سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

فرماندار کالیفرنیا لایحه جنجالی ایمنی هوش مصنوعی را وتو کرد نکات خواندني

فرماندار کالیفرنیا لایحه جنجالی ایمنی هوش مصنوعی را وتو کرد
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / فرماندار می‌گوید که این لایحه می‌توانست احساس امنیت کاذبی درباره کنترل هوش مصنوعی به مردم بدهد.
اوایل شهریورماه امسال قانون‌گذاران کالیفرنیا به لایحه ایمنی هوش مصنوعی که SB 1047 نام دارد، رأی مثبت دادند؛ بااین‌حال بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری که در این ایالت مستقر هستند، نظرات متفاوتی نسبت به این لایحه دارند. اکنون فرماندار کالیفرنیا، «گوین نیوسام» (Gavin Newsom)، این لایحه را وتو کرده است.
براساس گزارش ورج، فرماندار کالیفرنیا قانون امنیت و ایمنی مدل‌های هوش مصنوعی مرزی (SB 1047) را وتو کرد. «گَوین نیوسام» در پیام وتوی خود به عوامل متعددی برای اتخاذ این تصمیم اشاره کرد، از جمله باری که این لایحه در صورت تصویب نهایی بر شرکت‌های هوش مصنوعی بزرگ وارد می‌کرد.
وتو لایحه ایمنی هوش مصنوعی توسط فرماندار کالیفرنیا
گوین نیوسام درباره این لایحه می‌گوید:
«اگرچه SB 1047 حسن نیت دارد، این موضوع را در نظر نمی‌گیرد که آیا یک سیستم هوش مصنوعی در محیطی پرخطر قرار دارد و آیا تصمیم‌گیری‌های حیاتی یا استفاده از داده‌های حساس را شامل می‌شود یا خیر. در عوض، این لایحه استانداردهای سختگیرانه‌ای را حتی برای ابتدایی‌ترین عملکردها نیز اعمال می‌کند. من معتقد نیستم که این بهترین رویکرد برای محافظت از مردم در برابر تهدیدات واقعی ناشی از این فناوری باشد.»



گوین نیوسام
نیوسام می‌گوید که این لایحه می‌تواند «احساس امنیت کاذبی درباره کنترل این فناوری پرشتاب به مردم بدهد». به گفته فرماندار کالیفرنیا، مدل‌های کوچک‌تر و تخصصی‌تر نیز ممکن است به همان اندازه یا حتی خطرناک‌تر از مدل‌های مورد هدف SB 1047 ظاهر شوند.
نیوسام موافق است که باید پروتکل‌های ایمنی و چهارچوب‌های محافظتی و همچنین عواقب «روشن و قابل اجرا» برای افراد سوءاستفاده‌گر وجود داشته باشد؛ بااین‌حال چنین لایحه‌ای نمی‌تواند این هدف را محقق کند.
سناتور «اسکات وینر» (Scott Wiener)، نویسنده اصلی این لایحه، در پستی در ایکس، این وتو را برای همه کسانی که به نظارت بر شرکت‌های بزرگ فناوری باور دارند، یک شکست خواند. او می‌گوید:
«این وتو ما را با این واقعیت نگران‌کننده مواجه می‌کند که شرکت‌هایی که قصد ایجاد یک فناوری بسیار قدرتمند را دارند، با هیچ محدودیت الزام‌آوری از سوی سیاست‌گذاران ایالات متحده مواجه نیستند.»
بااین‌حال وتوی این لایحه طرفدارانی نیز دارد. مدیر روابط عمومی متا می‌گوید: «ما خوشحالیم که فرماندار نیوسام SB1047 را وتو کرد. این لایحه نوآوری هوش مصنوعی را سرکوب می‌کند، به رشد کسب‌وکارها و ایجاد مشاغل آسیب می‌رساند و سنت دیرینه این ایالت در حمایت از توسعه [فناوری‌های] متن‌باز را می‌شکند. ما از مقررات هوش مصنوعی حمایت می‌کنیم و متعهد به مشارکت با قانون‌گذاران برای ترویج رویکردهای بهتر هستیم.»
از سویی، «ایلان ماسک»، مؤسس شرکت هوش مصنوعی xAI، همراه با پدرخوانده‌های هوش مصنوعی، «یوشوا بنجیو» و «جفری هینتون» از حامیان این لایحه بودند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/757249/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محققان «انزوا» را دلیل نابودی نئاندرتال‌ها می‌دانند

باندل ویژه PS5 Pro با قیمت سرسام‌آوری به فروش می‌رسد

یوتیوب به‌دلیل اختلاف حقوقی مجبور به حذف بسیاری از آهنگ‌های معروف شد

بسته‌ی الحاقی رایگان آسترو بات در پاییز جاری عرضه می‌شود

فضانوردان چگونه صورت خود را شستشو می دهند؟

پرواز بر فراز زحل

موشک «فالکون 9» پس از ماموریت «کرو-9» دچار مشکل شد

اجلاسیه 6 هزار همسر و فرزند شهید مازندران برگزار شد

هندوستان در صدر خاموشی اینترنت در جهان

ویدیویی از انفجار شهاب سنگی درخشان

ترامپ: درصورت پیروزی در انتخابات، گوگل را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهم

هوش مصنوعی برای توسعه سریع‌تر بازی‌ها به کمک پلی استیشن می‌آید

موتور هوش مصنوعی اختراعات RIT رونمایی شد

فضانوردان چگونه موهای خود را شستشو می دهند؟

"سامانه جامع گردشگری پلی به سوی شفافیت و جذب گردشگران"

پچ امنیتی سپتامبر 2024 برای گوشی گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ منتشر شد

اولین تصویر از مدل آزمایشی پردازنده ارو لیک اینتل لو رفت

پروژکتور جدید لنوو با قیمت منطقی و قابلیت‌های جذاب معرفی شد

وزارت دادگستری آمریکا، سه ایرانی را به اتهام «هک و افشای اطلاعات» کمپین ترامپ تحت پیگرد قرار داد

ویدیوی جالبی از مهارت‌های یک دست رباتیک

نقش پررنگ رشته‌های کیهانی غول‌پیکر در شکل‌گیری سیاهچاله‌های کلان‌جرم

اشغال 89 درصدی ظرفیت هتل های کیش در مسابقات جهانی پرورش اندام