکست کانال یوتیوب Kinda Funny، با گفتگو پیرامون مسائل مختلف، اطلاعات جدیدی راجع به علت برخی از تصمیمات و اتفاقات پیرامون کنسول‌های پلی استیشن، مانند چرایی شکست PS Vita و علت عدم عرضه پورت Bloodborne با بینندگان به اشتراک گذاشت.

در ابتدای مصاحبه،‌ از یوشیدا در مورد تلاش‌های سونی برای ورود به بازی‌های لایو سرویس پس از تغییر نقش وی از هدایت توسعه بازی‌های فرست پارتی به مدیریت استودیو‌های مستقل پرسیده شد. این مدیر سابق، گفت که او تلاش می‌کرد که در مقابل فشارهای مدیران سونی برای ساخت بازی‌های بیشتر در این حوزه سودآور، اما پرخطر، مقاومت کند و به شوخی اضافه کرد که شاید به همین دلیل از سمت ریاست استودیوهای پلی استیشن برکنار شده است.
سونی برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای برای انتشار 12 بازی لایو سرویس برای پلی استیشن 5 تا سال 2026 داشت، اما پس از مواجهه با مشکلات قابل توجهی از جمله لغو بازی چندنفره The Last of Us و از دسترس خارج شدن Concord پس از گذشت تنها دو هفته از زمان عرضه؛ نیمی از آن‌ها را لغو کرد. بزرگ‌ترین موفقیت این غول گیمینگ، Helldivers 2 است که از زمان عرضه در ماه می (اردیبهشت) سال گذشته، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین عناوین پلی استیشن میان بازیکنان شده است.
یوشیدا در ادامه این مصاحبه، به شرح تجربیات و تصمیمات خود پرداخت:
در سمت قبلی من، مدیریت بودجه‌ استودیو‌ها بر عهده من بود، بنابراین من مسئول تخصیص منابع به بازی‌های در حال تولید بودم. حتی اگر شرکت علاقه‌مند به تولید بازی‌های لایو سرویس بود، باز هم منطقی نبود که ساخت یک بازی دیگر از مجموعه God of War یا بازی تک‌نفره دیگری را متوقف کنیم و تمام بودجه را به بازی‌های سرویس زنده اختصاص دهیم، بنابراین من با این ایده مخالفت کردم.
اما اتفاقی که پس از خروج من و جایگزینی هرمن هولست (Hermen Hulst) رخ داد، این بود که شرکت بودجه بسیار بیشتری برای صرف در پروژه‌ها در اختیار ما گذاشت. گمان نمی‌کنم که آنها به هولست دستور دادند که فقط روی بازی‌های تک نفره پلی استیشن تمرکز کند، بلکه آنها می‌خواستند که ما در کنار آن، با استفاده از منابع جدید، تولید عناوین لایو سرویس را هم دنبال کنیم.
مطمئنم که آن‌ها می‌دانستند این کار ریسک بالایی دارد. احتمال موفقیت یک بازی در این ژانر فوق‌العاده رقابتی، کم است. با این حال، شرکت با آگاهی از این ریسک، به هرمن منابع و فرصت کافی داد تا این راهبرد را دنبال کند.
خوشبختانه، Helldivers 2 بسیار موفق بود و به نظر من هیچ کس انتظار چنین موفقیتی را نداشت. شما نمی‌توانید موفقیت یک عنوان را به طور حتمی در این صنعت پیش‌بینی کنید و این، جذاب‌ترین بخش این کسب‌وکار است. امیدوارم که این استراتژی در نهایت جواب دهد، اما اگر من جای هرمن بودم، احتمالاً سعی می‌کردم در مقابل این راهبرد مقاومت کنم. شاید این مخالفت من، یکی از دلایلی است که من را از مدیریت استودیوهای فرست پارتی حذف کردند!
