سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

چگونه یک توزیع کننده برای محصولمان بیابیم؟ مديريت

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - یک توزیع کننده خوب می‌تواند باعث افزایش چشمگیر حجم فروش شود به شرط آنکه شما نحوه انتخاب یک توزیع کننده مناسب را بدانید. در زیر به نامه‌ای از یک تولیدکننده توجه کنید:
جناب آقای...
من اخیرا محصولی را طراحی کرده‌ام و اولین مجموعه آن به زودی تولید خواهد شد. این محصول فوق‌العاده است، اما من برای رساندن آن به فروشندگان مشکل دارم. آیا بهتر نیست براین امر تمرکز کنم که فروش محصول را به یک توزیع‌کننده واگذار نمایم؟ توجه داشته باشید که یک محصول، تا زمانی که فروش نرود محصول نیست.
کانال‌های فروش
سه روش اصلی برای فروش محصول شما وجود دارد:
• فروش مستقیم به مشتری از طریق وب سایت.
• فروش کالا به فروشگاه‌های خرده فروشی که آن‌ها به مشتری نهایی عرضه می‌کنند.
• فروش به یک توزیع کننده که کالا را در خرده فروشی‌ها توزیع کرده و آن‌ها را به مشتری نهایی عرضه می‌کنند.
حدس من این است که شما هر سه روش را به کار می‌گیرید. مسلما برای فروش یک محصول ایجاد سایت اینترنتی ضروری است- و لو اینکه فقط برای بازاریابی باشد- اما در عین حال باید تلاش کنید تا فروش نیز محقق شود. (مگر آنکه قرارداد شما با خرده فروشان یا توزیع کننده‌ها مانع این کار شود).
فروش مستقیم به فروشگاه‌ها نیز ضروری است. حتی اگر هدف نهایی شما کار کردن با یک توزیع‌کننده باشد، باز هم باید پیش زمینه مناسبی در فروش داشته باشید که به توزیع‌کننده نشان دهید و به او ثابت کنید که محصول شما ارزش فعالیت برای فروش را دارد مگر آنکه یک محصول بی‌نظیر و بی‌رقیب در دست داشته باشید. هزاران فروشگاه وجود دارد که توسط صاحبان آن اداره می‌شود پس اگر برخی از آن‌ها به شما جواب منفی دادند، پاسخ برخی نیز مثبت است.
اما درباره فروش مستقیم به فروشگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد. اول اینکه این کار به شدت زمانبر است. دوم اینکه یک فروشگاه در سطح متوسط (به خصوص فروشگاهایی که توسط صاحبان آن اداره می‌شوند و بخشی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیستند) چندان علاقه‌ای به این امر ندارند که با شمار زیادی از تولیدکنندگان تجارت داشته باشند. آن‌ها ترجیح می‌دهند با توزیع‌کنندگان در ارتباط باشند؛ چرا که در این گونه تجارت همه کار‌ها یک بار انجام می‌شود: یک کاتالوگ، یک فاکتور فروش، و یک چک پرداخت. آن‌ها مایل نیستند با افراد زیادی در تماس باشند و با تعداد زیادی از فروشندگان تجارت کنند.
آنچه یک توزیع کننده باید بداند
بنابراین، انتخاب یک توزیع‌کننده احتمالا امری اجتناب ناپذیر است. فقط به یاد داشته باشید که تمایلات توزیع‌کننده‌ها با خواسته‌های فروشندگان خرد متفاوت است. نگرانی‌های یک توزیع کننده عبارتند از:
1- میزان سودی که می‌توانند از محصول شما به دست آورند.
2- هزینه انبارش و نگهداری محصول شما.
3- پتانسیل رشد محصول شما چقدر است؟
4- آیا کالاهای مختلفی عرضه می‌کنید یا خیر؟
