سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

شباهت باورنکردنی و ترسناک یک ربات به انسان نکات خواندني

شباهت باورنکردنی و ترسناک یک ربات به انسان
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - خبرآنلاین /با گسترش دستیاران هوش مصنوعی و تعاملات کاملاً خودکار انسان و ماشین، ادعا می‌شود که هوش مصنوعی احساسی، تفسیرها و پاسخ‌هایی شبیه به انسان را ارائه کند.
غزال زیاری: این روزها تعبیه هوش مصنوعی در کسب‌وکارها در شاخه‌های مختلفی مورد آزمایش قرار می‌گیرد، ولی یکی از روندهای غیرمنتظره این است که شرکت‌ها برای کمک به ربات‌هایشان، از هوش مصنوعی بهره می‌برند تا احساسات انسانی را بهتر درک کنند.
در گزارشی که اخیراً منتشرشده، پیش‌بینی می‌شود که فناوری‌ای به نام «هوش مصنوعی احساسی» در آینده نزدیک گسترش چشمگیری خواهد داشت.
هوش مصنوعی احساسی چیست؟
در شرایطی که دیر یا زود، استفاده از دستیاران هوش مصنوعی در کسب‌وکارها به‌جای مدیران و کارمندان گسترش خواهد یافت و چت ربات‌های هوش مصنوعی، جای فروشندگان و نمایندگان خدمات مشتری را خواهند گرفت، این بحث مطرح می‌شود که اگر هوش مصنوعی فرق بین یک فرد عصبانی، فردی که گیج شده و فردی که متوجه منظوری نشده را تشخیص ندهد، چطور می‌خواهد عملکرد خوبی داشته باشد.
ادعا می‌شود که هوش مصنوعی احساسی، در تحلیل احساسات به‌مراتب پیچیده‌تر، از فناوری‌های پیشین هوش مصنوعی ازجمله pre-AI tech بهتر خواهد بود. این فناوری می‌کوشید تا با بهره‌گیری از تعاملات مبتنی بر متن، به‌ویژه در رسانه‌های اجتماعی، احساسات انسانی را درک کند.
هوش مصنوعی احساسی چیزی است که آن را می توان آن را چندوجهی در نظر گرفت و از حسگرهایی برای ورودی‌های بصری، صوتی و دیگر ترکیب‌شده با یادگیری ماشینی و روانشناسی برای شناسایی احساسات انسانی در طول یک تعامل بهره می‌برد. ارائه‌دهندگان بزرگ ابر هوش مصنوعی، خدماتی را ارائه می‌دهند که به توسعه‌دهندگان امکان دسترسی به قابلیت‌های هوش مصنوعی احساسات مثل Emotion API، خدمات شناختی Microsoft Azure یا سرویس شناسایی خدمات وب آمازون را خواهد داد.
طبق گزارش PitchBook، باوجودی که هوش مصنوعی احساسی، حتی در قالب یک سرویس ابری امر تازه‌ای نیست؛ اما ظهور ناگهانی ربات‌ها به‌عنوان نیروی کار، آینده متفاوتی را در دنیای کسب‌وکار رقم خواهد زد.
درک ارناندز، تحلیلگر ارشد PitchBook، دراین‌باره می‌نویسد: «با گسترش دستیاران هوش مصنوعی و تعاملات کاملاً خودکار انسان و ماشین، ادعا می‌شود که هوش مصنوعی احساسی، تفسیرها و پاسخ‌هایی شبیه به انسان را ارائه کند. دراین‌بین، دوربین‌ها و میکروفون‌ها ارکان جدایی‌ناپذیر بخش سخت‌افزاری هوش مصنوعی احساسی خواهند بود که می‌توانند روی لپ‌تاپ، تلفن یا به‌صورت جداگانه در یک فضای فیزیکی قرار گیرند.»