یوشیدا به مدت 14 سال، مدیر استودیوهای جهانی پلی استیشن بود و یکی از خاطره‌انگیزترین دوران‌‌های صنعت بازی را برای بازیکنان رقم زد. از عناوین منتشر شده در دوران او، می‌توان به The last of Us، Horizon و Ghost of Tsushima اشاره کرد.
در سال 2019، یوشیدا از سمت خود کناره‌گیری کرد و هدایت توسعه‌دهندگان مستقل سونی را بر عهده گرفت تا استودیوهای مستقل و کوچک‌تر را پرورش دهد. یوشیدا در توضیح این تصمیم گفت که اگرچه او از پایان فرصت کار با استودیوهای فرست پارتی ناراحت بود، اما معتقد بود که این تصمیم، در بلند مدت برای پلی استیشن مفید خواهد بود:
از یک طرف، من از کاری که تا قبل از تغییر سمت انجام می‌دادم لذت می‌بردم. ما در سازمان، دورانی فوق‌العاده‌ای داشتیم و بازی‌ها و آی‌پی‌های زیادی برای کار کردن روی آنها وجود داشت. من با تمام وجود از کار روی توسعه بازی‌های فرست پارتی لذت می‌بردم و در ذهن خود، بعد از این همه سال کار مداوم، علاقه‌ای به کار در بخش‌های دیگر پلی استیشن نداشتم.‌
اما از طرف دیگر، در آن زمان که این پیشنهاد را به من دادند، پلی استیشن همواره بابت عدم حمایت از استودیوهای مستقل، نکوهش می‌شد. در اوایل عرضه پلی استیشن 4 و دوران مدیر اجرایی سابق، آدام بویز (Adam Boyes)، ما بازی‌های مستقل خوبی را ارائه می‌کردیم و صنعت این رویه ما را دوست داشت.
اما در اواخر دهه قبلی، من نیز بسیار نگران ادامه انتقاد‌ها و خدشه‌دار شدن چهره عمومی پلی استیشن بودم؛ بنابراین وقتی جیم (Jim Ryan، مدیر عامل سابق پلی‌استیشن) گفت: «یوشیدا، ما به‌خاطر اینکه کاری برای موفقیت بازی‌های مستقل انجام نمی‌دهیم، مورد انتقاد قرار گرفته‌ایم»، جواب دادم: «بله، بله، شما باید در این مورد کاری بکنید». سپس جیم به من گفت: «نه، من می‌خواهم تو در این مورد کاری بکنی!»
یوشیدا در ادامه گفت که به هیچ وجه این تغییر سمت و انتقال به بخش بازی‌های مستقل را به عنوان یک «تنزل مقام» نمی‌دید:
پس از 11 سال مدیریت استودیوهای پلی استیشن، با اینکه از این کار لذت بردم و به آنچه که به دست آوردیم افتخار می‌کردم، رهبری یک گروه توسط یک شخص ثابت با عقاید خاص برای مدتی طولانی ممکن است تصمیم خوبی نباشد. برای مثال، من اصلاً به همکاری با هالیوود برای تولید فیلم و سریال‌های اقتباسی علاقه نداشتم. آنها [تولید کنندگان هالیوودی] همیشه به ما خرده می‌گرفتند و به جنبه خلاقانه بازی‌های ویدیویی احترام نمی‌گذاشتند. البته، اکثر مواقع اگر چیزی هم با اقتباس از بازی‌های ویدیویی می‌ساختند، خوب از آب در نمی‌آمد، بنابراین من به همکاری با آنها علاقه نداشتم. اما پس از تغییر جایگاه من، فیلم‌ها و سریال‌های قابل توجهی با اقتباس از روی بازی‌‌های ویدیویی ساخته‌شده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/768086/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تأیید قانون ممنوعیت تیک تاک توسط دیوان عالی آمریکا؛ تصمیم نهایی به ترامپ سپرده می‌شود