منطقی که در پس دو مورد اول وجود دارد واضح است. برای هر دو دسته فروشندگان و توزیع‌کنندگان، سود و هزینه در اولویت قرار دارند. قابلیت رشد نیز در صورتی بسیار مهم است که محصول شما نسبتا گران قیمت باشد. به‌عنوان مثال فرض کنید قیمت مصرف کننده محصول شما 25 دلار باشد و شما آن را به قیمت 15 دلار در اختیار فروشندگان قرار می‌دهید. در این‌صورت لازم است شما هزینه کمتری از این میزان برای توزیع کننده در نظر بگیرید تا او بتواند سود ببرد (مثلا 12 دلار یا 10 دلار یا حتی کمتر). توزیع‌کننده‌ای که فقط 3 تا 5 دلار در هر فروش سود می‌برد باید مقدار زیادی از محصول شما را بفروشد تا فعالیتش سود معناداری را عاید او نماید.
قابلیت شما برای تولید محصولات مختلف نیز مهم است، چرا که هزینه‌های اداری برای توزیع کنندگان مهم هستند. به‌‌ همان دلیل که خرده فروشان ترجیح می‌دهند به جای خرید از چند منبع، تنها از یک توزیع کننده خرید کنند، توزیع کنندگان نیز ترجیح می‌دهند چندین محصول را از یک تولیدکننده بخرند.
بنابراین قبل از تعیین یک توزیع کننده برای محصول خود، خودتان را به جای او بگذارید: یک توزیع کننده احتمالا سوالات زیر را از خود خواهد پرسید:
• از این محصول چقدر سود عاید خواهد شد- هم در واحد و هم در مجموع؟
• آیا ما از این محصول در مقایسه با محصول مشابه سود بیشتری بدست خواهیم آورد؟
• آیا فعالیت بازاریابی تولیدکننده به فروش محصول کمک خواهد کرد؟
• سطح انبارش محصول تا چه میزان باید باشد؟
• انبارش و نگهداری این محصول تا چه میزان بر هزینه توزیع اثر خواهد گذاشت؟
• آیا مشتریان خواستار چنین محصولی هستند؟ آیا این محصول نیاز فروشندگان خرد را برآورده می‌کند؟
• آیا این تولیدکننده محصولات دیگری برای فروش نیز دارد؟ یا احتمالا محصولات دیگری که ما توان فروش آن را داشته باشیم؟
مهم این است که به این موضوع توجه کنید که توزیع‌کننده‌ها محصول شما را با معیارهایی کاملا متفاوت از مشتری نهایی ارزیابی می‌کنند. هیچ تفاوتی ندارد که محصول شما تا چه حد جذاب یا نوآورانه باشد، در هر صورت اگر کار کردن با شرکت شما سخت باشد و از آن مهم‌تر توزیع کننده نتواند سود ببرد، از شما خرید نخواهد کرد. آخرین نکته اینکه در این باره خوب فکر کنید که چرا تمام سعی خود را می‌کنید که محصول خود را به فروشندگان خرد بفروشید. بیشتر محصولاتی که برای توزیع‌کننده‌ها جذاب هستند، فروششان به فروشندگان خرد بسیار آسان است؛ دلیل اینکه شما به سراغ توزیع کننده‌ها می‌روید این است که حجم فروش خود را گسترش دهید.
بنابراین اگر نمی‌توانید تعداد زیادی از فروشندگان خرد را به خرید محصول خود ترغیب نمایید، در اینصورت احتمال دارد که هنوز آماده عرضه محصول خود از طریق توزیع کننده نباشید. قبل از هر کار، این موضوع را مورد بررسی قرار دهید.
دانلود این مطلب از پایگاه اطلاع رسانی صنعت
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - ترجمه رویا مرسلی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/103746/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حل رجیستری آیفون 14 و 15 تا چند هفته دیگر

