سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

اپل باور دارد که در توسعه هوش مصنوعی حداقل دو سال از رقبا عقب مانده است نکات خواندني

اپل باور دارد که در توسعه هوش مصنوعی حداقل دو سال از رقبا عقب مانده است
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومیت / تحلیلگر معروف از اختلاف چشمگیر بین عملکرد هوش مصنوعی اپل و پیشروان حوزه‌ی هوش مصنوعی ازجمله ChatGPT پرده برداشت.
مارک گرمن در خبرنامه‌ی Power On اعلام کرد که برخی از کارمندان اپل باور دارند این شرکت در توسعه‌ی هوش مصنوعی حدود دو سال از رقبا عقب است. او در خبرنامه‌ی خود به برخی مطالعات داخلی اپل و چشم‌انداز استراتژی آینده‌ی اپل در حوزه‌ی هوش مصنوعی نیز اشاره می‌کند.
اپل در کنفرانس WWDC24 که ماه ژوئن (خرداد و تیر 1403) برگزار شد، قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی خود با نام Apple Intelligence را رونمایی کرد. این مجموعه شامل ویژگی‌های جالبی مانند خلاصه‌سازی هوشمند اعلان‌ها، تشخیص خودکار اعلان‌های مهم، نسخه‌ی جدید سیری، Image Playground، ابزار Genmoji و... می‌شود.

به‌هر‌حال، یکی از نکات جالب درباره‌ی استراتژی هوش مصنوعی اپل که تا اواخر چرخه‌ی توسعه‌ی آن پنهان مانده بود، این است که شرکت مذکور نمی‌خواهد همه‌ی کارها را خودش به‌تنهایی انجام دهد.
Apple Intelligence بیشتر برپایه‌ی مدل‌هایی کار می‌کند که به‌طور مستقیم روی دستگاه اجرا می‌شوند. به‌ همین دلیل، اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل به سخت‌افزار نسبتاً قدرتمند نیاز دارد. برای استفاده از Apple Intelligence به تراشه‌‌‌ی A17 یا M1 به‌بعد و حداقل 8 گیگابایت رم نیاز است. البته اجرای مستقیم این مدل‌ها روی دستگاه، محدودیت‌هایی در حجم اطلاعات قابل پردازش ایجاد می‌کند.
اپل برای رفع محدودیت‌های Apple Intelligence قصد دارد با همکاری OpenAI، چت‌بات ChatGPT را در سرتاسر اکوسیستم خود ادغام کند. ناگفته نماند که استفاده از این قابلیت اجباری نیست.
OpenAI چند نمونه از مدل‌های هوش مصنوعی قدرتمند جهان را توسعه می‌دهد و اپل اعلام کرده است که از GPT-4o در سیستم‌های عامل iOS ،iPadOS و macOS پشتیبانی خواهد کرد. این قابلیت در سیری و نیز ابزارهای نوشتاری ادغام می‌شود.
طبق گزارش گرمن، مطالعات داخلی اپل نشان می‌دهد که ChatGPT حدود 25 درصد از سیری دقیق‌تر است و در پاسخ به پرسش‌ها تا 30 درصد بهتر عمل می‌کند. او در‌ادامه بیان می‌کند که برخی کارکنان اپل باور دارند فناوری هوش مصنوعی این شرکت حداقل دو سال از پیشروان این صنعت عقب است.
اپل در گذشته ثابت کرده است اگر در حوزه‌ای از رقبا عقب‌تر باشد، به‌سرعت می‌تواند پیشرفت کند و در این زمینه می‌توان به سرویس اپل مپس اشاره کرد. ازنظر گرمن، اپل به‌هر نحوی به رقبا خواهد رسید و امکان دارد برای رسیدن به هدفش نیروی کار جدیدی استخدام یا حتی درصورت نیاز شرکت‌های هوش مصنوعی دیگری را بخرد.
گرمن می‌گوید که Apple Intelligence تا سال 2026 روی تمام دستگاه‌های مجهز به نمایشگر این شرکت اجرا خواهد شد. همان‌طور‌که انتظار می‌رفت، مدل 2024 آیفون SE در ماه مارس (اسفند 1402 و فروردین 1403) تراشه‌ی A18 را دریافت خواهد کرد و به‌احتمال زیاد، آیپد پایین‌رده‌ نیز اواخر سال 2025 به‌روزرسانی می‌شود.
اپل از مزیت داشتن تعداد زیادی دستگاه با قابلیت‌ اجرای مدل‌های هوش مصنوعی برخوردار است. بنابراین، هرچه این شرکت در حوزه‌ی هوش مصنوعی بیشتر پیشرفت کنند، تعداد بیشتری از کاربران در سرتاسر جهان از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد. مسئله اصلی این است که اپل در آینده چه مسیری را در توسعه‌ی هوش مصنوعی در پیش خواهد گرفت.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/758634/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رندر و تصاویر واقعی آنر مجیک 7 و مجیک 7 پرو فاش شد

رتبه 94 ایران در زمینه آمادگی و کاربردپذیری هوش مصنوعی

تصاویر گلس محافظ گلکسی S25 اولترا، حاشیه‌های فوق‌العاده باریک گوشی را نشان می‌دهند

وان پلاس 13 احتمالاً گوشه‌های صاف‌تری خواهد داشت

نخ رباتیک شگفت انگیز لخته های خون را در مغز حذف میکند!

عیادت استاندار و مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی از همسر شهید برونسی

مدیرعامل سیلزفورس: کوپایلت مایکروسافت غیردقیق و ناامیدکننده است

حضور گوگل، مایکروسافت و انویدیا در لاس‌وگاس برای رونمایی از فناوری‌های سلامت

مدیر فناوری سابق OpenAI برای استارتاپ هوش مصنوعی جدید خود سرمایه جذب می‌کند

چالش‌های توسعه هیدروژن و پیل‌های سوختی در ایران

استراتژی

راهبرد

گلکسی A26 5G سامسونگ با تراشه اورکلاک شده اگزینوس 1280 فاش شد

ربات های مجهز به هوش مصنوعی

همکاری «امیرکبیر» با ستاد کل نیروهای مسلح در توسعه هوش مصنوعی

ماهواره‌های جدید رقیب استارلینک به مدار رسیدند / اینترنت ماهواره‌ای نزدیک‌تر از همیشه

تصویر ماکت منتسب به آیفون SE 4 فاش شد؛ شاید یک مدل پلاس هم عرضه شود

ظاهراً One UI 7.0 با سرعت در حال تکامل است؛ رابط کاربری سامسونگ به دموی دو هفته قبل شباهتی ندارد!

بزرگترین انتشارات جهان علیه هوش مصنوعی به پا خاست

کشف اسرار سیاره زهره از دل داده‌های قدیمی و جدید

درآمد یوتیوب به‌تنهایی از کشور نپال بیشتر است

ماده‌ای که هرگرم آن بیش از صد میلیون پوند قیمت دارد!