سیاست و بازاریابی
سونی در 4 سال، 4 میلیارد دلار برای تصاحب استودیوهای جدید هزینه کرد
دوشنبه 18 فروردين 1404 - 08:30:57
سیاست و بازاریابی - زومیت / هزینه‌های سونی در مقایسه با مایکروسافت برای خرید استودیوهای بازی‌سازی در چهار سال گذشته بسیار کمتر بوده‌اند.
مایکروسافت در سال‌های اخیر استودیوهای بزرگی مانند اکتیویژن‌بلیزارد را با مبلغ بسیار چشمگیر 69 میلیارد دلاری خریده است؛ ولی طبق پروفایل لینکدین اریک‌ مک‌کال، مدیر استراتژی استودیو‌های پلی‌استیشن، سونی در کارنامه‌ی مالی 4 سال گذشته‌ی خود فقط 4 میلیارد هزینه برای خرید 9 استودیو جدید دارد.
چنین هزینه‌ای در مقابل رقیب ردموندی تقریباً ناچیز محسوب می‌شود؛ اما بازی‌های منتشر‌شده سونی در همین 4 سال توانسته‌اند نظرات مثبت زیادی را به خود جلب کنند. تعیین نام دقیق استودیو‌های خریده‌شده سونی سخت است؛ زیرا ژاپنی‌ها در چهار سال گذشته بیش از 9 استودیو خریده‌اند.
بازار
تعدادی از استودیوهای مهمی که سونی در چهار سال گذشته خریده است، عبارت‌اند از:
Bungie
Housemarque
Bluepoint Games
Nixxes Software
Firesprite
Firewalk Studios
Fabrik Games
Valkyrie Entertainment
Haven Studios
Neon Koi
بزرگ‌ترین خرید در این دوره، استودیو بانجی با مبلغ 3/6 میلیارد دلار در سال 2022 بود که طبیعتاً بخش عمده‌ای از بودجه‌ی 4 میلیارد دلاری را به خود اختصاص می‌دهد. اخیراً بودجه‌ی 11/5 میلیارد دلاری برای خریدهای آینده‌ی سونی تصویب شده است که باید دید صرف خرید چه استودیو‌هایی می‌شود.
علاوه‌بر استودیوهای گفته‌شده، سونی در چهار سال گذشته تعدادی استودیو غیرمرتبط با بازی مانند iSIZE و Audeze و Repeat.gg را هم خریده است.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/773166/سونی-در-4-سال،-4-میلیارد-دلار-برای-تصاحب-استودیوهای-جدید-هزینه-کرد
بستن   چاپ