آنر مجیک 7 پرو و مجیک 7 لایت در اروپا عرضه شدند

تبدیل زباله‌های هسته‌ای به ماده‌ای ارزشمند و کمیاب

بازی تتریس وارد یک فایل PDF شد و حالا می‌توانید آن را روی مرورگر اجرا کنید

ویدیویی واقعی از تعمیرِ تلسکوپ هابل

جلسه هم افزائی مدیر کل بنیاد سمنان با سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در مورد مسائل و مشکلات حوزه ایثارگری

قابلیت جدید ChatGPT می‌تواند کارهای شما را یادآوری کند

نخستین قطار متروی فیبرکربنی جهان حرکت کرد

اشتباه بیل گیتس سرنوشت مایکروسافت را عوض کرد

فعالیت بدنی و سبک زندگی تاثیری متفاوت بر قند خون افراد دارد

«دید در شب» چطور کار می‌کند؟

وزیر ارتباطات: آمار کاربران استارلینک در ایران گمانه‌زنی است

گوشی تاشو نوبیا فلیپ 2 معرفی شد

آغاز پروژه انتقال یک خانه کوچک به کره ماه

صرفه‌جویی در مصرف برق به کمک راهکارهای باستانی

برخاستن بالگرد تنها با فشردن یک دکمه ممکن شد

آویشن، زنجبیل و نقره به کمک زخم‌های دیابتی می‌آیند

نشاط‌ آوری را به‌ صورت جمعی و مشارکتی ایجاد کنیم/ ورزش‌ های باستانی سلامت را تامین و تضمین می‌کند

دستیابی آمریکا به اولین سیگنال اینترنت کوانتومی بدون اختلال

موتورولا از نسل جدید موتو G و موتو G Power رونمایی کرد

ستار هاشمی: اعلام اسامی فیلترشکن‌فروش‌ها در حوزه ماموریت وزارت ارتباطات نیست

مارک زاکربرگ 5 درصد دیگر از کارمندان «متا» را اخراج می‌کند

«چت‌جی‌پی‌تی» اکنون می‌تواند کارهایتان را یادآوری کند

اولین موتور توربین هیدروژن مایع جهان با موفقیت آزمایش شد

ستار هاشمی: یکی از بزرگترین استاتید من یوتیوب بوده است

افزایش قیمت گلکسی S25 تأیید شد؟

دانشمندان یک لرزه‌نگار با شن و ماسه ساختند

خودنمایی یک جرم بسیار درخشان کنار ماه

«رصدخانه ورا روبین» اولین عکس خود را گرفت

گام مهم دانشگاه مینه‌سوتا در مقابله با آنفلوانزای پرندگان ‏

میعادگاه تداوم روحیه جهادی در جانبازان «ورزش» است

ضخامت اوپو Find N5 در یک ویدیو رسمی نشان داده شد

تصاویر تبلیغاتی جدیدی از سری گلکسی S25 افشا شد

ماه گرگ، مریخ را بلعید!

تولید قرص کلسیم نانویی برای پیشگیری از پوکی استخوان

تیک‌تاک آماده تعطیلی در آمریکا می‌شود

گوگل به‌دلیل بی‌اعتنایی به جریمه‌های قبلی، بار دیگر در روسیه جریمه شد

صف آرایی 6 سیاره منظومه شمسی در آسمان شب‌های پایانی دی‌ماه

تبدیل سلفی به استیکر؛ ویژگی بعدی واتساپ

ال‌جی هدفون مجهز به گرافن تولید کرده است

توزیع عادلانه خدمات به خانواده معظم شهدا و ایثارگران از اولویت‌های سازمان است

محدودیت جدید چین: نوجوانان در یک ماه آینده فقط می‌توانند 15 ساعت ویدیوگیم بازی کنند

تولید سوخت هواپیما از پلاستیک بازیافتی

این گوشی‌های سامسونگ به اولین آپدیت ماهانه سال 2025 مجهز شده‌اند

کشف ویژگی‌های بی‌سابقه در یک سیاه‌چاله فعال

انتقاد تندوتیز خالق اندروید از بیل گیتس و مایکروسافت

افزایش بازده واکنش شکافت آب با فتوکاتالیست اصلاح شده با رنگ

زمان عرضه گلکسی S25 Slim حوالی اردیبهشت خواهد بود

اندونزی به تعیین «حداقل سن» برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی فکر می‌کند

با سه ترفند کاربردی آیفون آشنا شوید