لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور
چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 12:43:04 PM
بازاريابي - بازاريابي اينترنتي
|
|
بازاريابي سياسي - بررسي لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور
امروزه دنياي تبليغات تغيير کرده است و اگر چه تبليغات آنلاين سهم زيادي دارد، شرکتها و برندها نبايد از تاثيرات تبليغات محتوا محور غافل شوند. بر خلاف گذشته، ديگر پرداخت هزينه در رسانهها براي انجام تبليغات نميتواند توجه مشتريان را جلب کند و برندها و شرکتها اگر ميخواهند در دنياي رقابت پيروز باشند، بايد به دنبال روشها و استراتژيهاي جديد باشند. تبليغات محتوا محور يکي از اين روشهاست.
هزينهها و مزاياي تبليغات آنلاين
جداي از اين بحث که تبليغات آنلاين چقدر ميتواند موثر و مفيد واقع شود، مبحث مهم ديگريست که بايد به آن پرداخته شود. به نظر ميرسد برندهاي هوشمند و موفق برندهايي هستند که استفاده از تبليغات در رسانههاي قديمي و متداول با پرداخت هزينه را رها کرده و به سراغ تاسيس رسانه مخصوص به خود رفتهاند. اين شرکتها و برندها در اين حالت ميدانند بايد درست بر روي چيزي تمرکز کنند که نظر مشتريانشان باشد: پيشنهاد و توصيه، ارائه اطلاعات و پيشينه برند و گاهي نيز ايجاد سرگرمي براي آنان. به عبارت ديگر، دنياي امروزي تبليغات ديگر صحبت کردن در مورد مشتري نيست، بلکه صحبت کردن با مشتريسيت. اين مفهوم، چيزي جز تبليغات محتوا محور نيست.
جايگزين کردن رسانههاي متداول با رسانه خصوصي توسط يک برند، از نظر اقتصادي نيز سبب ميشود تا بودجه شرکت موثرتر و کارآمدتر صرف تبليغات شود. علاوه بر اين، انجام تبليغات با پرداخت هزينه در رسانهها چيزي بيشتر از صرفا اتلاف هزينه است.زيرا امروزه رسانهها و وسايل ارتباط جمعي به سرعت در حال تغيير است و اگر برندي بخواهد با پرداخت هزينه از اين رسانهها براي تبليغات خود استفاده کند، بايد نيروي کاري و هزينه بالايي صرف کند تا خود را با اين تغييرات مطابقت داده و همواره به دنبال جديدترين تکنولوژي يا بستر ارتباطي باشد.
با اين حال، علي رغم اينکه تبليغات زياد و پرداخت هزينههاي گزاف براي تبليغات در رسانهها صرفا سبب موفقيت يک برند يا فروش بالاي يک محصول نيست، هنوز هم شرکتها و برندهاي بسياري هستند که اصرار دارند از اين استراتژي براي موفقيت در بازار رقابت استفاده کنند.
3 دليل که شما را مجاب ميکند بر روي تبليغات محتوا محور سرمايه گذاري کنيد
امروزه ارزشها از سمت سرمايه گذاري و صرف هزينه در رسانههاي عمومي به سمت تبليغات محتوا محور و مرتبط در رسانه مخصوص هر برند تغيير يافته است. اما بسياري از شرکتها و برندها هنوز با اين تغيير کنار نيامده يا اهميت آن در موفقيت را ناديده ميگيرند.
همانند تبليغات در رسانههاي عمومي با صرف هزينه، تبليغات در رسانه مخصوص يک برند و ايجاد محتواهاي مرتبط نيز استراتژيهاي خاص خود را دارد تا بتواند بر روي مخاطب تاثيرگذار باشد. اما فراموش نکنيد اگر شما بتوانيد نيازها و سلايق مشتريان خود را به خوبي بشناسيد، سپس به توليد محتوا بپردازيد و اعتماد و توجه آنها را جلب کنيد، رقابت را در دست گرفتهايد و ميتوانيد به انتظار موفقيت باشيد. اگر هنوز هم نسبت به تبليغات محتوا محور دچار شک و ترديد هستيد، سه دليل مهم زير را حتما مرور کنيد:
1) رهبري منسجمتر
تبليغات محتوا محور به شما اين امکان را ميدهد تا از همه فرصتهايي که برايتان پيش ميآيد، استفاده کنيد. اما فراموش نکنيد انتشار محتوا هدف خاص خود را دارد و اگر بدون هدف به انتشار محتوا بپردازيد موفق نخواهيد شد.
