سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

هدف گوگل استیدیا از کمک به استدیوهای کوچک چیست؟ کسب و کار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومجی / گوگل استیدیا قصد کمک به استودیوهای کوچک برای تولید آثار عظیم توسط یادگیری ماشینی را دارد.
گوگل می‌خواهد با استفاده از یادگیری ماشینی به تیم‌های بازی‌سازی کوچک امکان خلق آثاری در ابعاد World of Warcraft را بدهد.
این روزها اخبار زیادی در مورد یادگیری ماشینی (Machine Learning) می‌شنویم؛ زیرمجموعه‌ای از دانش هوش مصنوعی که در آن ماشین‌های کامپیوتری با جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مختلف، به ارتقای کارایی خود می‌پردازند و به‌تدریج قدرت بیشتری در راستای رسیدن به اهداف موردنظر به‌دست می‌آورند. دراین‌میان شرکت گوگل هم قصد دارد با استفاده از یادگیری ماشینی به کمک استودیوهای کوچک برود و به آن‌ها اجازه‌ی خلق آثاری بسیار بزرگ را بدهد.
این کار در قالب پروژه کایمرا (Project Chimera) در دستور کار گوگل قرار گرفته و تیمی از مهندسان این شرکت از پتانسیل شبکه‌های مولد تخاصمی (GAN) برای دست‌یابی به این هدف استفاده می‌کنند (GAN یکی از مباحث جدید و پیچیده در ارتباط با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است).
اریک هافمن-جان، رئیس بخش خلاقیت مرکز تحقیق و توسعه‌ی گوگل استیدیا (Google Stadia) به‌تازگی در این رابطه مصاحبه‌ای با مجله‌ی MCVUK انجام داده و از قابلیت‌های جالب یادگیری ماشینی برای کمک به بازی‌سازهای کوچک گفته است؛ به‌طوری‌که آن‌ها در آینده قادر خواهند بود از این طریق حتی آثاری در ابعاد دنیای وارکرفت (World of Warcraft) را تولید کنند و با کمک یادگیری ماشینی به خلق محتوای عظیم موردنیاز برای پروژه‌های بزرگ خود بپردازند:
ما در حال کار روی مواردی هستیم که تولیدکننده‌های بازی‌های ویدیویی فعلاً نمی‌خواهند ریسک ورود به آن‌ها را تجربه کنند. ما به‌سراغ بازی‌سازهای مختلف می‌رویم و از آن‌ها سؤالاتی می‌پرسیم مثل: «تا امروز دوست داشته‌اید سراغ چه کارهایی در آثار خود بروید که توانایی انجام آن‌ها را نداشته‌اید؟ چه چیزهایی را از بازی‌های خود حذف کرده‌اید، به این دلیل که فرصت کافی برای رسیدگی به آن‌ها نداشتید یا قدرت پردازش آن‌ها در دسترس شما نبوده است؟»
فکر کنید چه اتفاقات جالبی می‌افتد اگر یک تیم بازی‌سازی 14 نفره بتوانند آثاری در حد و اندازه‌های دنیای وارکرفت خلق کنند. چنین چیزی واقعاً هدف عظیمی برای چنین تیمی محسوب می‌شود، نه؟ نکته‌ی مهمی که در مورد تولید بازی‌های بزرگی مثل دنیای وارکرفت وجود دارد این است که این نوع پروژه‌ها نیازمند تولید محتوای بسیار زیاد و تکراری هستند و هنرمندان و طراحان این بازی‌ها باید خیلی بیشتر از حالت عادی روی آن‌ها کار کنند و همین قضیه هم باعث افزایش بودجه و زمان تولید این بازی‌ها می‌شود.
