سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

امنیت لینک‌های ارسالی را جدی بگیرید! نکات خواندني

امنیت لینک‌های ارسالی را جدی بگیرید!
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ایسنا / با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و فضای مجازی، کاربران باید نسبت به این تهدیدات آگاه باشند و از کلیک برروی لینک‌های ناشناس خودداری کنند بنابراین آموزش و افزایش آگاهی عمومی در این زمینه می‌تواند به کاهش خطرات ناشی از لینک‌های آلوده کمک کند.
یکی از مشکلات امنیتی دیجیتال که روزبه‌روز و با سرعت دامنه وسیع‌تری پیدا می‌کند، انتشار لینک‌های آلوده یکی از چالش‌های جدی درزمینه امنیت دیجیتال است که به‌سرعت در حال گسترش است.
این لینک‌ها معمولاً به‌عنوان بخشی از حملات سایبری طراحی‌شده‌اند و می‌توانند از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها و ... به کاربران ارسال شوند. هدف اصلی این لینک‌ها، فریب کاربران و هدایت آن‌ها به سایت‌های مخرب یا آلوده است. این سایت‌ها ممکن است حاوی بدافزارهایی باشند که به سیستم کاربر آسیب می‌زنند یا اطلاعات حساس او را سرقت می‌کنند.

همچنین، برخی از این لینک‌ها به صفحات فیشینگ هدایت می‌کنند که در آن‌ها تلاش می‌شود تا اطلاعات شخصی، مانند رمز عبور یا شماره کارت اعتباری، از کاربران دزدیده شود. با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و فضای مجازی، کاربران باید نسبت به این تهدیدات آگاه باشند و از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس خودداری کنند بنابراین آموزش و افزایش آگاهی عمومی در این زمینه می‌تواند به کاهش خطرات ناشی از لینک‌های آلوده کمک کند. درنهایت، استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی معتبر نیز می‌تواند به شناسایی و مسدود کردن این تهدیدات کمک کند.
علی‌اصغر زارعی - مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی، مهندسی فناوری و اطلاعات- در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بسیاری از لینک‌هایی که کاربران دریافت می‌کنند، ممکن است به‌ظاهر معمولی و استاندارد به نظر برسند، اظهار کرد: حتی لینک‌های کوتاه شده نیز می‌توانند حاوی محتوای مخرب باشند و تشخیص آلوده بودن آن‌ها از روی ظاهر غیرممکن است؛ این به این معناست که کاربران نباید به‌سادگی بر اساس شکل و ساختار لینک‌ها، امنیت آن‌ها را ارزیابی کنند.
وی افزود: برخی از لینک‌ها ممکن است به وب‌سایت‌های فیشینگ یا حاوی بدافزار هدایت کنند؛ برای حفظ امنیت، باید احتیاط بیشتری به خرج داده و از کلیک کردن بر روی لینک‌های مشکوک خودداری کرد؛ بنابراین هرگز سعی نکنید امنیت سایت‌ها را از ظاهر لینک‌ها تشخیص دهید.
عضو کمیسیون کسب و کارهای مجازی و اقتصاد دیجیتال نصر کشور گفت: زمانی که یک لینک را دریافت می‌کنید، مهم است که قبل از کلیک کردن بر روی آن، احتیاط کنید، این لینک می‌تواند از طریق ایمیل، پیامک، شبکه‌های اجتماعی و یا ... ارسال‌شده باشد. با توجه به اینکه برخی لینک‌ها ممکن است حاوی محتوای مخرب باشند، بررسی امنیت آن‌ها ضروری است.
زارعی همچنین تشریح کرد: برای این کار، می‌توانید از ابزارهای آنلاین برای تحلیل لینک استفاده کنید یا آدرس را به‌طور دستی بررسی کنید. علاوه بر موارد گفته شده به نشانه‌های مشکوک در متن لینک یا فرستنده توجه کنید. این اقدامات می‌تواند به شما کمک کند تا از مشکلات امنیتی جلوگیری کنید و اطلاعات شخصی‌تان را حفظ کنید.
برای بررسی امنیت لینک‌ها، یکی از بهترین روش‌ها استفاده از سرویس‌های آنلاین رایگان است. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا خطرات احتمالی لینک‌ها را شناسایی کنید. استفاده از این وب‌سایت‌ها بسیار ساده و کاربرپسند است و تنها کافی است که لینک موردنظر را در قسمت جستجوی سایت قرار دهید. پس از واردکردن لینک، با فشردن دکمه Enter، فرآیند جستجو آغاز می‌شود. این بررسی معمولاً در چند ثانیه انجام می‌شود و نتایج به شما نمایش داده می‌شود. اگر نتیجه بررسی مثبت بود، به این معناست که لینک امن است و می‌توانید با خیال راحت روی لینک کلیک کنید و از آن استفاده کنید.
لیست برخی سایت‌های معتبر برای بررسی امنیت لینک‌ها است.
https://safeweb.norton.com 
https://scanurl.net 
https://www.phishtank.com 
https://transparencyreport.google.com/safe-browsing/search https://www.virustotal.com
https://www.psafe.com/dfndr-lab و https://www.urlvoid.com
این سایت‌ها به‌عنوان ابزارهای امنیتی عمل می‌کنند که هدف اصلی آن‌ها محافظت از کاربران در برابر تهدیدات سایبری است. تروجان‌ها نرم‌افزارهایی هستند که به‌ظاهر بی‌ضرر به نظر می‌رسند، اما می‌توانند به سیستم کاربر آسیب برسانند یا اطلاعات حساس را سرقت کنند.
باج‌افزارها (Ransomware) نوعی بدافزار هستند که پس از ورود به سیستم، فایل‌ها را قفل کرده و برای بازگشایی آن‌ها درخواست پول می‌کنند. ویروس‌ها نیز برنامه‌هایی هستند که می‌توانند خود را تکثیر کرده و به سیستم‌های دیگر منتقل شوند. حملات فیشینگ به روش‌هایی اشاره دارد که هکرها سعی می‌کنند اطلاعات شخصی کاربران را از طریق لینک‌های آلوده به دست آورند. درنتیجه، این سایت‌ها با شناسایی و مسدود کردن لینک‌های خطرناک، از کاربران در برابر این تهدیدات محافظت می‌کنند.
بنابراین با توجه به موارد گفته شده توصیه می‌شود بر روی لینک‌های موجود در ایمیل‌ها یا پیام‌های فوری کلیک نشود حتی اگر کاربر فرستنده‌ی آن را می‌شناسد. بنابراین بهتر است کاربران دست‌کم، ماوس را روی لینک نگه دارند تا مشاهده کنند آیا مقصد آن درست است یا خیر.
همچنین اگر نشانی وب‌سایت با «https» شروع نمی‌شود، یا نماد قفل بسته را در کنار URL مشاهده نمی‌کنید، از وارد کردن اطلاعات حساس یا دانلود فایل‌های آن سایت خودداری کنید. از سوی دیگر اگر حساب‌های آنلاین دارید، باید عادت کنید که به طور مرتب رمزهای عبور خود را عوض کنید. حساب‌های شما ممکن است بدون اطلاع شما در معرض خطر قرار گرفته باشند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/757841/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رشیدی کوچی: نگرانیم واردات هرنوع موبایلی ممنوع شود

