سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

یک رسوایی جدید برای بوئینگ! نکات خواندني

یک رسوایی جدید برای بوئینگ!
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ایسنا /ناسا در پی شکست اخیر کپسول «استارلاینر» شرکت «بوئینگ»، همه ماموریت‌های فضایی این شرکت را متوقف کرد.
ناسا همه ماموریت‌های فضایی آینده شرکت «بوئینگ»(Boeing) را به دلیل خرابی کپسول «استارلاینر»(Starliner) که باعث سرگردانی دو فضانورد در ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) شد، متوقف کرد.
به نقل از دیلی‌میل، ناسا این هفته فاش کرد که شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) متعلق به «ایلان ماسک»(Elon Musk) به شرکت پیشرو در پرتاب‌های سال 2025 تبدیل خواهد شد و بوئینگ را کاملا از برنامه خارج خواهد کرد.
اسپیس‌ایکس برای نجات فضانوردان ناسا «سونیتا ویلیامز»(Sunita Williams) و «بوچ ویلمور»(Butch Wilmore) که به مدت چهار ماه در ایستگاه فضایی بین‌المللی بوده‌اند، انتخاب شده و این تصمیم، اعتراض کارکنان بوئینگ را به دنبال داشته است.
ناسا اعلام کرد که تصمیم برای حذف بوئینگ به منظور درک بهتر اشتباهات ناشی از شکست استارلاینر در ماموریت خود بوده است زیرا فضاپیما در طول سفر 24 ساعته به آزمایشگاه مداری در ماه ژوئیه شاهد چندین نشت بود.
ناسا گفت: زمان‌بندی و تنظیم پرواز بعدی استارلاینر زمانی مشخص می‌شود که درک بهتری از مسیر بوئینگ برای صدور گواهینامه سیستم به دست بیاید. این تصمیم شامل ملاحظاتی برای ترکیب درس‌های آموخته‌شده از آزمایش پرواز خدمه، تأیید محصولات برای دریافت مجوز نهایی و آمادگی عملیاتی خواهد بود.
پیش از اولین پرواز آزمایشی سرنشین‌دار فاجعه‌بار استارلاینر، ناسا امید زیادی به این فضاپیما داشت و اوایل سال 2025 را برای پرتاب اولین ماموریت عملیاتی آن هدف قرار داده بود اما اکنون مشخص نیست که چه زمانی بوئینگ به مجوز لازم برای استارلاینر به منظور پرواز مجدد در مأموریت‌های سرنشین‌دار دست یابد.
ناسا در حال بررسی گزینه‌های گوناگون برای صدور مجوز سیستم فضاپیما از جمله پنجره‌های پرتاب احتمالی استارلاینر در سال 2025 است اما مشخص نیست که این پرواز سرنشین داشته باشد.
ناسا در سال 2014، قراردادهای 4.3 میلیارد دلاری را با بوئینگ و اسپیس‌ایکس به عنوان بخشی از برنامه تجاری سرنشین‌دار خود امضا کرد و آنها را به توسعه فضاپیما برای حمل خدمه و محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی موظف ساخت.
در آن زمان، بوئینگ شهرت زیادی را در صنعت هوافضا داشت؛ در حالی که اسپیس‌ایکس به تازگی به رقابت فضایی تجاری پیوسته بود اما در سال‌های پس از آن، اسپیس‌ایکس خود را به عنوان یک رقیب شایسته نشان داد. شرکت 200 میلیارد دلاری ایلان ماسک تاکنون 9 ماموریت سرنشین‌دار را به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کرده؛ در حالی که بوئینگ هنوز مجوز اولین ماموریت خود را دریافت نکرده است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/758532/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طراحی و بومی سازی دستگاه ثبت علائم قلب

شهدا هموارکنندگان مسیر انقلاب و روشنایی‌بخش ایران هستند/ توسل به خون شهدا و تاسی به رهنمودهای امامین انقلاب، عامل اقتدار کشور است

آیا سامسونگ درباره پردازنده گلکسی S25 تصمیم نهایی را گرفته است؟

لپ‌تاپ میان‌رده 2024 اینفینیکس با نمایشگر اولد و پردازنده نسل 13 معرفی شد

رشد 20 درصدی فروش آیفون‌های جدید در چین؛ گوشی‌های اپل پرقدرت ظاهر شدند

کوالکام تولید کیت توسعه مجهز به تراشه اسنپدراگون ایکس الیت خود را متوقف کرد

دویدن ربات با سرعت 12 کیلومتر بر ساعت در صحرا

احتمال تأمین تراشه برای هواوی؛ دولت آمریکا روی شرکت TSMC تحقیق می‌کند

صحنه آهسته ی فرودِ Super heavy booster

جعبه‌گشایی گوشی ریلمی GT7 Pro در زیر آب!

رگ‌یاب 3 بعدی ساخته شد

کاوشگر کلیپر ناسا به فضا پرتاب شد

مدیرعامل TSMC: هیچ علاقه‌ای به تصاحب کارخانه‌های اینتل نداریم

بومی سازی دستگاه الکتریکی درمانگر سرطان

این تراشه می‌تواند حمله قلبی را تنها در چند دقیقه تشخیص دهد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان والامقام «پراهام »

روش جدید چینی‌ها برای افزایش کارآیی انتقال اطلاعات کوانتومی

تهدیدهای سایبری در سراسر خاورمیانه افزایش یافت

بزرگترین‌ شهاب‌سنگ پیدا شده در ایران

پیشرفت و توسعه رویدادهای گردشگری با مشارکت مردم و بخش خصوصی

شیائومی از ردمی پروژکتور 3 پرو با سیستم‌عامل HyperOS رونمایی کرد

تصاویر رسمی شیائومی اسمارت بند 9 اکتیو لو رفت