اگر به بودجه‌ی تولید بازی‌هایی مثل دنیای وارکرفت دقت کنید، حدود 70٪ آن‌را تولید محتوا دربرمی‌گیرد و 30٪ یا حتی کمتر شامل کدنویسی بازی می‌شود. یعنی با اینکه میزان کدهای نوشته‌شده برای بازی هم در نوع خود به‌شدت عظیم است، ولی بخش اعظم کار را محتوای آن تشکیل می‌دهد.
چیزی که گوگل قصد دارد به‌سراغ آن برود، کم و بیش به یادگیری ماشینی StyleGAN از انویدیا (Nvidia) شبیه است؛ پروژه‌ای که انویدیا به کمک آن توانست هوش مصنوعی‌ای را خلق کند که توانایی طراحی شخصیت‌هایی با استیل بصری و حال و هوای شخصیت‌های طراحی‌شده توسط اوسامو تزوکا، معروف به پدر مانگا را دارد. پروژه کایمرای گوگل هم قصد دارد با استفاده از یادگیری ماشینی به خلق آثار بهتر و حفظ تعادل در تولید بازی‌های ویدیویی کمک و کارهای خیلی پیچیده را به پروسه‌ای ساده برای استودیوهای کوچک تبدیل کند. به‌گفته‌ی هافمن-جان:
«ما در حال کار روی نوعی یادگیری تقویتی (یکی از گرایش‌های یادگیری ماشینی) هستیم که پس از آشنایی با قوانین یک بازی ویدیویی، می‌تواند میلیون‌ها بار آن‌را انجام دهد و به مرحله‌ای برسد که نقش یک تِستر را ایفا کند و با رفع ایرادات بازی، آن‌را به تعادل مناسبی برساند. به این ترتیب استودیوهای کوچک که توانایی استخدام صدها تستر برای آزمایش بازی‌های خود را ندارند، می‌توانند با کمک یادگیری ماشینی آثار خود را به وضعیت مطلوبی برسانند و ایرادات آن‌ها را برطرف کنند.
در این حالت هوش مصنوعی می‌تواند با تجربه کردن بازی به سازندگان آن بگوید چه بخش‌هایی از پروژه‌ی آن‌ها ایراد دارد و نیازمند رفع مشکل است تا به تعادل برسد. همین‌طور آن‌ها به‌جای اینکه هر بار چیزی را درون فضای خود بازی تجربه کنند تا درست و غلط بودن آن‌را متوجه شوند، هوش مصنوعی تنها با دریافت ایده‌ها و تئوری‌های طراحی‌شده توسط بازی‌سازها اعلام می‌کند این تئوری‌ها به درد بازی آن‌ها می‌خورند یا خیر.»
هوش مصنوعی به‌سرعت در حال پیشرفت است و در دنیای بازی هم شاهد نمونه‌های جالبی مثل AlphaStar از شرکت DeepMind هستیم که توانایی شکست‌دادن 99.8٪ از بازیکن‌های استارکرفت 2 (StarCraft II) را دارد. ولی قرار نیست هوش مصنوعی همواره در نقش رقیب بازیکن‌ها ظاهر شود و با تلاش گوگل و سایر شرکت‌های حاضر در صنعت بازی می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نه‌چندان دور، هوش مصنوعی به یاری بازی‌سازها بیاید و به خلق آثاری هرچه بهتر و کم‌ایرادتر کمک کند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/122756/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایلان ماسک در برابر اپل؛ آینده ارتباط ماهواره‌ای در خطر است؟

