همکاری NBA و مایکروسافت در ساخت سرویس پخش زنده
کسب و کار
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - زومیت / مایکروسافت برای تأمین سرویسهای ابری و سرویسهای مبتنیبر هوش مصنوعی و تأمین سورفیس موردنیاز NBA، با اتحادیهی ملی بسکتبال آمریکا قرارداد همکاری امضا کرد.
NBA اعلام کرد برای «انقلاب» در سرویس پخش زندهی این رقابتها، با مایکروسافت قرارداد همکاری امضا کرده است. براساس این قرارداد، رقابتهای NBA ازاینپس روی پلتفرم آژور پخش خواهد شد. این محتوا با کمک هوش مصنوعی و باتوجهبه سلیقهی کاربر بهصورت خودکار شخصیسازی خواهد شد.
براساس این قرارداد، اتحادیهی ملی بسکتبال آمریکا ازاینپس فقط از سورفیس ردموندیها استفاده خواهد کرد. جزئیات این قرارداد هنوز مشخص نشده است؛ ولی طبق این قرارداد، مایکروسافت همکار NBA درزمینهی سرویس ابری و لپتاپ نامیده میشود. پیشازاین و در سال 2013، مایکروسافت قرارداد مشابهی با لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL) امضا کرده بود که براساس آن، NFL فقط از تبلتهای سورفیس استفاده میکند. این قرارداد بهتازگی بازنگری شده و درحالحاضر همهی 32 تیم حاضر در لیگ NFL برای فعالیتهای ارتباطی خود از مایکروسافت تیمز استفاده میکنند.
مایکروسافت اعلام کرد براساس قرارداد جدید، به آرشیو تصویری و آماری NBA نیز دسترسی خواهد داشت و قرار است این محتواها را با کمک یادگیری ماشین و آنالیز داده، بهشکل تازهای دراختیار کاربران قرار دهد. در بخشی از بیانیهی مایکروسافت دربارهی این قرارداد چنین آمده است: همکاری مایکروسافت و NBA به هواداران کمک خواهد کرد تجربهی تازهای بهدست آورند و بهعنوان هوادار، محتوای شخصیسازیشدهای دراختیار داشته باشند. همچنین ازاینپس، هواداران از اطلاعات و آماری برخوردار خواهند بود که از همیشه دقیقتر و جامعتر است.
دب کاپ، قائممقام بخش تبلیغات مایکروسافت، دربارهی این قابلیت پلتفرم جدید گفت: فرض کنیم هوش مصنوعی پلتفرم تشخیص داده که به آمار علاقهمند هستم. بعدازاین، من درمقایسهبا کاربرانی که به آمار علاقهمند نیستند، محتوای مرتبط بیشتری مشاهده خواهم کرد. درواقع علاوهبر بازی، محتوایی را هم مشاهده میکنم که برایم مهم است. این محتوا برایم دردسترستر خواهد بود و لازم نیست دنبالش بگردم.
آدام سیلور، کمیسیونر NBA، هم در بیانیهای دراینباره گفت: این همکاری با مایکروسافت به ما کمک خواهد کرد تجربهی کاربری هواداران خود را از نو بسازیم. هدف ما از همکاری با مایکروسافت این است که محتوایی کاملا شخصیسازیشده دراختیار هواداران قرار دهیم که آنها در هرجایی ازجمله ورزشگاهها یا هرجای دیگر جهان، خود را غرق در بازی احساس کنند و با بازیکنان و تیمها درگیر شوند.
براساس این قرارداد، مایکروسافت و شرکت NBA دیجیتال، شرکت تحت مالکیت مشترک NBA و مجموعهی تلویزیونی Turner Sports، دارندهی حق پخش اختصاصی تمام محتوای تصویری و صوتی و متنی NBA، با استفاده از پلتفرم آژور مایکروسافت، سرویس اختصاصی برای پخش آنلاین رقابتها و ارائهی محتوا به کاربران تهیه خواهند کرد. این سرویس بهکمک یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، محتوای ارائهشده به هر کاربر را شخصیسازی میکند. این قابلیت به کاربران کمک میکند بتوانند راحتتر به محتوای دلخواهشان دست پیدا کنند.
NBA درحالحاضر به کاربرانی که سرویس League Pass این رقابتها را تهیه کنند، امکان میدهد از دوربینهای اختصاصی این سرویس بازی را تماشا و گزارشگر دلخواهشان را انتخاب کنند یا فقط صدای استادیوم را بشنوند. همچنین، کاربران کشورهای مختلف میتوانند زبان پوشش بازی را هم انتخاب کنند و تمام محتوای پخششده را به زبان خود دریافت کنند. کریس بنیارکو، قائممقام دپارتمان ارتباط با مشتریان NBA، دراینباره گفت:
تصور کنید تمام این محتوا با همین مشخصات در پلتفرمی منتشر شود که میتوانند با استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی و بدون دخالت هواداران، محتوای پخششده برای آنها را شخصیسازی کند.
اگر کاربری به هر دلیل در زمان پخش زندهی بازی آنلاین نباشد و جریان بازی را دنبال نکند، هوش مصنوعی مایکروسافت بهصورت خودکار او را از اتفاقات بازی آگاه خواهد کرد. هوش مصنوعی محتوای ارائهشده در این بخش را هم براساس سلیقهی کاربر شخصیسازی خواهد کرد و از بین نتیجه، آخرین اخبار و واکنشها، خلاصهی بازی و هایلایتها و آمار مربوط به بازی، محتوای دلخواه کاربر را بهترتیب اولویت دراختیارش قرار خواهد داد.
براساس اعلام NBA، این قرارداد از فصل آیندهی این رقابتها آغاز و در لیگهای زنان و لیگ توسعه و رقابتهای ملی بسکتبال آمریکا نیز جریان خواهد داشت. رقابتهای بسکتبال NBA درحالحاضر بهعلت شیوع ویروس کرونا متوقف شده است و هنوز مشخص نیست تکلیف فصل جاری این رقابتها چگونه مشخص خواهد شد.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120732/