بازاریابی سیاسی - اگر تا کنون کمپینهای تبلیغاتی در شبکههای اجتماعی خود اجرا کرده باشید، بیگمان از دشوار بودن فرآیند اجرای آن آگاهی دارید. هر چند ممکن است که در نگاه اول روند اجرای کمپینهای تبلیغاتی ساده و آسان به نظر برسد اما اگر بطن کار قرار بگیرید متوجه سختیهای آن خواهید شد. هدفگیری، تنظیم بودجه، تعیین مخاطبان هدف، محاسبه نرخ بازگشت سرمایه و … از جمله مهمترین عواملی هستند که باید در اجرای کمپینها و تبلیغات رسانههای اجتماعی مورد توجه قرار گیرند. لازم به یادآوری است که معمولا در تبلیغات رسانههای اجتماعی رقابت شدیدی بین برندهای مختلف وجود دارد از این رو مدیریت آن نیز دشوار است.
هر چند فضای ارائه چشمانداز شبکههای اجتماعی رقابتی است اما فرصتهای بسیاری برای موفقیت و افزایش تعامل با مخاطبان و یادگیری وجود دارد. در حقیقت میتوان گفت استفاده از تجربیات کارشناسان و بازاریابان فرصت مناسبی برای استفاده از تبلیغات رسانههای اجتماعی در فضای مجازی را برای برندها فراهم میکند. در این مطلب چند مورد از مهمترین استراتژیهایی که در تبلیغات رسانههای اجتماعی میتوانند مورد استفاده قرار گیرند را بررسی میکنیم.
۱) مشورت با منابع اطلاعاتی برای تعیین نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات رسانههای اجتماعی
میتوان گفت نرخ بازگشت سرمایه یکی از مهمترین مسائلی است که امروزه کسب و کارها با آن مواجه هستند. زیرا با پیدایش ابزارهای تبلیغاتی جدید و توسعه رسانههای اجتماعی، کسب و کارها به دنبال یافتن بهینهترین راه برای تبلیغات رسانههای اجتماعی و افزایش نرخ بازگشت سرمایه هستند. در این میان منابع اطلاعاتی با تجزیه و تحلیل دادههای شبکههای اجتماعی، نرخ بازگشت سرمایه را برای تبلیغات رسانههای اجتماعی مختلف محاسبه میکنند. بنابراین آگاهی از آنها میتواند گام موثری برای انتخاب استراتژی مناسب برای اجرا یا توقف این کمپینها باشد. توجه داشته باشید که نوع رسانه و نوع تبلیغات نیز از جمله مهترین عواملی هستند که نرخ بازگشت سرمایه را تحت تاثیر قرار میدهند.
منابع اطلاعاتی با تجزیه و تحلیل دادههای شبکههای اجتماعی، نرخ بازگشت سرمایه را برای تبلیغات رسانههای اجتماعی مختلف محاسبه میکنند. بنابراین آگاهی از آنها میتواند گام موثری برای انتخاب استراتژی مناسب برای اجرا یا توقف این کمپینها باشد.
۲) تست کانالهای تبلیغاتی مختلف برای آگاهی از ویژگیهای منحصر به فرد آنها
در طراحی کمپینهای بازاریابی، معمولا راههای مختلف معرفی محصول به مشتری مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرند. با توجه به اینکه رسانههای اجتماعی سیستم بستهای نیستند. رفتار مشتریان از الگوی خاصی تبعیت نمیکند و پیشبینی رفتار مصرفکننده در این سیستمها کار دشواری است. بنابراین لازم است که کسب و کارها با تست کانالهای تبلیغاتی مختلف بهترین آنها را برای تبلیغات رسانههای اجتماعی خود انتخاب کنند. تست کانالهای مختلف تصویر روشنی از تناسب محصول و رسانه در اختیار شما قرار میدهد و به شما کمک میکند که میزان تعامل با مخاطبان خود را به حداکثر برسانید.
کسب و کارها با تست کانالهای تبلیغاتی مختلف میتوانند بهترین آنها را برای تبلیغات رسانههای اجتماعی خود انتخاب کنند.