آدامس نیکوتینی برای ترک سیگار والدین؛ هوای تازه برای کودکان آسمی

نشت اطلاعاتی بزرگ ایکس؛ آدرس ایمیل بیش از 200 میلیون کاربر لو رفته است

یوتیوب شمشیر را از رو بست!

بودار کردن گاز طبیعی؛ مشکلات و راهکارها

موتورولا اج 60 فیوژن معرفی شد؛ نمایشگر خیره‌کننده، لبه‌خمیده و بدنه با استاندارد نظامی

بهبود میزان موفقیت «آی‌وی‌اف» با کمک هوش مصنوعی

میلیاردر چینی صنعت بیت‌کوین در مسیر سفر فضایی قطبی

تصاویر نمونه اولیه یک اپل واچ مرموز فاش شد

از تراشه مغزی «نورالینک» بترسیم یا شگفت‌زده شویم؟

تلسکوپ فضایی جدید ناسا اولین تصاویر کیهانی خود را ثبت کرد

تبدیل 1.8 میلیون تُن زباله پلاستیکی به نخ دستگاه‌های ‌چاپ 3 بُعدی

چگونه زندگی در تاریک‌ترین شرایط ادامه می‌یابد؟

برنامه یوبیسافت برای تغییرات ساختاری پیش‌رو مشخص شد

بازی Assassin’s Creed Shadows دل گیمرهای آمریکایی را برده است

مسابقه فضایی میان هند، چین و اسپیس‌ایکس در سال 2025 تا کجا پیش می‌رود؟

ساعت Vivoactive 6 گارمین با پشتیبانی بیش‌از 80 حالت ورزشی معرفی شد

تاریخ انتشار تریلر دوم GTA 6 مشخص شد

نخستین تصاویر ماموریت فضایی «فرم2» از قطب‌های زمین منتشر شد

وقتی مساوی، مساوی نیست/ چالشی که دنیای ریاضی را به‌هم ریخت

جانباز 70درصد «قهرمان چاکتن» از مازندران به همرزمان شهیدش پیوست

فیلمبرداری ویوو X200 اولترا معیار جدیدی در گوشی‌های هوشمند تعیین می‌کند

قابلیت تولید تصویر ChatGPT در اختیار تمام کاربران قرار گرفت

گوشی فوق مقاوم یولفون Armor 30 Pro با دو نمایشگر، دوربین دید در شب و باتری 12800 میلی‌آمپرساعتی معرفی شد

ربات‌های انسان‌نما با هوش مصنوعی گام‌های طبیعی‌تر برمی‌دارند

رازگشایی از یک پاپیروس باستانی/ سندی از معجزات حضرت عیسی (ع)

صدای این ماهی کوچک به بلندی صدای هواپیما است!

شرکت OpenAI، پیشرفته‌ترین مدل زبانی وزن‌باز را معرفی می‌کند

رئیس واحد موبایل سامسونگ حالا مسئولیت مهم‌تری برعهده دارد

عبور از تحریم‌ها/دستگاه میکرو سی‌تی‌اسکن به دست پژوهشگر ایرانی ساخته شد

آپدیت iOS 19 برای آیفون XR، آیفون XS و XS Max عرضه نمی‌شود

تحقیق جدید ناسا از اثرات نگران‌کننده فضا بر استخوان‌ موش‌ها خبر می‌دهد

طلوع هم‌زمان 2 خورشید

چرا زنان در برابر استرس‌های فضایی مقاوم‌ترند؟

تبلت و ساعت هوشمند بالارده ویوو به‌زودی معرفی می‌شوند

«اوپن‌ای‌آی» در ماه‌های آینده یک مدل زبانی وزن باز را معرفی می‌کند

هوش مصنوعی گوگل در حل تکالیف درسی به کمک دانش‌آموزان می‌آید

اپل قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را به هدست ویژن پرو اضافه می‌کند

ماهواره‌های استارلینک در فضا بیشتر شد

هوش مصنوعی مولد تصویر «اوپن‌ای‌آی» اکنون در دسترس همه کاربران است

پرچمدار جمع‌وجور وان‌پلاس 13T با باتری پرظرفیت ماه آوریل رونمایی می‌شود

ال‌جی از نسخه جدید لپ‌تاپ «گرم 15» با تراشه کراکن پوینت AMD رونمایی کرد

شگفتی طبیعت؛ پروانه‌ای که 4200 کیلومتر بدون توقف پرواز کرد!

امن‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان کدامند؟

موشک «نیو گلن» در اواخر بهار برای دومین بار پرتاب می‌شود

28 ماهواره «استارلینک» راهی مدار زمین شدند

رندر پیکسل 10 پرو فولد گوگل را ببینید؛ تغییرات طراحی نسبت‌به نسل پیش چیست؟

سالی که پشت سر گذاشتیم برای زیست‌شناسان چه آورده‌ای داشت؟

گوگل مپ آپدیت مهمی دریافت کرد؛ طراحی جدید مسیرها و نمایش زمان تخمینی رسیدن به مقصد

کمک 5.4 میلیارد دلاری ژاپن به یک استارتاپ تراشه