سیاست و بازاریابی
ایجنت هوش مصنوعی Manus با عملکردی بهتر از مدل استدلالی OpenAI معرفی شد
يکشنبه 19 اسفند 1403 - 00:22:38
سیاست و بازاریابی - زومیت / استارتاپ چینی مونیکا ایجنت هوش مصنوعی جدیدی رونمایی کرد که ظاهراً عملکردی بهتر از مدل استدالی OpenAI دارد و شاید «دیپ‌سیک» بعدی باشد.
استارتاپ چینی مونیکا (Monica) ایجنت هوش مصنوعی به نام مانوس (Manus) را معرفی کرده که بلافاصله توجه تعداد زیادی از رسانه‌ها و عموم مردم را به خود جلب کرده است. برخی از رسانه‌ها این سؤال را مطرح کرده‌اند که آیا ایجنت مانوس می‌تواند «دیپ‌سیک» بعدی باشد یا نه؟
مانوس، تنها در‌‌حدود 20 ساعت پس‌از انتشار پیش‌نمایش خود در روز چهارشنبه، به‌سرعت در فضای آنلاین محبوب شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که مانوس اولین ایجنت هوش مصنوعی عمومی واقعی در جهان است. نمونه‌هایی که در وبسایت رسمی نمایش داده شده‌اند، توانایی آن را در تفکر مستقل و برنامه‌ریزی و اجرای وظایف پیچیده نشان می‌دهند که نتایج کامل را ارائه می‌دهند.
براساس وبسایت رسمی مونیکا، مانوس ایجنت هوش مصنوعی عمومی است که ذهن و اقدامات را به‌هم متصل می‌کند. این ایجنت فقط فکر نمی‌کند؛ بلکه نتایج را نیز ارائه می‌دهد. مانوس در انجام انواع وظایف در کار و زندگی مهارت دارد و همه‌چیز را در‌حالی‌که استراحت می‌کنید، انجام می‌دهد.
همان‌طور‌که استارتاپ هوش مصنوعی مونیکا اعلام کرده است، ایجنت هوش مصنوعی مانوس کاربردهای گسترده‌ای دارد؛ از ایجاد راهنمای سفر سفارشی‌سازی‌شده گرفته تا تحلیل عمیق سهام شرکتی مثل تسلا.
بر‌اساس گفته‌های تیم توسعه‌دهنده‌ی مانوس، در بنچمارک GAIA (معیار ارزیابی برای دستیاران هوش مصنوعی عمومی در حل مسائل دنیای واقعی)، مانوس به عملکردهای پیشرفته‌ (State-of-the-Art) در تمامی سه سطح دشواری دست یافته است. مانوس با استفاده از همان پیکربندی نسخه‌ی تولیدی خود ارزیابی شد تا قابلیت تکرارپذیری آن تضمین شود.

سیاست و بازاریابی

عکاس: Rowan Cheung
بازار
تیم توسعه‌دهنده اعلام کرد که مانوس در آزمون GAIA به نتایج SOTA (پیشرفته‌ترین) دست یافته و عملکردی فراتر از مدل‌های هم‌سطح OpenAI نشان داده است.
نام Manus از شعار معروف Mens et Manus به معنای «ذهن و دست» گرفته شده است. این نام بیانگر این باور است که دانش باید به کار گرفته شود تا تأثیر معناداری بر جهان بگذارد. ویدئو معرفی مانوس در شبکه‌ی اجتماعی X تنها 20 ساعت پس‌از انتشار بیش از 370 هزار بار مشاهده شد.
فعلاً دسترسی به مانوس محدود است و کاربران برای استفاده از آن به کد دعوت نیاز دارند. بسیاری از کاربران به پلتفرم خرید و فروش کالاهای دست‌دوم مراجعه کرده‌اند تا کدهای دعوت را جست‌وجو کنند؛ اما فروشندگان این کدها بسیار کم هستند.
قیمت کدهای معرف مانوس در پلتفرم‌های آنلاین خرید‌وفروش از 999 یوان (137 دلار) تا 50,000 یوان (6,900 دلار) متغیر است و برخی فروشندگان به‌صراحت از مذاکره روی قیمت خودداری و دلیل آن را کمبود شدید کدها عنوان کرده‌اند.
ژانگ تائو، یکی از شرکای مانوس در پستی توضیح داد که سیستم دعوت به‌دلیل محدودیت ظرفیت سرور ضروری بوده است. او افزود که تیم به‌صورت شبانه‌روزی در حال کار برای حل این مشکل است و امید می‌رود که به‌زودی به کاربران بیشتری در لیست انتظار اجازه دهد تا مانوس را تجربه کنند.
ژانگ از عموم مردم خواست تا درک و حمایت بیشتری از استارتاپی با تنها چند‌ده عضو تیم کنند. او به کاربران اطمینان داد که تیم با تمام توان در حال کار است تا هرچه سریع‌تر محصول بهتری ارائه دهد.
تیم بنیان‌گذار مونیکا شامل شیائو هونگ، کارآفرین و فارغ‌التحصیل سال 2015 دانشگاه علوم و فناوری هوآژونگ است. بحث‌های مربوط به مانوس و توسعه‌دهنده‌ی آن در ویبو به ترند تبدیل شده و موضوع «بنیان‌گذار مانوس کارآفرین چینی متولد دهه‌ی 1990 است» تا زمان نگارش این خبر بیش از 27٫8 میلیون بازدید و 5,800 کامنت دریافت کرده است.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/771533/ایجنت-هوش-مصنوعی-Manus-با-عملکردی-بهتر-از-مدل-استدلالی-OpenAI-معرفی-شد
بستن   چاپ