۳) استفاده از تبلیغات اجتماعی برای طرح سوالات خاص
در بسیاری از موارد کمپینها یا تبلیغات رسانههای اجتماعی به منظور آگاهی از نظرات و احساسات مشتری اجرا میشوند. زیرا زمانی که شرکت بودجهی کافی برای انجام تحقیقات بازار نداشته باشد. تبلیغات رسانههای اجتماعی بهترین راه برای دستیابی به اطلاعات بازار و آگاهی از نیازهای مردم است. در حقیقت کسب و کارها میتوانند با طرح سوالات خاص اطلاعات مفیدی را در زمینههای دلخواه خود از مخاطبانشان جمعآوری کنند. اما برای تحقق این امر باید با اصول تولید محتوای تعاملی خلاقانه آشنایی داشته باشند. به یاد داشته باشید که رسانههای اجتماعی یکی از مهمترین منابع دستیابی به اطلاعات کاربران و دریافت بازخورد از آنها است. بنابراین طرح سوالات خاص میتواند منبع فوقالعادهای برای جمعآوری اطلاعات و پیشبینی بازار باشد.
رسانههای اجتماعی یکی از مهمترین منابع دستیابی به اطلاعات کاربران و دریافت بازخورد از آنها است.
۴) کشف فرصتهای جدید
تبلیغات رسانههای اجتماعی ابزار مناسبی برای آگاهی از الگوهای رفتاری مصرفکنندگان و کشف فرصتهای جدید است. در حقیقت میتوان گفت هر کسب و کاری میتواند به کمک رسانههای اجتماعی نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کند و با تمرکز بر روی نقاط قوت خود جایگاه برند خود را در بازار امروز بهبود دهد. در حقیقت اجرای کمپینهای تبلیغاتی میتواند اهداف برندها و مخاطبان هدف آنها را تغییر داده و به آنها کمک کند که بر روی فرصتهای جدیدتری سرمایهگذاری کنند. زیرا هدف از اجرای هر کمپین تبلیغاتی بهبود کارایی و کشف فرصتهای جدید برای رسیدن به موفقیت بیشتر است.
تبلیغات رسانههای اجتماعی ابزار مناسبی برای آگاهی از الگوهای رفتاری مصرفکنندگان و کشف فرصتهای جدید است.
۵) به چالش کشیدن مخاطبان و صاحبان کسب و کار
سرمایهگذاری روی منابع و آزمایش ایدههای جدید یکی از مهمترین فرصتهایی است که با تبلیغات رسانههای اجتماعی تحقق مییابند. دستیابی به یک الگوریتم قیمتگذاری مناسب یکی دیگر از دستاوردهای اجرای کمپینهای تبلیغاتی در رسانههای اجتماعی است. زیرا کمپینهای تبلیغاتی تعامل غیر مستقیمی با مخاطبان شکل میدهد و با به چالش کشیدن مخاطبان کمک زیادی به پیشبرد استراتژی بازاریابی کسب و کارها میکند. اطلاعات دموگرافیک به دست آمده از کامنتها و نرخ کلیک بر رو تبلیغات میتواند به صاحبان کسب و کار کمک کند تا با ارائه محصولات جدید مخاطبان خود را به چالش دعوت کنند.
نتیجهگیری
موفقیت تبلیغات رسانههای اجتماعی در صورتی محقق میشود که صاحبان کسب و کارها تمایل زیادی به یادگیری داشته باشند. زیرا تعامل با مخاطبان و ارتباط اثربخش با مشتریان در کنار تبلیغات رسانههای اجتماعی اطلاعات مفیدی را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار میدهد. این اطلاعات نیز میتواند زمینهی مناسبی را برای اجرای ایدههای جدید برای آنها فراهم کند.
برچسب ها: بازاریابی رسانههای اجتماعی, بهترین کمپین تبلیغاتی, تبلیغات رسانههای اجتماعی, تعامل کاربران شبکههای اجتماعی, رسانه های اجتماعی, رسانههای اجتماعی, شبکه های اجتماعی, شبکههای اجتماعی, کمپین تبلیغاتی
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/774/5-استراتژي-پيشرفته-براي-تبليغات-رسانههاي-اجتماعي