سیاست و بازاریابی


او ادامه داد: «به‌علاوه، بهره‌گیری از سخت‌افزارهای پوشیدنی، احتمالاً راه دیگری برای به‌کارگیری هوش مصنوعی احساسی فراتر از این دستگاه‌ها فراهم خواهد کرد.»
برای تحقق این هدف، استارت‌آپ‌های متعددی راه‌اندازی شده‌اند که ازجمله آن‌ها می‌توان به Uniphore با بودجه‌ای 610 میلیون دلاری و MorphCast، Voicesense، Superceed، Siena AI، auEERING و Opsis اشاره کرد که هریک بودجه هنگفتی را در اختیار دارند. باید این را در نظر داشت که هدف از ایجاد هوش مصنوعی احساسی، بهره‌گیری از فناوری برای حل مشکلاتی است که به دلیل استفاده از تکنولوژی توسط انسان‌ها ایجاد شده است؛ اما حتی اگر بیشتر ربات‌های هوش مصنوعی، درنهایت به‌نوعی همدلی انسانی مجهز شوند، باز هم بعید است که این راه‌حل کاملاً گره‌گشا باشد.
این اولین بار نیست
آخرین باری که هوش مصنوعی احساسی موردتوجه قرارگرفته بود به حدود سال 2019 برمی‌گردد؛ زمانی که تمرکز دنیای فناوری بیشتر بر روی دیدگاه کامپیوتری بود تا زبان و هنر مولد. در آن سال، تیمی از محققان نتایج بررسی مطالعات‌شان را منتشر کردند و به این نتیجه رسیدند که نمی‌توان احساسات انسان را با حرکات صورت پیش‌بینی کرد. به بیانی دیگر، اینکه بتوانیم به هوش مصنوعی آموزش دهیم تا احساسات انسان را با تقلید از نحوه تلاش‌های افراد ازجمله خواندن میمیک چهره، زبان بدن و لحن صدا تشخیص دهد، دست کم در فرض، نادرست است.
به‌علاوه این احتمال وجود دارد که مقررات هوش مصنوعی (ازجمله قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا که سیستم تشخیص احساسات بینایی رایانه‌ای را برای استفاده‌های خاصی مثل آموزش ممنوع کرده)، ممکن است در ابتدا این ایده را نپذیرد.
در کنار تمام این ابهامات درباره آینده هوش مصنوعی، کارشناسان و محققان به شکلی دیوانه‌وار در حال کار برروی این ایده هستند.
درنهایت یا ربات‌های هوش مصنوعی در مشاغلی مثل خدمات مشتری، فروش و منابع انسانی مشغول به کارشده و سعی می‌کنند تا درک عاطفی داشته باشند و شاید در کارهایی که واقعاً به درک احساسات انسانی نیازمند است، موفق ظاهر نشوند. تا این ایده پیاده‌سازی نشود، نمی‌توان دراین‌باره قضاوت درستی داشت.
منبع: techcrunch

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/754703/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جریمه 600 هزار دلاری برای اسپیس‌ایکس

آیفون 16 می‌تواند سیستم‌عامل خود را به‌صورت بی‌سیم از یک آیفون دیگر بازیابی کند

دانشمندان آخرین گام مهم در جهت ساخت واکسن هپاتیت C را برداشتند

همه کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران کارمندان تراز انقلاب اسلامی هستند

همایش طلایه داران وطن با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

از محصول «زندگی بهادار» بیمه دی، متصل به صندوق مسکن رونمایی شد

ایران جزء 10 کشور در حال ساخت راکتورهای تحقیقاتی/ نقش هوش مصنوعی در نیروگاه‌های هسته‌ای

طراحی گلکسی S25 پلاس سامسونگ را ببینید

سه مدل اپل‌واچ از امروز تأییدیه FDA برای تشخیص آپنه خواب دریافت کردند

نسخه PC بازی Red Dead Redemption به‌زودی عرضه خواهد شد

رؤیای بیل گیتس به حقیقت پیوست

یک نوار کاست و چک بانکی با امضای استیو جابز در حراجی برای فروش گذاشته شد

زمان عرضه اولین بسته الحاقی Black Myth: Wukong فاش شد

واضح‌ترین تصویری که ناسا از سطح مریخ منتشر کرده

افت شدید تقاضا برای آیفون 16 پرو، سهام اپل را به لرزه انداخت!

برگزاری نشست هم‌اندیشی کانون سراسری انجمن‌های صنفی نمایندگان بیمه

تثبیت توانگری بیمه دی در بالاترین سطح

ساخت اولین پای رباتیک با «ماهیچه‌های مصنوعی» که می‌تواند بپرد

نشست سوم روابط عمومی های جزیره: نقش هوش مصنوعی در روابط عمومی؛ تهدید یا فرصت؟

گرامیداشت روز جهانی ایمنی بیمار در بیمارستان تخصصی جزیره کیش

واردات خودروهای جانبازان بدون وقفه انجام می‌شود

به‌روزرسانی جدید PUBG Mobile شامل 2 نقشه جدید و موارد دیگر است