سیاست و بازاریابی
فیل اسپنسر از محبوبیت سرویس گیمینگ ابری ایکس‌باکس می‌گوید؛ ایکس‌باکس وان در صدر و موبایل ضعیف‌تر از انتظار
شنبه 30 فروردين 1404 - 18:08:51
سیاست و بازاریابی - زومیت / رئیس واحد ایکس‌باکس اعلام کرد که سرویس گیمینگ ابری این شرکت به رشد خود ادامه می‌دهد و کاربران باید بتوانند ازطریق هر دستگاهی به آن دسترسی داشته باشند.
سرویس گیمینگ ابری ایکس‌باکس که چند سال قبل معرفی شد، حالا به یکی از گزینه‌های جدی برای تجربه‌ی بازی تبدیل شده است. فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس، در مصاحبه‌ای جدید اعلام کرد که کاربران هر ماه ده‌ها میلیون ساعت را ازطریق این سرویس بازی می‌کنند و این میزان به‌سرعت در حال رشد است.
در نشست اخیر GDC، آمار جالبی از نحوه‌ی استفاده‌ی کاربران از سرویس گیمینگ ابری ایکس‌باکس منتشر شد. بیشترین استفاده مربوط به کنسول ایکس باکس وان است؛ زیرا بسیاری از بازی‌های جدید بدون نسخه‌ی اختصاصی برای این کنسول منتشر می‌شوند و کاربران به‌جای آن از قابلیت استریم ابری استفاده می‌کنند. مدل‌های هوشمند تلویزیون سامسونگ در جایگاه بعدی قرار دارند؛ زیرا به‌طور پیش‌فرض از این سرویس پشتیبانی می‌کنند.
بازار
نکته‌ی غافل‌گیرکننده درباره‌ی سرویس گیمینگ ابری ایکس‌باکس، عملکرد ضعیف موبایل در این آمار بود. برخلاف انتظار، گوشی‌های هوشمند سهم کمی از کاربران پلتفرم مذکور را تشکیل می‌دهند. یکی از دلایل این موضوع تجربه‌ی کاربری نامناسب به‌دلیل نمایشگر کوچک و کنترل لمسی و طراحی بازی‌ها برای صفحات بزرگ‌تر است.
مایکروسافت در نشست GDC از برنامه‌هایی برای بهبود تجربه‌ی کاربری در دستگاه‌های مختلف خبر داد. بهینه‌سازی رابط کاربری برای نمایشگرهای کوچک و پشتیبانی از نسبت تصویر متنوع‌تر و ابزارهایی برای سازگاری بهتر بازی‌ها ازجمله این اقدامات محسوب می‌شوند.
در نهایت، فیل اسپنسر تأکید کرد که هدف نهایی قراردادن گیمر در کانون تجربه است. او باور دارد هر کجا که کاربر باشد، خواه روی کنسول یا کامپیوتر یا گوشی، باید به بازی‌ها و فایل‌های ذخیره و دسترسی‌هایش متصل بماند. آینده‌ی گیمینگ ابری به این انعطاف‌پذیری و اجرای دقیق آن وابسته خواهد بود.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/774891/فیل-اسپنسر-از-محبوبیت-سرویس-گیمینگ-ابری-ایکس‌باکس-می‌گوید؛-ایکس‌باکس-وان-در-صدر-و-موبایل-ضعیف‌تر-از-انتظار
بستن   چاپ