بتای ششم iOS 18.1 با این تغییرات منتشر شد

اولین هواپیمای برقی با باتری 4 تنی به پرواز درمی‌آید

اجرایی شدن پویش قرار مهر در جزیره کیش

حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دفتر حزب‌الله لبنان

فاکسکان کارخانه‌ای عظیم برای تولید تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا در مکزیک می‌سازد

«مواد شیمیایی همیشگی» در خون با خواب ضعیف مرتبط هستند

پرتاب فضاپیمای جدید «بلو اوریجین» به تعویق افتاد

یک باگ عجیب در مایکروسافت ورد؛ نام‌گذاری اشتباه فایل، آن را حذف می‌کند!

ضرب‌الاجل عارف برای تدوین اساسنامه ستاد امنیت سایبری

حکم مهم دادگاه اپیک گیمز و گوگل: فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث به پلی استور می‌آیند

تبلیغ جدید آیفون 16 پرو روی فیلمبرداری حرکت‌آهسته تمرکز دارد

از کار افتادن یکی از ماهواره‌های کشور به دلیل اثرات آب و هوای فضایی

پیگیری حل مشکل رجیستری تلفن همراه در کمیسیون اصل 90

راه حل فناورانه دانش بنیان‌ها برای ناترازی انرژی

برگزاری 16 رویداد نمایشگاهی ملی و بین المللی در سال جاری درکیش

گرامیداشت هفته کودک با برگزاری برنامه های شاد درجزیره کیش

دیدار سرپرست بنیاد شهید تهران بزرگ با خانواده شهید ناجا

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد مازندران با 127 تن از جامعه ایثارگری

تلاش برای خدمت به ایثارگران نباید دچار رکود و کندی شود

دیدار استاندار، مدیرکل بنیاد و فرماندهی نیروی انتظامی استان قم با خانواده شهید «مختارزاده»

بررسی 370 پرونده در کمیسیون پزشکی جانبازان استان همدان