سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

ایکس از ماه آینده داده‌های کاربران را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی به شرکت‌ها می‌دهد نکات خواندني

ایکس از ماه آینده داده‌های کاربران را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی به شرکت‌ها می‌دهد
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / همچنین این شرکت توضیحاتی درباره مدت زمان ذخیره‌کردن اطلاعات پروفایل کاربران ارائه کرده است.
«ایلان ماسک» در سیاست‌های حفظ حریم‌خصوصی شبکه اجتماعی ایکس تغییراتی را اعمال کرده است که به کاربران می‌گوید از 15 نوامبر 2024 (25 آبان‌ماه)، داده‌های آن‌ها ممکن است برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی در اختیار «همکاران شخص ثالث» قرار بگیرد.
ایکس به سومین بخش نسخه به‌روزشده سیاست‌های خود با عنوان «اشتراک‌گذاری اطلاعات»، پاراگرافی را اضافه کرده است که جزئیات نحوه استفاده از داده‌های کاربران و لغو آن را شرح می‌دهد:


«همکاران شخص‌ثالث. بسته به تنظیمات شما، یا اگر تصمیم دارید داده‌های خود را به اشتراک بگذارید، ممکن است اطلاعات شما را با اشخاص ثالث به اشتراک بگذاریم یا افشا کنیم. اگر این فرایند را لغو نکنید، در برخی موارد، دریافت‌کنندگان اطلاعات ممکن است از آن‌ها برای اهداف مستقل خود، مانند آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده کنند.»


باوجوداین می‌توان گفت که ایکس با سیاست خود مانند شبکه‌های اجتماعی دیگری ازجمله Reddit، قصد دارد با ارائه مجوز استفاده از داده‌های کاربران خود به شرکت‌های هوش مصنوعی، راه جدیدی برای کسب درآمد ایجاد کند.
اگرچه در توضیحات ایکس به تنظیمات اشاره شده است، اما دقیقاً مشخص نیست که کاربران برای غیرفعال‌کردن امکان استفاده از داده‌های خود باید چه مراحلی را طی کنند. در‌حال‌حاضر از طریق تنظیمات ایکس می‌توان اشتراک‌گذاری داده‌ها با هوش مصنوعی Grok ایکس و سایر «شریک‌های تجاری» آن را خاموش و روشن کرد. پلتفرم متعلق به ایلان ماسک از «شریک‌های تجاری» به‌عنوان شرکت‌هایی یادکرده که ممکن است «برای اجرا و بهبود محصولات» با آن‌ها همکاری کرده باشد، نه شرکت‌های ارائه‌دهنده هوش مصنوعی.
البته باید به این موضوع هم توجه کرد که تغییرات اشاره‌شده از 25 آبان‌ماه اعمال می‌شوند، بنابراین تا آن زمان ممکن است گزینه مربوطه به تنظیمات ا‌یکس اضافه شود.
تغییر مدت زمان نگهداری داده‌ها در ایکس
علاوه‌براین، تک‌کرانچ در گزارش خود می‌گوید ایکس پاراگرافی را که در آن گفته‌شده‌ «اطلاعات و محتوای پروفایل کاربر را برای همیشه» نگه می‌دارد و «داده‌های شناسایی شخصی دیگری که هنگام استفاده از محصولات و سرویس‌ها ما جمع‌آوری می‌کنیم حداکثر تا 18 ماه ذخیره می‌شوند»، حذف کرده است.
درعوض، اکنون توضیحات جدیدی اضافه‌شده که می‌گوید که ایکس «اطلاعات مختلفی را برای دوره‌های زمانی مختلفی و بسته به مدت زمانی که باید آن‌ها را حفظ کرد، نگه می‌دارد» تا بتواند محصولات و خدمات خود را مطابق با قوانین و نگرانی‌های امنیتی به شما ارائه کند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/758471/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تعداد پرتاب‌های «اسپیس‌ایکس» از مرز 100 گذشت

هرآنچه باید درباره مودم 5G اپل بدانید

پنل‌های خورشیدی روی ریل‌های سوئیس پهن می‌شوند

آنر از تبلت گیمینگ GT پرو با قیمت 350 دلار رونمایی کرد

ریمیک سایلنت هیل 2 بیش از یک میلیون نسخه فروخته است

گوگل دست‌به‌دامان دادگاه شد: «تغییرات درخواستی اپیک گیمز را به تأخیر بیندازید»

جزئیات دوربین، پردازنده و نمایشگر شیائومی 15 لو رفت

اضافه‌کردن لوگو شرکت به صفحه تماس آیفون؛ قابلیت جدید iOS معرفی شد

دبران، ستاره ای که به سرعت از ما فرار میکند

سرویس اشتراکی یوتیوب پریمیوم لایت احیا شد

لحظه اتصال فضاپیمای استارلاینر به ایستگاه فضایی بین المللی

سامسونگ چند ماه پس از عرضه گلکسی رینگ، ویدیو جعبه‌گشایی رسمی را منتشر کرد

دنباله‌دار زیبای سوچینشان اطلس

تصویر واقعی اوپو Find X8 در کنار آیفون 16 پرو فاش شد

مدل ویژه گلکسی زد فولد 6 احتمالا هفته آینده رونمایی می‌شود

پیام‌آوران ایثار مروّج سیره شهدا هستند

دیدار سرپرست بنیاد شهید آذربایجان شرقی و نماینده تبریز در مجلس با یک جانباز دفاع مقدس

تقدیر از برترین‌های طرح شاهد استان همدان

مسئولان بنیاد استان قزوین با 102 خانواده شاهد و ایثارگر بخش محمدیه دیدار کردند

گلکسی A36 سامسونگ برای اولین‌بار با اندروید 15 رؤیت شد

بازی/ DomiNations؛ ملتی را به امپراطوری برسانید

متا گروهی از کارمندان اینستاگرام و واتساپ را اخراج می‌کند