لینکدین در اروپا بهخاطر نقض حریم خصوصی کاربران جریمه شد
نکات خواندني
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / شبکه اجتماعی لینکدین متعلق به مایکروسافت بهدلیل نقض حریم خصوصی کاربران خود با هدف ارائه تبلیغات به آنها، در اتحادیه اروپا مورد سرزنش قرار گرفت و 310 میلیون یورو جریمه شد.
جریمههای لینکدین که ارزش آن معادل حدود 335 میلیون دلار آمریکا میشود، توسط کمیسیون حفاظت از دادههای ایرلند (DPC) با توجه به مقررات عمومی حفاظت از دادههای اتحادیه اروپا (GDPR) صادر شده است. این رگولاتوری لینکدین را به نقض برخی قوانین از جمله شفافیت پردازش دادهها متهم کرده است.
اتهامات لینکدین
قانون GDPR میگوید که استفاده از اطلاعات افراد باید دارای مبنای قانونی مناسبی باشد. در این مورد، توجیهات لینکدین برای اجرای برنامه تبلیغاتی خود که دادههای کاربران را ردیابی میکند، چندان معتبر نبودهاند. علاوهبراین، DPC میگوید که این پلتفرم کاربران خود را در مورد استفاده از اطلاعات آنها بهدرستی آگاه نکرده است.
«گراهام دویل»، معاون کمیسر DPC در بیانیهای میگوید:
«قانونیبودن پردازش دادهها جنبه اساسی قانون حفاظت از دادهها است و پردازش دادههای شخصی بدون مبنای قانونی مناسب، نقض آشکار و جدی حق اساسی افراد برای حفاظت از دادههای خود محسوب میشود.»
علاوه بر جریمه نقدی، به لینکدین سه ماه مهلت دادهشده تا فعالیتهای خود در اروپا را با GDPR مطابقت بدهد.
پرونده لینکدین به شکایتی در فرانسه از سال 208 مربوط میشود که در آن یک سازمان غیرانتفاعی با نام La Quadrature Du Net از این شبکه اجتماعی شکایت کرد. مرجع حفاظت از دادههای کشور سپس شکایت را بهدلیل نقش آن بهعنوان یک نهاد نظارتی اصلی برای بررسی رعایت GPDR توسط مایکروسافت به DPC ارسال کرد.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/758963/