سیاست و بازاریابی
دنباله‌ Celeste لغو شد؛ توسعه‌دهندگان روی پروژه‌های کوچک‌تر متمرکزند
چهارشنبه 10 بهمن 1403 - 00:08:28
سیاست و بازاریابی - مجله دیجی کالا / بازی Earthblade که به‌ عنوان دنباله‌ای برای بازی پلتفرمر دوبعدی Celeste معرفی شده بود، توسط استودیوی Extremely OK Games لغو شد. توسعه‌دهندگان در پستی در این رابطه نوشتند:
ما این تصمیم را در ماه دسامبر گرفتیم و احساس کردیم بهتر است که اکنون آن را اعلام کنیم. برای ما که در داخل تیم هستیم، مدتی است که فرصت داشته‌ایم این مسئله را پردازش کنیم، سوگواری کنیم و برای پذیرش آن تلاش کنیم، هرچند این فرآیند غیرخطی است و هنوز ادامه دارد.
در این پست به «اختلاف نظر درباره حقوق مالکیت معنوی بازی Celeste» در سال گذشته اشاره شده است. این اختلاف میان پدرو مدیروس (Pedro Medeiros)، کارگردان هنری سابق و اعضای فعلی استودیو، از جمله مدی تورسن (Maddy Thorson) و نوئل بری (Noel Berry) بود. در نهایت، این سه نفر به یک توافق رسیدند، اما تصمیم گرفتند راه خود را از یکدیگر جدا کنند. مدیروس تیم را در ماه نوامبر ترک کرد و اکنون روی بازی شخصی خود با نام Neverway کار می‌کند. البته استودیو اعلام کرد که این اختلاف تنها دلیل لغو بازی نبود، اما باعث شد شرکت «با دقت بررسی کند که آیا ادامه توسعه Earthblade در مسیر درستی است یا نه.» اگرچه این بازی در سال 2019 معرفی شد، تیم توسعه اعلام کرد که «پیشرفت پروژه به‌اندازه‌ای که از یک فرآیند توسعه طولانی انتظار می‌رود، نبوده است.»

سیاست و بازاریابی

تصویری از گیم‌پلی بازی لغو شده‌ی Earthblad

بازی Earthblade قرار بود یک پلتفرمر دوبعدی دیگر در سبک Celeste باشد و از گرافیک پیکسلی با تم رنگ پاستلی و عناصر اکتشافی سبک مترویدوانیا الهام بگیرد. داستان بازی درباره شخصیت اصلی آن یعنی نووا (Névoa) بود که زمین ویران‌شده را کشف می‌کرد. موسیقی بازی نیز توسط لنا رین (Lena Raine)، آهنگساز بازی Celeste، ساخته می‌شد. اولین تصاویر از بازی در مراسم گیم اواردز 2024 نمایش داده شد و طراحی مراحل دوبعدی و حال و هوای تاریک آن را به نمایش گذاشت. توسعه‌دهندگان نوشتند:
موفقیت بازی Celeste فشار زیادی بر ما وارد کرد تا چیزی بزرگ‌تر و بهتر با Earthblade ارائه دهیم و همین فشار یکی از دلایلی بود که کار روی این بازی بسیار خسته‌کننده شده است. پدرو مقصر این مسئله نیست و در واقع، جدایی از او به ما شفافیتی داد تا ببینیم از مسیر اصلی خود منحرف شده‌ایم و این فرصت را یافتیم که شکست را بپذیریم. حس‌های مختلفی نسبت به این تصمیم دارم، اما یکی از بزرگ‌ترین احساسات قطعاً حس آسودگی است.
سال گذشته دیگر اعضای تیم نیز تصمیم به ترک استودیو گرفتند و اکنون تنها مدی تورسن و نوئل بری به‌ عنوان اعضای باقی‌مانده Extremely OK Games فعالیت می‌کنند. این استودیو اعلام کرد که می‌خواهد «همه‌چیز را از ابتدا شروع کند» و بر پروژه‌های کوچک‌تر تمرکز کند:
ما دوباره در حال آزمایش و اکتشاف با سرعت خودمان هستیم و تلاش می‌کنیم تا توسعه بازی را به شیوه‌ای نزدیک‌تر به آغاز کار روی Celeste یا TowerFall بازآفرینی کنیم.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/768904/دنباله‌-Celeste-لغو-شد؛-توسعه‌دهندگان-روی-پروژه‌های-کوچک‌تر-متمرکزند
بستن   چاپ