سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

شیائومی با منتشرکنندگان شایعات نادرست در فضای مجازی مقابله می‌کند نکات خواندني

شیائومی با منتشرکنندگان شایعات نادرست در فضای مجازی مقابله می‌کند
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - آی تی رسان / شیائومی اخیرا موفق شد فردی که با انتشار اطلاعات نادرست موجب بدنامی این شرکت شده بود را مورد بازخواست حقوقی قرار دهد. یک کاربر اینترنتی که با شناسه DeepSea142183002 معرفی شده است؛ به‌دلیل ارسال مکرر اظهارات مخرب و نادرست از شیائومی و لی جون؛ مدیرعامل این شرکت علنا عذرخواهی کرده است.
فعالان اینترنت، بهای تهمت زدن به شیائومی را پرداخت خواهند کرد. این کاربر اینترنتی به طرح ادعاهای جعلی در خصوص مالکیت خارجی شیائومی و تحریک عمدی درگیری با سایر شرکت‌های داخلی اعتراف کرده است. این اقدامات با هدف تحریک احساسات عمومی علیه غول فناوری انجام شده است. تاثیر این اظهارات نادرست شدید بوده و به شهرت شیائومی آسیب زده است. در نتیجه برند چینی زیان‌های مالی قابل‌توجهی را متحمل شده است.
کاربر اینترنتی به منظور جبران خسارت وارده قبول کرده تا غرامت مالی قابل‌توجهی را به شیائومی بپردازد. رویداد اخیر نشان‌دهنده موضع پیشگیرانه شیائومی در برابر تهمت‌زنی آنلاین و تعهد این شرکت به محافظت از شهرت برند خود است. این نخستین بار نیست که شیائومی علیه افراد منتشرکننده اطلاعات نادرست دست به اقدام قانونی می‌زند.

این شرکت به شکل فعالانه‌ای در صدد کشف راهکارهای قانونی برای مقابله با تهمت‌پراکنی و انتشار اطلاعات نادرست در فضای آنلاین است. هدف شیائومی از پاسخگو کردن افراد، جلوگیری از بروز حوادث در آینده و حفظ چهره مثبت خود در فضای مجازی است.
واکنش مردم به این حادثه متفاوت است. برخی کاربران اینترنت با شیائومی همدردی کرده و اقدامات شایعه‌ساز را محکوم می‌کنند. سایر افراد، اثربخشی عذرخواهی و غرامت‌خواهی را زیر سوال برده‌اند. برخی دیگر خواهان مجازات‌های سخت‌گیرانه‌تر برای جلوگیری از تکرار چنین رفتارهایی در آینده هستند.
از آنجا که فناوری به روند تکاملی خود ادامه داده و میزان تاثیرگذاری پلتفرم‌های رسانه اجتماعی به شکل فزآینده‌ای افزایش پیدا می‌کند؛ لذا کاربران بایستی احتیاط به خرج داده و پیش از اشتراک‌گذاری آنلاین اطلاعات، صحت آنها را مورد بررسی قرار دهند. انتشار اطلاعات نادرست می‌تواند برای کاربران و شرکت‌های هدف، عواقبی جدی را به‌دنبال داشته باشد.
رویکرد پیشگیرانه شیائومی برای پرداختن به تهمت‌زنی آنلاین به همگان یادآوری می‌کند تا در عصر دیجیتال مراقب تاثیر سخنان و اعمال خود باشند. در عین‌حال شیائومی در تدارک رونمایی از گوشی‌های پرچمدار شیائومی 15 و شیائومی 15 پرو در روز 29 اکتبر (8 آبان ماه) است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/759347/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ربات پیشخدمت و سخن گو در هتل های چین!

لحظه ی وارد شدن کاوشگرِ Perseverance به جَو مریخ

فیلمی جالب از Booster و starship

آیپد جدید اپل احتمالاً در بهار 2025 عرضه می‌شود

واردات و فروش گوشی‌های موتورولا ممنوع شد

ربات پیش خدمت و سخن گو در هتل های چین!

آپدیت iOS 18.1 منتشر شد؛ هوش مصنوعی بالاخره به آیفون آمد

اپل نسخه USB-C مجیک ماوس، کیبورد و ترک‌پد خود را معرفی کرد

تعریف نسبیت عام

تشکیل شورای مشورتی یاریگران مبارزه با مواد مخدر با حضور صاحب نظران بخش خصوصی در کیش

مدیرعامل شیائومی: فردا 16 محصول جدید معرفی می‌کنیم؛ عرضه شیائومی 15 با حداقل 12 گیگابایت رم

برترین‌های 6 رشته اصلی المپیک فناوری معرفی و تقدیر شدند

آنر تاریخ انتشار MagicOS 9.0 برای گوشی‌های مختلف خود را اعلام کرد

پلتفرمی که نگرانی درباره گیر افتادن دارو در کبد را رفع می‌کند

ستاره زیبای RS Puppis

فراکسیون شاهد در مجلس می‌تواند منشا اثر بسیاری باشد

اپل ظاهراً در کنار ChatGPT دسترسی به دیگر چت‌بات‌ها را در iOS فراهم می‌کند

رونمایی کنسول دستی مورد انتظار نینتندو سوئیچ 2 بسیار نزدیک است

کشف تفاوت ساختار نورون‌ها در مغز کودکان مبتلا به اوتیسم

فضانوردان می توانند با کشتی سیارکی از زمین به مریخ بروند

شهید «دکتر علی حیدری» مصطفی چمران جبهه مقاومت در لبنان بود

خون شهیدان فراجا در حادثه تروریستی تفتان پایمال نمی‌شود