در اين راستا، از تمامي کارمندان خود کمک بگيريد و بر اساس حوزه تخصص آنان رهبري گروههاي مختلف را به آنان بسپاريد. ببينيد مشتريان چه اطلاعاتي از شما ميخواهند، سپس به کمک تيم خود محتواهاي اين چنيني منتشر کنيد. اگر موفق شويد اعتماد مخاطبان را جلب کنيد، مشتريان وفاداري در طول زمان پرورش خواهيد داد.
2) استفاده از نيروهاي متخصص
در زمينه توليد و انتشار محتوا، معمولا کارمندان تمام وقت گزينههاي مناسبتري هستند، زيرا کار سختيست اگر شما بخواهيد نيروهاي زيادي را مديريت کنيد و آنها را آموزش دهيد تا به عنوان صداي برند شما شناخته شوند. با اين حال، کار انتشار محتوا اگر چه ممکن است در ابتدا کاري ساده به نظر برسد، اما کاري تخصصيست و شما نياز به استفاده از نظرات نويسندگان، بازاريابان و اديتورهاي باتجربه داريد. لذا، شما ميتوانيد از اين افراد به صورت پروژه محور در تيم خود استفاده کنيد.
براي اين که بتوانيد به بهترين نحو از نويسندگان مهمان استفاده کنيد، ابتدا بايد مانند يک ناشر فکر کنيد. برنامه انتشاراتي شما به چه صورت است؟ آيا ترجيح ميدهيد از محتواهاي کوتاه استفاده کنيد يا محتواهاي طولاني؟ آيا تنها به پيش نويس اوليه محتواها نياز داريد يا از نويسندگان مهمان ميخواهيد يک کار نهايي شده به شما تحويل دهند؟ براي انتخاب نويسنده، به سراغ کساني برويد که در حيطه کاري شما نيز دانش و معلومات کافي دارند. اين افراد ميتوانند محصول شما را از زواياي جديدي بررسي کنند و توجه مخاطبان را جلب کنند.
نکته آخر اين که فراموش نکنيد امتحان اين راه جديد به جاي روش تبليغات مرسوم و هزينه بر قديمي، ريسک زيادي به همراه ندارد. پس از همين امروز دست به کار شويد.
3) هزينههاي جانبي کمتر
با در نظر گرفتن استانداردها و پروتکلهاي مناسب براي انتشار محتوا، شما ميتوانيد از نويسندگان جوان بسياري که مستعد رشد و شکوفايي هستند، استفاده کنيد. بررسيها و تجارب نشان ميدهد اگر شما بتوانيد مسير درست را براي نويسندگان خود مشخص کنيد، نويسندگان جوان بسيار خلاقتر و باانگيزهتر از نويسندگان ميانسال و باتجربه هستند. اين نويسندگان همچنين ميتوانند با روحيه مثبت و خلاقي که دارند، فضاي کاري شرکت شما را در جهت مثبت تغيير دهند.
اما يادتان نرود براي پرداخت چند تومان کمتر، به سراغ هر نويسندهاي نرويد. نويسندگان جواني به درد شما ميخورند که انگيزه کافي براي کار و پيشرفت داشته باشند. تيمي از اين نويسندگان تهيه کرده و آنها را تحت نظر نويسنده باتجربهاي قرار دهيد تا بتوانيد در آن واحد هم از خلاقيت هم از تجربه در کار خود استفاده کنيد.
استفاده از محتواهاي مرتبط و شخصي به برندها اجازه ميدهد از فرصتهاي منحصربه فردي که براي آنها پيش ميآيد استفاده کنند. تبليغات محتوا محور سبب ميشود مشتريان شما هنگامي که با ديگران در مورد محصولاتتان صحبت ميکنند، صرفا تبليغ شما را نکنند، بلکه اطلاعات جالب و مرتبطي از شما در اختيار ديگران قرار دهند. انتشار محتوا سبب ميشود مشتريان و مخاطبان شما را شناخته و پس از شناخت، به شما اعتماد کنند.
منبع: Hubspot
برچسب ها: انتشار محتوا, تبليغات محتوا محور, رسانههاي ارتباطي, پرداخت هزينه براي تبليغات, پرورش مشتريان وفادار
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/796/لزوم-استفاده-از-تبليغات-محتوا-محور
|