اینفوگرافی/ فناوری‌هایی که تا سال 2025 ناپدید خواهند شد

اینفوگرافی/ فناوری‌هایی که تا سال 2025 ناپیدید خواهند شد

مایکروسافت از MatterGen رونمایی کرد؛ هوش مصنوعی برای توسعه مواد جدید

هکرهای چینی با نفوذ به کامپیوتر وزیر خزانه‌داری آمریکا، 50 فایل را به‌سرقت بردند

مددکاری در بنیاد متفاوت و حساس است

غبارروبی و گلباران مزار شهید نواب صفوی در قم

فرزندان و همسران شهدا پرچمداران و پیشقراولان فرهنگ ایثار و شهادت هستند

دیدار فرماندار و امام جمعه اهل سنت خاش با پدر شهید معظم عبدالاحد یارمحمدزهی گرنچی

تصاویر واقعی اوپو Find N5 فاش شد

برنامه ناسا برای ساخت یک ابر تلسکوپ فضایی و شناسایی حیات بیگانه

زمین از دید ناسا

سقوط اپل از عرش بزرگترین بازار دنیا

اپل می‌تواند جریمه میلیاردی را در عرض تنها یک هفته پرداخت کند

گوگل جمنای به اپلیکیشن‌های گلکسی S25 دسترسی خواهد داشت

نسخه‌ای از تراشه اسنپدراگون 8 الیت، سی‌پی‌یو 7 هسته‌ای دارد

گلکسی S25 اسلیم چقدر از سایر مدل‌های این سری باریک‌تر خواهد بود؟

لامین یامال، ستاره تیم فوتبال بارسلونا، سفیر جهانی برند اوپو شد

جایزه 100 هزار دلاری فیسبوک به محقق امنیتی ایرانی

لحظه زیبای جدایی بوستر استارشیپ از فضاپیما

مادر گرانقدر شهیدان «محمدخانی» به فرزندان شهیدش پیوست

نیویورک، اینترنت را برای خانوارهای کم‌درآمد ارزان می‌کند

نوکیا با راه‌اندازی موزه آنلاین دو دهه طراحی محصولات خود را به نمایش گذاشت

ویدیویی از انفجار استارشیپ

سیستم مورد نیاز برای اجرای Civilization 7 روی کامپیوتر اعلام شد

خاص‌ترین گوشی نوبیا رونمایی شد؛ محصول قدرتمند با طراحی بسیار جذاب

تریلر گیم‌پلی Conan The Barbarian در Mortal Kombat 1 منتشر شد

کلاه ایمنی مجهز به هوش مصنوعی

به زودی می‌توانید به پست‌های تردز خود موسیقی اضافه کنید

بازی/ Frozen City؛ در سخت‌ترین شرایط زنده بمانید

هواوی در آینده نزدیک 2 گوشی تاشو جذاب معرفی می‌کند

نقطه لاگرانژی L2 و دلیل استقرار تلسکوپ جیمز وب در آنجا

مرد 55 ساله در حین رانندگی بیهوش شد؛ اما اپل واچ جانش را نجات داد

فضانوردانِ ناسا درحال ذخیره سازی مواد در یخچال های سرد

خط‌و‌نشان شیائومی برای سامسونگ؛ گوشی جدیدی با باتری فوق‌العاده در راه است

مشخصات گوشی جدید ویوو به‌همراه تصاویر لو رفت

دونالد ترامپ ارزهای دیجیتال را به اولویت ملی تبدیل می‌کند

لرزش‌گیر موبایل جدید اینستا360 با قابلیت‌های پیشرفته رونمایی شد

درمان بیماری آلزایمر با داروی گیاهی ایران‌ساخت

کارگردان بازی Dragon Age The Veilguard پس از 18 سال از EA جدا شد

شکست اپل از هواوی و ویوو؛ آیفون دیگر پرفرو‌ش‌ترین گوشی هوشمند در چین نیست

قوی‌ترین «ماده زرهی» ساخته شد

تبلت جان‌سخت بعدی سامسونگ به‌زودی از راه می‌رسد

رتبه ایران در اینترنت ثابت کاهش یافت؛ اینترنت موبایل بدون تغییر

رئیس سابق سونی از دلایل شکست پلی استیشن ویتا می‌گوید

سگ رباتیک چینی 100 متر را زیر 10 ثانیه دوید

انویدیا اندازه‌ دای پردازنده‌ گرافیکی Blackwell GB200 را فاش کرد!

آلمان واتس‌اپ و بلواسکای را به ایکس ترجیح داد

سلول‌های فتوولتائیک نانوساختار، سوخت پاک تولید می‌کنند

جزئیات جدیدی از قدرت پردازشی نینتندو سوییچ 2 فاش شد